Jump to content

Regimul corect de exploatare a unui BMW


tuxr

Recommended Posts

Salut,

de cateva saptamani sunt posesorul unui BMW 318d din 2011, negru si foarte, foarte sprinten.

Avand in vedere ca este prima mea masina, si a doua masina pe care o conduc dupa un VW tot diesel (dacia nu se pune), dar si in prisma faptului ca nu sunt cel mai sofer... as avea cateva intrebari pentru cei experimentati.

 

1. Cum se schimba, optim, vitezele? Eu sunt invatat sa schimb si sa o tin pe la 2000-2500 RPM, dar din ce am mai citit pe aici cica n-ar fi bine pt sanatate.

2. I-am schimbat filtrele si uleiul. Cauciucurile de vara a zis mecanicul ca ma mai tin cateva luni, placutele de frana cica sunt ok, alea din spate putin mai uzate. La ce trebuie sa ma mai uit?

3. E vreo diferenta intre consumabilele originale si cele AM? Am pus originale dar sunt curios daca nu cumva e vorba doar de pret. Sune toate facute in China, pana la urma...

4. Din pacate mi-a botezat-o cineva la spoiler cu un cui de tractare. Nimic grav, doar la buzunar. Se pot scoate zgarietura si cele doua crapaturi (daca da, unde) din poza sau ii schimb spoilerul? E ironic, vb aia si eu sunt prost dar cand ii vad pe altii parca imi creste inima. Poze aici: https://imgur.com/a/y4Fyr

5. Imi place viteza. Nu absurd si nici cat sa pun in pericol dar pe unde pot sa o calc - o calc. Am luat o curba de curand cu 70-80km/h si am avut cateva emotii, desi a mers ireprosabil. Cam care sunt limitele masinii in conditii normale?

6. As vrea sa schimb jantele cu unele de M 17" si cauciucuri pe masura. Problema e ca sunt total in intuneric. Am asa in certificatul de conformitate:

1: 205/55 R16 91H 7Jx16/ET31/ET34

2: 205/55 R16 91H 7Jx16/ET31/ET34

 

1: 225/35 R19 88Y 8Jx19 ET37

2: 225/30 R19 91Y 9Jx19 ET39

1: 225/40 R18 88W 8Jx18 ET34

2: 225/35 R18 90W 8 1/2Jx18 ET37 / 8 1/2Jx18 ET39

1/2: 225/45 R17 91V 8Jx17 ET34

1: 225/45 R17 91V 8Jx17 ET34

2: 255/40 R17 94V 8 1/2Jx17 ET39 / 8 1/2Jx17 ET37

1/2: 225/50 R16 92V 7Jx16 ET34

Presupun ca 1 e fata si 2 e spate. Ce e 1/2, ambele? Din cata franceza inteleg eu ar avea legatura cu remorca dar nu vreau sa spun vreo prostie.

Mi se pare destul de ciudat ca la 17" spune 225 pe fata (care e logic, pentru manevrabilitate, presupun) si 255 pe spate... Adica in primul rand nu stiu cum ar arata, si in al doilea rand nu pot sa pun 225 ambele daca vreau?

7. Ce jante/cauciucuri recomandati pt drumurile noastre(ca dimensiuni) dar si pt mine ca sofer, si ce se va schimba la condusul masinii daca le schimb.

8. Vine iarna, cauciucurile de iarna le iau tot pe 17, la fel ca cele de vara, sau le pun pe jantele existente de 16?

9. Tot in legatura cu iarna, de ce trebuie sa fiu constient la tractiunea pe spate? Imi spunea cineva ca daca derapeaza sa nu fac frana de motor, nu stiu cat de adevarat e dar mi-ar prinde bine niste proceduri standard pentru eventuale probleme. Am condus numai cu tractiune pe fata pana acum.

 

Cam astea ar fi intrebarile pe care le am. Daca e ceva ce nu stiu ca nu stiu sunt deschis la sugestii.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

1. La 2500 e ok la un mers normal, depinde si cum o calci. Totusi, cand ai ocazia sa iesi afara din oras, e bine sa o mai ''desfunzi'' cu niste ture mai inalte.

2. Cauta informatii despre distributie la N47.

3. S-a mai discutat, in principiu sunt ok si unele marci AM, dar indicat e sa se mearga pe OE, acum nu stiu ce intelegi prin consumabile.

4. Cred ca bara iese la retusat, grila se schimba.

5. Depinde si ce suspensie ai, in mod normal nu ar trebui sa iti faci griji la curbe usoare pana in 90km/h.

6. Uita-te pe la sectiunea ''Masinea mea'' si vezi ce mai au colegii si cum arata masinile.

7. Idem.

8. Indicat ar fi sa le tii pe cele de 16 pentru iarna, sunt recomandate anvelopele mai inguste pentru zapada plus eventuale zgarieturi pe jante.

9. Si aici s-a tot discutat. Eu te-as sfatui sa mergi pe o portiune fara masini/pietoni/obstacole dar cu zapada si sa te joci putin, sa vezi cum raspunde masina in anumite situatii. In general trebuie sa iei invers de volan si sa nu accelerezi daca simti ca masina o ia pe o traiectorie ciudata. Ex: masina ''fuge de fund'' in dreapta la o curba spre stanga, rotesti volanul in dreapta si iei piciorul de pe acceleratie.

 

In rest, cu cat vei citi mai mult cu atat vei afla raspunsuri la intrebarile tale. :thumbsup:

Edited by B69YMC
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

1. vitezele se schimba la motorina oriunde de la 1500-1700rpm si pana in rosu, dupa ajunge motorul la regim. Eu stiu ca pe grafic varful curbei puterii la motorina e in jur de 2000rpm si un pic peste. de aici tu decizi. :rolleyes:

 

2. nu se stie ce filtre si ce ulei, dar sa stii ca masina/motorul are si alte filtre decat cel de motor..

...daca ai plecat de la Dacie ai trecut pe la VW si te-ai oprit la BMW inca nu ai aflat ca pe cauciucuri, pe mai toate sunt niste repere unde poti afla singur daca sunt prea uzate sau mai au "viata" in ele? ..iar cand se verifica franarea.. ar trebui sa stii si cat de groase mai sunt inca DISCURILE!?

 

3. APROAPE TOTUL este produs in china pentru ca china produce de la foarte buna calitate, pana la cele mai ieftine produse si de aici vorba aia, te tine dupa cat ai dat (si as mai spune si cat ai analizat..)

 

4. nu ma bag

 

5. "Cam care sunt limitele masinii in conditii normale?" asta e cea mai amuzanta intrebare (sincer). Pai cred ca "conditiile normale" luand contextul .. ar fi sa o scoti pe autostrada si sa pui pedala la fund (sau aproape) pana incepi sa o simti nesigura (sau tu nesigur) pentru mine alea-s conditii normale, nu cand am intrat intr-o curba dupa care ma intreb daca data viitoare pot mai tare pentru ca motorul poate(!) iar eu poate NU MAI IES VIU!..

nu te supara, conditiile NORMALE sunt atunci cand conduci CONSTIENT UNDE TE AFLI.

 

6. nici aici nu ma bag ca opiniile vor fi garla de la alti colegi

 

7. eu as pune cu "balon" cat mai mare pentru drumurile din Romania, iar masina o VEI SIMTI (sub c**) mai bine daca TE INTERESEAZA CONFORTUL TAU si BUCSELE MASINII. ...Fie vorba intre noi nu ti-ai luat o supercar.. de bmw. Dar, nu vreau sa ma pun de-a curmezishu' prea mult :rolleyes:

 

8. Colegul de mai sus ti-a raspuns exact ce si cum iarna.

 

9. Daca acel cineva ti-a spus sa nu pui frana de motor la BMW ce frana ti-a spus sa pui in schimb??? ..cea de picior?.. la roata? :purple:

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

5. "Cam care sunt limitele masinii in conditii normale?" asta e cea mai amuzanta intrebare (sincer). Pai cred ca "conditiile normale" luand contextul .. ar fi sa o scoti pe autostrada si sa pui pedala la fund (sau aproape) pana incepi sa o simti nesigura (sau tu nesigur) pentru mine alea-s conditii normale, nu cand am intrat intr-o curba dupa care ma intreb daca data viitoare pot mai tare pentru ca motorul poate(!) iar eu poate NU MAI IES VIU!..

nu te supara, conditiile NORMALE sunt atunci cand conduci CONSTIENT UNDE TE AFLI.

 

 

Urma sa i-o spun eu...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cauta informatii despre distributie la N47.

 

In general trebuie sa iei invers de volan si sa nu accelerezi daca simti ca masina o ia pe o traiectorie ciudata. Ex: masina ''fuge de fund'' in dreapta la o curba spre stanga, rotesti volanul in dreapta si iei piciorul de pe acceleratie.

 

In rest, cu cat vei citi mai mult cu atat vei afla raspunsuri la intrebarile tale. :thumbsup:

 

4. Cred ca bara iese la retusat, grila se schimba.

O recomandare detailing prin Buc?

 

Multumesc.

 

2. nu se stie ce filtre si ce ulei, dar sa stii ca masina/motorul are si alte filtre decat cel de motor..

Ulei, filtru de ulei, filtru de polen, filtru de aer, filtru de motorina. Adica tot ce mi-a recomandat la service. LL04 si filtrele originale.

 

...daca ai plecat de la Dacie ai trecut pe la VW si te-ai oprit la BMW inca nu ai aflat ca pe cauciucuri, pe mai toate sunt niste repere unde poti afla singur daca sunt prea uzate sau mai au "viata" in ele? ..iar cand se verifica franarea.. ar trebui sa stii si cat de groase mai sunt inca DISCURILE!?

Acum... nu te supara tu pe mine dar una e sa-mi dau eu(sau poate chiar si tu) cu parerea care conduc ocazional si nu am habar de mecanica (decat sa ma uit la joja si la semnul de uzura de pe cauciucuri) si alta e sa intreb un profesionist care are de furca in fiecare zi cu asa ceva. Prefer sa raman la specializarea mea si sa-i las pe cei care se ocupa de asta sa o faca. Sigur... pot spune si eu ca e tocit sau nu cauciucul, dar nu pot sa estimez cat mai pot circula cu el, etc. Ca idee, eu vroiam sa le schimb.

 

3. APROAPE TOTUL este produs in china pentru ca china produce de la foarte buna calitate, pana la cele mai ieftine produse si de aici vorba aia, te tine dupa cat ai dat (si as mai spune si cat ai analizat..)

Da, ai dreptate. Intrebam doar pentru este posibil sa fie aceeasi calitate. Nu ma deranjeaza sa-i pun piese originale, ideea era daca exista altele care isi fac treaba la fel si poate mai ieftine.

 

5. "Cam care sunt limitele masinii in conditii normale?" asta e cea mai amuzanta intrebare (sincer). Pai cred ca "conditiile normale" luand contextul .. ar fi sa o scoti pe autostrada si sa pui pedala la fund (sau aproape) pana incepi sa o simti nesigura (sau tu nesigur) pentru mine alea-s conditii normale, nu cand am intrat intr-o curba dupa care ma intreb daca data viitoare pot mai tare pentru ca motorul poate(!) iar eu poate NU MAI IES VIU!..

nu te supara, conditiile NORMALE sunt atunci cand conduci CONSTIENT UNDE TE AFLI.

Nu ma supar, si cred ca inteleg ce vrei sa spui. Prin conditii normale ma refeream mai mult la conditii atmosferice, stare tehnica ok, cauciucuri ok, etc etc etc si nu la cat de tare pot sa intru intr-o curba 360 fara sa mor sau sa omor pe cineva... Deci banuiesc ca intrebam cat e de stabila masina? Referitor la ce povesteam, aceeasi curba cu VW de ex nu cred ca as fi putut sa o iau la aceeasi viteza fara sa derapeze. Sa nu mai vorbim de dacie :) Probabil ca raspunsurile vor fi subiective, dar ca idee.

 

9. Daca acel cineva ti-a spus sa nu pui frana de motor la BMW ce frana ti-a spus sa pui in schimb??? ..cea de picior?.. la roata? :purple:

Exact, a spus ca "mai bine calci frana" ceea ce nu prea imi suna ok.

 

Multumesc de raspunsuri si as aprecia sa aruncati pietre cat mai mici. Caut iluminarea, after all ;)

Edited by tuxr
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca sunt total in intuneric. Am asa in certificatul de conformitate:Presupun ca 1 e fata si 2 e spate. Ce e 1/2, ambele? Din cata franceza inteleg eu ar avea legatura cu remorca dar nu vreau sa spun vreo prostie.Mi se pare destul de ciudat ca la 17" spune 225 pe fata (care e logic, pentru manevrabilitate, presupun) si 255 pe spate... Adica in primul rand nu stiu cum ar arata, si in al doilea rand nu pot sa pun 225 ambele daca vreau?

 

7. Ce jante/cauciucuri recomandati pt drumurile noastre(ca dimensiuni) dar si pt mine ca sofer, si ce se va schimba la condusul masinii daca le schimb.

 

1/2 inseamna jumatate si se refera la inch, in care se masoara latimea jantei:

 

225/35 R18 90W 8 1/2Jx18 ET37, in aceasta insiruire, numerele inseamna asa:

 

225 = Latimea pneului, in mm;

35 = raportul nominal de aspect al pneului ("talon", "balon", etc) si iti arata inaltimea pneului, in % din latime (adica 35% din 225 = 78.75 mm)

R18 = pneu in constructie Radiala cu diametrul interior de 18 inch (sau diametrul jantei pe care se va monta)

90W = indicii de masa (90), respectiv viteza (W) ai pneurilor

 

in 8 1/2Jx18:

 

8 1/2 (= 8,5) = latimea jantei, in inch

J = profilul jantei, in zona de imbinare cu pneul (sunt de mai multe tipuri, J fiind cel mai comun - multa lume il confunda cu unitatea de masura a latimii)

x = janta in constructie unitara (dintr-o singura piesa/bucata)

18 = diametrul exterior al jantei

 

ET37 = deportul jantei -> in sectiune, distanta dintre planul median al jantei si planul prinderii pe butuc.

 

 

Sper ca te-am edificat in privinta codificarii jantelor si a pneurilor :drinks:

 

La partea cu diferenta de latime intre fata/spate, cred ca este dpdv al transmiterii momentului de la roata catre asfalt; o suprafata mai mare = un transfer mai eficient (zic si eu)

 

7. 16" pentru confort, de la 17" in sus pentru aspect. Modelul este strict o chestie de gusturi, dar ca sfat ar trebui sa mergi pe modele OEM.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

1/2 inseamna jumatate si se refera la inch, in care se masoara latimea jantei:

La celalalt 1/2 ma refeream, cel de la inceputul codului.

 

 

Deci asta este stock:

1: 205/55 R16 91H 7Jx16/ET31/ET34

2: 205/55 R16 91H 7Jx16/ET31/ET34

 

Si asta este pe pagina cealalta a certificatului, cu 1: 2: si 1/2: in fata, nu le-am adaugat eu.

1: 225/35 R19 88Y 8Jx19 ET37

2: 225/30 R19 91Y 9Jx19 ET39

1: 225/40 R18 88W 8Jx18 ET34

2: 225/35 R18 90W 8 1/2Jx18 ET37 / 8 1/2Jx18 ET39

1/2: 225/45 R17 91V 8Jx17 ET34

1: 225/45 R17 91V 8Jx17 ET34

2: 255/40 R17 94V 8 1/2Jx17 ET39 / 8 1/2Jx17 ET37

1/2: 225/50 R16 92V 7Jx16 ET34

Presupun ca inseamna ca pot pune fata/spate aceleasi dimensiuni, dar nu sunt sigur.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

filtre poti s cumperi Mann de exemplu, sunt bune.

nu te obosi sa iei gume foarte late si mari la un 318d, ca o sa fie mai lent si il obosesti, iti mai creste si consumul.. nu ai 300 de cai.. la un 318d au doar valoare estetica cel mult, la care se adauga si ce am zis mai iainte.. consum crescut si mai puturos..

limitele masinii tin in primul rand de starea ei tehnica,starea gumelor si a asfaltului, trafic si de tine. asa ca nimeni nu ti poate spune, poti sai mama suspensiei sport si jante de 19 inch cu cauciucuri proaste de sari parleazul in curba dupa ce un logan a trecut prin ea ca prin branza..

 

daca vei sa le descoperi (limitele masinii) , fa-o pe un drum pustiu si sa ai loc sa zbori undeva in camp, fara copaci si fara sa omori pe altii.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

In cazul asta imi cer scuze pentru postul lung de genul Captain Obvious, dar poate il gaseste cineva util :) .

Nu vazusem 1/2 ala de la inceput, dar asa imi pare si mie, ca poti pune fata/spate aceleasi dimensiuni de pneu daca si jantele au aceleasi dimensiuni.

Link to comment
Share on other sites

nu te obosi sa iei gume foarte late si mari la un 318d, ca o sa fie mai lent si il obosesti, iti mai creste si consumul.. nu ai 300 de cai.. la un 318d au doar valoare estetica cel mult, la care se adauga si ce am zis mai iainte.. consum crescut si mai puturos..

Am inteles. Ma gandeam sa iau cauciucuri de iarna in curand si eram inca in dubii daca sa trec la jante de 17" la cele de vara, la 17" pe ambele vara/iarna sau sa le tin pe astea de 16" pt ambele.

 

limitele masinii tin in primul rand de starea ei tehnica,starea gumelor si a asfaltului, trafic si de tine. asa ca nimeni nu ti poate spune, poti sai mama suspensiei sport si jante de 19 inch cu cauciucuri proaste de sari parleazul in curba dupa ce un logan a trecut prin ea ca prin branza..

 

daca vei sa le descoperi (limitele masinii) , fa-o pe un drum pustiu si sa ai loc sa zbori undeva in camp, fara copaci si fara sa omori pe altii.

La asta ma refeream si eu... iar intamplarea pe care o povesteam nu a fost intentionata. Nu cunosteam drumul respectiv, era unul cu o duba in fata care nu ma lasa nicicum sa il depasesc. La un moment dat s-au facut doua benzi, duba a trecut pe dreapta si eu, fiind mai impulsiv din fire am calcat-o sa il iau. Nu am vazut semnalizarea de curba din cauza dubei care era in dreapta mea si am intrat cam cu viteza. Nu intentionez sa ma aventurez in situatii de astea, dar se mai pot intampla, si eram curios. Am fost impresionat ca nici nu s-a clintit de pe drumul ei, ca tot vorbeam de super masini :p

 

In cazul asta imi cer scuze pentru postul lung de genul Captain Obvious, dar poate il gaseste cineva util :) .

Nu vazusem 1/2 ala de la inceput, dar asa imi pare si mie, ca poti pune fata/spate aceleasi dimensiuni de pneu daca si jantele au aceleasi dimensiuni.

Nu e nevoie de scuze, si apreciez informatiile. Inteleg ca ET reprezinta cat de iesite in afara sunt jantele?

Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Ma gandeam sa iau cauciucuri de iarna in curand si eram inca in dubii daca sa trec la jante de 17" la cele de vara, la 17" pe ambele vara/iarna sau sa le tin pe astea de 16" pt ambele.

Tine-le pe astea pe 16 pentru iarna, si ia altele de 17 pentru vara.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca stare tehnica e buna, si gumele bune, poti aborda destul de agresiv curbele.

daca i un drum care il cunosti, o curba care o cunosti bine. poti incerca treptat sa ridici viteza.. azi cand treci pe acolo o iei cu 80, maine incerci cu 85... etc.. pan auzi scartait de gume sau esp-ul flashuind..

iarna trebuie sa fii atent cu acceleratia..dar sta e valabil si la tractiue fata.

cu un e34 care nici macar nu avea controlul tractiunii sau esp, doar abs si diferential autoblocant, mergeam in alpi pe drumuri judetene gen, iarna, la peste 2000m... conditia esentiala iarna e sa ai gume bune..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am vazut cateva BMW-uri iarna, deci nu cred ca e chiar atat de rau :thumbsup:

De 7 ani circul cu BMW iarna, aproape 4 ani am circulat cu un BMW E36 fara ABS, zero accidente si de 3 circul cu un E46 cu DSC, la fel, zero accidente. Daca esti precaut, nu se intampla nimic.

 

La E36 puneam cate un sac cu nisip in portbagaj iarna, la E46 am doar o punga de 5kg, pentru urgente.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

LEgat de filtre, pune MANN sau OE. Oricum, multi colegi folosesc MANN, sunt foarte bune.

 

Legat de jante/anvelope, cauta ceva jante care sa dea bine pe e90 pe 17 pt iarna (cu minim7j pe fata si 8j pe spate). Anvelope poti pune 225/45/17 pe fata si 245/40/17 pe spate. Legat de marca, alege dintre Nokia Z Line, Goodyear Eagle F1 Asymetric 2, Michelin, Continental Sport Contact.

 

Limitele cu care poti lua curbele, depind de foarte multi factori: cum intri tu in curba, cum e drumul, cat de stransa e curba , etc. Practic, cand iei curba trebuie sa simti ca o iei lejer, fara a fi nevoie sa tii volanul cu 2 maini si sa tragi cu forta sa poti iesi din curba sau sa nu ai senzatia ca nu iti ajunge banda. Asta vine cu timpul, asa ca ia-le cat mai incet , chiar mai incet decat crezi ca merge. Eu si acum, dupa zeci de mii de km condusi in toate conditiile si pe n tipuri de drum, daca mi se pare ca pot lua curba cu 100 km/h , intru doar cu 80km/h ca sa fiu mai sigur si sa am timp sa reactionez in caz de ceva.

 

Iarna + zapada: e un mit ca BMW-urile nu merg pe zapada. Lasa jantele pe 16 de iarna, cumpara anvelope noi: Nokian WR D3 sau Continental TS850 de exemplu (sunt de top si nu sunt scumpe) cu dimensiunea 205/55/16 si nu ai nici o treaba indiferent ce dealuri ai de urcat. Nu iti fie frica sa folosesti frana, chiar si in carte iti scrie ca pe timp de ploaie sau zapada sa actionezi din cand in cand franele, lasa ABS-ul sa isi faca treaba daca e nevoie. Secretul pe timp de iarna (in mare) este sa nu bruschezi comenzile volanului si pedalele, daca le actionezi progresiv masina va raspunde bine ;)

 

 

Regimul de exploatare a motorului:

Pana se incalzeste putin, mergi fara acceleratii cu pedala la maxim, schimbi pe la 2100-2200rpm (5-10km), pe urma nu e indicat sa mergi sub 2000rpm. De accelerat accelerezi pe urma cum vrei tu, dar ai grija cand schimbi viteza in treapta superioara sa ai in peste 1900rpm (minim).

 

Cand depasesti, daca vine masina din fata ii dai pana la 4000-4200rpm abia apoi schimbi viteza, castigi timp. In rest, daca nu te grabesti poti schimba la 3000rpm sau mai sus, cum vrei.

 

 

PS: ANvelopele se considera uzate din momentul in care au sub 4mm (sau au ajuns la markerul de uzura) si DOT (an de fabricatie) mai vechi de 3 ani. Cel mai simplu e sa mergi la masina si te uiti la ele. Daca DOT-ul e de 3-4-5 ani le schimbi sau daca ai DOT bun dar mai ai 3mm sau au ajuns la markerul de uzura, la fel, le schimbi

Edited by Kenbobo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@tuxr,

nu ma supar, eu insumi recunosc ca sunt cam "acid" cateodata, dar cred ca doar din cauza ca sunt si autocritic in momentul cand aflu ca puteam sti si eu daca ma straduiam un pic ;)

 

acum, faptul ca conduci sa nu (de)mult timp e o chestie relativa care numai tu o cantaresti.. dar de ce tia-i imagina/crede ca un mecanic se pricepe la masina ta mai mult decat propietarul? Mecanicul e ca si doctorul pentru tine probabil, amandoi "experimenteaza" pe baza unor cunostiinte dobandite in timp (de pe bancile scolii sau din experienta practica..) numai tu cunosti si poti sa iti dai seama dupa cum te simti sau se simte masina .. ca mergi sa merge.. nu? asa ca fara a intra prea mult in detalii prin "paralelism" :) inclin sa cred ca toti propietarii de masini trebuie sa si dea seama cand au cauciucuri uzate si nu mecanicul ar trebui sa le zica asta.. de aceea sunt sunt si acel repere acolo.. iar daca un cauciuc este uzat si lateral-exterior (copt-crapat) ca si lateral-interior desigur si este vizibil si trebuie verificate inaintea unor calatorii mai lungi... ca multe altele... scrie parca si in cartea tehnica a Daciei... NU s-au schimbat cu mult lucrurile la acest capitol: pregatirea vehicolului si minime verificari.. ;)

 

Sunt sigur ca te pricepi poate mult mai bine la altele, in jobul tau...

 

 

asa ca :drinks:

 

" .....Nu ma deranjeaza sa-i pun piese originale, ideea era daca exista altele care isi fac treaba la fel si poate mai ieftine."

despre filtre - poate te convinge

ce inseamna sa pui alt filtru care seamana, nu neaparat mai ieftin, poate doar third-part. Nu stiu cati dintre membrii acestui forum au vazut acest clip..

Mi se pare ca stii engleza.

 

Si inca o data, o masina cu tractiune pe spate "trage" altfel decat una cu tractiune pe fata... iar de asta e bine sa tii cont chiar daca in 90% din situatii, acestea (situatiile) sunt foarte controlabile si o sa iti dovedesti de nenumarate ori, e bine SA TII CONT CAT ITI PERMITI SA RISTI. Sau as spune, risca numai dupa ce ai o BUNA stapanire a unei astfel de masini. OK, un BMW e stabil! , foarte stabil si bine echilibrat... au mers pana acolo inca considera, atentioneaza posesorii sa echilibreze incarcatura in portbaja sau unde pun bagaje.. pentru a evita surprizele neplacute.. ai inteles? SI nu ma refer la modelul tau.. dar cred ca stiu ce spun, cand EI spun asta.

Poate

te ajuta mai mult sa intelegi inante de a pati ceva.

SI acum pentru

;) :drinks: si bun control al masinii; meserias tipul.. Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut,

1. vitezele se schimba la motorina oriunde de la 1500-1700rpm si pana in rosu, dupa ajunge motorul la regim. Eu stiu ca pe grafic varful curbei puterii la motorina e in jur de 2000rpm si un pic peste. de aici tu decizi. :rolleyes:

 

2. nu se stie ce filtre si ce ulei, dar sa stii ca masina/motorul are si alte filtre decat cel de motor..

...daca ai plecat de la Dacie ai trecut pe la VW si te-ai oprit la BMW inca nu ai aflat ca pe cauciucuri, pe mai toate sunt niste repere unde poti afla singur daca sunt prea uzate sau mai au "viata" in ele? ..iar cand se verifica franarea.. ar trebui sa stii si cat de groase mai sunt inca DISCURILE!?

 

3. APROAPE TOTUL este produs in china pentru ca china produce de la foarte buna calitate, pana la cele mai ieftine produse si de aici vorba aia, te tine dupa cat ai dat (si as mai spune si cat ai analizat..)

 

4. nu ma bag

 

5. "Cam care sunt limitele masinii in conditii normale?" asta e cea mai amuzanta intrebare (sincer). Pai cred ca "conditiile normale" luand contextul .. ar fi sa o scoti pe autostrada si sa pui pedala la fund (sau aproape) pana incepi sa o simti nesigura (sau tu nesigur) pentru mine alea-s conditii normale, nu cand am intrat intr-o curba dupa care ma intreb daca data viitoare pot mai tare pentru ca motorul poate(!) iar eu poate NU MAI IES VIU!..

nu te supara, conditiile NORMALE sunt atunci cand conduci CONSTIENT UNDE TE AFLI.

 

6. nici aici nu ma bag ca opiniile vor fi garla de la alti colegi

 

7. eu as pune cu "balon" cat mai mare pentru drumurile din Romania, iar masina o VEI SIMTI (sub c**) mai bine daca TE INTERESEAZA CONFORTUL TAU si BUCSELE MASINII. ...Fie vorba intre noi nu ti-ai luat o supercar.. de bmw. Dar, nu vreau sa ma pun de-a curmezishu' prea mult :rolleyes:

 

8. Colegul de mai sus ti-a raspuns exact ce si cum iarna.

 

9. Daca acel cineva ti-a spus sa nu pui frana de motor la BMW ce frana ti-a spus sa pui in schimb??? ..cea de picior?.. la roata? :purple:

 

 

1. in nici un caz 2000 RPM poate te referi la cuplu maxim ... puterea maxima e undeva pe la 4000 rpm poate chiar peste la masini mai noi.

Edited by BeRnEk
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. in nici un caz 2000 RPM poate te referi la cuplu maxim ... puterea maxima e undeva pe la 4000 rpm poate chiar peste la masini mai noi.

....nu poti sa faci un edit si sa stergi textul scris de mine?

e naspa pentru ceilalti sa treaca de textul meu....ia enorm de mult dim economia "thread"-ului... : offtopic :

 

o sa caut unde am citit despre puterea a dieselui... :pirate:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1. in nici un caz 2000 RPM poate te referi la cuplu maxim ... puterea maxima e undeva pe la 4000 rpm poate chiar peste la masini mai noi.

 

..la cuplu ma refeream ;)

 

4000 si peste ha :laugh:

 

dar raspunsul real este:

(traiasca sfantu' google.. :) )

post-71385-0-90467400-1439491212_thumb.jpg

 

sau poate conduce o alpina si atunci vorbim de alte "curbe": :thumbsup: post-71385-0-34669700-1439491360_thumb.jpg

 

 

Pana si la ALPINA descreste "poterea" dupa 4000.. :poke:

 

:offtopic: eu aleg cuplu, de aceea conduc motorina.. asa simt "puterea" motorului mai bine

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Tu cam ce parere ai?

 

O masina fara abs versus una cu.

Nu stiam ca E36 nu are ABS... :thumbsup:

Dar sa stii ca si cei care au E90 :D tot pun un sac de nisip, (daca nu au altceva greu de dus cu masina) iarna pentru ca spatele e mult mai usor decat fata si asta e PRACTIC singurul dezavantaj major iarna: "fuge" spatele usor pentru ca nu are aderenta uneia cu tractiune fata - datorita greutatii motorului.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.