Jump to content

Ulei in exces pe furtunul de la epurator


Recommended Posts

Salutare,

Sunt nou pe forum insa vreau sa va pun la o incercare:

1. Zero fum

2. Motorul trage foarte bine

3. Motorul curat

4. Epurator nou

5. Turbina verificata si reconditionata

6. Filtru de particule nou

7. Compresia buna

si totusi observ ca sunt campionul la consumul de ulei, 1.6litri/1000km.

Dupa o investitie de peste 6000ron sunt exact acolo de unde am plecat..

Daca ma puteti ajuta cu ceva, as aprecia!

Sa nu uit masina 320d E90 - 163cp an 2006.

 

Un motor curat inseamnã ca si teava de eºapameny sã.fie curatã ºi nu neagrã ºi urâtã.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un filtru de particule bun inseamna teava esapamentului curata , nici decum un motor bun, consum dupa toate schimburile poate fi de la semeringurile la supape 90% sau segmenti, dar tinand cont ca dc dai _chiulasa_ jos esti la o aruncatura de bat sa verifici segmentii ar fi indicat sa ii schimbi si pe aia si ai terminat problema.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salut. Daca are cineva o idee sau o parere la problema mea,e mult prea binevenita. Acum 2 saptamani am achizitionat un BMW E91 motor M47N 120kw.N-am apucat sa ma plimb cu masina decat 10 km deoarece n-am avut numere. O problema mult mai mare a aparut dupa aceea, joc foarte mare in turbina.Ok demontez turbina,o duc la reconditionat, o pun inapoi,schimb de ulei,filtre,aerisitor carter ,totul facut cum trebuie.Am facut aprox 150 km, am ajuns acasa,totul bine,masina tragea,nu scotea fum.Am lasat-o o zii in parcare.A doua zii am iesit la plimbare, si dupa 2 km, foarte mult fum in spatele meu.am oprit motorul,am ridicat capota,ulei pe langa capacul de la ulei,pe langa injectoare, si pe catalizator. am desfacut furtunele de admisie(cel din turbo in intercooler si cel din intercooler in galeria de admisie), ulei si acolo.M-am gandit ca e de la turbina. Am demontat turbina,m am dus la baietii care au reconditionat-o, au testat-o,si surpriza,turbina foarte in regula.m-au chemat si i-au mai facut un test,si intr-adevar nu scapa ulei.A mai patit cineva?Sau stiti cauza? Multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Salut. Daca are cineva o idee sau o parere la problema mea,e mult prea binevenita. Acum 2 saptamani am achizitionat un BMW E91 motor M47N 120kw.N-am apucat sa ma plimb cu masina decat 10 km deoarece n-am avut numere. O problema mult mai mare a aparut dupa aceea, joc foarte mare in turbina.Ok demontez turbina,o duc la reconditionat, o pun inapoi,schimb de ulei,filtre,aerisitor carter ,totul facut cum trebuie.Am facut aprox 150 km, am ajuns acasa,totul bine,masina tragea,nu scotea fum.Am lasat-o o zii in parcare.A doua zii am iesit la plimbare, si dupa 2 km, foarte mult fum in spatele meu.am oprit motorul,am ridicat capota,ulei pe langa capacul de la ulei,pe langa injectoare, si pe catalizator. am desfacut furtunele de admisie(cel din turbo in intercooler si cel din intercooler in galeria de admisie), ulei si acolo.M-am gandit ca e de la turbina. Am demontat turbina,m am dus la baietii care au reconditionat-o, au testat-o,si surpriza,turbina foarte in regula.m-au chemat si i-au mai facut un test,si intr-adevar nu scapa ulei.A mai patit cineva?Sau stiti cauza? Multumesc anticipat

 

 

 

 

 

 

 

Salut am exact aceeasi problema ca tine cu 320d meu din 2006.identica!!Ai reusit sa ii dai de cap ?de la ce face asa?mersi mult

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

 

Dupa ce am citit toate parerile de aici tind sa cred ca problema principala sunt simeringuri supape ce din fericire se pot schimba fara demontare _chiulasa_.

Singurul motiv pentru care nu sunt sigur este ca am o mica lacuna legat de cum este in interior motorul.. nu l-am desfacut.

 

Banuiala mea ar fi ca atunci cand e motor rece, sau cand mergi in ture din cauza unei talpi grele sau din cauza vitezei, presiunea din admisie ( in cazul supapelor de admisie ) si presiunea din camera de ardere ( in cazul supapelor de evacuare ) ar trece pe langa ele si ar intra in carter ( in capacul de tacheti ). O presiune mare acolo ar genera pierderi de ulei in toate punctele slabe motorului, cum ar fi garnituri capac tacheti, suruburi, lagar turbina(e), filtru epurator, supapa filtru epurator ce este facuta sa reduca aceasta presiune daca depaseste anumite limite. Acest lucru ar duce la pierderea uleiului prin scurgeri vizibile in axteriorul motorului sau in admisie.. din filtru epurator tot la turbina ajunge si este dificil sa spui la o prima vedere daca turbina scapa sau nu.

 

Sa nu uitam ca aceste simeringuri supape contin cauciuc ce dupa o perioada de functionare la temperaturile din motor este de inteles sa apara o uzura considerabila.

 

Stiu ca bmw accepta si 1 L ulei consum la 1000 mile / 1600 km dar nu pot accepta asa ceva avand in vedere ca foarte multe masini ar trebui sa schimbe uleiul la 15000km sau chiar 20000km. Sa fim seriosi.. nu ne dam pe circuit asa mult cu diesel.

 

Daca cineva are cunostinte avansate si imi poate confirma sau nu cele spuse de mine, va rog. Presiunea mare in carter poate fi de la simeringuri supape?

 

Aceeasi problema cu ulei mult de la filtru epurator am avut la e46 320cd si la x5 e70 35d.

 

Multumesc.

Edited by Colbiocin
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Demontati capacul chiulasei si inlocuiti garnitura capacului.Inlocuiti epuratorul.Spalati intercoolerul.Curatati EGR.

Verificati sub masina carcasa ambreajului ca aveti urme de ulei scurs din baie,stergeti-l si nu va mai curge pe acolo

Nu dau mai multe detalii,dar cunoscatorii de mecanica isi vor da seama de functia a doua a garniturii de capac chiulasa.

In regie proprie,costul este de aprox.500 lei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

De ceva timp ma confrunt si eu cu problema asta.

 

Prima oara mi s-a zis ca e de la turbina. Am dat turbina jos pentru reconditionare si aceasta era ok.

Dupa aceea mi s-a spus ca este de la filtrul epurator! Am schimbat capacul de tacheti cu unul nou dar problema continua.

 

Ieri am schimbat simeringurile de supape! Nu pot sa spun inca daca s-a rezolvat avand in vedere ca in timp vad daca consuma sau nu.

 

Ce pot sa spun este ca simeringurile vechi au iesit foarte usor si cauciucul de pe ele era intarit deja! Nu mai era cauciuc ...

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

De unde le-ai luat?

O poza la cele vechi ai sa pui aici, asa de evidenta?

Simeringurile noi le-a luat mecanicul. Dar se gasesc si in alte parti.

Pe langa simeringuri am mai schimbat patru garnituri si saibele de la injectoare.

Daca nu aveam capacul de tacheti schimbat de curand mecanicul imi mai recomandase sa schimb niste garnituri de la el, dar fiind nou cu tot cu garnituri nu a mai fost necesar.

 

Am atasat o poza cu cele vechi dar nu iti dai seama din poza de starea lor. Iar in realitate doar daca pui mana iti dai seama ca acel cauciuc este intarit!

Simeringul din poza dreapta sus este curatat cu un servetel si se poate observa partea metalica si cea de cauciuc.

 

Pare rau ca nu am facut o poza si la simeringurile noi.

post-79033-0-06505600-1562757811_thumb.jpeg

Edited by Tavicu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt foarte curios daca s-a rezolvat problema cu simeringurile de la supape, deoarece am un F30 318d care consuma 1l ulei la 2000km...am reconditionat turbina si la fel face...am vrut sa schimb simeringurile de la supape dar mecanicul mi-a zis ca la diesel nu e problema cu simeringurile, doar la benzina
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Salut,

Avand in vedere ca topicul s-a reactivat, vin si eu cu problema mea, partial identica cu a multora de pe forum:

- BMW X3 E83 2.0D, 110kw, 150 CP, 2006, 280.000 km.

- De la aproximativ 265.000 km a inceput sa consume ulei (in sensul ca de cand o am, de la 205.000 km, nu am avut aceasta problema)

- Simptome: cu un litru ulei parcurgeam intre 700- 1400 km (depinde de rulaj urban sau extraurban), asta iarna se observa putin fum, nu excesiv, as spune ca mai mult albicios decat albastru, prezent doar in primele minute de functionare a motorului, pana acesta ajungea la temperatura optima de functionare. Dupa acest moment, nici urma de fum, oricat de turata era masina.

- Filtrul de particule permitea trecerea fumului (stiu asta de cand am avut un injector defect, aveam fum dupa mine sa dau si la altii)

- Am schimbat diverse tipuri de ulei (Castrol, Liqui Moly, Motul), unele cumparate de mine din Germania, toate cu specificatia 5w40- nicio diferenta.

- Am inlocuit miezul filtrului epurator- de plastic cu unul de pasla.

- Am reconditionat total toate injectoarele.

- Am reconditionat turbosuflanta (totul schimbat, mai putin actuatorul electronic)

- Am facut schimbul de ulei, filtru ulei, filtru combustibil, filtru aer.

- Dupa reparatii, am parcurs 1400 km in regim de autostrada (turatii aproximativ 2200-2400rpm), consum 500ml.

- Am parcurs, apoi, 50 km (turatie de 3200 rpm), consum 500ml.

- Nu am identificat scurgeri serioase de ulei in afara motorului sau racordurilor.

- Urme de ulei la imbinarea furtunului care uneste tubosuflanta cu intercoolerul, ceva ulei in turbosuflanta, nu am verificat intercoolerul.

- Masina tot nu scoate fum, chiar si in sarcina.

- Desfacand capacul de la ulei, foarte mult fum albastru iese pe acolo, nu am verificat si daca iese fum pe la joja...

Cam atat pot spune pana acum despre masina mea si bucuria pe care mi-o ofera.

Va puteti exprima vreo parere, bazata pe ce am expus mai sus, referitor la cauzele consumului excesiv de ulei la turatii mai mari de 3000 rpm si nu asa de mult la turatii de 2200-2400 rpm?

Link to comment
Share on other sites

Si eu aveam perioade cand bagam 1l la 1000km cand am fost pe transalpina-transfagarasan!

M-am dat si cu unu pe drum si am reusit 500ml in cateva sute de metrii!

 

Alte dati trageam de masina si nu consuma deloc ...

 

Am 3000km parcursi de cand am schimbat simeringurile de supape. Mers in oras (incet si tare), mers la drum lung (incet si tare). Nu a mai consumat deloc :)

 

Fmt_02 ca,si operatiune mai ieftina dupa tot ce ai facut la masina, ar fi cel mai indicat sa schimbi si simeringurile. Costul este de aprox 1200-1500 ron si sunt sanse mari sa rezolvi.

Daca nici atunci nu rezolvi poti sa te indrepti catre segmentare unde te uiti la niste costuri foarte mari (5000 ron+).

 

Ca si simtome, pot sa zic ca parca as fi scris eu postarea ta! Aceleasi simtome si aceiasi pasi i-am urmat! Schimbat filtru epurator, turbina jos la verificat, etc!

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

@Luca_77, @Tavicu, multumesc mult amandurora pentru sfaturile voastre. Invatam din durerile fiecaruia :)

Poate sunt si alti membrii care au pareri sau care au probleme rezolvate, impartasiti, va rog experientele voastre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.