Jump to content

F10 automat sau manual


gazoby

Recommended Posts

Salut,

 

Ajutati-ma, va rog, si pe mine cu o informatie cu privire la achizitionarea unui F10. Am tot cautat pe forum, dar de la o discutie despre problemele masinilor automate discutia a degenerat in care ulei e mai bun si nu am mai inteles nimic.

 

Este ok cutia automata de pe F10, am niste prieteni cu service care imi recomanda sa ma feresc de cutia 8+1 de la f10, ca este foarte proasta ( crapa pinioane, cosuturi de reparatii de peste 7.000 Lei, etc). Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Ajutati-ma, va rog, si pe mine cu o informatie cu privire la achizitionarea unui F10. Am tot cautat pe forum, dar de la o discutie despre problemele masinilor automate discutia a degenerat in care ulei e mai bun si nu am mai inteles nimic.

 

Este ok cutia automata de pe F10, am niste prieteni cu service care imi recomanda sa ma feresc de cutia 8+1 de la f10, ca este foarte proasta ( crapa pinioane, cosuturi de reparatii de peste 7.000 Lei, etc). Multumesc anticipat!

 

eu nu am CV in 8+1 ci in 6+1 dar iti pot spune ca eu unul nu as mai trece la manuala, iar daca o CV automata a fost intretinuta corespunzator si nici nu s-a abuzat de stilul de mers cu o CV automata eu zic ca poate sa tina si o viata indiferent de cate viteze o avea!!! cauta F10 automat(daca sigur asta vrei) si fa-i o diagnoza amanuntita sa fie totul in regula iar dupa aia ia in seama si cutia(vezi daca a fost schimbat uleiul,cat si cum si unde) si vezi cum se comporta la drum in toate modurile! sunt multi colegi care au F10 automat, sigur o sa primesti si de la ei un sfat.... dar tot ce auzi prin cartier sunt niste baliverne! balivernele astea eu le aud de cand nici nu aveam permis de conducere! tot omul care nu a avut CV automata si nici nu stie cu ce se mananca asta o sa fie prima replica care o sa auzi: "mama ca stai sa vezi ca daca s-a dus cutia ce faci" ! asa ca bafta sa cumperi o masina cum iti doresti si te asteptam cu poze! :drinks:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere clar automata, eu am avut 520 dA din 2012, am vândut mașina la 172.000 km si cutia schimba perfect si la rece si la cald.

Nu fusese schimbat uleiul niciodatĂŁ. Iar la mers in oraș ai un plus de confort .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multe cutii dau mici socuri la schimbatul primelor viteze. Cel mai intens 1-2 si apoi tot mai putin. Ca si cum cineva cu cutie manuala ar elibera mai brusc ambreiajul.

 

 

Banuiesc ca dupa X Km nu mai da acelasi randament si nu mai este asa lina, dar ma refer in special la cutii care au crapat si alte minuni, sa trebuiasca sa bagi peste 1000 euro sa o repari. Este suficient ca motorul mi-l asum, ca este o mizerie fata de ce se facea inainte, dar intentionez din prima zi sa-i schimb distributia. Dar n-as vrea sa schimb si motor si cutie :))

Link to comment
Share on other sites

F10 520d din 2013 in familie, ajuns la 185k KM aproape, cu 8+1, absolut nimic de reprosat cutiei. O compar constant cu un S-Tronic 6+1 de pe un A3, si desi nu este la fel de rapida in schimbari, mi se pare mai placuta, facand trecerea intre viteze mai fin la condusul de zi cu zi.

 

Dupa 7 ani de condus manuale, avem in familie acum numai automate, si personal consider costul suplimentar al intretinerii unei automate mai mult decat decent pentru comoditatea si eficienta pe care o ofera. Desigur, imi face placere sa mai conduc cate o manuala din cand in cand, dar pentru uzul de zi cu zi avantajul unei automate (fie ea clasica, double-clutch, sau CVT) este evident.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pe seria 5 F10 neaparat cutie automata. Masina se simte ft masiva si balena sa zic asa. O cutie manuala ar strica placerea de a conduce si i-ar taia din eleganta. Cutia ZF8HP nu pica daca-i faci revizii la timp si schimbi baia de ulei cu totul. Costa 2200 de ron la 80K km. Orice forum vei citi in lumea asta, mereu vei gasi si cazuri in care produsul respectiv s-a stricat dupa o anumita perioada de timp. Nu exista pe lumea asta produs perfect care sa nu se strice si nici o companie nu are doar clienti multumiti. Daca cauti asa ceva, nu-ti mai cumperi nimic niciodata. Edited by six in line
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

+1 pentru automata. Este al doilea bmw automat (anteriorul un e39 525da..insa cutia mai putin performanta un GM. Sa nu mai vorbim ca ai sa ajungi in momentul la care vrei sa o vinzi si cele manuale nu prea au cautare.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dar nu zice nimeni ca nici cutiile manuale de la bmw, nu sunt chiar stralucite?

 

eu as zice ca F10 nu trebuia sa se faca si cu manuala.

chiar asa...cutii manuale...ce sarmani....

 

Discutam doar de auto/adaptive/"pele"/premium. Nu ne injosim. Suntem o tara de bosi, barosani, fabulos de bogati. In timpul asta peste jumate din populatie n-au apa calda in casa si merg la veceu in curte.

Edited by mike2005
  • Like 4
  • Downvote 10
Link to comment
Share on other sites

chiar asa...cutii manuale...ce sarmani....

 

Discutam doar de auto/adaptive/"pele"/premium. Nu ne injosim. Suntem o tara de bosi, barosani, fabulos de bogati. In timpul asta peste jumate din populatie n-au apa calda in casa si merg la veceu in curte.

 

 

Ideea este sa primesc o informatie de la utilizatorii de automata, nu sa analizez frustrarile unuia si a altuia. Exact cum am spus si la deschiderea topicului, a mai pus cineva intrebarea asta si de acolo au inceput toti desteptii sa-si dea cu parerea ce ulei sa pui si cand sa pui si etc. Sper ca topicul asta sa nu degenereze intr-o discutie despre cat de bogati sunt romanii. Intrebarea este simpla: este ok autoamata de 8+1? Cand o sa intreb cat de bosi sunt romanii, poti sa ne luminezi, cu mare drag.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Cutia automata ZF8HP este ft ok. Schimba ft fin si nici nu o simti. Este considerabil mai finuta ca ZF6HP de pe seriile E si se comporta exemplar. Ii faci o revizie la 60-80K km si nu are nici o treaba. Merge mult si bine. Pe F10 se potriveste de minune si crede-ma ca dupa ce conduci cu automata, nu vei mai vrea manuala niciodata.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ideea este sa primesc o informatie de la utilizatorii de automata, nu sa analizez frustrarile unuia si a altuia. Exact cum am spus si la deschiderea topicului, a mai pus cineva intrebarea asta si de acolo au inceput toti desteptii sa-si dea cu parerea ce ulei sa pui si cand sa pui si etc. Sper ca topicul asta sa nu degenereze intr-o discutie despre cat de bogati sunt romanii. Intrebarea este simpla: este ok autoamata de 8+1? Cand o sa intreb cat de bosi sunt romanii, poti sa ne luminezi, cu mare drag.

Imi cer scuze c-am vorbit codat pentru unii. Pe scurt masinile doldora de optiuni sunt masini scumpe de intretinut.(multi se incanta, e de inteles avand in vedere ca varsta medie aici e undeva pe la 20 de ani) La situatia economica precara de la noi nu sunt indicate:

- iti fura(masini jumulite), vandalizeaza masina (masini date constant cu cheia in zone cu staif din Bucuresti)

- masini vechi in trafic, circulat haotic, asigurari care nu despagubesc

- drumuri proaste

- mizerie (cum arata vopseaua la o masina importata si cum se matuieste peste cativa ani de trafic la noi)

- putini mecanici competenti in chestii sofisticate. Lipsa utilaje

- o astfel de masina necesita buget macar de min 200 euro pe luna: CASCO nu la petarde de firme (macar 100 euro pe luna). Combustibil 50 euro. 4 ani penuri vara/iarna 1500 euro - 30 euro pe luna. Plus revizii(peste 100k sunt mai mult decat ulei si filtre). Impozit. 200 min, asta daca nu pica nimic. Ia mai aduna macar vreo 2-3000 euro si daca ai probleme. Te apropii de pretul de achizitie. Asta inseamna sa-ti permiti o masina.

 

Mai bine ati pune un sticky - costuri intretinere - defalcate asigurare, revizii, consumabile, reparatii... Decat sa va simititi ofensati. Sa stie fiecare la ce se inhama.

Nu-i nici o rusine, asa gandeam si eu la varsta aia. Imi iau masina si dupa aia mai vad eu.

Edited by mike2005
  • Like 8
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Cu toate astea, nimic din ce ai scris nu are legatura cu CV automat vs manual. Daca omul are bani sa o intretina, asta nu inseamna ca nu trebuie sa ii pese de tipul de transmisie. In definitiv, poti sa ai noroc/ghinion indiferent de ce se discuta aici, dar de ce sa nu iei o decizie informata? In plus, nu a intrebat care e mai ieftina de intretinut, dar mi-ar placea si mie sticky-ul ala :)

Spor in toate!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Cu toate astea, nimic din ce ai scris nu are legatura cu CV automat vs manual. Daca omul are bani sa o intretina, asta nu inseamna ca nu trebuie sa ii pese de tipul de transmisie. In definitiv, poti sa ai noroc/ghinion indiferent de ce se discuta aici, dar de ce sa nu iei o decizie informata? In plus, nu a intrebat care e mai ieftina de intretinut, dar mi-ar placea si mie sticky-ul ala :)

Spor in toate!

 

exista deja asa ceva: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/30-preturi-intretinere-si-reparatie-bmw/

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Cu toate astea, nimic din ce ai scris nu are legatura cu CV automat vs manual. Daca omul are bani sa o intretina, asta nu inseamna ca nu trebuie sa ii pese de tipul de transmisie. In definitiv, poti sa ai noroc/ghinion indiferent de ce se discuta aici, dar de ce sa nu iei o decizie informata? In plus, nu a intrebat care e mai ieftina de intretinut, dar mi-ar placea si mie sticky-ul ala :)

Spor in toate!

Eu prefer manuala, e placerea de a conduce/controla masina. Mi-am optionat masina de noua cu asa ceva. Dpmdv nu vad nici o pr sa apas pe ambreiaj.

 

Alt exemplu. Am condus recent un 718 Cayman (modelul nou) cu PDK(cutia automata). Da e cool, comfortabil, nu-ti bati capul. Dar experienta e cumva deconectata de masinarie. Nu te simti prea implicat in actul de conducere. Daca vrei o masina sport eleganta e perfect.

Daca esti mai pretentios si vrei sa te implici mai mult in condus manuala e de baza.

 

Am vazut prin alte parti asa ceva sub forma unui topic de cateva posturi strict la obiect, updatat periodic de un admin. Sa nu stai sa citesti 35 de pagini, unele posturi offtopic.

Edited by mike2005
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.