Jump to content

Discuri frana noi ovalizate


mihai vigariu

Recommended Posts

Asa am si eu Ate Power Disc si placute ATE normale de 2 ani pe fata si de 1 an pe spate si sunt foarte multumit,

Poate uzura placutelor este mai rapida din cauza nervuri din disc, dar frana beton.

Link to comment
Share on other sites

Confirm...franarea este mult mai buna acum. Nervurile de pe disc au rolul de a curata placutele de praful ramas pe ele in urma franarii...tocmai de aceea se recomanda placute normale si nu ceramice. Edited by danny84
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am montat si eu discuri ATE in decembrie si dupa 4-5000 de km au inceput iar sa vibreze. Am schimbat jantele, cauciucurile ( ca erau ovalizate), am schimbat un rulment pe partea stanga fata si am montat discuri Brembo si placute Textar. Dupa 1000 km e bine, masina nu vibreaza. Sper ca am scapat de stres.

Costuri: discuri (Brembo) + placute (Textar) - 320 Euro

rument - 212 euro

Link to comment
Share on other sites

Ceramice nu am avut si nu stiu cum e cu ele. Am avut discuri si placuta TEXTAR si recomand doar discurile. Placutele Textar scartaie usor dupa o vreme insa nu deranjeaza. Ia-ti discuri TEXTAR si placute ATE si ar trebui sa fie ok. BREMBO sunt ft bune dar costa mai mult ca TEXTAR. Cand schimbi discurile, schimba si placutele si senzorul de uzura, se schimba cu totul pe set. Daca pui discturi noi si placute o sa faci praf noile discuri si revii la aceeasi problema.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Trebuie sa schimb discurile fata din cauza uzurii si am dat comanda de ate power disk. Intrebarea e alta...placutele pe fata sunt noi trw(nu au 2000k), trebuie neaparat ate ceramice in combinatie cu power disk-ul sau merg cele pe care le am acum?

Daca trebuie neaparat ceramice gasisem o varianta de la Jurid (JURID 571959JC)...oare sunt ok?

Placutele de frana "ceramice" au un singur avantaj: Reduc semnificativ praful acela negru/gri inchis care se depune pe janta, ca urmare a franarii. In rest, priza este identica. Legat de discurile sport (perforate sau cu nervuri), aceste caracteristici au rolul de a elimina gazele rezultate in urma franarii, eliminand/intarziind total sau partial efectul 'brake fade" .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Confirm...franarea este mult mai buna acum. Nervurile de pe disc au rolul de a curata placutele de praful ramas pe ele in urma franarii...tocmai de aceea se recomanda placute normale si nu ceramice.

Te inseli danny.

"Nervurile" si gaurile care le au anumite discuri sunt acolo pentru a mari, chiar si/doar prin gaurirea discurilor. Nu ne spui unde ai citit ca acele nervuri/canale facute pe disc sunt pentru curatarea prafului... te asigur ca masina cand franeaza cu discuri normale nu franeaza mai mult in ...praf; nu exista praf intre placute si disc in momentul franarii!

 

Praful se "degaja" in urma franarii si se depune oriunde altundeva unde apuca dar nu pe suprafata de franare a placutelor.

 

In fapt, discurile cu canale sau gauri "mananca" din placute mai mult decat discurile normale... iar daca ar fi sa recomand placutele ceramice, acestea sunt cele mai potrivite pentru discuri gaurite si cu "santuri" pentru ca acestea (placutele) sunt bune "izolatoare"-adica nu preiau caldura care SE DEZVOLTA in discurile (de aceea discurile gaurite ... se si racesc un pic mai repede decat cele normale) normale le face ca acestea sa se deformeze (placutele semi-metalice preluand cel mai bine caldura din discuri..) si chiar efectul de uzura mai mare in placutele normale NU este la fel de mare in cele ceramice, acestea din urma fiind si mai dure si mai "izolatoare" si mai scumpe...

Link to comment
Share on other sites

Asta cu prafu pe placute eu o aprob. Am desfacut de vre-o patru ori pana acum franele, si va explic si din ce motiv. Dupa ce am schimbat discurile si placutele, la cateva mii de km mi-am adus aminte ca nu am uns ghidajele de la etrieri. Am dat jos etrierul, am uns ghidajele, si am curatat placutele cu o perie de plastic mai dura, si confirm ca sunt depozite de praf pe placuta, aceasta nefiind perfect plata, mai are si spatii in care se depune. Dupa ce am curatat-o, am zis sa incerc si cu spray de curatat frana, si am avut surpriza sa vad ca stropindu-le, curgea multa mizerie din ele. Am insistat ceva pana nu am mai curs decat lichid clar. Discurile nu erau murdare pt ca le intretineam constant cu acelasi tip de spray. Dupa montaj franele functionau clar mai bine, simtindu-se la orice franare.

Asta nu a durat decat vre-o maxim 1000 de km, apoi incet incet am simtit ca franarea a pierdut ceva din eficienta.

Am repetat procedeul dupa un timp, si iar aceeasi diferenta. Puteti incerca si voi si o sa vedeti. Eu am discuri pline, fara nervuri sau perforari.

Link to comment
Share on other sites

Mihai vigariu, eu cand desfac placutele sau vreau sa curat etrierul, suprafata placutelor e ultima pe care o inspectez VIZUAL dar niciodata sa le curat. De ce le-as curata pe partea dispre discuri!? :hyper: sa vad ca in prima suta de kilometri ma da cu, capul de parbriz frana? Ca mai apoi sa revina la un normal... de care se discuta in fapt.

 

Daca se vrea a se avea grija/intretinere de frane normala... etrierul e cel caruia trebuie sa i se dea atentie; si numai pentru ca este cu/de muuult mai multe ori mai scump decat placutele.. Pentru ca ghidajele sale sunt cele care trebuiesc intretinute cat mai curate... pentru ca pe ele se sprijina placutele in "cursa" lor spre SUBTIRE (si de inlocuit) si de ce nu, (si) etrierul prin placute disipa caldura ACUMULATA in discurile mult dorita a se pastra drepte si nu strambe... dar deja simt ca dau si eu in obsesie ca altii si nu-i bine! :Devil:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am o curiozitate, multi au zis ca dupa 3-4000 de km discurile au inceput sa se ovalizeze, le-a dus careva inapoi la service sa vi le schimbe? Se practica asa ceva?

 

Urmeaza sa imi schimb si eu discurile saptamana asta, si baiatul de acolo ma asigurat ca imi da 2 ani garantie la ele, iar daca intre timp se ovalizeaza le schimba.

 

Ce ziceti? imi fac iluzi?

Link to comment
Share on other sites

Am o curiozitate, multi au zis ca dupa 3-4000 de km discurile au inceput sa se ovalizeze, le-a dus careva inapoi la service sa vi le schimbe? Se practica asa ceva?

 

Urmeaza sa imi schimb si eu discurile saptamana asta, si baiatul de acolo ma asigurat ca imi da 2 ani garantie la ele, iar daca intre timp se ovalizeaza le schimba.

 

Ce ziceti? imi fac iluzi?

Nu cred ca le-a dus nimeni.......majoritatea le fac pe la service-uri de cartier si nu sunt acreditate

Link to comment
Share on other sites

Mihai vigariu, eu cand desfac placutele sau vreau sa curat etrierul, suprafata placutelor e ultima pe care o inspectez VIZUAL dar niciodata sa le curat. De ce le-as curata pe partea dispre discuri!? :hyper: sa vad ca in prima suta de kilometri ma da cu, capul de parbriz frana? Ca mai apoi sa revina la un normal... de care se discuta in fapt.

 

Daca se vrea a se avea grija/intretinere de frane normala... etrierul e cel caruia trebuie sa i se dea atentie; si numai pentru ca este cu/de muuult mai multe ori mai scump decat placutele.. Pentru ca ghidajele sale sunt cele care trebuiesc intretinute cat mai curate... pentru ca pe ele se sprijina placutele in "cursa" lor spre SUBTIRE (si de inlocuit) si de ce nu, (si) etrierul prin placute disipa caldura ACUMULATA in discurile mult dorita a se pastra drepte si nu strambe... dar deja simt ca dau si eu in obsesie ca altii si nu-i bine! :Devil:

 

nu este nici o polemica, era doar opinia mea la afirmatia ca nu ramane praf intre placute si disc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am o curiozitate, multi au zis ca dupa 3-4000 de km discurile au inceput sa se ovalizeze, le-a dus careva inapoi la service sa vi le schimbe? Se practica asa ceva?

 

Urmeaza sa imi schimb si eu discurile saptamana asta, si baiatul de acolo ma asigurat ca imi da 2 ani garantie la ele, iar daca intre timp se ovalizeaza le schimba.

 

Ce ziceti? imi fac iluzi?

 

Daca sunt ovalizate in "garantia" de care ti-a spus el te duci frumos la el si i spui! Ar fi bine daca ai o factura ceva cu ele + si un document unde le-ai montat...

Link to comment
Share on other sites

Pt a beneficia de garantie, importatorul de piese (prin intermediul magazinului sau service-ului) solicita si rezultatul testului pe bancul de franare. Acesta se face dupa montajul discurilor, dupa ce vopseaua de protectie de pe acestea s-a indepartat complet. Foarte important este ca primele franari sa fie line, sa nu se blocheze rotile.
Link to comment
Share on other sites

In general am si eu un mecanic care imi lucreaza la masina tot timpul, dar pentru ca am auzit ca multi s-au plans de discuri am ales sa le pun intr-un service care imi poate oferi factura si garantie, in caz ca apar probleme. Zicea tipul de la service ca sa mai intamplat la cineva sa aiba probleme dupa vreo 5000 km si le-a schimbat pe garantie.

 

Sper sa nu fie cazul, dar preventiv, pentru motivul mentionat mi se pare ca merita sa faci treaba asta intr-un service.

 

Multumesc de raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

(..) Foarte important este ca primele franari sa fie line, sa nu se blocheze rotile.

 

Este/face parte din procedeul numit beding.

 

Procedeu in care intr-un anumit numar de km... franarea pana la oprire trebuie evitata! Pentru ca discurile incingandu-se (nefiind "calite"...) se pot deforma sub influienta caldurii mari si mai ales pentru ca apar diferente mari de temperatura in disc care il pot deforma! Unde? Pai sa presupunem realistic vorbind :wink: intre portiunea/partea de disc stransa de placute (sau, chiar intre placute si disc eliberat..) pana la oprire, si restul discului.. Foarte probabil "ovalizarea" nu e vazuta cu ochiul liber ci simtita cu ocazia franarii.

 

Asadar, fara beding facut asteptati-va la surprize mai ales daca discurile nu au reputatie cat de cat..

..Sigur ca mai pot fi si alte aspecte de tinut seama, cum ar fi tijele si ghidajele etrierului sa fie curate; tijele unse.. lichidul de frana schimbat la doi ani..

 

Frana e foarte importanta la masina; cea mai importanta componenta.. merita abordata/tratata serios.

 

Parerea mea.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.