Jump to content

Discuri frana noi ovalizate


mihai vigariu

Recommended Posts

Si mie mi se pare ca ate la placute nu prea au grip bun

Ce placute imi recomandati sa stranga mai bine ?

Cred ca nu ma insel daca zic eom sunt in general cele care ar trebui puse pentru o franare buna, in parametri..

si cred ca masinile noastre au Textar rebranduite BMW. Am citit candva pe ceva forumuri straine..

Si mai stiu ca tot atunci am aflat ca placutele care franeaza bine sunt si cele care produc praf. Cele care nu lasa praf pe jante sunt tari si chiar pot uza discul inainte de vremea sa.

Am zis mai sus ca in fata am Ferodo si sunt f multumit cum franeaza.

 

Discurile nu stiu ce marca se foloseste pe bmw..

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

 

Si mai stiu ca tot atunci am aflat ca placutele care franeaza bine sunt si cele care produc praf. Cele care nu lasa praf pe jante sunt tari si chiar pot uza discul inainte de vremea sa.

 

 

Depinde din ce materiale sunt realizate placutele. Placutele EBC pe care le-am recomandat mai sus, franeaza mai bine ca niste placute standard si lasa mai putin praf.

Link to comment
Share on other sites

Depinde din ce materiale sunt realizate placutele. Placutele EBC pe care le-am recomandat mai sus, franeaza mai bine ca niste placute standard si lasa mai putin praf.

Astea EBC vad ca sunt cele mai scumpe, duc la 150 de euro cu placute. Pana acum sunt orientat pe Textar, este totusi un amarat de 318i.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am montat astĂŁzi discurile Ate Power cu striații cu plĂŁcute Ate pe E36 compact. BineĂŽnțeles nu mai tremura deloc. Sa vĂŁd cum se comporta si in funcție de asta o sa iau pt e46 la fel sau oem.

 

P.S de unde ar fi mai bine sa cumperi Oem ? Direct de la dealer dupĂŁ cum spunea un coleg mai sus ?

Link to comment
Share on other sites

Nedumerirea mea era dacĂŁ iau plĂŁcute + discuri de la orice magazin de piese auto - dar le comand pe original - adicĂŁ varianta care vine ĂŽntre 3-7 zile lucrĂŁtoare ... Or fi aceleași produse ca si cum m-as duce pana la Bmw Otopeni sau BĂŁneasa si le-as lua de acolo ?

 

Sunt disperat cu discurile astea .. La E36 le am schimbat de 3 ori si la e46 de doua ori din vara lui 2013 pana acum .

Link to comment
Share on other sites

Am avut experienta foarte proasta cu placute ATE, nu se uzau nici nu franau, scartaiau mai mult. Oricum, la cat sunt de laudate ATE mi-e greu sa cred ca placutele ar fi putut sa le afecteze in vre-un fel in 3 drumuri mai lungi. Efectiv refuz sa cred ca dupa 1500 de km, fara sa ai vre-un etrier blocat, doar din franare poti sa distrugi niste discuri premium. Eu raman la convingerea ca roata dezechilibrata a afectat discul. Cand o sa-mi comand un set nou il comand de aici din Germania, nu ma mai risc cu piese d epe piata de la noi.

Cum ar putea o roata dezechilibrata sa afecteze discul . Mai repede discul nu are nimic premium in el .Daca si la mine s-au facut praf in 500 km discurile ATE la 325 ....tot o roata zici ca le-a ovalizat ?

Link to comment
Share on other sites

In 99% din cazuri (Stan Patitul), discurile n-au nimic, placutele sunt de vina: din cauza compozitiei, se depune material pe discuri si apar vibratiile. Ca sfat, folositi placute de la producatori mai rasariti si cat mai moi.

 

O fi si asta, dar acel praf nu se observa nici cum? Eu le-am dat jos, le-am intors pe toate partile, le-am curatat de praful ala negru, la mana nu se simtea nimic, doar suprafata lucioasa a discului. le-am curatat cu o carpa si servetele(asta am avut la indemana) pana cand nu au mai lasat nici o urma de negreala cand dadeam cu mana pe ele. Cumaltfel as putea sa le curat? Hartie abraziva fina?

Link to comment
Share on other sites

Cu riscul de a imi sari toti in cap:

 

Cand puneti discuri noi recomand o rodare in forta, nu menajate cum este opinia generala.

Daca nu explici cum vezi tu faptul asta ca fiind bun, eu n-am sa fac asta nicicand.

Intr-adevar, opinia generala si sanatoasa e ca o data ce decizi sa schimbi discurile-fie fata fie spate TREBIUE SA schimbi si placutele Si se mai face si o adaptare, parca de 500 km, pentru ca placutele sa se "aseze" perfect pe toata suprafata lor pe disc , aproape indiferent de cum apasa pistonul (si alte lagare-canale) fac asta pentru disc... si franare eficienta dorita.

 

As incerca sa inteleg si alta logica.

 

In privinta rodarii fortate... nu vad decat un efect pelicular ...periculos de ardere neuniforma, datorita rugozitatii placutei noi pe disc si in continuare tot asa. Si probabil calirea discului in urma incalzirii bruste.

Nu am citit nicaieri ca discul nou ar fi tratat termic...

Edited by beemer_owner
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

uite aici procedura de bedding in a unor frane noi, eu asa fac mereu cand schimb discuri si placute. Eu o fac si cand incep sa scartaie sau cand simt ca nu mai sunt la fel de eficiente, ajuta la indepartarea materialului depozitat pe discuri de pe placute, iar la discurile dublu ventilate e indicat ca la intervale regulate sa se curete acele gauri de pe suprafata discului pentru ca se infunda, eu de asta nici nu le prefer pe cele dublu ventilate, abuzate puternic risti sa apara crapaturi foarte fine in jurul gaurilor de ventilatie.

 

 

Deci da, eu recomand procedura de mai jos, adica franarea repetata pana se incalzesc discurile foarte tare, asa se face transferul de material necesar pe disc. Si am observat cat de mare e diferenta intre inainte de-a face acest rodaj fortat si dupa, in felul cum franeaza masina.

 

Nu e nicio problema ca se incalzeste brusc, oricum nu va fi brusc, se va incalzi gradual, pentru asa ceva sunt construite, asa ca fara teama, o spun din experienta, am facut-o de multe ori si nu am avut vreodata vreo problema atata timp cat o faci cum trebuie.

 

Multi uita ca si dupa ce alearga masina mai tare si franeaza intesiv, ajung la semafor si stau cu piciorul pe frana sau acasa si trag frana de mana, ceea e complet gresit si atunci apar hot sport-urile pe discuri si placute.

 

Si inca ceva, ce ar trebui sa faca orice service care iti da masina dupa ce iti schimba franele, sa te atentioneze ca franele vor fi mai slabe in primii 100-200km. Asta am vazut-o in DE cand mi-au schimbat discurile si placutele, cand am ridicat-o din service erau incinse bine pentru ca o rulasera pe role pentru a face bedding-ul la ele.

 

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

 

http://ebcbrakes.com/articles/how-to-bed-in-your-new-brakes-for-streeturban-driving-2/

Edited by mik15
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

"Multi uita ca si dupa ce alearga masina mai tare si franeaza intesiv, ajung la semafor si stau cu piciorul pe frana sau acasa si trag frana de mana, ceea e complet gresit si atunci apar hot sport-urile pe discuri si placute."

Cam asa e.

Am retinut cam cum sta treaba cu sabotii :bye:

Am gasit si alte articole despre cum s-ar face adaptarea.http://www.stoptech.com/technical-support/technical-white-papers/-warped-brake-disc-and-other-myths

Ce ar mai trebui sa se mai tina seama e ca placutele pot fi mai "dure" asta insemnan ca franeaza eficient doar fierbinti.. sau care franeaza bine mai reci dar isi pierd din eficienta cand se incing. Nu cred ca aceste categorii contribuie la asa-zisa ovalizare a discului, dar sigur acum am inteles, daca nu se face bedingul cum trebuie si chiar le incingi si opresti complet discurile se pot deforma sub influenta caldurii nedisipate UNIFORM.

Cred ca e bine si pe viitor sa nu se franeze in ultima clipa, pana la oprire; ci progresiv-in reprize.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tot vibreazã si cu anvelopele de vara. La viteze peste 120 nu se simte mare lucru. Parca cel mai enervant e pe la 60-80, si in parcare la viteze mici. Când pun frana sa dau in marsarier bruscheaza volanul câteva grade stanga. Am gasit o oferta buna pe oem si le schimb. Se pare ca placutele sunt Textar. La discuri nu se vede.

 

pics

post-26175-0-13127700-1430394675_thumb.jpg

post-26175-0-25135500-1430394705_thumb.jpg

post-26175-0-72771600-1430394741_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cu riscul de a imi sari toti in cap:

 

Cand puneti discuri noi recomand o rodare in forta, nu menajate cum este opinia generala.

 

Bravo, asa da tata, tare si apasat :goodjob:

 

O fi si asta, dar acel praf nu se observa nici cum? Eu le-am dat jos, le-am intors pe toate partile, le-am curatat de praful ala negru, la mana nu se simtea nimic, doar suprafata lucioasa a discului. le-am curatat cu o carpa si servetele(asta am avut la indemana) pana cand nu au mai lasat nici o urma de negreala cand dadeam cu mana pe ele. Cumaltfel as putea sa le curat? Hartie abraziva fina?

 

Bremsenreiniger sef :thumbsup:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bravo, asa da tata, tare si apasat :goodjob:

Ca Terente :frantics: . Mizeriile alea de ATE aveau un strat de vopsea ceva pe ele, astea nu au, dar nici vre-o urma de rugina. O sa merg cateva drumuri cu ele incercand sa evit franari agresive, iar apoi o sa incerc si teaba asta cu bedding-ul.

Link to comment
Share on other sites

Dureaza oleaca si tb sa ai rabdare, de la viteze de 80-100 incearca franari usoare si foarte lungi, adica suprafetele sa fie in contact cat mai mult fara sa fortezi sau sa opresi rotile de tot... si nu incerca sa rezolvi tot din prima zi, asteapta cateva zile, discurile se incing si racesc de cateva ori pana se calesc

De la placute la placute dureaza mai mult sau mai putin

sa nu uiti sa inlocuiesti si lichidul de frana cand inlocuiesti discurile, asa scapi de o grija in urmatorii 2 ani

Edited by BOASKA
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

tocmai am discutat cu doi colegi, unul fost mecanic in reprezentanta BMW 10 ani iar altul tot cu experienta ca mecanic si au ras de mine cand le-am zis de treaba asta cu incalzitul franelor. Ei zic ca cel mai bine e s ale folosesti in regim normal si sa nu franezi mai mult decat este nevoie, deoarece orice supraincalzire poate duce la ovalizare. :shifty:
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Beddingul placutelor nu se face la 80-100 km/h ci se poate face si in mai putini km/h.

 

Ideea "bedding" sau de prevenire a OVALIZARII discurilor.. este ca incalzirea discurilor SI MAI ALES RACIREA LOR sa nu se intample pe loc in stationare ci usor incalzite si recite IN MERS.

 

 

Ideea de bedding este aceea de a etansa perfect (FARA SPATII (aer)in placute la suprafata discului pe care ele "calca") placutele cu rugozitatile (noi sau vechi ale) discului.

 

..Franare ineficienta si prelungita (din nestiinta) pana la oprire si deci incalzirea extrema in urma acestei franari prelungite...

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Beddingul placutelor nu se face la 80-100 km/h ci se poate face si in mai putini km/h.

 

Ideea "bedding" sau de prevenire a OVALIZARII discurilor.. este ca incalzirea discurilor SI MAI ALES RACIREA LOR sa nu se intample pe loc in stationare ci usor incalzite si recite IN MERS.

 

 

Ideea de bedding este aceea de a etansa perfect (FARA SPATII (aer)in placute la suprafata discului pe care ele "calca") placutele cu rugozitatile (noi sau vechi ale) discului.

 

..Franare ineficienta si prelungita (din nestiinta) pana la oprire si deci incalzirea extrema in urma acestei franari prelungite...

 

imi dadusi minus? rautaciosule.

Doar ce am schimbt franele, acum sa vedem cum se comporta astea. Daca nici de OEM nu o sa fiu multumit, o sa fie trist.

M-am uitat la discurile "vechi" si unul pe la jumatatea razei avea un canal mai adanc, cam 1mm, si latime tot 1mm. De asemenea placutele aratau ciudat, una avea pe mijloc un luciu metalic iar cealalta undvea in partea superioara. Am impresia ca astea erau punctele in care ating discurile ovalizate.

Edited by mihai vigariu
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Beddingul placutelor nu se face la 80-100 km/h ci se poate face si in mai putini km/h.

 

Ideea "bedding" sau de prevenire a OVALIZARII discurilor.. este ca incalzirea discurilor SI MAI ALES RACIREA LOR sa nu se intample pe loc in stationare ci usor incalzite si recite IN MERS.

 

 

Ideea de bedding este aceea de a etansa perfect (FARA SPATII (aer)in placute la suprafata discului pe care ele "calca") placutele cu rugozitatile (noi sau vechi ale) discului.

 

..Franare ineficienta si prelungita (din nestiinta) pana la oprire si deci incalzirea extrema in urma acestei franari prelungite...

 

deci daca intra aer intre rugozitatile la disc se incing si se ovalizeaza

 

daca apesi cu putere si scoti aerul dintre placute discurile se rotunjesc perfect :sleep:

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa montez si sigurantele cele noi pt. placute dar sunt mai mari decat cele vechi si mi ese pare ca se aseaza prea sus. Exista riscul sa le pierd? Sunt poate pt e46? am vazut ca pe cutia de la discuri pe langa modelul meu e36 zicea ca ar merge si pe e46. Momentan am pus siguranta cea veche, dar ma gandesc ca daca merg si cele noi o sa le pun pe cele noi.

P.S. rog pe cineva sa-mi dea un plus cu doua posturi mai sus, "sa moara dusmanii" :frantics:

post-26175-0-18582500-1430491126_thumb.jpg

post-26175-0-94629900-1430491136_thumb.jpg

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.