Jump to content

320D E46 Touring M-packet


florin83

Recommended Posts

 

Pe stanga spate aveam un zgomot urat la rulare aparut in ultimele zile. Problema a fost un rulement pe care il schimbasem acum ~2 luni (Lemforder). Acesta s-a spart si a mancat din materialul piesei 1 (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-08-2004-E46-BMW-320d&diagId=33_0838) asa ca a fost nevoie sa cumpar una noua. Acum nu e clar daca a fost din cauza rulmentului care s-a spart si a ros din fuzeta, sau era uzata dinainte si nu am observat cand s-a schimbat rulmentul data trecuta.

 

IMG_0263.jpg

Se poate vedea in partea de sus cum piesa veche avea buza. In partea de jos este o bucata de rulment ramasa pe ea.

 

 

Dupa ~12.000km a cedat si rulementul asta. :(

Primul schimbat ma tinuse 4000km. Chiar nu inteleg care este problema si de ce se intampla doar pe partea stanga spate (pe dreapta este cel original).

 

Ori am prins un lot de rulmenti prosti, ori ceva se greseste la montaj (desi nu vad ce anume), ori este alta piesa care ii uzeaza.

 

Am comandat deja unul, de data asta nu am mai luat Meyle ci SKF. Vineri am programare in service. Sunt tare curios daca asta a mancat din fuzeta.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate si rulmentul asta a ros din butucul rotii asa ca nu am montat rulmentul nou.

IMG_3869.jpg

 

Vreau sa iau un butuc nou, dar nu stiu ce producator. Asta dinainte a fost ceva ieftin, pe la 100lei. As vrea sa iau ceva mai bun acum, dar habar nu am de care. Febi, Meyle.. ?

https://www.epiesa.ro/cautare-piesa/?find=33411093567

Link to comment
Share on other sites

Rulment am luat deja SKF. Butucul de pe masina a fost schimbat acum vreo 2 luni cu unul nou, dar ieftin (vezi poza de la postul #52).

Ma gandesc ca daca tot am luat rulment SKF sa iau si un butuc mai de calitate. Probabil e o diferenta dintre materialul unuia de 90 lei si al unuia de 250lei.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pana la urma am pus un butuc Swag si totul este ok pana acum. Zilele trecute am mai schimbat bieletele si bucsile de la bara stabilizatoare spate (Lemforder) si saptamana trecuta am schimbat carbunii de la alternator.

 

Am observat ca am un joc in axul pompei de apa asa ca am dat comanda de pompa noua SKF si antigel Bmw.

 

 

IMG_1200.jpg

 

IMG_1201.jpg

 

IMG_1219.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am fost la service sa schimb pompa de apa și am observat ca cea noua nu este ca cea de pe mașina, in sensul ca are pe fulie un filet probabil pt vascocuplaj. (Nici nu știam ca exista E46 cu vâsc)

Am dus-o Înapoi s am comandat alta. Ce este ciudat ca pe realoem sunt 2coduri care Înlocuiesc fiecare câte 5-7 coduri :unsure:

Am luat mai multe coduri la verificat și rezultatele sunt destul de diferite, adicĂŁ sunt vreo 3 modele de pompa de apa: cu șurubul pt vâsc ca cea din poza, fĂŁrĂŁ șurub cum ĂŽmi trebuie și mai este o varianta mai micĂŁ, care din ce ĂŽmi dau seama nu conține suportul pt termostat.

 

835_CE741-5_B3_A-4_BFA-_B7_F9-_E8_AFAFFB1_DFB.jpg

 

In alta ordine de idei as vrea sa schimb pe spate cam toate bucsele de la brațe și de la diferențial. Nu știu dacĂŁ sa le schimb și pe cele mari de la punte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu am apucat sa schimb bucsele pana acum.

 

Intre timp am fost in concediu prin Turcia (Cappadocia). Consumul final pe 2950km a fost de 5.8% cu tot cu vreo 60-70km de stat in traficul infernal din Istanbul. In afara de Istanbul, se circula foarte bine si drumurile sunt excelente. Am reusit sa fac 790km (300km autostrada, restul drum expres) in 8:30h (3 pauze de 5-8min) fara sa depasesc limita de viteza.

 

IMG_2417.jpg

IMG_5576.jpg

IMG_6184.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ăntre timp am schimbat pompa de apa de mai sus cu una pt motorul meu (tot SKF) și am mai luat toate bucsele de la brațele spate și de la diferențial. UrmeazĂŁ sa le schimb zilele urmĂŁtoare.

 

5_E3_EC082-697_B-4_AE9-_BA27-5_BC4_F6849059.jpg

 

Am reusit intr-un final sa schimb toate bucsele spate. Desi nu batea nimic si nu pareau sa fie uzate, cele dinspre roata erau coapte. Cele dinspre punte nu erau asa duse, dar le-am schimbat totusi. Masina este mult mai inchegata acum. Urmeaza sa fac geometria zilele astea..

 

Am facut si schimbul de ulei si am achizitionat 4 jante de tabla si cauciucuri de iarna Nokian WR D4 205/55/16

 

Partea proasta e ca se pare ca a cedat iar rulmentul de pe stanga spate, cel pe care l-am mai schimbat de 3 ori. Chiar nu inteleg ce nu-i convine de termina rulmentii asa repede (3 rulmenti in ~15000km)

De data asta o sa schimb si planetara intrucat filetul este aproape dus si nu mai prinde piulita. Sper ca saptamana viitoare sa schimb rulmentul si planetara.

 

IMG_6708.jpg

 

IMG_6711.jpg

 

IMG_6712.jpg

 

IMG_6779.jpg

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si la asta, dar sa se duca asa la cateva mii de km?? Eu cred ca altceva nu-i convine ca primul pe care l-am schimbat era cel original al masinii la cum arata. Plus ca problema e doar pe partea stanga, pe dreapta e cel original si nu are nicio problema.
Link to comment
Share on other sites

Pai ce problema sa aiba ala? L-am verificat de fiecare data cand am schimbat rulmentul si pare ok iar rulmentul intra ok in el. O sa mai verificam si acum cand o sa schimb rulmentul.

 

Weekendul trecut am testat si noile cauciucuri Nokian WR D4. Am avut parte de ploaie, noroi si zapada proaspata pe drumuri forestiere. Aderenta pe zapada/noroi este la superlativ, in schimb nivelul de zgomot la rularea pe asfalt este destul de mare, cel putin in comparatie cu Good Year-urile Eagle F1 Asymetric 3 pe care le am pe rotile pe 18.

 

IMG_7003.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.