Jump to content

olindor

Members
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    z4 e85 2.2i

olindor's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

5

Reputation

  1. in baie nu intra, uleiul e curat si nivelul nu urca nu curge ca nu se vede nimic sub masina in pistoane nu cred ca porneste la sfert si merge foarte bine nu da rateuri etc o sa o controlez la un mecanic pentru ca ceva are
  2. scuzele mele ca nu am precizat motorizarea. este vorba despre un M54B22 2.2i 170 cp din 2004 pus pe un z4 e85 cu 170k km
  3. in ultimul timp acum doua luni controlez antigelul si vad ca lipseste, cam 200 grame, mai controlez din cand si totul ok, am mers la mecanic, banuiam garnitura de chiulasa si zice ca e ok, ulei curat, nivel normal nu crescut si antigel fara urme de ulei. 2 saptamani in urma fsc un drum italia anglia 1600 km si la destinatie mi se aprinde martorul de la radiator, opresc ma uit in vas si stupoare, se vedea doar pe fund. completez 1 litru si mai merg in zilele urmatoare cam 200 km si aseara ma uit de curiozitate si stupoare...tot gol se vedea. complectez 800 grame intrebarea e unde dispare? masina merge normal, nu da rateuri, nu scoate fum, consuma normal, uleiul in baie e mereu la jumate nu urca nu scade, antigelul e curat fara urme de ulei, nu fierbe apa, ajunge la 90 si acolo ramane, nu pica nimic pe sub masina si etc cine il mananca fratilor bmw-sti? multam anticipat!!!
  4. eu il iau din italia de la un magazin de piese, repara chiulasa etc, aici locuiesc momentan, in cateva zile plec in UK fratilor lamutiti-ma si pe mine am cumparat 7 litri de MOBIL 1 0W40 PROTECTION FORMULA LL01 -nu este new life- din cate am citit mobil 1 europa nu avea 0w40 pana cand a aparut acest new life informatii despre 0w40 new life gasesc peste tot pe la noi in schimb despre ce am eu 0w40 protection formula pe google.ro ma baga pe mobil 1 america unde numai acolo pe site-ul oficial vad acest tip de mobil, in europa la noi tot pe mobil.com au doar 0w40 new life concluzie si nedumerire...ceea ce am luat eu este ulei american? la noi nu exista acest tip de ulei asta din poze e si fabricat in 23-05-2009
  5. prea-iubitul si la moda 5w30 este prea subtire in motoare pe benzina de generatie mai veche, inainte de 2004, are : Viscosity at +100 °C : 12.3 mm²/s iar un 0w40 are : Viscosity at 100 °C : 14.7 mm²/s sper ca te-ai lamurit un ulei ca sa asigure o ungere corespunzatoare trebuei sa fie subtire la rece si gros la cald
  6. e46 2.2i al tau e un dual-vanos (admisie si evacuare variabila) pe care le pune in miscare presiunea de ulei, de aceea trebuie ulei cu norma LL01 de preferat 0w40 de altfel si asta e recomandat, daca compari fisa tehnica 0w40 cu 5w40 de la acelasi producator ai sa vezi ca au aceasi vascozitate la cald, dar avantajul cu 0w.. este ca e mult mai subtire la rece si ai ungere corespunzatoare instanta daca acum ai 5w30 LL04, te sfatuiesc sa il schimbi cu LL01, dar poti sa il mai ti ca nu iti sparge motorul, insa pe viitor sa te documentezi mai mult in leggatura cu normele recaomandate si cat de important e sa le respecti pentru a avea un motor "sanatos" in timp si eu in prezent am in ea 5W40 LL04 de 4500 km, dar peste cateva zile plec in anglia cu masina si il schimb preventiv norma LL04 nu neaparat este pentru diesel cu dpf, ci si pentru benzinare dar pentru generatia urmatoare de dupa m54 in cazul nostru bafta!!!
  7. scuze de off topic dar poate lamurim si pe alti care pun 10w40 ca cica are uzura motorul si ii trebuie mai gros dupa XXX km, si mie un mecanic ma intrebat ce ulei am in motor si am zis 0w40, cica sa ii pun 10w40 ca am deja 165k km si e prea subtire pentru kilometrii facuti acum fratilor un ulei gen 10w40..de 15w40 nici nu mai zic, inseamna vascozitatea la rece si nu e bine ulei gros la pornire ca nu unge bine, dar cand se incalzeste la temperatura de exercitiu peste 100 grade este la fel de gros ca si un 0w40, si vin cu dovada de pe liquimoly.com TECHNICAL DATA Viscosity class : 10W-40 ASTM colour : 2.5 Density at 15 °C : 0.88 g/cm³ Viscosity at 40 °C : 91.1 mm²/s Viscosity at 100 °C : 13,7 mm²/s Viscosity index : 152 Flash point : 228 °C Pour point : -33 °C Ash, sulphate : 1.0 g/100 g TECHNICAL DATA Viscosity class : 0W-40 Density at +15 °C : 0.85 g/cm³ DIN 51757 Viscosity at +40 °C : 80 mm²/s DIN 51562 Viscosity at +100 °C : 14 mm²/s DIN 51562 Viscosity index : 181 DIN ISO 2909 Flash point : 216 °C DIN ISO 2592 Pour point : -48 °C DIN ISO 3016 ASTM color : 3.5 DIN 51578 Ash, sulphate : 1.2 g/100 g DIN 51575 daca ne uitam la vascozitate de la 100 grade ca asta ne intereseaza, adica temperatura de exercitiu 0w40 are 14.0 iar faimosul 10w40 are 13.7 deci un 0w.. e de fapt mai gros decat un 10w la temperatura de exercitiu a acestuia nu stiu sigur cate grade are uleiul, daca apa ajunge si ramane la 90, uleiul sigur trece bine de 100 EU SI ORICINE STIE CATE CEVA DESPRE MOTOARE SI ULEIURI NU RECOMANDA MARIREA VASCOZITATI ODATA CU INMULTIREA NUMARULUI DE KM, poate la un motor uzat rau care consuma ulei se poate pune 5w50, care are vascozitatea la cald (100 grade) de 19.5 si dovada TECHNICAL DATA SAE viscosity class DIN 51511 5W-50 Viscosity at -30 °C DIN 51377 mPa.s < 6600 Viscosity at 40 °C DIN 51562 mm²/s 130 Viscosity at 100 °C DIN 51562 mm²/s 19.5 Viscosity index DIN ISO 2909 170 Color according to ASTM DIN 51578 2.5 Density at 15 °C DIN 51757 kg/m³ 855 Flash point DIN ISO 2592 °C 230 se recomanda respectarea normei si clasa de vascozitate data de producator pe toata durata de viata a motorului specificatiile le gasesti scrise pe ambalajul uleiului (bidon) la e36 poti pune 5W40 LL98 sau chiar LL01 la e46 2.2i la fel ca a mea (z4 2.2i) pune 0W40 LL01 DAR NU LL04 normele si vascozitatile de mai sus sunt recomandate pentru motorizarile tale daca nu sti ce inseamna LL-01 , LL-98 , LL 04 citeste mai sus ca am postat informatii despre aceste norme si cat de important e sa le indeplinesti daca ti ma motorul tau eu la z4 e85 2.2i in prezent am 5w40 LL04 si am facut cu el 4.000 km dar in schimb in cateva zile si o sa bag mobil 1 new life 0w40 LL01 dar il iau de la "sigur" as fi vrut motul x-max 0w40 dar de...nu il gasesc, doar comandat online si la pretu de 10 euro/litru si nu am incedere la asa pret e prea suspect
  8. este si castrol edge 0w40 LL01 motul 8100 X-MAX LL01 - cautati informatii despre acest ulei, este special creat pentru motoare de turatie pe benzina, eu nu am gasit sa cumpar, am sunat un dealer local si a zis ca nu are si nu poate sa imi aduca motul 8100 X-cess 5w40 LL01 LIQUI MOLY LEICHTLAUF high-tech 5W40 LL01 Mobil 1 new life 0W40 LL01 si lista poate continua dar aceste sunt cele mai bune marci
  9. fratilor, uitati care e diferenta dintre norma BMW LL01 si LL04, iar cei cu benzinare su sistem vanos,dual vanos, valvematic sa citeasca si sa bage la cap ca nu e bun LL04 pentru motorul lor The BMW Long Life-01 specification imposes severe constraints to the lubricant particularly due to the Valvetronic system. It covers all BMW engines from 2001 to 2004 and also all the previous BMW specifications such as BMW LL-98. - For Diesel engines fitted with diesel particulate filter (DPF), MOTUL Specific LL-04 5W-40 must be used whatever the country. MOTUL Specific LL-04 5W-40 is also suitable for use in Diesel engines without diesel particulate filter e foarte simplu si clar fratilor: -BMW LONG LIFE OIL 01 - ARE ADITIVI SPECIFICI PENTRU SISTEMUL DE DISTRIBUTIE VARIABILA SI INCLINA FFOARTE MULT SPRE BENZINARE - BMW LONG LIFE OIL 04 - ARE ADITIVI SPECIFICI PENTRU A PROTEJA SISTEMELE CU FILTRE DE PARTICULE DPF SI INCLINA FOSRTE MULT SPRE DIESEL DAR SI BENZINARE DE ULTIMA GENERATIE -DUPA ANUL 2004-
  10. poti pune - Synthoil High Tech 5 W-40 LL98 care este full-sinthetic - Synthoil Energy 0 W-40 si acesta este LL98 acum depinde de modul in care folosesti masina sa alegi vascozitatea cea mai potrivita tot ce se scria pe forum in cazul tau cred ca se poate face o exceptie pentru ca LL04 este facut mai mult pentru motoare moderne si performante in special cu filtre de particule eu daca aveam motorizarea ta cred ca nu ii face rau LL01 dar ai de unde alege din gama LL98 in special la liqui moly
  11. oameni buni, care dintre voi stiti mai multe despre motoarele din grupul vw tdi pompe duse? la aceste motoare trebuie respectata cu strictete norma vw 505.01 sau 503.01 long life, altfel se duce de rapa sistemul de injectie care este antrenat de unul dintre arborii de distributie si numai aceasta norma asigura rezistenta uleiului la o forfecare la care sunt supuse injectoarele, toate uleiurile au acest aditiv specific dar in concentratie mica si dupa un numar mic de km se duce, nu rezista, asa ca norma este CEA MAI IMPORTANTA in alegerea uleiului potrivit, norma 507.00 care o are 5w30, multi zic ca este peste cea vechie si e buna, dar nu e asa eu am patit-o ca nu stiam multe despre uleiuri de motor si faceam schimbul de ulei in service, unde mi-au pus alta norma decat 505.01 si intr-un an am distrus o bestie de motor, inca mai plang dupa vechia masina, seat leon top sport 1.9 tdi pd plus chip 180 cp, daca era ud pe jos in viteza a 3a de la 2000 rpm cand aceleram pierdea aderenta, iar la 140 km/h imi bea putin peste 6 litri de motorina si viteza max. i-am dat o data in croatia 245 pe bord la 4300 rpm sorry pentru off-topic, dar concluzia este ca norma recomandata este cea mai buna alegere, eu am vazut pe pielea mea am cumparat masina veche cu 8.000 euro, am distrus-o cu ulei nerecomandat si am vandut-o cu 2750 euro dupa 2 ani jumate benzinarele aspirate nu sunt intocmai pretentioase la ulei, dar in timp pot aparea probleme ceea ce stiu cu siguranta este ca daca la un motor bmw benzina se recomanda LL01, este ca ingineri bmw au conceput acesta sa functioneze intocmai cu LL01
  12. mare dreptete, nu conteaza marca ci norma daca ne referim la benzinare, LL98, LL01,LL04, iar vascozitatea trebuie adaptata in functie de conditi, nu prea vad bine un 0w30 vara in bucuresti cu 45 grade intre cladiri de beton si asfaltul de sub baia de ulei care ajunge si la 60 de grade, dar in schimb la brasov in zona racoroasa si un condus mai mult extraurban este perfect, iar cine conduce mai mult in oras cred ca se potriveste mai bine un 0 sau 5w40 eu am avut castrol 0w40 norma LL01 si la 1500 km mi-a papat 1 litru, am trecut pe bardahl 5w40 dar norma LL04 si dupa 4500 km din jumatea de litru ramasa la schimb, mai am 100 grame in bidon si nivelul la max pe joja adica un consum de ulei stimat de 350-400 grame la 4500 km concluzie? nu stiu ce sa mai inteleg ....
  13. vaduva80s are dreptate, la cele mai vechi benzina unde este recomandat LL01, ar trebui sa se respecte norma, asta conteaza, cel putin la M54 su benzinare de pana in 2004 care au fost fabricate si testate sa functioneze cu LL01, degeaba baga uni LL04 cica e ulei de ultima generatie si e superior si dupa se vaieta ca le papa, pai este fratilor dar nu pentru masini mai vechi ci pentru masini tot de ultima generatie care au filtre de particule si jocuri mici la organele interne in miscare. si eu m-am interesat mult despre acest subiect si am ajuns la concluzia ca LL04 in motoare in care se recomanda LL01 nu este bun la fel cum este LL01
  14. revin cu o rezolvare in cazul meu, dar nu ma opresc aici, am demontat carcasa filtrului de aer si intre filtrul de aer si clapeta sunt 2 coturi, primul imediat dupa filtru e din plastic, al 2-lea e din cauciuc gros din care se ramifica un gat cam cat degetul gros de la mana care duce la valva egr, acel "gat" subtire la mine era fisurat si tragea aer fals, momentan l-am izolat cu banda pana o sa imi comand unul nou, nu imi vine sa cred ce diferenta e acum, simtitor se acelereaza mult mai repede de la 2000 la 3000 rpm chiar si dupa merge mult mai bine ca inainte curand o sa fac o diagnoza la bmw sa imi controleze sondele, vanosul si restul
  15. salutare, curand vreau sa schimb uleiul din motor si nu stiu ce sa mai pun, recomandat e castrol, dar nu sunt sigur ca il iau made in germany sau turkey, am pus anu trecut castrol 0w40 si dupa ce atingeam turatii mai mari, cand opream motorul mi se aprindea becul galben, 7-0 sec, dar nivelul era la max, dupa 4-5 mii km l-am schimbat cu 5w40 care indeplineste norma bmw-LL4 la motorul acesta m54b22 e recomandata norma bmw LL01, stiu ca LL04 e ulei de generatie mai noua si e bun, dar acest motor cred ca a fost facut sa mearga cu LL01 asa ca tot asta vreau sa bag intrebare: e bun mobil 1 0w40 new life care are norma LL01 ? din cate vad bmw recomanda castrol iar mobil 1 este recomandat la mercedes liqui molly ar fi bun dar 0w40 care il vreau indeplineste norma bmw LL98 si nu e bine as opta pentru mobil 1 0w40 dar cate sanse sunt sa il iau original adica made in germany? il cumpar din italia de ce il gasesc la carrefour la 12.90 euro si la un magazin de acesori auto la 16 euro? castrolul 0w40 pe care l-am pus anul trecut mi-a papat 1 litru la 1500 km si bardahl technos 5w40 BMW LL04 pe care il am in prezent la 4500 km am completat in jur de 400 grame dar imi consuma aprox 0.5 litri de benzina mai mult, am observat asta imediat ce am trecut pe bardahl multumesc anticipat!!!
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.