Jump to content

cauciucuri de iarna RUNFLAT


BADICA

Recommended Posts

A sosit vremea sa imi pun cauciucuri de iarna si cum bugetul era mic am ales sa imi iau niste sh-uri.Am fost la un depozit care tocmai ce descarcase cauciucurile din tir,si am avut de unde alege 2buc 205/55/16 brigistone dot07 si 2buc toyo 205/55/16 dot07. profil 7-8mm pret 100lei/buc.toate bune si frumoase pana am ajuns la vulcanizare.Acolo vulcanizatorul mi-a zis ca sunt RUN FLATURI si ca nu mi-ar recomanda sa le pun ca sunt rigide.Am ales sa le pun pe acela pentru ca aveau cel mai ok profil. Ce parere aveti de alegerea facuta?
Link to comment
Share on other sites

Momentan am 2x dunlop wintersport m3 runflat si inca 2 normale(tot m3).

3 sunt din 2007,unul din 2008,cam aceeasi uzura.Mare diferenta nu e la "atingere".

Subscriu,lasa-i pe aia de la vulcanizari cu ideile lor.Singura chestie e ca la run flat-uri fac ceva mai mult oferot fizic sa le incalte pe jante :D

Link to comment
Share on other sites

Acolo vulcanizatorul mi-a zis ca sunt RUN FLATURI si ca nu mi-ar recomanda sa le pun ca sunt rigide.

Si ce daca sunt rigide? Asta e definitia runflat-ului - au peretii laterali mult mai rigizi, pt a sustine masina chiar si fara aer in roata.

BMW pune din fabrica roti runflat, asa ca nu te mai lua dupa toti aiuritii.

Link to comment
Share on other sites

Sunt rigide grav nu asa, sunt rigide cu spume, Blizzakurile runflat pe 18'' de pe Touareg erau asa de rigide si inconfortabile incat Proxesul de vara obisnuit pe 19 m-i se parea saltea Relaxa. La fel si cu cele de 19'' de vara de pe BMW acuma ca le-am pus astea de iarna pe 18'' simple, confortul e de cel putin 2-3x mai bun. Acuma daca le-ai luat tine-le sezonu asta ca oricum nu ai ce face si te orientezi la anul. In ceea ce priveste "sperietura" ca faci pana si nu ai roata de rezerva sau runflat sunt de domeniul trecutului cu spuma pentru pana. Eu unul nu o sa iau runflaturi pe masina in veci. Edited by MscleMike
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce priveste "sperietura" ca faci pana si nu ai roata de rezerva sau runflat sunt de domeniul trecutului cu spuma pentru pana. Eu unul nu o sa iau runflaturi pe masina in veci.

Si daca faci pana cu un cauciuc normal cum procedezi? Te dai jos din masina (fie ploaie, vant, ninsoare, ger etc), bagi un tub de spuma in anvelopa, iar apoi incepi sa dai la pompa (asta daca ai o pompa/compresor in masina) si te rogi sa tina?

 

Dintre varianta de mai sus si cea in care mergi linistit mai departe inca 250km cu runflat-uri, cred ca cea din urma este mai comoda, parerea mea.

 

Intr-adevar, rft sunt mai rigide, insa au si beneficiile lor. Sa spui ca nu folosesti rft fiindca te bazezi pe un tub cu spuma e un pic aiurea.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Si daca faci pana cu un cauciuc normal cum procedezi? Te dai jos din masina (fie ploaie, vant, ninsoare, ger etc), bagi un tub de spuma in anvelopa, iar apoi incepi sa dai la pompa (asta daca ai o pompa/compresor in masina) si te rogi sa tina?

 

Dintre varianta de mai sus si cea in care mergi linistit mai departe inca 250km cu runflat-uri, cred ca cea din urma este mai comoda, parerea mea.

 

Intr-adevar, rft sunt mai rigide, insa au si beneficiile lor. Sa spui ca nu folosesti rft fiindca te bazezi pe un tub cu spuma e un pic aiurea.

 

sunt de acord.eu am renuntat ,categoric, la rft pt ca am roata de rezerva din fabrica si m-as descurca intr-o posibila situatie de genu...

dar nici eu nu m-as baza pe spume si alte alea.

Link to comment
Share on other sites

Si ce daca sunt rigide? Asta e definitia runflat-ului - au peretii laterali mult mai rigizi, pt a sustine masina chiar si fara aer in roata.

BMW pune din fabrica roti runflat, asa ca nu te mai lua dupa toti aiuritii.

 

la rotile de iarna se recomanda anvelopa cu balon mai mare, iarasi iarna se recomanda o presiune mai mica in anvelope, asta din cauza ca anvelopa ca sa fie cat mai eficienta are nevoie sa fie "flexibila" ca sa aibe aderenta maxima, exact aceasta proprietate o anuleaza rft-urile de iarna, si exact din aceste considerente i s-a spus ca nu sunt recomandate.

Link to comment
Share on other sites

la rotile de iarna se recomanda anvelopa cu balon mai mare

Rft sunt pe toate dimensiunile, poti sa alegi ce-ti doresti.

iarasi iarna se recomanda o presiune mai mica in anvelope, asta din cauza ca anvelopa ca sa fie cat mai eficienta are nevoie sa fie "flexibila" ca sa aibe aderenta maxima, exact aceasta proprietate o anuleaza rft-urile de iarna, si exact din aceste considerente i s-a spus ca nu sunt recomandate.

Recomandabil este sa folosesti presiunile inscrise pe stalpul masinii, care sunt aceleasi pt vara si iarna! (iarna nu conduci numai prin nameti, ca sa pui roata pe janta pt "aderenta" mai buna, ci mai mergi si pe drumuri, cu viteza, alea-alea ... de aceea este bine sa pui presiunea corecta in roti, sa nu mai vb de uzura accentuata, cand presiunea nu e ok).

 

Masina mea a venit cu rft de iarna din fabrica; daca nu ar fi fost recomandate, cu siguranta nu le-ar fi pus fabricantul pe masina (mi se pare chiar mai recomandabile iarna, ca sa nu stai sa-ti inghete curu` schimband roata in ger).

V-ati gasit si voi de la cine sa luati sfaturi, de la expertii lu` peste din vulcanizari :rolleyes:

 

ps: ca mi-am adus aminte ... un dezavantaj al rft ar fi ca sunt mai grele! mi-am rupt spinarea carand niste roti de 16", cand le-am schimbat

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Si daca faci pana cu un cauciuc normal cum procedezi? Te dai jos din masina (fie ploaie, vant, ninsoare, ger etc), bagi un tub de spuma in anvelopa, iar apoi incepi sa dai la pompa....

 

 

In 12 ani de cand conduc si xxxxxx km crezi au nu dar nu am facut niciodata pana si daca ar fi sa fac pana 1/an tot anvelope normale mi-as pune, mi-as asuma riscul unei pene/an sau cand ar fi decat sa suport zilnic "inconfortabilitatea" masinii care chiar nu e deloc de neglijat, cel putin in cazul meu.

 

Am un prieten care a dat la 200+ km/h intr-un sant si nu a patit nimic pt ca avea runflat si nu au bubuit( 3 cauciucuri s-au facut praf) , asa ca au un mare + rft-urile.

 

 

E cel putin ciudat pt ca chiar daca mergi cu 300km/h anvelopele nu mai "bubuie" nu mai sunt cu camera, se dezumfla pur si simplu.

Link to comment
Share on other sites

nu-mi mai cumpar in viata mea RFT-uri.

sunt echivalente la zguduit rinichii cu cauciucuri normale cu 2 inchi mai mari.

adica rft R17= normale R 19. nu mai zic de articulatiile masinii.

oricum pt iarna nu ai ce sa faci cu RFT.:frantics:

 

edit RFT=RunOnFlat

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

E cel putin ciudat pt ca chiar daca mergi cu 300km/h anvelopele nu mai "bubuie" nu mai sunt cu camera, se dezumfla pur si simplu.

Vroiai sa spui sa dezintegreaza la 300 la ora dupa 50 metri. RFT-ul isi mentine cel putin forma si poti sa franezi predictibil.

Am patit-o eu cu gume normale pe fata si RFT pe spate. Am dat intr-o groapa la 100 km/h, la cel din fata am avut o taietura de 20 cm in cauciuc , spatele n-a avut nimic. Sacrifici confort pentru siguranța.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am luat si eu 4 jante de tabla, cu 4 anvelope de iarna Bridgestone 16" RFL, sunt dezastru cum scutura, cu jantele pe 17" de vara e incomparabil mai comfortabil... , am lasat presiunea la 1,8 in ele( in astea de iarna ), dar si asa e nasol...

p.s: Masina e un e90 325i...

Edited by Raul46
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.