Jump to content

Speed Limit info - va merge in Romania?


Recommended Posts

salut baieti ,sunt un incepator in codari ,zona timis .

am incercat azi sa activez acest speed limit info ,variant romaneasca cu kanfas1 ,adica acea improvizatie .

in prima faza ,am avut eroare ,oprisem motorul si am dat drumul la codare

in a doua faza am refacut ,insa in ncd de kanfas am o suspiciune :

 

 

ncd de kanfas 3030 implicit speed limit

name_1

unknown =52 4F

 

am comparat cu bakp facut iar acolo este

initwert =53 4D.

 

mi sa corup acea variabila ??mentionez ca functia de citire merge .

 

recomandati un restore la acel ncd si reluata operatia ?restore fac cu esys doar pe acel ecu kanfas?

 

mersi frumos

Link to comment
Share on other sites

salut baieti ,sunt un incepator in codari ,zona timis .

am incercat azi sa activez acest speed limit info ,variant romaneasca cu kanfas1 ,adica acea improvizatie .

in prima faza ,am avut eroare ,oprisem motorul si am dat drumul la codare

in a doua faza am refacut ,insa in ncd de kanfas am o suspiciune :

 

 

ncd de kanfas 3030 implicit speed limit

name_1

unknown =52 4F

 

am comparat cu bakp facut iar acolo este

initwert =53 4D.

 

mi sa corup acea variabila ??mentionez ca functia de citire merge .

 

recomandati un restore la acel ncd si reluata operatia ?restore fac cu esys doar pe acel ecu kanfas?

 

mersi frumos

 

Daca iti

Merge

Codarea totul este in regula :)))

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Daca cineva e interesat ce face in detaliu codarea colegului Daniel, va pot explica.

 

In codarea KAFAS sunt adaugate cateva tari nesuportate de firmware.

 

Name_1 este pentru San Marino, schimband codul de tara din SM in RO (52,4F) se activeaza practic limitele de viteza din San Marino atunci cand codul de tara primit de la navigatie este RO.

 

San Marino foloseste limitele de viteza din Italia, care sunt putin diferite de Romania deci SLI nu functioneaza chiar corect.

 

In Italia sunt autostrazi cu limita 150kmh, drumuri extraurbane cu limita de 110kmh ceea ce in Romania nu exista, sistemul se corecteaza daca este detectat un semn de limita de viteza de catre camera KAFAS si cum in Romania semnele sunt foarte rare rata de eroare cu o astfel de activare e semnificativa.

 

Mai mult, o activare de acest gen functioneaza doar in Romania, in celelate tari care nu sunt suportate de KAFAS1 sistemul nu functioneaza.

Salut, mie mi-e putin neclar. Daca inteleg bine, inlocuind SM cu RO, o sa luam vitezele default de acolo (respectiv la fel ca cele din Italia). Spui ca sunt autostrazi care au limita 150km/h iar altele cu 130km/h. Cand navigatia vede ca esti pe o autostrada in RO, de unde o sa stie ce limita default o sa ia din SM/IT din moment ce exista mai multe limite? Inteleg ca daca vede vreun semn, ajusteaza limita, dar in lipsa acestuia, ce ar determina-o sa aleaga 150 vs 130 sau invers?

Link to comment
Share on other sites

salutare baieti,

 

totusi poate cineva explica de ce KAFAS1 oficial nu merge in romania pe cand KAFAS2 da? deci camera este, semnele le citeste (ca doara cu codarea SM->RO merge); informatii in harti ar fi (ca doara de acolo isi trage informatii KAFAS2 care merge, nu?). deci ai camera care recunoaste, ai informatii in harti. de ce nu merge 'oficial' si in RO respectiv tarile unde nu merge KAFAS1? ce are KAFAS2 in plus? aveti vreo idee?

Link to comment
Share on other sites

SLI nu functioneaza doar cu semele citite, afiseaza limita din sistemul de navigatie permanent si cand camera detecteaza o limita diferita o afiseaza cu prioritate, astfel tot timpul ai o limita afisata nu doar cand camera detecteaza ceva. KAFAS1 are restrictionare pentru codul de tara unde te afli, transmis de navigatie, fara un modul care sa modifice bit-ul de tara din mesajul trimis pe CAN de catre navigatie nu il poti face sa functioneze. Ai nevoie de un modul care se monteaza pe PT-CAN si care schimba in timp real codul de tara trimis catre KAFAS.

 

Ce ai facut tu, ai activat SLI "camera only" care va sta afisat pana cand primeste pe CAN codul de tara de la navigatie care il dezactiveaza. CAN ID-ul respectiv are un refresh de 1000ms adica exact atat cat vezi tu limita de viteza.

Cum explica in alt thread colegul neo_andersson, diferenta intre KAFAS 1 si 2 pare sa fie restrictia pentru codul acesta de tara (RO) si multe altele. Posibil ca la momentul aparitiei KAFAS1, legislatiile si semnele sa nu fi fost suficient standardizate incat sa functioneze corect. Cu trecerea timpului, ne-am mai aliniat si noi si n-am mai fost restrictionati in KAFAS2.

 

Sunt multe presupuneri in ce am scris...

Link to comment
Share on other sites

Cum explica in alt thread colegul neo_andersson, diferenta intre KAFAS 1 si 2 pare sa fie restrictia pentru codul acesta de tara (RO) si multe altele. Posibil ca la momentul aparitiei KAFAS1, legislatiile si semnele sa nu fi fost suficient standardizate incat sa functioneze corect. Cu trecerea timpului, ne-am mai aliniat si noi si n-am mai fost restrictionati in KAFAS2.

 

Sunt multe presupuneri in ce am scris...

 

bun bun, dar daca intre timp ne-am aliniat si BMW incepand cu KAFAS2 ne-a dat unda verde, de ce nu vine software update si pentru KAFAS1? adica la fel camera citeste semnele si navigatia trimite cod de tara si informatii care ar determina limita legala curenta. informatia e acolo. restrictia inteleg ca e in KAFAS1 care blocheaza tara. modulul colegului neo nu face decat sa o pacaleasca translatand tara curenta intr-una cu limite identice recunoscuta de KAFAS1. restrictia in KAFAS1 sunt convins ca e in firmware. deci de ce BMW nu o ridica via update? ce-i mai lipseste la KAFAS1 fata de KAFAS2? e ceva hardware implicat? ce tziganie..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum explica in alt thread colegul neo_andersson, diferenta intre KAFAS 1 si 2 pare sa fie restrictia pentru codul acesta de tara (RO) si multe altele. Posibil ca la momentul aparitiei KAFAS1, legislatiile si semnele sa nu fi fost suficient standardizate incat sa functioneze corect. Cu trecerea timpului, ne-am mai aliniat si noi si n-am mai fost restrictionati in KAFAS2.

 

Sunt multe presupuneri in ce am scris...

 

Kafas1 a aparut in 2012, camera in sine are tehnologie de prin 2009-2010 si o rezolutie destul de mica, BMW a considerat ca rata de eroare pentru semnele din anumite tari inclusiv Romania este mult prea mare si atunci a restrictionat sistemul in tarile respective. In Romania multe semne sunt deterioarate, ruginite, puse prin copaci, etc. Kafas2 are o rezolutie mult mai mare si atunci poate detecta si semnele noastre asa proaste cum sunt ele pe alocuri.

Chiar si cu modulul nostru, KAFAS1 fara restrictie in Romania are probleme sa identifice unele semne care nu sunt vizibile bine sau nu sunt standard. De ex. semnul de restrictie prezent mai ales pe DN1 in care sunt 2 limite de viteza 70kmh pentru autoturisme si 50kmh pentru camioane nu este detectat de KAFAS1.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Se poate dar mare lucru nu vede , cateva indicatoare ,nu toate , parca sens unic ,drum cu prioritate si acces interzis

 

As fi curios si eu daca merge codat kafas 1 sa citeasca si alte semne de circulatie. Daca ai putea da mai multe detalii... Speed Limit-ul il am si eu activat de doi ani si chiar merge pe RO, f rar da rateuri. Mi se pare f folositor pt respectarea limitelor de viteza, nu trebuie sa mai stai cu ochii dupa indicatoare. Daca ar mai citii si alte semne, chiar si mai putine, tot ar fi ceva.

Link to comment
Share on other sites

Kafas1 nu poate citi alte semne. Nici Kafas2 nu e ceva nemaivazut, pe langa limitele de viteza citeste doar semnele de inceput/sfarsit depasire interzisa si asistenta la coliziune in oras. Pe Kafas4 s-a mai adaugat asistenta la mers pe sens interzis.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.