Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

@ender79

Cu ce ai vrea sa faci resoftarea ? Normal ca se face cu o "jucarie" de rescriere a flash-ului . Ori tunerul tau o face cu altceva ?

Daca iti cunosti masina , nu ai nevoie neaparat de dyno ca sa fii multumit de rezultatul resoftarii - o simti pur si simplu . Si aia care modifica softurile , ajung si aia la o experienta(ma rog , nu toti) - si oricum nu-ti vand cai la cantitate si pret diferit . Ca or fi 5 cai mai mult sau mai putin asta nu o sa simti nici tu de la tunerul tau profesionist .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@ender79

Cu ce ai vrea sa faci resoftarea ? Normal ca se face cu o "jucarie" de rescriere a flash-ului . Ori tunerul tau o face cu altceva ?

Daca iti cunosti masina , nu ai nevoie neaparat de dyno ca sa fii multumit de rezultatul resoftarii - o simti pur si simplu . Si aia care modifica softurile , ajung si aia la o experienta(ma rog , nu toti) - si oricum nu-ti vand cai la cantitate si pret diferit . Ca or fi 5 cai mai mult sau mai putin asta nu o sa simti nici tu de la tunerul tau profesionist .

 

Hai ca sa iti explic de ce . In primul rand Dragos nu face tunningul prin mufa de diagnoza.Iti scote ECU-ul masinii,apoi deschide capsula metalica a ECU-ului si se conecteaza la placa electronica prin portul specific (nu prin mufele deja existente cu care cominica ECU cu restul masinii), iar softul este rescris byte cu byte cu binecunoscutul (dar se pare ca nu si de tine) program BYTESHOOTER.

El pleaca de la softul original si de acolo dezvolta .Are atata experienta omul in cat iti poate da CP si Nm cum vrei , pe plus , pe minus , daca el iti spune ca masina ta prin tunning a ajuns la 220 CP , dar tu mai vrei inca 6 CP in plus,te rezolva imediat.

Daca te-ai uitat in postarile mele o sa vezi cel putin 3 variante de tuning pe aceiasi masina.La prima am renuntat ca aveam cuplul prea mare si imi baraia cutia.Iar el ca un profesionist,mi-a dat cuplul mai jos dar si puterea ceva mai mica.Un nene cu jucarie pe OBD , habar nu are ce face.El doar scrie flasul , dand telefoane la altii mai destepti care au mai facut asta si ii trimit doar fisierul cu softul modificat, el de fapt nestiind mare lucru.Daca vrei ceva mai multi CP....ai ghicit ..."stai sa dau un tel sa vad daca se poate".

In plus flash-ul prin OBD nu are acces la toti parametrii masinii,asa resoftatul prin OBD cateodata e chiar riscant in mana unui nestiutor.

Vobeai ceva de DINO? Hai sa iti explic cu DINO , acolo vezi negru pe alb ce a facut omul,dar nu asta e important ... e important sa vezi curba de cuplu si putere,sa vezi daca masina ta este inca ok tehnic .

SUnt destui care au fost sa isi faca tuninig cu probleme la turbina,injectoare , aer fals prin tubulatura si exemple pot fi multe .Dragos din iasi nici macar nu iti face tuning in conditiile astea , te invita sa iti rezolvi problemele tehnice si apoi sa revii cand masina este in parametrii.Ca sa nu mai zic ca pe DINO au fost masini resoftate de necunoscuti atat din tara cat si dincolo de hotare .Resoftari mizerabile,nu se pot numi resoftari, cu niste curbe de cuplu si putere execrabile.

 

Acum trage si tu concluziile singur,pentru mine in RO nu exista decat 2 tuneri , din Buzau si din Iasi , or mai fi si altii buni,dar eu ii recomand doar pe ei , pentru ca am avut experiente excelente iar pe restul nu-i cunosc.

 

Daca vrei sa te documentezi , poti sa il cauti pe fb "Dragos Completechip" , nu stiu daca am voie sa pun asta aici,nu vreau sa fie luata ca reclama , ci ca informativ.

  • Like 1
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Hai ca sa iti explic de ce . In primul rand Dragos nu face tunningul prin mufa de diagnoza.Iti scote ECU-ul masinii,apoi deschide capsula metalica a ECU-ului si se conecteaza la placa electronica prin portul specific (nu prin mufele deja existente cu care cominica ECU cu restul masinii), iar softul este rescris byte cu byte cu binecunoscutul (dar se pare ca nu si de tine) program BYTESHOOTER.

El pleaca de la softul original si de acolo dezvolta .Are atata experienta omul in cat iti poate da CP si Nm cum vrei , pe plus , pe minus , daca el iti spune ca masina ta prin tunning a ajuns la 220 CP , dar tu mai vrei inca 6 CP in plus,te rezolva imediat.

Daca te-ai uitat in postarile mele o sa vezi cel putin 3 variante de tuning pe aceiasi masina.La prima am renuntat ca aveam cuplul prea mare si imi baraia cutia.Iar el ca un profesionist,mi-a dat cuplul mai jos dar si puterea ceva mai mica.Un nene cu jucarie pe OBD , habar nu are ce face.El doar scrie flasul , dand telefoane la altii mai destepti care au mai facut asta si ii trimit doar fisierul cu softul modificat, el de fapt nestiind mare lucru.Daca vrei ceva mai multi CP....ai ghicit ..."stai sa dau un tel sa vad daca se poate".

In plus flash-ul prin OBD nu are acces la toti parametrii masinii,asa resoftatul prin OBD cateodata e chiar riscant in mana unui nestiutor.

Vobeai ceva de DINO? Hai sa iti explic cu DINO , acolo vezi negru pe alb ce a facut omul,dar nu asta e important ... e important sa vezi curba de cuplu si putere,sa vezi daca masina ta este inca ok tehnic .

SUnt destui care au fost sa isi faca tuninig cu probleme la turbina,injectoare , aer fals prin tubulatura si exemple pot fi multe .Dragos din iasi nici macar nu iti face tuning in conditiile astea , te invita sa iti rezolvi problemele tehnice si apoi sa revii cand masina este in parametrii.Ca sa nu mai zic ca pe DINO au fost masini resoftate de necunoscuti atat din tara cat si dincolo de hotare .Resoftari mizerabile,nu se pot numi resoftari, cu niste curbe de cuplu si putere execrabile.

 

Acum trage si tu concluziile singur,pentru mine in RO nu exista decat 2 tuneri , din Buzau si din Iasi , or mai fi si altii buni,dar eu ii recomand doar pe ei , pentru ca am avut experiente excelente iar pe restul nu-i cunosc.

 

Daca vrei sa te documentezi , poti sa il cauti pe fb "Dragos Completechip" , nu stiu daca am voie sa pun asta aici,nu vreau sa fie luata ca reclama , ci ca informativ.

Si eu am soft pe 530d 2003,cand l-am facut avea aprox 250k,in momentul de fata are aproape 300k si merge impecabil. Daca e facut softul bine si masina e intretinuta inainte si dupa soft nu ar trebui sa aparĂŁ probleme la utilizare normala.Multi fac soft pe unde apuca,pe bani cat mai putini trag apoi de ele in ultimul hal si se mira ca le pica una alta,toti dau vina pe soft. Asta e o mentalitate gresita pentru ca masinile respective oricum picau si fara soft.

Iar in ceea ce privește dyno,tot vad pe farcebook fise dyno de la mai multi tuneri care prezintĂŁ niște puteri cel putin suspect de mari pt o anumitĂŁ motorizare.

Exemplu concret:am trimis un prieten cu un f10 la Dragos la Iași pentru soft+DPF off,Operațiune reușitĂŁ,client multumit,masina având 176 cai inainte si 215 cai dupa. Proprietarul mașinii a fost inainte pentru un dyno test la X(X=firma foarte mediatizata pe retelele de socializare) si masina a scos 196 cai stock,respectivii promițându-i o creștere pana la 235 cai.la insistentele mele a renunțat,a mers la Iași si e foarte multumit. Ca o concluzie,nu toti care au dyno il au corect,putere se mai poate da si din "dyno"!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hai ca sa iti explic de ce . In primul rand Dragos nu face tunningul prin mufa de diagnoza.Iti scote ECU-ul masinii,apoi deschide capsula metalica a ECU-ului si se conecteaza la placa electronica prin portul specific (nu prin mufele deja existente cu care cominica ECU cu restul masinii), iar softul este rescris byte cu byte cu binecunoscutul (dar se pare ca nu si de tine) program BYTESHOOTER.

El pleaca de la softul original si de acolo dezvolta .Are atata experienta omul in cat iti poate da CP si Nm cum vrei , pe plus , pe minus , daca el iti spune ca masina ta prin tunning a ajuns la 220 CP , dar tu mai vrei inca 6 CP in plus,te rezolva imediat.

Daca te-ai uitat in postarile mele o sa vezi cel putin 3 variante de tuning pe aceiasi masina.La prima am renuntat ca aveam cuplul prea mare si imi baraia cutia.Iar el ca un profesionist,mi-a dat cuplul mai jos dar si puterea ceva mai mica.Un nene cu jucarie pe OBD , habar nu are ce face.El doar scrie flasul , dand telefoane la altii mai destepti care au mai facut asta si ii trimit doar fisierul cu softul modificat, el de fapt nestiind mare lucru.Daca vrei ceva mai multi CP....ai ghicit ..."stai sa dau un tel sa vad daca se poate".

In plus flash-ul prin OBD nu are acces la toti parametrii masinii,asa resoftatul prin OBD cateodata e chiar riscant in mana unui nestiutor.

Vobeai ceva de DINO? Hai sa iti explic cu DINO , acolo vezi negru pe alb ce a facut omul,dar nu asta e important ... e important sa vezi curba de cuplu si putere,sa vezi daca masina ta este inca ok tehnic .

SUnt destui care au fost sa isi faca tuninig cu probleme la turbina,injectoare , aer fals prin tubulatura si exemple pot fi multe .Dragos din iasi nici macar nu iti face tuning in conditiile astea , te invita sa iti rezolvi problemele tehnice si apoi sa revii cand masina este in parametrii.Ca sa nu mai zic ca pe DINO au fost masini resoftate de necunoscuti atat din tara cat si dincolo de hotare .Resoftari mizerabile,nu se pot numi resoftari, cu niste curbe de cuplu si putere execrabile.

 

Acum trage si tu concluziile singur,pentru mine in RO nu exista decat 2 tuneri , din Buzau si din Iasi , or mai fi si altii buni,dar eu ii recomand doar pe ei , pentru ca am avut experiente excelente iar pe restul nu-i cunosc.

 

Daca vrei sa te documentezi , poti sa il cauti pe fb "Dragos Completechip" , nu stiu daca am voie sa pun asta aici,nu vreau sa fie luata ca reclama , ci ca informativ.

 

Nu e nevoie sa-mi explicit nimic . Eu spre deosebire de tine am scris softuri in ECU si pe OBD si cu calculatorul desfacut si cu Progman , ISTA-P sau WinKFP( filele originale ). Si mai am si 3 masini resoftate(una cu Byteshooter) la care nu pot sa spun ca am avut probleme din cauza resoftarii , care evident nu a fost facuta la Dragos al tau . Nu contest ca omul poate fi un tuner bun , dar eu personal nu am nevoie nici de softul lui nici de dyno .Inearca sa nu pari mai destept sau informat decat esti.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@seaman

 

VOrbesti ca se te aflii si tu in treaba,unul care a scris si rescris ECU-uri nu ar debita asa ceva : Daca iti cunosti masina , nu ai nevoie neaparat de dyno ca sa fii multumit de rezultatul resoftarii - o simti pur si simplu .

 

Sa simti ca iti creste cuplu cu 40% pe o plaja de 500 rpm si apoi sa scada chiar si sub valoarea stock?

Doar din ce ai debitat aici te-as evita ca si tuner .Nu il ridic in slavi pe Dragos,dar este chiar profesionist fata de tine.

Edited by ender79
  • Like 2
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

In plus flash-ul prin OBD nu are acces la toti parametrii masinii,

 

Nu ai nevoie de toti parametrii masinii pt. a face chiptuning la un ecu.Nu este un chiptuning mai bun daca deschizi capsula la un ecu si il scrii de acolo fata de un chiptunning scris prin mufa obd.

 

Prin mufa obd scrii si modifici exact aceleasi harti pe care le-ai modifica daca extragi tot flash-ul.

 

Toate firmele de interfete de tunning cauta solutii de scriere prin mufa obd deoarece e mai rapid si nu risti sa strici ceva deschizand ecu si citind/scriind de acolo,operatiune care dureaza ore intregi. Chiar ''binecunoscutul byteshooter'' a gasit solutii de scriere a lui edc 17 prin mufa obd 2. Priveste aici :

 

 

http://autobamm.ro/ro/products/v/4/byteshooter-master-tuning-kit

 

Pe de alta parte deschizand ecu ai avantajul ca poti salva absolut tot si in caz ca scrierea nu reuseste ai posibilitatea de a restaura tot flash-ul inapoi salvand ecu de la scrap.

 

Prin mufa obd posibilitatea de a restaura ecu daca scrierea e intrerupta, e mult diminuata.Pe e alta parte avand o interfata de tunning originala,riscul ca scrierea prin obd sa se blocheze e foarte mic.

 

Majoritatea tuner-ilor se feresc sa deschida capsula ecu daca au posibilitatea de a scrie prin mufa obd.Nu prea vad un chiptunner profesionist care sa deschida capsula unui edc15 sau edc 16 si mai nou edc 17 si sa scrie de acolo cand are posibilitatea sa faca acelasi lucru si mult mai rapid prin mufa obd.

 

Nu vreau sa intru in polemica cu tine dar din ce ai scris tu mai sus,mai mult ii faci antireclama tuner-ului tau.

Edited by Severus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fara nici o polemica,prin OBD nu la toate ECU-urile e disponibila modificarea limitei de fum,ci doar hartile de injectie si nici alea complete .Ma mir sa poti faci tuning fara sa ridici limta de fum.

Ca sa nu mai zic limitarea cuplului pe fiecare treapta in parte,nu e disponibila din cate stiu eu prin OBD (ma refer la cutiile automate).

 

In plus eu zic de baietii care stau si dau mailuri si platesc cativa zeci de euro la un tuner iar tie iti iau 300 pt o resoftare,iar ei de fapt habar nu au de nimic,decat au scula de scris si voie buna.

Mai mult cu capsula deschisa,nu trebuie sa rescrii tot flashul daca vrei sa faci o midificare pe +/- la putere si cuplu,modifici doar anumite portiuni si nu dureaza asa mult.prin OBD trebuie sa rescrii toata fila,ma rog dar aia care o rescriu,mai dau un mail , trimit iar fila la tuner,stai 2 ore sa o modifice iar ala,iar o rescrie...timp pierdut pur si simplu si nu ai nici DINO , doar juramintele lui solemne cu mana pe cruce.

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

Una peste alta , resfotarile astea minune aduc plusuri pe o parte cu minusuri pe fiabilitate. Orice ar zice cineva si cat de profesionist s-ar face, tot iti asumi riscuri.

Cat despre scriere, dezlipirea ecu aduce dupa sine riscuri f mari. Prin obd este si mai faci si mai safe. Ma rog. Nu vreau sa nasc discutii, dar am avut resoftari la masini cu modificari hardware ( turbina fmic alte injectoare ) cat si masini stock facute de-a lungul timpului in cateva locuri renumite de pe la noi, insa din experienta acum prefer masina stock . Mai bine o iei cu motor mai mare,mai puternic si ai rezultate sigure si fara stress.

Ca o observatie personala, 200 de cai de fabrica sunt mai musculosi decat 200 de cai obtinuti in urma resoftarii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fara nici o polemica,prin OBD nu la toate ECU-urile e disponibila modificarea limitei de fum,ci doar hartile de injectie si nici alea complete .Ma mir sa poti faci tuning fara sa ridici limta de fum.

Vad ca te pasioneaza subiectul.

 

Asadar orice interfata de tunning care se respecta are si o lista de masini(lista de ecu-uri disponibile) prin care se poate face chiptunning prin mufa obd.Ei bine daca masina pe care o vrei tunata se afla pe lista masinilor prin care poti face tunning prin mufa obd,fii sigur ca pe fila extrasa vei gasi si harta de fum.

 

Ca sa nu mai zic limitarea cuplului pe fiecare treapta in parte,nu e disponibila din cate stiu eu prin OBD (ma refer la cutiile automate).

dupa cum spuneam mai sus daca masina se afla in lista celor prin care poti face chiptunning prin obd si daca masina respectiva are si model cu cutie automata fii sigur ca vei putea face.Daca de exemplu modifici limita cuplului pe harta cu cutie manuala,(sau invers deoarece nu sti care e harta cuplului pt manual/automat) va exista inca o harta similara pentru model cu cutie automata/manuala pe care programul de modificare o va modifica automat daca tuner-ul doreste acest lucru.

 

In plus eu zic de baietii care stau si dau mailuri si platesc cativa zeci de euro la un tuner iar tie iti iau 300 pt o resoftare,iar ei de fapt habar nu au de nimic,decat au scula de scris si voie buna.

 

asta e alta poveste :)))

 

Mai mult cu capsula deschisa,nu trebuie sa rescrii tot flashul daca vrei sa faci o midificare pe +/- la putere si cuplu,modifici doar anumite portiuni si nu dureaza asa mult.prin OBD trebuie sa rescrii toata fila

 

flash-ul este un fisier care prin capsula deschisa este extras tot iar prin mufa obd este extras doar partial.(adica doar partea cu hartile).Si intr-un caz si in celalalt trebuie scrisa toata fila care a fost modificata.

Problema este ca daca deschizi ecu,risti sa il strici cand il deschizi si il poti arunca sau la inchidere nu il capsulezi ermetic iar in timp poate intra umezeala la el .Iar iarna la -15 grade daca umezeala aia va ingheta iti poti lu adio de la ecu.

 

Ca o parere personala in Europa sunt cateva firme mari de chiptuning care intradevar fac creatie de software. Restul copiaza de la ei si adjusteaza niste harti dupa bunul plac intre anumite limite.

Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca ar putea. , un motor de 2L cu turbina si injectoare stock nu prea ai cum sa il duci safe spre 230 cp,ca sa nu mai zic de cuplu

 

In legatura cu masina cipata si una stock mai puternica,toate avantajele le are cea stock(fiabilitate,consum ,chiar si curbele de putere si cuplu sunt facute de uzina mama ce garanteaza functionarea corecta a motorului tinand cont de piesele puse de producator in el)

In alta ordine de idei sunt adeptul unui tuning , dar nu foarte agresiv care iti poate da o satisfactie in plus la masina care o ai

Edited by ender79
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna, inca nu sunt posesor de bmw, am fost mai de mult... Vreau iara sa trec la bmw diesel. Acum am masin VAG TDI care sunt foarte pretabile la chip tuning. Momentan cicul cu 188 cp pe un 1.9 Tdi safe. Resoftarea a fost facut in Ro. Eu locuiesc si traiesc in Franta. Cunosc multe firme de tuning de aici si din Belgia. Am avut pe toate TDI-urile resoftari. Deci cunosc rezultate si fise dyno si din Fr si Be si din Romania. Si sunt foarte bucuros sa va spun ca si in Romania se face chip tuning pe diesel ca si in strainatate. De multe ori chiar si mai bine ca in strainatate. Putere mai mare pe o plaja mai lunga de putere. Sunt si in Ro putini (2) tuneri care fac resoftari fara fum dar cai multi. In fine nu vreau sa fac reclama dar sunt fericit ca in romania exista oameni care pot concura cu firme mari de renume din exterior.

 

Acum sunt in studi ptr un 123d care as vrea sa il duc dupa achizitie undeva spre 280 cp. Cu siguranta softu va fi facut in Romania, ptr ca rezultatele sunt in general aceleasi dar la un pret mult mai redus.

 

Vorbeati de fiabilitate, eu am avut un golf care i-am facut soft la 198 mi km si l-am vandut la 324 mi km cu interne stock. Am vazut altele care dupa 12 mi km au fost nevoiti sa schimbe turbo. Ce conteaza ii cine face si ce rezultate iti afiseaza (fisa dyno befor si after).

 

 

Acum intrebare, CR de la bmw sunt pretabile la chip tuning, din auzite am vazut ca nu sunt asa de explozive ca si PD tdi, ii adevarat?

 

Sunt colegi care au fise dyno aici cu masini stock si resoftate? Ce rezultate se pot scoate din dieselul de la bmw?

 

Merci de timpul accordat

Edited by NiNu.
Link to comment
Share on other sites

Ai ramane surprins sa vezi cati cai lipsesc la bmw din cei declarati. In general la ComonRail lipsesc. Pai de la 204 cp cat are declarat 123d se duce doar din soft la 250 -260 cum zici tu, eu caut persoane care fac hybrid pe Twin turbo, cica rampa comuna de 2000 bari si injectoarele ar fi destul de potente, intercooler marit si eventual o evacuare corecta. Cu siguranta cu un soft Mafless ca si la carte pot sari de 260 cp, avand in vedere ca cu un simplu soft ajungi la 250cp. De ce mie frica de partea de injectie cu rampa comuna etc, trebuie sa ma mai documentez ptr ca nu am fost niciodata fan CR.

 

Merci

Edited by NiNu.
Link to comment
Share on other sites

Eu am 123d tunat de la 204 cp la 320 cp momentan, dar nu stock. In varianta stock pe garantia mea, merge in jur de 260 cp, fara sa anulezi filtrul de particule si fara fum. Softul este facut de mine personal. Cum mi-l fac eu vorba aia nu mi-l face nimeni avand in vedere de cate experiente si ture a fost nevoie pentru a fi totul ok. Calculatorul este EDC17 si nu poate fi facut decat prin Boot mode... Performantele sunt mai bune momentan decat la M3 e46. Cine nu crede si are M3 e46 il invit personal la o proba. 80-180km/h in 9,3 sec. M3 are in jur de 10,6 (este filmare pe youtube)...
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am 123d tunat de la 204 cp la 320 cp momentan, dar nu stock. In varianta stock pe garantia mea, merge in jur de 260 cp, fara sa anulezi filtrul de particule si fara fum. Softul este facut de mine personal. Cum mi-l fac eu vorba aia nu mi-l face nimeni avand in vedere de cate experiente si ture a fost nevoie pentru a fi totul ok. Calculatorul este EDC17 si nu poate fi facut decat prin Boot mode... Performantele sunt mai bune momentan decat la M3 e46. Cine nu crede si are M3 e46 il invit personal la o proba. 80-180km/h in 9,3 sec. M3 are in jur de 10,6 (este filmare pe youtube)...

 

In cat timp face 0-200 ?

Ce modificari ai ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.