Jump to content

Ralanti oscilant/instabil BMW 325ti e46 din 2003


Recommended Posts

Salutare! Am nevoie de un sfat din partea voastra.

Problema a inceput astfel, aseara. Pronesc masina dupa o pauza de 7 zile, parcurg o dispanta de 7km (distanta de la serviciu acasa) apoi dupa 30 de minute plec iarasi cu masina prin oras, la aproximativ 5 minute se aprinde check engine in bord, la momentul ala motorul mergea bine, nu imi dadeam seama de ceva anormal. Dupa inca vreo 20 de minute de mers motorul la ralanti nu mai mergea rotund iar dupa alte 10 minute dupa ce i-am dat putin mai tare, am urcat cu ea in ture la peste 4500, cand am renevit la ralanti motorul mergea si mai prost incat s-a oprit de cateva ori.

Azi dimineata pronesc masina si ma duc la un service pentru diagnosticare.

Testetul a spus: debitmetru, missfire pe 4 cilindri si sonda lamda.

Precizez ca daca motorul il tin accelerat la peste 1500 rot/min merge fara nicio probelema.

 

Eu tin sa cred ca este debitmetrul. De ce? Bobinele le-am schimbat acum 2 ani, pe toate cu tot cu bujii, iar atunci motorul mergea prost nu numai la ralanti ci in toata plaja de turatii. Sonda lamda daca este defecta stiu ca intra intr-un regim de avarie si functioneaza, nu se manifesta asa.

 

Ar mai putea fi clapeta de acceleratie si anume acel by-pass care am inteles ca ar trebui curatat.

 

Intrebare sa cumpar debitmetru, nu este o alegere asa usoara, after-maket costa 400ron iar bosch 900ron. Pot sa-l cumpar iar problema sa nu fie la el ci la clapeta sau in alta parte. Ce ma sfatuiti sa fac.

 

A mai patit cineva asta?

 

face cam asa, doar ca ceva mai rau... daca o turez merge perfect.

post-41074-0-52648100-1398524645_thumb.jpg

post-41074-0-59438800-1398524632_thumb.jpg

post-41074-0-11871700-1398524639_thumb.jpg

Edited by Costi9b
Link to comment
Share on other sites

Salut ! Eu am 325i e46 limuzina.In 2010 cand am luat-o am schimbat si eu toate bujiile si bobinele la ea la reprezentanta iar anul trecut bujiile deja prezentau urme de calamina Asadar in ianuarie le-am schimbat iar.Si chiar nu fac multi km pe an cu ea.Vizavi de clapeta de acceleratie,asteapta un pic caci pt. saptamana viitoare am vorbit la reprezentanta sa duc sa-mi curete clapeta de acceleratie caci n-am facut-o niciodata si cu ocazia asta o sa intreb daca poate fi vreo legatura intre simptomele de la motorul tau si aceasta clapeta.Mi-au facut si devizul pt. treaba asta,e vorba de 450 lei.Voi da un raspuns aici.Pe de alta parte,cand am schimbat bujiile in ianuarie,mi-au pus una fisurata si aveam si eu check engine,missfire pe un cilindru si motorul mergea in regim de avarie.A doua zi m-am dus inapoi,au schimbat bujia si a fost o.k.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Am nevoie de un sfat din partea voastra.

Problema a inceput astfel, aseara. Pronesc masina dupa o pauza de 7 zile, parcurg o dispanta de 7km (distanta de la serviciu acasa) apoi dupa 30 de minute plec iarasi cu masina prin oras, la aproximativ 5 minute se aprinde check engine in bord, la momentul ala motorul mergea bine, nu imi dadeam seama de ceva anormal. Dupa inca vreo 20 de minute de mers motorul la ralanti nu mai mergea rotund iar dupa alte 10 minute dupa ce i-am dat putin mai tare, am urcat cu ea in ture la peste 4500, cand am renevit la ralanti motorul mergea si mai prost incat s-a oprit de cateva ori.

Azi dimineata pronesc masina si ma duc la un service pentru diagnosticare.

Testetul a spus: debitmetru, missfire pe 4 cilindri si sonda lamda.

Precizez ca daca motorul il tin accelerat la peste 1500 rot/min merge fara nicio probelema.

 

Eu tin sa cred ca este debitmetrul. De ce? Bobinele le-am schimbat acum 2 ani, pe toate cu tot cu bujii, iar atunci motorul mergea prost nu numai la ralanti ci in toata plaja de turatii. Sonda lamda daca este defecta stiu ca intra intr-un regim de avarie si functioneaza, nu se manifesta asa.

 

Ar mai putea fi clapeta de acceleratie si anume acel by-pass care am inteles ca ar trebui curatat.

 

Intrebare sa cumpar debitmetru, nu este o alegere asa usoara, after-maket costa 400ron iar bosch 900ron. Pot sa-l cumpar iar problema sa nu fie la el ci la clapeta sau in alta parte. Ce ma sfatuiti sa fac.

 

A mai patit cineva asta?

 

face cam asa, doar ca ceva mai rau... daca o turez merge perfect.

post-41074-0-52648100-1398524645_thumb.jpg

De ce nu incerci sa scoti mufa de la debitmetru? Daca este defect, dupa scoaterea mufei ralanti-ul ar trebui sa fie stabil, chiar daca masina nu functioneaza in parametri; in orice caz, daca va trebui sa il schimbi, sa cumperi debitmetru numai original sau bosch, alte marci nu sunt bune.

 

cat despre curatarea clapetei de acceleratie, nu este o operatie SF, cauta pe forum si vei gasi materiale de studiu detaliate:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/87909-curatare-clapeta-acceleratie-regulator-ralanti/page__p__1744540__hl__curatare+clapeta+acceleratie__fromsearch__1#entry1744540

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update la problema mea.

Am cumparat un debitmetru aftermarket, original nu este, am dat 400 ron pe el. Dupa ce l-am pus masina mergea la fel de prost. In acest timp a mai aparut o simptoma si anume se auzea un scartait undeva in zona galeriei de admisie. Mecanicul care era de fata a banuit ca este valva DISA si a da-o jos sa se uite la ea. Clapeta statea sa cada, avea joc foarte mare incat atunci cand am pus mana pe ea s-a rupt. Dupa toate astea am montat valva DISA fara clapeta si am pornit motorul, sunetul de scartait a disparut dar motorul mergea la fel de prost. Am pus iarasi testerul iar acum a dat miss fire pe 5 cilindri si valva DISA.

 

Urmatorul pas este sa cumpar aceasta valva de la dezmembrari si sa schimb buzjiile pe care nu le-am mai schimbat de 25.000km si doi ani.

 

Am sunat la bimmer service sa o duc acolo dar mi-au spus ca masina nu pot sa o las peste noapte la ei pt ca nu au loc iar eu nu vreau sa ma plimb cu masina in felul asta. Masina trebuie diagnosticata iar ulterior cumaprata piesa si montata...

 

Ce imi recomandati sa fac? Recomandati-mi un alt service...

 

Valva DISA dupa ce i-am rupt clapeta.

post-41074-0-04498300-1398795995_thumb.jpg

post-41074-0-27128800-1398796020_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mare gresala ca ai cumparat debitmetru aftermarket,nu va merge niciodata in parametri,sint extrem de proaste aftermarket,primul lucru cumpara valva disa o montezi si dupa asta te poti deplasa cu masina la orice service.

in legatura cu debitmetrul cred ca ai dreptate, dar chiar si asa dupa ce l-am montat cand am mers cu ea tragea mai bine decat inainte, semn ca fostul debitmetru era pe duca. Iar fostul debitmetru nu era original, era de la siemens...

Link to comment
Share on other sites

furtunele de la PCV cum sunt?daca e frumos in weekend poate iti dau debitmetrul sa faci o proba cu el.DISA nu are treaba poti merge si fara ea,totusi la flapsul de la DISA e un pin metalic il mai aveai acolo sper... Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ti-am zis ca revin cu niste concluzii dupa curatarea clapetei de acceleratie.In plus s-a curatat si motorasul ralanti,dar din pacate la ora cand m-am dus sa achit factura,mecanicii nu mai erau la lucru ca sa pot sa intreb despre problema ta.Oricum,dupa aceste operatiuni de curatare,s-a simtit o ameliorare in functionare.
Link to comment
Share on other sites

am vorbit eu cu el,probabil e PCV-ul sau de ce nu poate unul din furtunele care pleaca din debitmetru :) ma rog mai are una alta de verificat,banuiesc ca trage aer fals pe undeva,poate ajung azi sa ma vad cu el sa pun si eu diagnoza sa vad ce erori are.

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=573602

 

edit: inca niste topice:

 

https://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=598880

 

inca un edit vad ca inca se cenzureaza unele linkuri

 

http://tinyurl.com/o4949hv

 

aici e o problema asemanatoare.totusi ceva mai ciudat acolo zice de garnitura capac culbutori,daca era asta la tine trebuia sa se vada uleiul curs si sa miroasa mai ales.

tot acolo si legat de faptul ca daca deconectezi debitmetrul masina merge mai bine:

 

The reason why your disconnecting your MAF made things appear to run better is because your DME will run in open loop mode with a conservative fuel map to prevent an over lean condition. If the vacuum leak is significant enough, even this conservative fuel map won't be enough to prevent mis-fires.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am desfacut si verificat traseul de la filtrul de aer pana la clapeta de acceleratie. Nu am putut sa fac poze pentru ca eram murdar pe maini in schimb am filmat inaite de a demonta. (zgomotul de la final provine de la volant)

 

https://www.youtube.com/watch?v=SHZ96PCacpI

 

Furtunul dintre debitmetru si clapeta de acceleratie este format din doua bucati iar in acel loc unde se imbina acesta era desfacut. L-am pus la loc a disparut "fasaitul" specific cand trage aer fals insa motorul mergea la fel de prost.

 

Am deconectat mufa de la debitmetru iar motorul mergea bine, a intrat in acel regim de avarie, dar mergea bine.

Dupa toate astea sper ca toata problema sa fie de la debitbetru, o sa pun debitmetrul lui alex230 pe a mea sa vedem daca merge...

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un alt update.

Am pus debitmetrul lui alex pe masina mea dar fara niciun rezultat.

Urmeaza sa merg saptamana viitoare la un service pentru o analiza mai atenta a galeriei de admisie si a valvei pcv.

 

Daca mai are cineva alte sugestii mi-ar fi de folos si le-as incerca pana saptamana viitoare cand urmeaza sa merg la service.

Link to comment
Share on other sites

si erorile

 

EE/B2 - Misfire, cylinder 1, misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

F2/B2 - Misfire, cylinder 5, misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

F0/B3 - Misfire, cylinder 3, misfiring with cylinder cutout (Misfire CARB_A), misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

EF/B3 - Misfire, cylinder 2, misfiring with cylinder cutout (Misfire CARB_A), misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

F1/B3 - Misfire, cylinder 4, misfiring with cylinder cutout (Misfire CARB_A), misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

CB/B1 - Oxygen sensor control, bank 2, control limit, mixture limit rich

E4/B1 - Oxygen sensor controller, bank 2, deviation too great, deviation rich

E3/B1 - Oxygen sensor controller, bank 1, deviation too great, deviation rich

CA/B1 - Oxygen sensor control, bank 1, control limit, mixture limit rich

 

apoi am verificat si la mine

 

F2/B2 - Misfire, cylinder 5, misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

F0/B2 - Misfire, cylinder 3, misfiring during warm up, worsening emissions (Misfire CARB_B1)

se pare ca ,pe langa clasicul missfire cil5 a a mai aparut si missfire cil3

 

de citit

 

http://www.bimme.rfest.com/forums/showthread.php?t=694006

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Si eu am un 325i berlina 2003

 

La mine problema cu ralanti-ul este la rece, mai rar face si la cald (de obicei la semafor)

Eu am o alta problema.. raspuns intarziat la acceleratie cand e rece, da sa moara motorul cand plec de pe loc daca nu apas mai mult acceleratia.

Am verificat si eu toate furtunele la mecanic, nu trage aer fals pe nicaieri, deasemenea am fost la 3 testere diferite si nu am nicio eroare.

 

Am schimbat valva PCV si toate furtunele (toate piesele originale) intradevar nu mai are oscilatii asa des, insa ele tot au ramas.

In rest am citit ca problema ar putea veni de la sonda lambda care nu ar aparea pe tester daca e pe duca...

 

Aici e un filmulet cum facea masina inainte sa schimb valva PCV si furtunele,

insa problema mea initiala a ramas, cand vreau sa plec cu motorul rece masina da sa moara. La cald nu mai are nicio problema.

 

https://www.youtube.com/watch?v=GTAjL_CSQ_c

 

 

 

 

Mai jos ai link cu aceleasi probleme:

 

 

Are mai multe filmulete postate in care testeaza diferite piese...

Edited by hackman
Link to comment
Share on other sites

@hackman-am avut o problema asemanatoare,s-a rezolvat partial prin stergerea(accidentala!!) a adaption values cu INPA.din ce am vazut la mine problemele apar indeosebi in conditii de umiditate ridicata si daca motorul a fost pornit pt 2-3 min apoi oprit.din ce am inteles nu e foarte recomandat sa sttergi adaption values dar la mine a mers.
Link to comment
Share on other sites

@alex230ro

La mine e total opus! Daca masina moare cand dau sa plec de pe loc,

la a doua pornire se comporta ca si cand nu a avut o asemenea problema vreodata.

 

Eu am acceasi problema cu a tipului de pe youtube: ezitare acceleratie si "caderea" acesteia pana la oprirea motorului.

 

Cand motorul apuca sa se incalzeasca dispare problema pedalei de acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

@hachman

problema descrisa de tine o am eu.

am intrebat si eu despre asta am fost la doi mecanici si nu a stiut sa imi spuna nici mie nimeni nimic.

avand in vedere ca problema se manifesta doar cand motorul este rece am lasat-o asa.

Link to comment
Share on other sites

Costi9b, se pare ca sunt probleme comune la motoarele noastre...

Si eu am valva Disa defecta, dar nu e problema daca mergi cu ea defecta.

 

O voi schimba luna viitoare cu una originala, tot atunci vreau sa-mi comand si sonda lambda..

Din cate am inteles sonda lambda ar fi raspunzatoare de oscilatia caderea si ezitarea pedalei de acceleratie cand motorul e rece.

 

E bine sa o schimbi chiar si la un anumit nr de km (150.000) in cazul meu masina are aproape

200k si 10 ani, deci e bine de schimbat chiar daca nu apare pe tester.

Link to comment
Share on other sites

pentru M54 ca despre el vorbim sunt 4.nu m-as baga sa schimb sonda lambda cat timp nu am erori.

@Costi - te-am mai dus la altcineva pana la urma?

PS:am vazut si filmuletul cu ala din Polonia,din ce tin minte clutch switch-ul merge dezactivat din soft.

PPS: mai ma uit pe filmuletele baiatului din Polonia,ceva probleme asemanatoare am si eu doar ca nu le acord asa multa importanta

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.