Jump to content

BMW e36 sedan 1992


catalindinuion

Recommended Posts

Salut,

In randurile de mai jos va prezint si sedanul meu, e36 din 1992.

Am luat aceasta masina absolut de la zero. Adusa din Germania, sunt primul proprietar in Romania, fara incident. A venit din fabrica cu aproape 0 optiuni si motor 1.8 m40 pe curea.

In decursul unui an am schimbat radical atat aspectul cat si partea tehnica a masinii la care inca mai lucrez. Vesnic nemultumit din fire ...presimt ca masina va suferi si alte transformari.

Pana acum am reusit sa pun:

Bara fata M

Grila Luxury

Praguri M

Lip GT

Splittere

Bandouri M

Semnale M

Eleron tip e46

Pleoapa Luneta Rieger

Jante 17 originale M3

Interior recaro hurricane

Plafon M

Fete de usi

Cotiera

Elemente de interior M

Faruri cu lupa Bosch + angel eyes

Proiectoare

Tunele de aer

Motor 1.9 IS Class II

Suspensie sport Koni reglabila pe duritate

Evacuare finala DragR

Evacuare intermediara / serpi

EWS

Sistem audio JVC

 

Inca lucrez sa pun clima, geamuri electrice, triplele, distantiere lip gt, triunghiurile de vant, discuri sport, diferential autoblocant si altele. Cu putin ajutor, rabdare si bani sper sa ajung intr-un final sa zic: Sunt multumit! )

post-52934-0-27160900-1396693412_thumb.jpg

post-52934-0-98537000-1396693425_thumb.jpg

post-52934-0-87018000-1396693440_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Va salut din nou!

A trecut un an de cand am postat noutati legate de masina. S-au intamplat multe intre timp ..si bune si mai putin bune.

Intr-un final a trebuit sa schimb motorul din fabrica 1.8 m40 pe curea si am decis sa merg pe 1.8 IS m44 (1.9 benzina).

Se simte o diferenta destul de mare intre cele doua motoare. Sincer sunt multumit de alegerea mea, 1.8 is m44 e ca un mini 6 cilindrii :) Singurele probleme intalnite dupa swap au fost legate de ews care s-a prajit dupa ce am ramas fara baterie si pe urma a trebuit sa-i fac bypass.

 

Dupa o pauza de jumatate de an, timp in care nu am mers cu masina din cauza problemei de ews, am schimbat suspensiile reglabile pe duritate cu altele reglabile pe inaltime. Pot sa setez acum drop-ul atat pe fata cat si pe spate.

A urmat inlocuirea puntii spate de pe tamburi cu una pe discuri, alte conducte de frana, suruburi excentrice, discuri noi fata spate si placute noi fata spate. Dupa ce am ridicat-o pe elevator observai ca trebuiesc schimbate si flansa cardan, tampoane cutie, ulei diferential, ulei cutie si alte mizilicuri.

 

Si acum la partea de estetica... Am schimbat farurile cu altele oem la care am pastrat sticlele intermediare. Am pus un eleron LTW din plastic (pe care l-am fixat cu suruburi direct in haion), am schimbat haionul (care ruginea non stop; a fost un chin sa mut instalatia electrica de pe unul pe celalalt fara sa tai fire).

Apoi mi-am zis ca ar fi bine sa asortez un pic masina si am schimbat stopurile si semnalizarile (care erau albe) cu cele pe portocaliu si rosu. Aveam eu un fetish ca pe masina rosie merg mai bine elemente portocalii decat albe.

 

Dupa inca o pauza am decis sa vopsesc toata masina. Am mers pe aceeasi culoare ca cea de fabrica, si adica Brilliantrot (vopsea cu lac) si am vopsit-o pe Sonia (asa cum ii zic eu). Am mers personal sa dau toate piesele jos pentru vopsire pentru ca sincer nu mai am incredere in mesterii din zilele noastre. Pe partea de tinichigerie n-au fost probleme, doar cateva iregularitati pe liniile caroseriei. Daca tot am vopsit masina, am vopsit si etrierii in Bavaria Blue (vopseaua din sigla BMW) cu vopsea termorezistenta si lacuita. Au iesit de vis!

 

Initial am avut sa pun set de jante Motorsport DS1 17 inch 7.5J toate 4, et 40, foarte usoare si rezistente, pe care sa le fac aurii. Dupa ce le-am achizitonat (direct sablate) am realizat ca erau sablate prea dur si exista o posibilitate foarte mare sa iasa vopseaua cu o textura de coaja de portocala ...asa ca am renuntat la ele. Am pus intre timp alte jante Motorsport care vor sta pe masina pana am toti banii sa pot lua un set de BBS RC 090.

 

La interior am pus panourile termoizolante si am schimbat panourile de usi cu altele de individual din piele naturala. M-am pacalit cu aceste panouri ...adica sunt ok, au toate prinderile pe ele dar vanzatorul nu a mentionat doua aspecte: 1. ca erau de touring (astfel panourile din spate au colturile un pic mai scurte decat cele de sedan. au picat totusi perfect dar a ramas un spatiu gol pana in capatul coltului) si 2. ca initial au fost gri si le-a vopsit el repede cu spray-ul ca sa mi le vanda mie, ca eu aveam nevoie de panouri negre. Asadar iar imi caut panouri de usi :))

 

Si poze cu rezultatul final :)

post-52934-0-67544700-1435128621_thumb.jpg

post-52934-0-54978700-1435128659_thumb.jpg

post-52934-0-22675600-1435128708_thumb.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos! M-am decis sa nu mai folosesc masina pe parcursul iernilor si momentan sunt axat sa strang bani iarna asta si in primavara sa schimb absolut toate articulatiile de sub ea. Sunt setat sa fac motorul sa functioneze in parametrii lui, asa cum functiona dupa rodaj. Ma pregatesc psihic :)) sa iau regulator relanti, debitmetru, sonda lamda, vasc, termocupla, clapeta acceleratie, toti senzorii de pe motor, bobina de inductie ...toate noi ...sa stiu o treaba. Bag niste bani acum si pe urma 100.000 km nu mai am treaba cu piesele astea.

 

Luna viitoare voi schimba tot traseul de evacuare cu unul custom din inox. Problema ar fi aparut in momentul in care am schimbat motorul ...traseul de evacuare de 1.8 IS este articulat diferit fata de cel de 1.8 m40 si nu calca corect pe traseul din sasiu. Din acesta cauza traseul de evacuare este mai jos decat pragul iar asta nu-mi permite sa mai cobor masina ..cum as vrea eu. Vreau sa o las mai jos macar inca 3 cm pe fata si 5 cm pe spate.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de info . Sunt momente cand imi face figuri ews-ul, si eram curios cum ai procedat.

 

Ar fi bine sa-l schimbi. La mine e o solutie de moment bypass-ul. Caut sa iau un ecu, ews si chip sa le schimb pe toate 3 (sunt imperecheate).

 

Frumos, imi place ce ai facut la masina. Legat de stopuri ai semnalizari, si eu ma gandeam sa trec pe astea cu portocaliu. Esti din Brasov? Trec destul de des pe acolo poate ne vedem cu pisoii

 

Sunt din Brasov. Ne vedem cu cea mai mare placere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.