Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

Nu sunt de parere ca o legislatie mai dura vor scade numarul deceselor.

Drumurile si situatia financiara mai buna au sanse mult mai mari. Eu spre exemplu daca mi-as permite, as merge cu furia mea neagra pe circuit sa mai scot stresu, sa rad ca discreieratu :frantics: si sa ma simt bine. Sau sa merg linistit pe autostrada, nu pe un drum national cu 2 benzi de mers.

Nu de alta, dar teoretic sa zicem, ca am fost stresat, m-am luat la intrecere cu alt BMW, am mers cu 190km/h prin 2-3sate, am depasit ambulanta ISU( care m-a depasit in oras, dar dupa acesta s-a dat in dreapta sa imi faca loc sa trec), am intrat cu 120km/h in curba de aprox 60-70 grade si altele.. nu mai zic. Nu recunosc nimic... zic teoretic:)).

Crezi ca, daca, as fi avut acel moment de nebunie, defapt ma linisteam daca era legea mai aspra. Vreau sa gandesc practic aici, nu teoretic.

 

Te invit in Bucovina! Este extraordinar de frumos!(inafara drumurilor).

  • Like 1
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Omul ala care a facut accidentul nu era stresat. Era grandoman, nu era la primul live. Inteleg si ce zici tu, dar pana sa avem noi drumuri, mai trec 30 de ani de acum.

 

Franta de exemplu a dat o lege ca nu ai voie sa pui mana pe telefon, nici daca esti oprit pe dreapta. In UK stiu iarasi ca daca esti prins cu mana pe telefon, amenda (te vad camerele, nici nu e nevoie sa te vada vreun politist).

 

Iar daca exemplul dat de tine e propriul exemplu, sincer nici nu tu nu ar trebui sa mai ai carnet. 190kmh prin Romania e crima. Masina in momentul in care pleaca de pe loc, e de fapt o arma.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Pe drumuri in care nu ai sensurile de mers separate , mai ales si cu o banda pe sens este foarte periculos sa mergi sportiv.

 

Una proaspata, e60 vs alte 6 masini. Un singur pasager de 7 ani a avut de suferit mai rau, dar toti in viata!

 

" Potrivit rapoartelor preliminare, șofer în vârstă de 34 de ani a BMW 525, se deplasează autostrada Orlovsky, a condus în banda din sens opus, având ca rezultat s -au ciocnit cu șase mașini,“ Chevrolet Captiva „“ Chevrolet Lacetti „“ Renault Sandero „“ Renault Logan " Kia Rio, Toyota Corolla. "

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ycgkrQGAMXw

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

Totul porneste cu drumurile...Daca am avea MACAR drumuri expres cu 2 benzi pe sens si cu limita de viteza intre 80 si 110 km/h, s-ar circula in conditii de siguranta mult mai mari. Pedepsele la noi in tara sunt ft blande si nu costa destul. Cum sunt amenzile in Finlanda, progresive, adica platesti in functie de masina pe care o conduci si veniturile pe care le ai. Depasesti viteza legala cu VW POLO, platesti 500 euro de ex. Depasesti cu Bentley COntinental GT, platesti 50000 euro.

 

Cititi mai jos urmatorul articol: https://www.theatlantic.com/business/archive/2015/03/finland-home-of-the-103000-speeding-ticket/387484/

 

Cred ca amenzi de sute de mii de ron. i-ar linisti pe multi viteji, insa inainte sa le aplicam, trebuie sa le oferim soferilor drumuri pe care sa poata conduce decent.

Link to comment
Share on other sites

Franta de exemplu a dat o lege ca nu ai voie sa pui mana pe telefon, nici daca esti oprit pe dreapta. In UK stiu iarasi ca daca esti prins cu mana pe telefon, amenda (te vad camerele, nici nu e nevoie sa te vada vreun politist).

 

Cu telefonul sunt total de acord.

https://www.ebay.com/itm/Mini-Audio-Receiver-Bluetooth-Receiver-3-5mm-Jack-Music-Adapter-Car-AUX-B7-/122812916025?var=&hash=item1c98386139

Aprox 10 lei.

 

Sa fi robot pe drumuri cu o banda de sens e greu. Poate e mai usor de zis asa in sud sau alte zone cu drumuri mai normale, dar din propria experienta... :frantics:

 

Nu ii iau apararea baiatului sau a niciunui om ce a gresit, inclusiv a persoanei fictive.... ce a mers cum am descris mai sus. Insa nu cred ca suntem noi romanii cei mai prosti soferi din europa si din cauza asta avem cele mai numeroase decese(cel putin asa tin minte un titlu destul de recent, statistica nu este a mea personala).

Link to comment
Share on other sites

Infrastructura nu tine loc de educatie si bun simt in trafic. Uitati-va ce vitejii in trafic se fac si pe autostrazi sau drumuri cu doua benzi pe sens, ......nu acolo e problema.

 

Cati dintre noi nu observam masini de lux, masini scumpe, proprietari cu situatie financiara buna, si nu folosesc centura, a carui prezenta este disimulata de o chinezarie de plastic de 5 lei, iar chiar daca vehiculul lor este echipat cu bluetooth si solutii de conectivitate moderna, stau toti cu telefonul in mana.

 

Eu sunt convins si daca am avea, ipotetic(in realitate e imposibil) o infrastructura decenta, tot am ocupa locuri fruntase la accidente in statisticile UE. Iar daca ne uitam ce generatii urmeaza, din ce in ce mai putin educate, mai putin instruite, fara nici o urma de respect fata de reguli....lucrurile nu se prezinta destul de pozitiv.

  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, si daca nu avem infrastructura necesara, decat peste vreo 30 de ani cum am zis, atunci trebuie sa tina mortis unii sa mearga pe drumuri cu dublu sens, cu 200kmh? Ca sa omoare o fetita, iar pe un baietel de 3 ani sa il bage in scaun cu rotile? (asta daca supravietuieste).

 

Nici macar nu a fost un accident din cauza infrastructurii, cum sunt pe valea oltului, unde se fac depasiri periculoase, care nu s-ar fi facut daca aveam o autostrada.

 

A fost un accident din prostia romaneasca, vechiul obicei de roman care si-a luat bolid nemtesc. Astia te omoara mergand regulamentar.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Este o normalitate sa mergi cu 240 km/h, dar doar pe anumite sectoare de drum!!!!

Cand ai avertizare de limita de viteza, cele care se schimba electronic, daca pe banda 3 sau 4 ai 90 km/h, sa fiu al dracu daca am vazut sa se depaseasca aia 90 km/h, desii drumul permitea. Cum scria si Eugen, bunul simt la noi este aproape inexistent.

 

Hai sa iti explic altfel, cu normalitatea de care vorbesti. Daca baiatul cu audi circula legal, in normalitate, eu zic ca traia in urma accidentului. Tu ce crezi?

Edited by turmentatu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci e normal ca noi sa fim nevoiti sa mergem cu 90km/h. Sa mergi chiar si cu 15km/h. Chiar si o bicicleta sa mearga mai repede ca un M4.

Este normal ca la 100km/h sa fi considerat inconstient.

 

Daca acela care a creat accidentul conducea pe o autostrada/drumuri cu delimitare de sens prin intermediul pernelor circulare sau cum le-o numi ca vor sa bage pe drumurile patriei... mai era asa de grav accidentul?

 

Normal ca am ajuns unde suntem:)

  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Tu chiar nu vrei sa intelegi. Pe portiuni de drum, autostrazi unde ai voie cu 240, la un moment dat, din cauza traficului sau a vremii o sa vezi ca ai restrictie de viteza, repet, doar pentru un timp. Si normal, cei aflati in trafic nu depasesc aceea limita deoarece respecta regulile de trafic. Chestia asta se intampla acolo unde zici tu , in afara, unde poti merge cu 240 km/h. Daca nici acum nu ai inteles....... Edited by turmentatu
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fim cinstiti, in europa exista o singura tara in care nu sunt limite de viteza, pe restul limitarea este la 130 km/h maxim; dupa rationamentul respectiv, ar trebui ca toti cei care nu traiesc in acea tara care este privita ca mecca conducatorilor auto ar trebui sa fie frustrati si din acest motiv sa devina agresivi si sa comita accidente.

 

Continuand rationamentul, in cazul, revin, ipotetic, in care in Romania peste noapte ar aparea o infrastructura dezvoltata, credeti ca nu ar mai fi accidente??? Pe naiba, ar fi in continuare, deoarece la terminarea scolii de soferi si obtinerea permisului in general instructorul iti ureaza , haide, acum mergi si invata sa conduci, starea tehnica a parcului auto din Romania este proasta, in ciuda tolerantei zero pentru alcool se produc multe accidente pe fondul consumului de bauturi alcoolice/substante psihotrope, si foarte multe din cauza indisciplinei la volan.

 

Un articol mai vechi care prezinta o asemenea analiza, si da, titlul topicului este, din pacate, inspirat si actual, deoarece zilnic au loc accidente grave pe drumurile din romania

 

http://www.ziare.com/stiri/accidente-rutiere/5-romani-mor-in-accidente-rutiere-in-fiecare-zi-cum-au-ajuns-soselele-noastre-sa-fie-cele-mai-periculoase-din-intreaga-ue-1509247

 

Intotdeauna suntem tentati sa citim printre randuri, sa ne gasim scuze puerile si sa cautam numai exemplele care ne avantajeaza.....sincer, pe mine nu ma intereseaza ca X este frustrat si are masina puternica, si doreste sa conduca rapid; daca vrea sa faca asta, sa se mute in tara aia unde o poate face, daca nu, sa respecte regulile din trafic din locul in care traieste si sa nu ii puna in pericol pe participantii la trafic cu care trebuie sa imparta infrastructura.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Tu chiar nu vrei sa intelegi. Pe portiuni de drum, autostrazi unde ai voie cu 240, la un moment dat, din cauza traficului sau a vremii o sa vezi ca ai restrictie de viteza, repet, doar pentru un timp. Si normal, cei aflati in trafic nu depasesc aceea limita deoarece respecta regulile de trafic. Chestia asta se intampla acolo unde zici tu , in afara, unde poti merge cu 240 km/h. Daca nici acum nu ai inteles.......

Te rog sa pastrezi ideea pt tine, anul acesta nu e deloc asa... se circula haotic, aproape la fel ca la noi la cei pe care ii lauzi.

Inclusiv in Austria limita de viteza pe autostrada e optionala, sau se merge cu mult sub cei 130km/h cu toate ca se poate... din cauza ca sunt mult prosti care habar nu au cu volanul decat cu accelerat/franat si cam atat.

Apoi cum intrii in Germania se merge fix dupa cum au ei chef, de multe ori se aglomereaza autostrada din cauza idiotilor care nu sunt in stare sa faca o depasire si ii forteaza pe cei de pe banda 2 sa franeze cand se baga fix la japca.

Asa ca nu mai comentati voi de vestici ca nu mai e nici condusul asta cum era acum ceva ani.... ca si comparatie in 2009 la primul meu drum spre Belgia se circula cat de cat frumos pe acest traseu... in ultimii ani se circula cam ca la noi sau chiar mai rau, iar la chestiile astea adaugi lucrarile de pe autostrazi si iese combo.

 

Nu stiu cat conduceti unii din voi care va dati zmei cu vesticii dar eu am de condus minim 36km/zi prin Bucuresti fix la orele de trafic de varf si tai orasul dintr-o parte in alta si saptamanal risc cel putin o dauna totala sau un accident mediu spre grav din cauza idiotilor care nu respecta cele mai elementare reguli de circulatie:

- cedeaza prioritatea la intrarea in giratoriu

- cedeaaza trecerea si obligatoriu dreapta la intrarea pe un drum principal de pe drum secondar

- sens unic/ acces interzi ( asta e favorita mea deoarece zona in care locuiesc are o gramada de strazi cu sens unic si unele din ele au avut sensurile inversare, chiar si asa de data asta au instalat indicatoare la fiecare intersectie si tot intra multi cu tupeu si tot ei fac scandal)

Asa ca asfalt uscat si calatorii fara incidente ca de prosti e tara plina si prostii cu tupeu se inmultesc si ei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

(...) nu respecta cele mai elementare reguli de circulatie:

- cedeaza prioritatea la intrarea in giratoriu

- cedeaaza trecerea si obligatoriu dreapta la intrarea pe un drum principal de pe drum secondar

(...)

 

 

Nu vrei sa detaliezi un pic primul punct?

Cum si cand exact cedezi trecerea in/afara din sens giratoriu?

(Nu spune ca nu conteaza.)

Apoi, numai daca e usor de inteles, detaliaza si punctul doi.

Suntem aici sa invatam.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Te rog sa pastrezi ideea pt tine, anul acesta nu e deloc asa... se circula haotic, aproape la fel ca la noi la cei pe care ii lauzi.

Inclusiv in Austria limita de viteza pe autostrada e optionala, sau se merge cu mult sub cei 130km/h cu toate ca se poate... din cauza ca sunt mult prosti care habar nu au cu volanul decat cu accelerat/franat si cam atat.

Apoi cum intrii in Germania se merge fix dupa cum au ei chef, de multe ori se aglomereaza autostrada din cauza idiotilor care nu sunt in stare sa faca o depasire si ii forteaza pe cei de pe banda 2 sa franeze cand se baga fix la japca.

Asa ca nu mai comentati voi de vestici ca nu mai e nici condusul asta cum era acum ceva ani.... ca si comparatie in 2009 la primul meu drum spre Belgia se circula cat de cat frumos pe acest traseu... in ultimii ani se circula cam ca la noi sau chiar mai rau, iar la chestiile astea adaugi lucrarile de pe autostrazi si iese combo.

 

Nu stiu cat conduceti unii din voi care va dati zmei cu vesticii dar eu am de condus minim 36km/zi prin Bucuresti fix la orele de trafic de varf si tai orasul dintr-o parte in alta si saptamanal risc cel putin o dauna totala sau un accident mediu spre grav din cauza idiotilor care nu respecta cele mai elementare reguli de circulatie:

- cedeaza prioritatea la intrarea in giratoriu

- cedeaaza trecerea si obligatoriu dreapta la intrarea pe un drum principal de pe drum secondar

- sens unic/ acces interzi ( asta e favorita mea deoarece zona in care locuiesc are o gramada de strazi cu sens unic si unele din ele au avut sensurile inversare, chiar si asa de data asta au instalat indicatoare la fiecare intersectie si tot intra multi cu tupeu si tot ei fac scandal)

Asa ca asfalt uscat si calatorii fara incidente ca de prosti e tara plina si prostii cu tupeu se inmultesc si ei.

 

Mda, nu ma dau zmeu dar eu am scris din ce experiente am avut eu pe afara. Iar in a 2-a parte a postului tau practic imi dai dreptate, adica se circula haotic la noi. Stai linistit, eu tot in Bucuresti circul, si este imposibil sa nu dau de un "destept"la prima intersectie.

Dar postul meu era adresat altcuiva, care spunea ca altii pe afara circula NORMAL cu 240 km/h, in cazul in care eu doar spuneam ce am vazut pe clipul omului decedat, 180 km/h pe un drum cu o banda pe sens, fara delimitare. Poate altora li se pare normal, mie nu!

Link to comment
Share on other sites

Ia uite o statistica infricosatoare: cu 99.3 morti la milionul de oameni, Romania are cea mai mare rata a deceselor in accidente rutiere din EU.

https://etsc.eu/euroadsafetydata/

 

Lasand la o parte problema majora a infrastructurii, unele din cauzele principale ale accidentelor in Romania sunt dupa parerea mea:

-pregatirea foarte slaba de la scoala de soferi (si de la alte scoli...)

-comportamentul pasiv-agresiv al soferilor in general

-teribilismul

-starea tehnica mediocra a parcului auto

 

Din pacate cauzele de mai sus sunt mai greu cuantificabile ca sa poata fi adresate, dar categoric as incepe prin a schimba metodologia de obtinere a permisului auto. Scoala de soferi in Romania este o gluma, in special partea practica.

 

Cred ca putem fi cu totii de acord ca in Romania majoritatea conducem sau au condus agresiv si nicidecum defensiv.

Exista parca cultul asta al grandomaniei, daca am "masina tare", trebuie sa merg si tare cu ea, mult peste limitele legale.

Si da, conducatorii de BMW din Romania au tendinta de a fi cei mai agresivi la volan.

 

Imi aduc inca aminte ca prin 2012 faceam noaptea Bucuresti - Oradea in 5 ore jumate, cu un Opel Astra Diesel.

Nu as mai face asa ceva niciodata, de vreo 4-5 ani mi-am schimbat comportamentul la volan (si la ghidoane) cu 360°.

 

Sunt de acord cu Eugen B, regulile de circulatie ar trebui sa fie principalul reper in felul in care conducem.

Educatia rutiera este de asemenea esentiala.

Edited by eMjoy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

https://www.cotidianul.ro/cele-mai-sigure-si-cele-mai-periculoase-judete-pentru-transportul-rutier/

Aceasta statistica nu este deloc influentata de nr. de conducatori si infrastructura. Este influenta strict de cum conduc soferii. Cand se intampla un accident, ne uitam strict la cel care a facut accidentul. O gandire obiectiva foarte buna si orientata catre societate. Lasa ca poate, stra-stra nepotii nostri, poate, vor avea drumuri, ceva mai bune.

 

Mult timp a trebuit pentru a fi educat asa de bine. Ne scoatem ochii intre noi in loc sa ii lasam la locul lor si sa observam mai bine :(.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fim cinstiti, in europa exista o singura tara in care nu sunt limite de viteza, pe restul limitarea este la 130 km/h maxim....

 

Total gresit! In Bulgaria , limita pe autostrada este 140km/h , in tarile nordice este 110km/h , in Austria este testata o portiune din A1 in care este 140 km/h (cred ca o sa mareasca si ei la 140km/h..). Cred ca aceasta limita de viteza pe autostrada depinde de foarte multi factori , inclusiv de disciplina soferilor in trafic!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Harta mediei coeficientului de inteligenta pt tarile din Europa cred ca e destul de sugestiva, concluzia e ca atat se poate pe meleagurile noastre si nu numai in materie de condus (auto). Deciziile luate tin intotdeauna de nivelul de inteligenta si cunostere, asa ca nu e de mirare ca desi avem o tara bogata, populatia este relativ saraca. Ne cumparam BMW in loc de Dacie si il scapam de sub control, ne cumparam cel mai scump smartphone si murim cu el in mana ca nu stim sa dam share location, ne cumparam cele mai scumpe haine insa le spalam mai rar ca sa nu se rupa prea repede, facem facultati ca e la moda insa nu stim sa folosim cratima, ne cumparam parfumuri de firma dar nu stim cum se aplica, ne cumparam MacBook insa il folosim pt farcebook si porn si exemple sunt nenumarate. Alegerile proaste ne vor face ca in timp sa saracim si mai mult in avantajul celor mai inteligenti ca noi, care atunci cand vom ajunge jos-jos vor veni si ne vor oferi maruntisi pt ce ne-a mai ramas (imobile, terenuri, resurse, zile). Edited by Cristi_S
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.