Jump to content

Turbina Bmw E90


flaviuspif

Recommended Posts

Salut baieti tocmai ce mam intors de la un mecanic unde am schimbat mai multe piese la masina ( ulei,filtre,antigel,placute frana spate , termostat egr si termostat principal ).

Mecanicul , a verificat si turbina , a miscat de ax cand misca de sus in jos a spus ca nu se simnte nimic , dar cand misca stanga dreapta a zis ca se misca mai mult de cat este normal , erau si niste depuneri de gaze/ulei nu stiu exact pe un fel de filtru , cilndru ce era pe la turbina, la curatat cu un spray .

 

Acum problema este in felul urmator mi-a zis sa nu mai fortez masina si ca nu mai apuc al doilea schimb de ulei , zicea ceva de genul ca mai tine 5-6 mi de km , problema e ca eu nu simnt ca masina ar avea ceva , adica trage bine , sta bine in ture si cel mai important este a 3 turbina pe masina ,toate schimbate in germania pe garantie ( asta mi-au spus cei de la Banat Car ) cand am verificat seria masinii , prima turbina a fost schimbat la 130 de k , cea de 2 la 160 de k si de atunci pana acum cand am 210 k ( nu bag mana in foc ca sunt reali ) e turbina ce o am si in ziua de astazi .

 

Intrebarea mea este ce sa fac sa o reconditionez asa cu mi-a spus mecanicul a zis ca costa undeva pe la 300 de lei manopera si 2000 de lei repararea ei ( de fapt el da jos turbina mea si o trimite la bucuresti , de acolo ei imi trimit alta turbina reparata , nu turbina mea sau cel putin asa mi-a explicat el )sau sa mai astept pana vad ca da semne grave , problema ar fi ca eu plec des din tara si nu as vrea sa ma lase turbina pe autostrada . La ce service pot sa merg in timisoara sa faca si ei vre-o constatare sa am si a 2 parere si inca ceva , am pus-o si pe testar si nu a iesit nici o eroare la DPF sau ceva legat de turbina ci doar la pompa auxiliara pe care o sa o schimb in curand . Multumesc ! Masina este un E90 320 D

Edited by flaviuspif
Link to comment
Share on other sites

Nici un mecanic nu are de unde sa stie el cati km o sa te mai tina turbina. Poate sa iti cada dupa 200 de km sau mai poate duce inca 10 mii, asta e la noroc. Presupunand ca ai 320d (alta data spune si tu ce masina ai cand ceri sfaturi tehnice) turbina ta este una nu foarte fiabila. Cu toate astea faptul ca s-a schimbat o turbina dupa doar 30 de mii de km ma face sa cred ca problema nu este din turbina, poate ca masina este resoftata. 4 turbine in 200 de mii de km spune clar ca masina are o problema. Sau nu sunt aia km reali. Cu toate ca mi s-ar parea mult si 4 turbine in 400 de mii de km.

Reparatia unei turbine nu costa 2000 de lei, ci pe undeva pe la jumatate daca trimiti la Bucuresti la un service specializat care iti va schimba internele (lagare, ax, paleti).

Daca as fi in locul tau as merge la reprezentanta si as cere toate interventiile in service. Pe baza lor ai putea sa estimezi rulajul anual si sa iti dai seama daca aia pot fi km reali. Ai putea si sa vezi cam la ce interval s-au facut schimburile de ulei pt ca este foarte important uleiul pt ungerea axului turbinei.

Daca intr-adevar turbina nu mai este in mintile ei iti recomand sa iei masuri si sa o repari, daca o sa te lase in strainatate vei avea costuri foarte mari cu reparatia si multe neplaceri, plus riscul sa te lase intr-o depasire, samd

Ca sa intelegi: daca turbina se defecteaza in mers vor mai fi si alte costuri decat schimbarea sau reparatia turbinei: intercoolerul trebuie curatat, schimbat uleiul motor si filtru, etc. Nu mai zic ca se poate intampla sa ajunga ulei in capul pistonului si sa faca autoaprindere si sa nu mai poti opri motorul, sa strice piese din motor sau sa iti dea pe evacuare ulei care sa iti infunde catalizatorul si filtru de particule.

As spune sa verifici si in alta parte sa fii sigur ca turbina da semne de oboseala. Un semn ca turbina este uzata este suieratul la turatii mai mari. Deasemenea daca ti se pare ca masina trage foarte bine pt motorul ei este posibil sa fie resoftata mai agresiv si turbina sa nu reziste prea mult la noile harti de putere.

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

Nici un mecanic nu are de unde sa stie el cati km o sa te mai tina turbina. Poate sa iti cada dupa 200 de km sau mai poate duce inca 10 mii, asta e la noroc. Presupunand ca ai 320d (alta data spune si tu ce masina ai cand ceri sfaturi tehnice) turbina ta este una nu foarte fiabila. Cu toate astea faptul ca s-a schimbat o turbina dupa doar 30 de mii de km ma face sa cred ca problema nu este din turbina, poate ca masina este resoftata. 4 turbine in 200 de mii de km spune clar ca masina are o problema. Sau nu sunt aia km reali. Cu toate ca mi s-ar parea mult si 4 turbine in 400 de mii de km.

Reparatia unei turbine nu costa 2000 de lei, ci pe undeva pe la jumatate daca trimiti la Bucuresti la un service specializat care iti va schimba internele (lagare, ax, paleti).

Daca as fi in locul tau as merge la reprezentanta si as cere toate interventiile in service. Pe baza lor ai putea sa estimezi rulajul anual si sa iti dai seama daca aia pot fi km reali. Ai putea si sa vezi cam la ce interval s-au facut schimburile de ulei pt ca este foarte important uleiul pt ungerea axului turbinei.

Daca intr-adevar turbina nu mai este in mintile ei iti recomand sa iei masuri si sa o repari, daca o sa te lase in strainatate vei avea costuri foarte mari cu reparatia si multe neplaceri, plus riscul sa te lase intr-o depasire, samd

Ca sa intelegi: daca turbina se defecteaza in mers vor mai fi si alte costuri decat schimbarea sau reparatia turbinei: intercoolerul trebuie curatat, schimbat uleiul motor si filtru, etc. Nu mai zic ca se poate intampla sa ajunga ulei in capul pistonului si sa faca autoaprindere si sa nu mai poti opri motorul, sa strice piese din motor sau sa iti dea pe evacuare ulei care sa iti infunde catalizatorul si filtru de particule.

As spune sa verifici si in alta parte sa fii sigur ca turbina da semne de oboseala. Un semn ca turbina este uzata este suieratul la turatii mai mari. Deasemenea daca ti se pare ca masina trage foarte bine pt motorul ei este posibil sa fie resoftata mai agresiv si turbina sa nu reziste prea mult la noile harti de putere.

 

Mersi de sfaturi , dar a-si face niste clarificari :

Masina e la a 3 turbina nu a 4 scuze poate m-am exprimat eu gresit , masina nu a fost niciodata resoftata , KM masini au fost verificati in vara anului 2013 la reprezentanta BMW din Timisoara si era problema ceva de genul ( nu mai retin exact ) in 2008 aveam 160 de mi de km iar in 2010 185 de mi , restul nu se mai vedea , nu mai erau interventi in service bmw pentru ca masina in 2010 a fost adusa in Romania , chiar daca pare absurd in momentul de fata , persoana care s-a uitat la interventile la masina pe baza seriei de sasiu a zis ca e un lucru bun ca a fost schimbata turbina .

 

Masina nu scoate fum , cat despre suieratul la turatii mari , mie nu mi se pare ca este , ci este doar zgomotul specific pentru un disel la 4500 de ture , clar ca nu imi doresc sa mi se intample ceva mai ales in strainatate pentru ca stiu ce costuri sunt dar , nici nu vreau sa pic de fraier sa dau o anumita suma doar pentru o parere , mai repet o data toata problema s-a adus in discutie cand mecanicul a schimbat termostatul si a decis sa verifice si turbina , a vazut ca pe tubul care iese din turbina erau niste depuneri negre nu stiu exact ce sa fie ulei/gaze de culoare neagra ( nu stiu daca tubul acela a fost vreodata curatat) si cand a miscat de ax-ul turbine sau ceva de genul ( imi cer scuze nu prea le am cu mecanica) a zis ca se simnte un joc mai mare de cat este cazul cand misca stanga dreapta , daca misca de jos in sus nu este nici un joc .... asta a fost toata constatarea lor la turbina . Cand masina a fost pusa pe tester nu a dat nici o eroare care sa aibe legatura cu Turbina

Cat despre schimbul de ulei in germania , cel putin conform cartii de service s-a facut intre 25-30 de mi .

 

P.S : am specificat ce masina este ultimele cuvinte jos in dreapta .

 

P.S 2 : o sa iti urmez sfatul si o sa merg la reprezentanta ca tot trebe sa schimb un angel eyes si o sa le cer tot istoricul masinii si o constatare pe turbina .

 

Mersi !

Edited by flaviuspif
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca masina este la a treia turbina dar daca si asta e dusa nu urmeaza a patra?

De unde stii daca masina nu este resoftata daca nu o ai de noua?

Testerul spune erori electrice dar nu poate spune ca ai joc mare in axul turbinei, asta se constata la o verificare mecanica.

Si vezi ca ai cam uitat limba noasta de cand esti plecat :D

Link to comment
Share on other sites

Da imi cer scuze ( eu locuiesc si in Austria ) pentru eventualele greseli gramaticale , dar nu am mai dormit de 24 de ore si nu am stat sa imi verific greselile .

 

Cat despre resoftare , asta mi-au spus cei care au facut testul la masina , eu nu ma prea pricep cu partea asta si tocmai de aceea am decis sa deschid topicul acesta pentru niste sfaturi , care la randul meu dupa ce rezolv problema sa le scriu aici pentru ai ajuta pe cei care vor avea probleme asemanatoare, toate informatile care le-am luat de pe bmwclub pana acum au fost de folos in problemele pe care le-am avut cu masina pana in momentul de fata .

 

P.S : tot timpul am avut grija ca sa schimb vitezele la turatii corecte 1 la 2500 , iar urmatoarele la 3000 , in plus fac foarte multi km pe autostrada unde masina sta constant la 3000-3500 de ture , chiar nu imi vine sa cred ca am probleme cu turbina mai ales ca a fost schimbata de atatea ori , dar niciodata nu se stie , o sa verific si mai astept niste sfaturi .

Edited by flaviuspif
Link to comment
Share on other sites

Iti manaca ulei cumva? Ce motor ai? M47 ori N47? Daca ai M47, este turbina Mitsubishi care este cu probleme la acest motor! Si pe mine ma tot batea gandul s-o reconditionez, dar nu ca am probleme ca nu trage ori ca are joc(nu are joc), ci doar ca la mine papa ulei, desi am schimbat garnituri pe la furtunele de turbo, verificari si nimic! La mine s-ar putea sa fie lagarele pe unde se face ungerea la turbina sau cel putin asa mi s-a zis! Un tip ce lucreaza la repr BMW mi-a zis ca daca nu are semne ca pica, sa las turbina in pace! Pe furtunul ala(racord) care iasa din turbina si intra in debitmetru(cred), si la mine ajunge ulei(este umezit), de fapt ca si la altii care s-au mai plans de acest lucru! Ce ulei ai avut inainte si de care ai pus acum la ultima revizie?
Link to comment
Share on other sites

Ulei am pus Motul X-clean 5w40 , si acum am facut schimbul la 15 mi de km dar nu am completat de loc pentru ca nu era nevoie.

cum iti pare uleiul asta fata de 5w30 , presupun ca asta ai avut inainte in motor . Nu mai tine uleiul 15k in motor maxim 10k .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum iti pare uleiul asta fata de 5w30 , presupun ca asta ai avut inainte in motor . Nu mai tine uleiul 15k in motor maxim 10k .

 

Eu am in prezent tot ulei din asta in motor, desi initial am avut BMW 5W30(prima revizie)! Ca si parere personala despre acest motul:

- motorul este mai silentios, merge mai "rotund"

- in cazul meu, avand in vedere ca-mi mananca ceva ulei, cu acest motul mi-a mancat mai putin decat cu 5W30 bmw, la jumatate as spune!

- ca si lucru mai putin bun, desi cred ca sunt subiectiv/paranoia, parca nu mai are acelasi "zvac"! Nu stiu daca are intr-adevar acest efect asupra motorului! Cred ca m-am obisnuit eu cu masina si "talpa" mea vrea ceva mai puternic :) !

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa verifici turbina o duci la un centru de reconditionari, se face test pe banc si vezi dupa daca este nevoie de reconditionare

 

nu mi se pare normal sa schimbi 3 turbine in 200k

 

cum are joc in stanga-dreapta dar nu are in sus-jos, lasa-l pe domnu' mecanic ca e dus tare :sorcerer:

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa verifici turbina o duci la un centru de reconditionari, se face test pe banc si vezi dupa daca este nevoie de reconditionare

 

nu mi se pare normal sa schimbi 3 turbine in 200k

 

cum are joc in stanga-dreapta dar nu are in sus-jos, lasa-l pe domnu' mecanic ca e dus tare :sorcerer:

 

Exact asta a spus ca nu se simnte nimic cand misca de sus in jos , dar in schimb se simnte mai mult de cat e cazul cand misca stanga dreapta si ce imi pare ciudat e faptul ca daca este asa de sigur ca imi pica turbina in viitorul apropiat de ce ma lasat sa imi schimb uleiul si toate filtrele , am vorbit cu niste baieti din TM si cand o sa ma intorc in tara o sa merg sa mai verific in alta parte .

 

Cat despre uleiul 5w30 nu am condus masina cu acest ulei pentru ca eu o detin de 6-7 luni si imediat dupa ce am cumparat masina am facut revizia iar la sfatul lui Bimmer Service am pus doar Motul 5w40 X-clean.

 

Uleiul il schimb la 15 k pentru ca 11-12 k de km sunt facuti pe autostrada in alte tari , dar probabil urmatorul schimb o sa il fac la 10 k.

Edited by flaviuspif
Link to comment
Share on other sites

cum are joc in stanga-dreapta dar nu are in sus-jos

 

Pai joc poate sa fie radial(sus-jos) ori axial(stanga-dreapta) ori amandoua :p La jocul radial ce se poate intampla este ca diametrul axului(arbore) ori diametrul gaurii(alezaj) ce sustine axul, sa fi iesit din campul maxim de toleranta acceptat si de aici rezulta acest joc radial(o parere)! La jocul axial, se poate intampla de asemenea ca lungimea axului pe o anumita distanta, pana intr-un anumit umar, sa iasa si aceasta din campul maxim de toleranta. Acel umar poate fi un opritor pana unde axul pe care sunt paletele, poate sa se deplaseze intr-o parte! Evident ca aceste jocuri apar ca urmare a uzurii acelor elemente, normale in timp ori anormale printr-o ungere necorespunzatoare!

Link to comment
Share on other sites

nu mi se pare normal sa schimbi 3 turbine in 200k

 

 

nu baga mana in foc ca te arzi

sunt multi care a schimbat mai multe turbine in putini km

cum am mai zis eu am schimbat 2 noi noute si acum am pe masina reconditionata de mai bine de un an (dar incepe sa imi manance 1l de ulei la 10Kkm,in conditiile in care masina merge bine si nu are nici joc in ax) oricum trebuie sa imi gasesc o turbina de schimb ca nu se stie cand cade

cel mai mare defect al motorului asta e turbina

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Ma bag si eu pe aici cu a mea turbina...

La o verificare de rutina dupa ce am dat jos intercooler-ul pentru a schimba lichidul de racire, am constatat ca am joc axial la turbina. Stanga/dreapta pare ok, maxim 0.3-0.5mm dar daca trag de ax se misca cam 1 mm. Daca imping de el catre interior nu am nici un joc. In amble cazuri palele nu ating deloc carcasa si nici nu se vad urme ca ar fi atins vreodata.

Mentionez ca nu am urme semnificative de ulei pe tubulatura, turbina chiar e curata. 

La rece scoate in schimb un suierat dar care dispare odata cu incalzirea motorului.

Edited by MihaiGSM
Link to comment
Share on other sites

On 3/17/2022 at 9:33 AM, MihaiGSM said:

La rece scoate in schimb un suierat dar care dispare odata cu incalzirea motorului.

Foarte bine. Multumim de relatarea de mai sus. Zic asta ca sa nu crezi ca nu are cine sa aprecieze o contributie.

Deci ce a fost si este specific unei turbine (shuieratul) s-a rezolvat cu schimbarea ei. 

Bravo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.