Jump to content

Ulei motor!


Cedry2k_crdl

Recommended Posts

Poti sa explici mai in detaliu de ce afirmi acest lucru ?

Cu ce e mai bun un 10w40 fata de 5w40 la un motor mai vechi ?

Parerea mea este ca uleiul 10w40 este un pic mai gros si ramane mai mult timp pe piesele in miscare si avand in vedere ca motorul lui are aproximativ 270000 de km are o oarecare uzura ! De obicei cam asta este rolul uleiului mai gros ! PAREREA MEA ! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pai uite ca nu e chiar asa.

 

Daca compari datele din fisa tehnica al acestor uleiuri, vei vedea ca la cald, acolo unde de obicei un motor obosit incepe sa manance ulei, ambele au o vascozitate in jurul valorii de 14 cSt (centistokes sau mm2/s). Insa la rece e deja diferenta mare intre ele.

La 40°C 5w40 are o vascozitate in jurul valorii de 85 cSt, pe cand 10w40 are intre 95 si 100, deci e ceva mai "gros" cum s-ar zice.

La temperaturi de sub 0 grade diferenta devine din ce in ce mai mare !

 

Dar ce beneficiu aduce acel surplus de vascozitate la rece de fapt ? Absolut nimic. Din contra, creste uzura motorului in timpul pornirilor la rece intr-ucat uleiul ajunge mai greu in zonele critice ale motorului.

Un motor oricat de uzat ar fi la segmenti si cilindri, nu va manca niciodata ulei dimineata la pornire. O va face doar la temperaturi ridicate !

In caz ca dimineata vezi un puf de fum albastru iesind pe esapament asta poate insemna ca s-au dus simeringurile de la supape, dar in nici intr-un caz nu inseamna ca uleiul ar fi scapat pe la segmenti.

 

Parerea mea strict personala este ca un ulei 5w40 sintetic cu norma BMW Long Life 98 sau LL01 este cat se poate de bun si pentru motorul colegului nostru.

 

Weekend fain la toata lumea.

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

Nu, cand am zis "mai gros" m-am referit la cel din urma, adica 10w40.

Primul indice dinaintea w-ului reprezinta gradul de vascozitate la rece. Cel de dupa w reprezinta gradul de vascozitate la cald, adica fix la 100°C.

Uleiul 5w40 e mai putin vascos doar la rece, la cald e exact la fel de vascos ca si 10w40.

 

Temperatura optima de functionare a motorului e intre 100 - 105°C.

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

Nu, cand am zis "mai gros" m-am referit la cel din urma, adica 10w40.

Primul indice dinaintea w-ului reprezinta gradul de vascozitate la rece. Cel de dupa w reprezinta gradul de vascozitate la cald, adica fix la 100°C.

Uleiul 5w40 e mai putin vascos doar la rece, la cald e exact la fel de vascos ca si 10w40.

 

Temperatura optima de functionare a motorului e intre 100 - 105°C.

Multumesc mult de ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Ce sa intelegem de aici ca 5w50 este mai fluid ! Mi se pare normal !

Intelegem ca daca bagi 10w/15w iarna cand poate ajunge si la -15/-20 grade iti porneste motorul pe uscat (uitate atent ca uleiul 10w nici nu se misca in eprubeta) si cum bine sti deja ce-a mai mare uzura a motorului este la temeperaturi scazute la pornire ... prin urmare daca ai uleiul marmelada in baie cum iti mai urca ????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.