Jump to content

MihaiGSM

Members
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW E91 320D ED

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

MihaiGSM's Achievements

Rookie

Rookie (2/15)

  • Reacting Well Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

5

Reputation

  1. Si eu am o eroare de position control de vreo cateva luni, la fel, fara check engine aprins sau simptome. Eu unu' o sa-l las asa pana apar semne evidente.
  2. Rezolvat prin reconditionarea turbinei la AVD (sper sa nu se considere reclama). Jocul axial era anormal. Cost: 2900 lei cu tot cu schimb de ulei si filtre, garantie 12 luni. Cu asta am mai rezolvat una din problemele specifice modelului...
  3. Ma bag si eu pe aici cu a mea turbina... La o verificare de rutina dupa ce am dat jos intercooler-ul pentru a schimba lichidul de racire, am constatat ca am joc axial la turbina. Stanga/dreapta pare ok, maxim 0.3-0.5mm dar daca trag de ax se misca cam 1 mm. Daca imping de el catre interior nu am nici un joc. In amble cazuri palele nu ating deloc carcasa si nici nu se vad urme ca ar fi atins vreodata. Mentionez ca nu am urme semnificative de ulei pe tubulatura, turbina chiar e curata. La rece scoate in schimb un suierat dar care dispare odata cu incalzirea motorului.
  4. Later: - inlocuit carcasa sh din dezmembrari, garnituri termoflot OE, filtru ulei. - suruburile M6 se strang la cuplu de 10 N/m conform indicativului inscriptionat pe capul lor. Rezultat: caz rezolvat 😎
  5. Posesor de acelasi tip de acumulator pe E91. Codata tot la fel. Tensiunea masurata cu diferite programe de diagnoza: 11.9 - 12.2. Cu multimetru Fluke: 12.4 - 12.5. Alternatorul incarca intre 14 si 14.6 - masurat cu acelasi multimetru. Parerea mea e ca cea mai reala masuratoare se face cu multimetru de calitate la bornele bateriei.
  6. N-am mai scris pe aici... Intre timp, am monitorizat situatia si se pare ca antigelul isi face loc pe la dopul amintit in postarea anterioara. Voi incerca si cu inlocuirea carcasei termoflotului. A mai intampinat cineva problema asta? Din cautarile mele nu am gasit nimic asemanator.
  7. Nu stiu ce sa zic... Nici la mine nu tremura dupa ce fac un drum mai lung de 100km in exterior 😁
  8. Am urmarit postarea iar din ultimul clip mie imi suna a zgomot de alternator. Am patit ceva asemanator la astra h-ul meu inainte sa moara bateria. Incarcarea era tot in jur de 14.8V si se pare ca alternatorul ala inteligent scotea sunetul acesta fiind pus la "treaba". Ulterior, cu acumulator nou, valoarea de incarcare s-a stabilizat intre 14.2 si 14.4.
  9. Eu am N47D20C 163cp pe e91 LCI 2011, iar un coleg de munca are pe acelasi model N47D20C 184cp/2012. Ochiometric, galeria de admisie si celelalte componente sunt la fel. Amandoi am putut schimba separat clapetele de la admisie si alte piese comune care aveau acelasi cod. Din ce am mai vazut, sunt diferente intre astea pe care le avem noi si cele de 177cp sau 143cp, care au altfel admisia, termoflotul,anumite furtune, injectoare, etc. Practic cred ca ar merge, dar in afara de motor mai trebuie si altele gen dde, injectoare, cablaj, etc.
  10. Posibil montaj prost. E de preferat golirea instalatiei de racire intrucat la demontare poate ajunge antigelul in baia de ulei. Mai poate fi varianta termoflotului defect, caz in care ajunge uleiul in antigel.
  11. Tot urmarind problema, am observat ca scurgere provine din zona incercuita cu rosu, de pe carcasa termoflotului. Pare a fi un dop, care la mine e cam "cracanat" in partea de jos. Scurgerea e subtila, cand masina stationeaza cateva zile.
  12. Nu stiu daca e buna schema aia cu ordinea de strangere, am facut-o asa la repezeala in Paint http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/happy.png dar banuiesc ca e cumva ca la capacul tachetilor. A doua oara cand am desfacut, am curatat tot corpul de plastic cu ceva solutie universala de Liqui Molly, apoi cu apa calda si detergent. Nu am observat nimic suspect. Probabil cand voi mai avea chef, intrucat e ceva de munca sa faci totul ca la carte, voi inlocui si corpul de plastic. Ulei nu curgea nici inainte, doar antigel:
  13. Multumesc pentru raspuns. Garniturile au fost cumparate de la un magazin de piese online cunoscut, nu am avut surprize cu ei pana acum, dupa ani de zile. Cele 6 suruburi au fost stranse usor in X cum s-ar zice, ca in poza atasata, pana s-a apropiat tot ansamblul de blocul motor, iar apoi au fost stranse la cuplu tot dupa aceeasi schema. Ma gandesc sa nu fie si o fisura invizibila in corpul de plastic al filtrului de ulei.
  14. Later: Am aflat din manualul de workshop ca acel cuplu ar fi de 22 N/m. Chestia e ca am umblat de doua ori deja si tot am scurgeri de antigel: 1. Schimbat garnituri, curatat suprafete si corp ulei. 2. Schimbat si termoflot (am zis ca poate cel vechi e deformat de batranete) plus din nou garnituri. Ambele operatiuni au fost facute ca la carte: demontat scut, intercooler, golit instalatie de racire, demontat galerie admisie si flansa lichid ca sa fie loc. Ideea e ca apar cateva urme de antigel pe bloc, sub corpul de ulei, cand masina nu e folosita cateva zile la rand. In mers probabil se evapora sau se dilata componentele si nu se observa. In vasul de expansiune nu se observa modificari de nivel sau textura (nici inainte nu aveam). Alte idei?
  15. Salut, Dezgrop si eu acest topic intreband care e cuplul de strangere a celor 6 suruburi de la corpul racitorului de ulei ptr N47? P.S. Eu am modelul acela simplu, mai scund: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY71-EUR-08-2011-E91N-BMW-320d_ed&diagId=11_4562
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.