Jump to content

Vreau niste pareri despre xDrive: este un "must-have" sau optional?


larry p.

Recommended Posts

Salut.

 

Am o nedumerire. Este xDrive-ul necesar (mai ales iarna) sau optional/un moft?

 

Stiu ca probabil e genul de intrebare al carei raspuns depinde mult de preferintele fiecaruia, insa m-ar interesa si parerile celor care au condus si cu xDrive, si fara si daca il considera absolut necesar, mai ales iarna.

 

Din ce vad, xDrive-ul este "optiunea" care ridica destul de mult pretul masinii, si voiam sa stiu daca as putea renunta la el sau nu. Am citit alte topicuri in care s-a atins si acest subiect si au fost colegi care au spus ca doar tractiune spate si cauciucuri bune n-au avut pb, altii ar fi vrut sa aiba xDrive cand au mers la schi, etc.

 

Nu fac un poll pt ca nu ma intereseaza o statistica a celor care sunt pro si contra, ci mai degraba argumentele sau contra-argumentele pt tractiunea integrala.

 

Multumesc!

 

PS: Am condus doar maisini cu tractiune fata pana acum, nu stiu cum se comporta o masina cu tractiune spate, mai ales in conditii de ploaie/zapada/polei, etc. Asta ar fi un argument pro-xDrive pt mine.

Edited by larry p.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi parere o am si eu, tractiunea spate e mult mai fun, x-drive ingreuneaza masina, directia se simte altfe, nu e la fel de usoara.. sa zicem ca ar merita daca ai avea multi cai, peste 300, in rest la motoare mici te cam penalizeaza...
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Eu am avut si E90 320 propulsie spate si am acum E90 320 xdrive.

Motivul ptr care am ales xdrive a fost un must have pentru mine.

Locuiesc intr-o zona a Clujului in care trebuie sa urc cca 1km.

Celelalte ierni cand aveam doar tractiune spate trebuia sa las masina la baza pantei, pentru ca nu reuseam sa urc. In aceasta iarna cu xdrive, nu am avut nici cea mai mica problema.

Cand parcam la masina cu tractiune spate, cu spatele pe o strada in panta si cu pietris rotile spate mi se invartea in gol, acum cu xdrive nu am aceasta problema.

In aprilie, la Paltinis, eram deja cu anvelopele de vara si m-a prins o ninsoare, fiind la o pensiune. Asistenta la coborare m-a ajutat sa cpbor si in aceste conditii pentru ca drumul nu l-au curatat pana la momentul la care eu a trebuit sa plec. A fost un strat de cca 8-12 cm de zapada si nu am avut nicio problema.

Pe ploaie am simtit ca pot conduce mai safe cu xdrive decat cu tractiune spate, sunt viraje care le poti aborda cu un plus de viteza neavand senzatia ca spatele fuge.

Din punct de vedere al feeling-ului tractiunea spate o simteam parca mai sprintena, chiar daca aveam 163 cp fata de 184cp cat are xdrive-ul; astfel un plus ptr tractiune spate.

Un alt avantaj, de ordin estetic de aceasta data: pe xdrive latimea jantelor trebuie sa fie la fel, la celalalt model puteam pune jante in 2 latimi, cu cele de pe spate mai late, conferindu-i o alura mai sportiva.

Nu in ultimul rand aspectul financiar. Xdrive are cutie de transfer, schimbul uleiului in cutie m-a costat (in reprezentanta) cca 550 lei + probabil si alte costuri care pot aparea la diversele componente ale sistemului, probleme pe care insa nu le-am avut sa pot spune valorea costurilor.

Trage concluzia ptr particularitatile care le ai in functie de zona in care stai sau drumurile pe care le ai cu masina daca ai sau nu nevoie de xdrive.

Cum spunea mai sus six in line, ptr mine cele 2 saptamani sau mai multe sa nu folosesc masina m-ar deranja ðŸËĹ 

Sau m-ar deranja si sa o las la 1 km de casa ptr ca nu pot urca cu ea sa o pun in garaj.

 

 

Trimis de pe al meu SM-N920C folosind Tapatalk

  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca pana acum ai avut tractiune fata si nu ai avut probleme, nu o sa ai nici cu tractiune spate. Depinde de tine ce activitati ai, in ce zone, ce pretentii ai iarna de la masina etc. Daca ai reusit sa iti faci treburile cu tractiune fata nu o sa ai probleme nici acum. Sunt de parere ca un set de anvelope bune este tot ce iti trebuie.
  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Daca pana acum ai avut tractiune fata si nu ai avut probleme, nu o sa ai nici cu tractiune spate. Depinde de tine ce activitati ai, in ce zone, ce pretentii ai iarna de la masina etc. Daca ai reusit sa iti faci treburile cu tractiune fata nu o sa ai probleme nici acum. Sunt de parere ca un set de anvelope bune este tot ce iti trebuie.

 

Asta-i pb, ca am avut probleme la munte anul trecut de revelion, iar anvelopele de iarna erau ca noi (2 ani, aproape deloc uzate). Plus, cum zicea un coleg mai sus, xDrive-ul te ajuta si pe carosabil umed, pe noroi, etc, nu doar pe zapada/polei.

 

Problema este ca, din ce-am inteles, tractiunea spate se comporta diferit mai ales in curbe, unde fuge mai usor spatele (nici macar ESP-ul nu poate controla masina uneori).

 

Mentionez ca nu (cred ca) m-ar deranja "dezavantajele" enumerate mai sus: masina putin mai grea, nu mai este asa "fun" de condus ca tractiunea spate, etc. Momentan am 115 caluti sub capota, deci 184 sau 218 vor fi mai placut de condus indiferent de tractiune :)

 

Merci pt raspunsuri.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

20 ani am avut tractiune fata. Acum am un E61 ... curbele unde intram cu 80km acum intru cu 100 - 110km. Pot spune ca problemele cu tractiunea spate sunt un mit. Iar daca ai si xdrive ... s-o gatat povestea. Edited by Coscho
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Iti faci prea multe griji, anvelope noi iarna si gata, xdrive e doar nice to have pentru mine, ca si comportament in viraje abordate cu viteza:

 

 

-tractiune spate-comportament supravirator-sau neutru, supravirarea apare atunci cand spatele impinge botul masini spre viraj si poate fi controlat(iei de volan in sens invers, reduci gazul). La tractiune fata daca ti-a fugit de fund nu prea mai ai ce sa faci, iti spun din propie experienta. (m-am invartit pe DN1 la 70-80 de km/h)

-Xdrive-ai comportament neutru, usor subvirator, poate iti ofera incredere ceva mai mare in viraje sa zicem.

 

Ca si experienta am condus: 435xi,328xi, M4, M6 pe circuit.

 

Daca gasesti o masina ok nu trebuie eliminate ca nu are xdrive.

Edited by chitsro
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Un alt avantaj, de ordin estetic de aceasta data: pe xdrive latimea jantelor trebuie sa fie la fel, la celalalt model puteam pune jante in 2 latimi, cu cele de pe spate mai late, conferindu-i o alura mai sportiva.

 

Salut,

O singura remarca, se poate si pe xdrive sa ai jante in latimi diferite. Eu am un 320 xdrive si in reprezentanta mi-au oferit ambele variante de jante, la fel sau mai late pe spate.

Link to comment
Share on other sites

Un alt avantaj, de ordin estetic de aceasta data: pe xdrive latimea jantelor trebuie sa fie la fel, la celalalt model puteam pune jante in 2 latimi, cu cele de pe spate mai late, conferindu-i o alura mai sportiva.

 

Se pot pune in latimi diferite, e nevoie sa verifici pe realoem.com daca nu cumva le ai trecute in CIV.

Eu am trecute si si, la E60 si pentru vara am 8j fata si 9j spate, pe 18".

 

Nu in ultimul rand aspectul financiar. Xdrive are cutie de transfer, schimbul uleiului in cutie m-a costat (in reprezentanta) cca 550 lei + probabil si alte costuri care pot aparea la diversele componente ale sistemului, probleme pe care insa nu le-am avut sa pot spune valorea costurilor.

Legat de asta, eu am schimbat in afara reprezentantei, a fost ~250 de lei, ulei original.

La pachet cu uleiul din ambele diferentiale, a fost cam 750-800 de lei cu tot cu manopera.

 

@ larry p. - daca ai bani de xdrive, ia-l, merita.

Eu am mai avut 2 BMW-uri cu tractiune spate, au fost ok, am avut grija mai multa iarna. In paralel, am condus frecvent si un VW tractiune fata. Dintre astea 2, as alege oricand BMW-ul, inclusiv iarna.

Acum am unu BMW xdrive, pot sa spun ca imi place, se simte mai lipita de asfalt. La mine a fost un moft, insa nu as mai trece la tractiune spate pentru o masina pe care o utilizez zilnic.

Edited by jeezy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut.

 

Am o nedumerire. Este xDrive-ul necesar (mai ales iarna) sau optional/un moft?

 

Stiu ca probabil e genul de intrebare al carei raspuns depinde mult de preferintele fiecaruia, insa m-ar interesa si parerile celor care au condus si cu xDrive, si fara si daca il considera absolut necesar, mai ales iarna.

 

Din ce vad, xDrive-ul este "optiunea" care ridica destul de mult pretul masinii, si voiam sa stiu daca as putea renunta la el sau nu. Am citit alte topicuri in care s-a atins si acest subiect si au fost colegi care au spus ca doar tractiune spate si cauciucuri bune n-au avut pb, altii ar fi vrut sa aiba xDrive cand au mers la schi, etc.

 

Nu fac un poll pt ca nu ma intereseaza o statistica a celor care sunt pro si contra, ci mai degraba argumentele sau contra-argumentele pt tractiunea integrala.

 

Multumesc!

 

PS: Am condus doar maisini cu tractiune fata pana acum, nu stiu cum se comporta o masina cu tractiune spate, mai ales in conditii de ploaie/zapada/polei, etc. Asta ar fi un argument pro-xDrive pt mine.

 

Eu am condus cam toate BMW-urile. Cu tractiune spate sau xDrive. Si sunt si raman fan tractiune spate fara nici un fel de xDrive. Acum depinde ce vrei de la masina. Daca nu te intereseaza sa inveti sa o stapanesti in orice conditii, ia xDrive. Daca te intereseaza si vrei sa faci ce vrei cu ea, ia fara. Vei invata ca si iarna si vara si pe ploaie si pe orice, nu ai nevoie de xDrive si in plus ruineaza placerea directiei si aduce in plus costuri de intretinere. Fara a mai vorbit de multe alte lucruri. Eu prefer intotdeauna un BMW pur, dar admit, trebuie sa vrei sa inveti putin.

Link to comment
Share on other sites

Se pot pune in latimi diferite, e nevoie sa verifici pe realoem.com daca nu cumva le ai trecute in CIV.

Eu am trecute si si, la E60 si pentru vara am 8j fata si 9j spate, pe 18".

Asa este, ai dreptate. Am verificat pe realoem.

Ma mira putin faptul ca atunci cand am luat masina si pe fata si pe spate aveam 8j.

Sa fii stiut neamtul ceva de le-a pus asa?(am luat masina din Germania)

 

eu am schimbat in afara reprezentantei, a fost ~250 de lei, ulei original.

Uleiul cam atat a fost si la mine, dar si-au adaugat si manopera de reprezentanta...

 

La mine a fost un moft, insa nu as mai trece la tractiune spate pentru o masina pe care o utilizez zilnic.

Nici eu nu as mai trece pe tractiune spate, dupa experienta xdrive.

Link to comment
Share on other sites

Sa fii stiut neamtul ceva de le-a pus asa?(am luat masina din Germania)

 

La mine a ajuns masina cu 2 seturi pe 17", 7.5J, ET43.

Chestia cu latimea diferita la anvelope e ca diferenta de diametru al anvelopelor (fata vs spate) sa nu depaseasca toleranta de 1% parca.

 

Daca nu te intereseaza sa inveti sa o stapanesti in orice conditii, ia xDrive.

Asta cu orice conditii sper ca pe circuit si nu in trafic, unde la mers legal, nu sunt conditii speciale.

Plus ca daca mai esti in masina cu careva, e chiar de bun simt sa nu ii pui viata in pericol.

 

Daca te intereseaza si vrei sa faci ce vrei cu ea, ia fara.

Faci ce vrei si cu xdrive, stie sa faca cerculete, sa mearga de-a latu', trebuie doar sa incerci :frantics:

 

si in plus ruineaza placerea directiei si

E mult spus ruineaza, ca nu iti place ok, e de inteles, dar departe de a ruina.

Ne luam cutii manuale, ca vorba aia, 2 pedale sunt pentru fete :) . Placerea mestecatului in mamaliga, in trafic. Every day is leg day :super: .

 

aduce in plus costuri de intretinere.

Doar daca se defecteaza cutia de transfer, diferentialul sau planetarele. In rest sunt costuri de 150-200 de euro pentru un schimb de uleiuri la 70-100k km. Poate si mai ieftin, daca nu tii la ulei original.

Edited by jeezy
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La mine a ajuns masina cu 2 seturi pe 17", 7.5J, ET43.

Chestia cu latimea diferita la anvelope e ca diferenta de diametru al anvelopelor (fata vs spate) sa nu depaseasca toleranta de 1% parca.

 

 

Asta cu orice conditii sper ca pe circuit si nu in trafic, unde la mers legal, nu sunt conditii speciale.

Plus ca daca mai esti in masina cu careva, e chiar de bun simt sa nu ii pui viata in pericol.

 

 

Faci ce vrei si cu xdrive, stie sa faca cerculete, sa mearga de-a latu', trebuie doar sa incerci :frantics:

 

 

E mult spus ruineaza, ca nu iti place ok, e de inteles, dar departe de a ruina.

Ne luam cutii manuale, ca vorba aia, 2 pedale sunt pentru fete :) . Placerea mestecatului in mamaliga, in trafic. Every day is leg day :super: .

 

 

Doar daca se defecteaza cutia de transfer, diferentialul sau planetarele. In rest sunt costuri de 150-200 de euro pentru un schimb de uleiuri la 70-100k km. Poate si mai ieftin, daca nu tii la ulei original.

 

 

Cursurile BMW M facute nu m-au invatat nimic care sa aplic pe circuit, ci doar in conditii neprevazute de trafic normal, cand se intampla ceva si ai nevoie de orice e posibil sa eviti. Iti pot da exemple nenumarate din video-urile din dashcamuri unde un conducator obisnuit ocoleste ceva si apoi se rastoarna, dar asta e doar un exemplu.

 

Am incercat saptamana asta, e drept doar pe uscat cu F10 si G30 sa fac sa plece spatele, nu ca sa fac drift ci ca sa inteleg. Si desi cu X5 si X6 am facut drift pe gheata la cursuri, cu astea doua seria 5 eu nu am reusit. Iar cu F01 acum cateva saptamani, nu a vrut nicicum sa ma lase fara DSC complet. Deci iti urez succes. Si ca sa fie clar, nu am facut niciodata drift pe un drum public, dar a sti ce e, cum se face si mai ales cum se redreseaza face parte din bagajul de cunostinte care-ti foloseste in fiecare clipa la volan.

 

Poate e chestie de gust, eu consider directia fara xDrive, un miracol si o chestie de siguranta a mea personala si a pasagerilor mei. Cand am fost tanar vroiam si manuala, dar nu mai am asa ambitii. Dar cu xDrive tot nu ma impac. E folositor in extrem de putine situatii si in restul pentru mine e ca si cum porti galosi toata vara pregatit pentru o mica inundatie odata la 10 ani.

 

La defectat...? :) Si un buton in plus inseamna un cost suplimentar. Cat e costul, nu e obiectul discutiei.

Link to comment
Share on other sites

 

Asta cu orice conditii sper ca pe circuit si nu in trafic, unde la mers legal, nu sunt conditii speciale.

Plus ca daca mai esti in masina cu careva, e chiar de bun simt sa nu ii pui viata in pericol.

 

 

conditii speciale nu sunt numai pe circuit, sunt si in trafic, daca nu ai intalnit esti un super norocos

daca nu ai X si ai pasageri in masina nu inseamna ca le pui viata in pericol

 

app de tractiunea spate, prima masina cu tractiune spate pe care am conduso nu avea nici macar abs, si nu m-am simtit in nesiguranta cu ea, nu am conduso intr-un trafic linistit cum e la noi

Link to comment
Share on other sites

Eh, sa vezi ce fain e fara ABS si cu tractiune spate iarna. 4 la rand mai exact.

 

Am intalnit conditii special(mai degraba chestii la care nu te astepti decat speciale) destul de des insa merg cu ochii in 4 si anticipez. Astfel ca n-am avut nici un accident in ultimii 12 ani, n-am iesit de pe drum nici macar o data, etc.

Inclusiv cand franez brusc ma uit in retrovizoare din instinct.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

N-am zis asta. Ce subliniam e ca nu mergi la limita si daca te stii cu tractiune spate, e bine sa fii putin mai precaut.

 

Aici nu cred ca se pune asa problema. Sper ca nimeni nu merge la limita pe un drum public indiferent de tractiune, dar si asa prefer directia fara tractiune decat ajutorul infim in anumite momente, al tractiunii integrale.

Link to comment
Share on other sites

Ia cu Xdrive clar. Nu mai ai nici o problema/grija cand ninge sau 3-4 luni sa mergi pe la munte in vreo excursie. Cu tractiune spate o sa slabesti 20 de kile la prima ninsoare, daca nu ai mai avut...

 

To each his own. Eu cu 650i abia asteptam sa ninga sa o scot la plimbare cu DSC si DTC off. Si din nefericire nici n-am slabit... Era o idee si asta de s-ar fi putut...

Link to comment
Share on other sites

Aici nu cred ca se pune asa problema. Sper ca nimeni nu merge la limita pe un drum public indiferent de tractiune

 

Te-ai mira de realitate. De ce crezi ca sunt atatea accidente grave? Si atatea filmari cu dashcam-uri de te ia cu calduri?

 

Si nu ma refer doar la BMW-uri, in general, cu Logan, Passat, trec pe langa mine ca am impresia ca merg cu 30 km/h. Si cand ma uit la vitezometru...

Edited by jeezy
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.