Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/26/22 in all areas

  1. Elaborata teoria, dar nu asta este cauza. Cauza poate fi blocarea clapetei de bypass de la racitorul de gaze -> gazele recirculate ajung în stare superfierbinte (ără a mai exista posibilitatea de răcire pentru ca este blocat racitorul) prin conducta de bypass direct în admisie -> se gaureste admisia sau răcitor gaze fisurat-> glicol+depunerile de carbon din admisie-> amestec combustibil-> galeria se topește sau chiar ia foc.
    3 points
  2. Ne apropiem de extinctia automobilului cu motor cu combustie interna. Ma refer la automobil in forma (tehnologic, vorbind) consacrata si perfectata in ultimul secol. Deja s-au avansat termene. Astfel de automobile nu se vor mai vinde in Norvegia din 2025, in UK incepand cu 2030, in California si Uniunea Europeana din 2035. Nu va fi nicio surpriza daca unele termene vor suferi modificari – ma astept in special la UE, unde puterea de decizie la nivel central este foarte firava. Dar, cu sau fara amanari, extinctia este la orizont. Evident, aceasta nu inseamna disparitia automobilului. Dar, indiferent de forma de energie si metoda de propulsie, automobilul va fi altfel. Sunt, in mare, doua categorii de soferi: cei pentru care automobilul este un mijloc de deplasare de la A la B, si pasionatii. Pentru primii, extinctia este o veste buna; cel mai probabil nici nu o vor prea baga in seama. Pasionatii, se impart si ei in doua categorii. In prima categorie intra cei pentru care importante sunt forma si culoarea masinii, impreuna cu dotarile, confortul si tehnologia de ultima ora din interior. Acestora, disparitia motorului cu ardere interna le va lasa cel mult o vaga nostalgie. Din fericire pentru ei, unele automobile electrice pot fi echipate cu un performat sistem audio care imita fidel sunetele motorului cu combustie interna… indiferent cum s-o numi din punct de vedere medical placerea de a avea o astfel de dotare pe masina. In fine, am ajuns la cei care pretuiesc sunetul si mirosul unui motor cu combustie interna, curba de cuplu neliniara, implicarea unica pe care le-o ofera ambreiajul si cutia de viteze manuala (deja o raritate), tabloul de bord analogic (pe cale de disparitie) si altele asemenea. Cu o nota speciala pentru pasionatii de mecanica auto, cei pentru care o problema tehnica nu este un motiv de necaz, ci o sansa de a-si practica hobby-ul. Acestora din urma, automobilul clasic le va lipsi enorm. La o prima vedere, situatia nu pare iminenta. Chiar daca peste circa un deceniu nu se vor mai vinde automobile noi cu motor cu combustie interna, se afrima ca cele existente pe piata vor continua sa functioneze. Dar, facand o analogie cu alte extinctii (ex: cvasi-disparitia in scurt timp a aparatelor de fotografiat cu film, a ziarelor cotidiene tiparite, sau a Daciilor 13xx de pe strada), nu va fi o surpriza ca, imediat ce se implineste termenul, conditiile de utilizare a automobilelor clasice sa devina prohibitive (prin taxe, sau costul / calitatea combustibililor si a pieselor de schimb), iar acestea sa dispara intr-un ritm accelerat. Concluzia, pentru unii pasionati: acum este momentul sa cumparati automobilul pe care l-ati dorit mereu, dar poate nu l-ati avut niciodata. Chiar daca efortul financiar (achizitie, impozite, cost de utilizare) este semnificativ, atat timp cat pentru voi face totusi sens, acum este ultima ocazie. Mai aveti, in fata, putin peste un deceniu in care sa va bucurati de masina. Ceasul ticaie, iar extinctia este iminenta.
    2 points
  3. Mașinile electrice nu vor avea viitor . Viitorul este hidrogenul ,se va renunța cat de curând la prostia de mașină electrică ,aka "feon" !
    1 point
  4. Probabil pe la axul cu clapetele, pe-acolo se sparge un o-ring si scapa gaze. In loc sa existe o-ring-ul ala de 2 lei pt a fi schimbat, trebuie inlocuita toata galeria - 5000 lei.
    1 point
  5. Noi nu avem nici o legatura cu Norvegia,sau cu orice alta tara civilizata.Daca pentru ei,sunt termene de 10-15 ani, la noi va dura 30-40,cel putin. Inca fugim in spatele casei la wc si pe sosele circula carute cu cai si biciclete. Masina electrica,autostrada ,civilizatia si curatenia sunt niste mofturi in Romania,pentru inca multi ani de aici inainte.
    1 point
  6. Eu am avut vreo doi ani pe f30 și mi s-a părut o prostie. În oraș arata doar traficul pe bulevarde, iar în afara arata cate ceva pe alocuri. N-am folosit niciodată navigația mașinii, merg cu Waze.
    1 point
  7. La mine nu exista clapeta bypass ,gazele trec direct din egr prin răcitor ,apoi în galerie . Unde exista ,ai dreptate,e o problema daca e blocată .
    1 point
  8. Bravo Godini pentru analiza. @cornelb85, ASTA NU E BOALA LOR. Hai sa fim CATEGORICI SI DIRECTI; niste proiectanti idioti, condusi de ALTE INTERESE au proiectat ceva care trebuia si PUTEA FI PREVENIT! Cum sa accepti ca asta e "boala lor" cand de fapt e bataie de joc. Cat costa o galerie de admisie noua???? Asta e de recall obligatoriu! Nu ar fi rau deloc, pentru ca topicul sa fie perfect rezolvat, inainte de schimba galeria de admisie TOPITA cu alta intreaga, fa scanare dupa eroare exacta data de ISTA+ si atunci vei ajuta foarte multi care intar aici si fac topic cu eroarea gasita sau aceiasi problema. Si desigur multumim pentru revenire cu problema si ceea ce ai gasit.
    1 point
  9. Concluzia mea ,având o problema de genul asta,a fost următoarea : Găurile care apar în galeria de admisie ,se datorează exclusiv egr-ului . Mai exact , electrovalva(convertor presiune) care controlează vacuum-ul ,când se strica ,nu rămâne pe poziția închis ci pe poziția deschis . Asta duce la un egr deschis în permanenta ,atât de tare cat poate să tragă pompa de vacuum de el ,adică non stop și la maxim . E ca și cum ai conecta egr la pompa de vacuum direct . Culmea este că ecu nu detectează nicio problema la electrovalva , nu se strica partea electronică ci partea mecanica ,o membrana . Eu am găsit galeria topita la propriu din cauza asta ,exact in locul unde intra gazele direcționate de egr . Recomand schimbarea electrovalvei ,preventiv,la maxim 1 an !
    1 point
  10. A fost identificata cauza erorii: galeria de admisie este sparta, conform pozei atasate, in zona galeriei la clapeta Egr. Mai exista inca 1 sau 2 gauri la galeria mare. Masina merge in parametri normali, pana la 3500 turatii. Daca o accelerez mai tare, apare eroarea, dar daca merg frumos dispare eroarea. Am inteles ca "asta e boala lor".
    1 point
  11. Salutare! Dupa ultimul update pentru BMW G20 a apărut aplicația M Laptimer in aplicațiile mașinii. Am instalat de asemenea și pe telefon din App store și ieșeau niște filmulețe filmate cu telefonul chiar mișto, in care apărea graficul traseului viteza, treapta de viteza și RPM, ca in video. La un moment dat nu a mai funcționat aplicația pe telefon, am șters și la reinstalare mi se spune ca nu este valabilă in țara/regiunea mea. Am setat telefonul pe Germania sau US și tot nu o pot descărca pe iPhone. Știe cineva vreun workaround?
    1 point
  12. Pai asa se si scot consumurile oficiale..totul este calculat ca autoturismul sa scoata niste consumuri mici.
    1 point
  13. volan M piele E34, scaune M stofa. negociabil https://ibb.co/JpZTBz5
    0 points
  14. Dragi posesori de F10 .... Ce mai conteazĂŁ cât consumĂŁ o așa mașinĂŁ? Voi vreți și lux,și confort,și tehnologie,și gratis dacĂŁ s-ar putea....!!!!! Nu oricine ĂŽși permite o așa mașinĂŁ ....și ĂŽn momentul ĂŽn care ai cumparat-o nu te intereseazĂŁ cât consumĂŁ.... CĂŁ e 3,2 .. cĂŁ e 5...sau 11 la sutĂŁ chiar nu are nici o relevanțĂŁ. Cine se respectĂŁ pricepe exact ce vreau sĂŁ spun. Așa cĂŁ nu mai fiți stresați .... mergeți la pompĂŁ faceți plinul și nu va mai uitați ĂŽn portofele... Drumuri bune va doresc...și fĂŁrĂŁ griji...
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.