Jump to content

PowerTech vs Completechip


lucianWRC

Recommended Posts

18 hours ago, WIN60 said:

Nu destul de bine, o sa se simtă foarte bine ! 

Da. Acum depinde si ce durata de viata va mai avea motorul. Daca bubuie peste 6 luni, degeaba se simte f bine acum :)).

Desi eu il intretin exemplar, schimb uleiul la max 7/8k km, si pun doar benzina de 100, parca inca am o mica ezitare.

Link to comment
Share on other sites

Depinde cum mergi cu mașina.. un soft bun nu omoară motorul, daca e sa crape, crapa oricum, dar contează ce turații i dai la rece. 
 

Si automat contează daca motorul oricum este împins la maxim, de exemplu M550D, ala crapa si asa oricum, i mai bagi si soft, nu da vina pe soft ca a crăpat motorul. 

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, WIN60 said:

Depinde cum mergi cu mașina.. un soft bun nu omoară motorul, daca e sa crape, crapa oricum, dar contează ce turații i dai la rece. 
 

Si automat contează daca motorul oricum este împins la maxim, de exemplu M550D, ala crapa si asa oricum, i mai bagi si soft, nu da vina pe soft ca a crăpat motorul. 

Interesant. Nu stiam de M550d.

Si 530i (b48) e cam impins spre limite, desi am inteles ca ar fi fiabil.
Dar el e deja tunat de la 184cp cat are pe 520i, la 252 pe 530i. Din ce am citit, e acelasi turbo si acelasi pistoane, diferenta fiind doar softul.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

B48 are 300plus cai pe m135, dar are niste modificari fata de b48-ul “standard”

oricum chiar si in varianta de 250cp e slabut fata de concurenta. Eu am b48 , varianta 184 de cai si se simte clar ca e detunat. 
 

am gasit un tunner care a facut teste  si arata clar cum masina inchidea automat clapeta de acceleratie in timp ce ii dadea acceleratia blana, o sa caut sa pun link ( se refera doar la 5/320i , la 5/330i e alta treaba

oricum 5k+ mi sa parut extraordinar de mult pentru upgrade.

ac schnitzer ofereau acum vreo 2 ani tunning pentru 320i la 250cp pentru vreo 3.5k cu preluare de garantie. acum nu mai ofera decat pentru 330i, banuiesc ca bmw pe undeva i-au fortat sa scoata produsul de pe piata. Erai cu 2.5k minim in castig ca cumperi bmw nou 320i/520i , a doua zi la ac schnitzer ai aceleasi performante ca un 330i/530i

 

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Viper05 said:

B48 are 300plus cai pe m135, dar are niste modificari fata de b48-ul “standard”

oricum chiar si in varianta de 250cp e slabut fata de concurenta. Eu am b48 , varianta 184 de cai si se simte clar ca e detunat. 
 

am gasit un tunner care a facut teste  si arata clar cum masina inchidea automat clapeta de acceleratie in timp ce ii dadea acceleratia blana, o sa caut sa pun link ( se refera doar la 5/320i , la 5/330i e alta treaba

oricum 5k+ mi sa parut extraordinar de mult pentru upgrade.

ac schnitzer ofereau acum vreo 2 ani tunning pentru 320i la 250cp pentru vreo 3.5k cu preluare de garantie. acum nu mai ofera decat pentru 330i, banuiesc ca bmw pe undeva i-au fortat sa scoata produsul de pe piata. Erai cu 2.5k minim in castig ca cumperi bmw nou 320i/520i , a doua zi la ac schnitzer ai aceleasi performante ca un 330i/530i

 

pe m135i e un turbo mai mare si are pistoane forjate; 

Din ce m-am documentat si am discutat si cu Dragos de la CompleteChip, Catalin de la WPP si Claudiu de la DCN, B48 fara nicio modificare ar duce aprox. 285cai maxim, fara riscuri. Acum depinde si de norocul fiecaruia, si de modul de exploatare.

Pana la urma o sa fac softul la WPP, revin cu informatii si cu dyno.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, claudiu1892 said:

pe m135i e un turbo mai mare si are pistoane forjate; 

Din ce m-am documentat si am discutat si cu Dragos de la CompleteChip, Catalin de la WPP si Claudiu de la DCN, B48 fara nicio modificare ar duce aprox. 285cai maxim, fara riscuri. Acum depinde si de norocul fiecaruia, si de modul de exploatare.

Pana la urma o sa fac softul la WPP, revin cu informatii si cu dyno.

Am facut softul azi. Spre surprinderea mea, masina a scos doar 243-245 de cai si 350Nm cu softul stock. Catalin a zis ca e unul din cazurile ciudate la BMW. Nu exista erori, iar toate valorile sunt in parametri. Revizia a fost facuta recent si benzina bag numai de la OMV sau MOL, 100+.

Parea ca masina pur si simplu refuza sa mai dezvolte putere dupa un anumit punct.

Singurul motiv suspectat de Catalin era calitatea benzinei, dar slabe sanse, avand in vedere ca aveam in ea MOL 100.

Dupa vreo 5 masuratori dyno si 5-6 versiuni de soft diferite, masina are acum 440Nm si vreo 275cp, conform dyno. Desi nu e o crestere spectaculoasa, se simte foarte bine in mers, mai ales intre 0-100 si la turatii mici.

S-a schimbat si sunetul evacuarii usor, are un sunet mai bogat.

Raman pe ganduri putin totusi de ce masina avea sub 252cp stock. E intretinuta exemplar, revizii numai la reprezentanta si uleiul schimbat la max 7/8mii.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Da, chiar trage foarte bine, si se aude si diferit, e un sunet mai agresiv care te invita s-o calci; probabil de la presiunea turbo crescuta si amestecul diferit.

Overall, a devenit mult mai fun de condus. E uimitor la un motor de 2L 🙂

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, claudiu1892 said:

Am facut softul azi. Spre surprinderea mea, masina a scos doar 243-245 de cai…

Raman pe ganduri putin totusi de ce masina avea sub 252cp stock. E intretinuta exemplar, revizii numai la reprezentanta si uleiul schimbat la max 7/8mii.

Diferenta aia de 7 cai inseamna sub 3%.

Daca iti bati capul pentru un procent de 2 si ceva  o faci degeaba.

Sau altfel spus, sa inteleaga toata lumea, masinuta ta a scos ca. 98% din ce declara producatorul. 

Orice aparat de masura are si el tolerante. Dyno e bun, lasa l in pace.

Bucura te de masinuta si drumuri bune sa ai !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate fi orice, bobine/bujii filtru aer înfundat  benzina absolut orice contează rezultatul final. Și da Catalin știe ce face poate ajung și eu cu ursul pe la el sa văd dacă mai știe sa scrie chipuri 😄

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, ingineru' said:

Diferenta aia de 7 cai inseamna sub 3%.

Daca iti bati capul pentru un procent de 2 si ceva  o faci degeaba.

Sau altfel spus, sa inteleaga toata lumea, masinuta ta a scos ca. 98% din ce declara producatorul. 

Orice aparat de masura are si el tolerante. Dyno e bun, lasa l in pace.

Bucura te de masinuta si drumuri bune sa ai !

Ai dreptate! Merci!

 

3 minutes ago, alex230ro said:

Poate fi orice, bobine/bujii filtru aer înfundat  benzina absolut orice contează rezultatul final. Și da Catalin știe ce face poate ajung și eu cu ursul pe la el sa văd dacă mai știe sa scrie chipuri 😄

Naiba stie, bujiile si filtrele au fost schimbate acum 4k km.

Imi place la Catalin ca e are simt de raspundere si gandeste in ansamblu - ia in considerare riscuri si potentiala durata de viata etc, nu se arunca ca berbecu' sa scoata cifre impresionante.

Edited by claudiu1892
Link to comment
Share on other sites

Dupa mai multe teste, loguri si monitorizari ale valorilor senzorilor, azi am luat decizia sa fac reverse la remap.

Catalin a fost foarte ok si mi-a pus softul original al masinii inapoi, si mi-a restituit si suma achitata initial.

Motivul pentru care am luat decizia asta e unul subiectiv. Desi masina tragea mai bine, iar cei 80-90Nm si 25-30cp se simteau f bine la turatii mici, nu vreau sa-mi asum o presiune turbo asa de mare (in unele situatii ajungea si la 1.6-1.7 bari) pe termen lung. Softul original e limitat la 1.3 bari si consider ca asta este si limita safe pentru motorul asta.

Ce am mai observat dupa revenirea la softul original sunt urmatoarele lucruri:

- temperatura apei(antigelului) a scazut de la 105-112 C la 99-105

- temperatura uleiului a scazut de la 105-110, la 98 - 102

O sa ma gandesc la o solutie piggy back - gen JB4 sau RaceChip - la astea se poate controla din aplicatie cand vrei sa ai putere mai mare sau nu. Acum, gandind la rece, nu prea imi convine ideea de remap permanent.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, PzKpfW said:

De apreciat că ai postat și un update aici.

O întrebare totuși: harta custrom de la WPP nu era "mapată" pe una dintre pozițiile de mod ale mașinii ("Sport" sau "Sport+" de exemplu)?

Nu, nu depinde de modul masinii, se rescrie softul, iar diferenta se simte pe toate modurile. Nu cred ca exista remap care sa modifice doar un anumit mod de condus. Ar fi misto sa existe asa ceva, dar eu unul nu am auzit, cel putin in Ro.

Link to comment
Share on other sites

Am înțeles.

Depinde de stilul de mers și eventual de cât de mult vrei să ții mașina, dar știam că un Stage 1 este destul de sigur pentru orice motor. Pe de-o parte pentru că motoarele sunt puțin de-tunate din fabrică pentru a putea face față diferitelor condiții și medii (de la climă la carburant), pe de alta pentru că acest nivel de tuning nu face decât să eficientizeze la maxim hardware-ul, fără a-i depăși teoretic limitele tehnice.

Poate știu greșit. Până la urmă nu contează, decizia este a fiecăruia.

Link to comment
Share on other sites

Nu e ca si cum folosesti puterea aia continuu.. eu consider ca nu ar fi cauzat pagube pe termen lung, poate doar o uzura mai mare la turbina, gen in decurs de 4-6 ani. 
 

Daca atunci când vrei putere mare, îți setezi din aplicația, iar când mergi încet nu folosesti, nu tot aia e? :))

 

Depinde de tine cum folosesti piciorul pe acceleratie. Poate la un drum de 200-300 km, mergi usor si faci câteva Depășiri, nu ar fi fain sa le faci cu extra putere? Doar nu activezi softul si după te apuci sa depășești. 
Si chiar daca procedezi asa, tot la presiuni de 1.6-1.7 te vei duce când vei apăsa tare acceleratia, adică ce ai rezolvat? Nu te gândi ca chip urile alea îți dau putere din altceva. 
 

O sa vezi ce frustrant e sa îți dai seama intr o depășire sau situație ca nu ai softul activat si tu sa crezi ca e activat si sa te aștepți la altceva. 
 

Varianta este ori nu faci deloc, ori îl faci asa, aia cu jb4 nu e nimic. 
 

Ca veni vorba, eu am văzut softuri care se pun doar pe mapa de sport, cel puțin pe internet. Nu ma întreba ce mașini si in ce tari, dar știu ca erau si la noi. S ar putea sa Coste mult, însă asta ar fi o soluție la ceea ce vrei tu, însă de ținut minte ca in sport tot la acele presiuni va ajunge, doar nu îți pui soft/chip si după sa te gândești ca ajunge presiunea la 1.7 bar la turbo. 
 

edit: trebuie sa fii si puțin asumat, in caz de crapa motorul ( worst case scenario ) , nu te apuci sa plângi ca din cauza softului.. nu exista nimic sigur pe lumea asta. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, WIN60 said:

Nu e ca si cum folosesti puterea aia continuu.. eu consider ca nu ar fi cauzat pagube pe termen lung, poate doar o uzura mai mare la turbina, gen in decurs de 4-6 ani. 
 

Daca atunci când vrei putere mare, îți setezi din aplicația, iar când mergi încet nu folosesti, nu tot aia e? :))

 

Depinde de tine cum folosesti piciorul pe acceleratie. Poate la un drum de 200-300 km, mergi usor si faci câteva Depășiri, nu ar fi fain sa le faci cu extra putere? Doar nu activezi softul si după te apuci sa depășești. 
Si chiar daca procedezi asa, tot la presiuni de 1.6-1.7 te vei duce când vei apăsa tare acceleratia, adică ce ai rezolvat? Nu te gândi ca chip urile alea îți dau putere din altceva. 
 

O sa vezi ce frustrant e sa îți dai seama intr o depășire sau situație ca nu ai softul activat si tu sa crezi ca e activat si sa te aștepți la altceva. 
 

Varianta este ori nu faci deloc, ori îl faci asa, aia cu jb4 nu e nimic. 
 

Ca veni vorba, eu am văzut softuri care se pun doar pe mapa de sport, cel puțin pe internet. Nu ma întreba ce mașini si in ce tari, dar știu ca erau si la noi. S ar putea sa Coste mult, însă asta ar fi o soluție la ceea ce vrei tu, însă de ținut minte ca in sport tot la acele presiuni va ajunge, doar nu îți pui soft/chip si după sa te gândești ca ajunge presiunea la 1.7 bar la turbo. 
 

edit: trebuie sa fii si puțin asumat, in caz de crapa motorul ( worst case scenario ) , nu te apuci sa plângi ca din cauza softului.. nu exista nimic sigur pe lumea asta. 

Are sens ce spui. Nu te contrazic. Cred ca de fapt vreau control mai mult, sa pot activa/dezactiva eu. O solutie cu maparea softului doar pe un anumit mod de condus ar fi super. O sa ma interesez

Mai am si 6 luni garantie si nu e usor sa stai sa pui softul original inapoi de fiecare data cand vrei sa mergi la reprezentanta. D-aia ziceam ca solutia cu piggy back e mai simpla. Dupa ce iese din garantie, posibil sa revin la remap. Acum am un termen de comparatie, am loguri etc. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, lospa alin said:

Nici nu cred ca sunt multe masini resoftate, modelul tau ma refer, aveai o oarecare predictibilitate, eu as lasa o asa sau as cauta un benzinar rezistent sa l resoftez. 

Sunt cateva, dar problema e ca nu se stie daca si cand au aparut probleme. Cele mai frecvente sunt la cutia de viteze sau cutia de transfer (desi alea sunt cazuri extreme, cu cresteri de cuplu f mari).

 

3 hours ago, WIN60 said:

Da, dar nu se știe niciodată, tocmai ca sunt 6 luni, mai bine sa ai rabdare ca trec imediat si după ești oarecum împăcat. 
 

Intereseaza te ca eu zic ca vei găsi varianta 👍

Pai da, o sa astept 6 luni, timp in care o sa o mai verific si eventual mai schimb una alta la ea, si apoi vad ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, claudiu1892 said:

Dupa mai multe teste, loguri si monitorizari ale valorilor senzorilor, azi am luat decizia sa fac reverse la remap.

Catalin a fost foarte ok si mi-a pus softul original al masinii inapoi, si mi-a restituit si suma achitata initial.

Motivul pentru care am luat decizia asta e unul subiectiv. Desi masina tragea mai bine, iar cei 80-90Nm si 25-30cp se simteau f bine la turatii mici, nu vreau sa-mi asum o presiune turbo asa de mare (in unele situatii ajungea si la 1.6-1.7 bari) pe termen lung. Softul original e limitat la 1.3 bari si consider ca asta este si limita safe pentru motorul asta.

Ce am mai observat dupa revenirea la softul original sunt urmatoarele lucruri:

- temperatura apei(antigelului) a scazut de la 105-112 C la 99-105

- temperatura uleiului a scazut de la 105-110, la 98 - 102

O sa ma gandesc la o solutie piggy back - gen JB4 sau RaceChip - la astea se poate controla din aplicatie cand vrei sa ai putere mai mare sau nu. Acum, gandind la rece, nu prea imi convine ideea de remap permanent.

Si care ar fi avantajele JB4 / RaceChip? crezi ca daca le pui o sa ai valori "normale" ? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.