Jump to content

Sfat schimb ulei cutie automata F10 la ZF faur


SimionBaws

Recommended Posts

S-a simtit o schimbare in bine de cand ai facut schimbul?schimba mai lin,se comporta mai bine ?sau la fel ca inainte?

 

Da, s-a simtit dupa un timp, nu chiar imediat. Schimba mai lin chiar si cand e rece afara la prima plecare de pe loc in treptele inferioare. Inainte de schimb se simtea mai pregnant, iarna la prima plecare, schimbul din tr 1 in tr 2 timp de 1km sa zic asa. Magnetii din baia veche aveau ceva pilitura, dar in limite rezonabile din cate mi-a aratat ulterior mecanicul.

Link to comment
Share on other sites

Da, s-a simtit dupa un timp, nu chiar imediat. Schimba mai lin chiar si cand e rece afara la prima plecare de pe loc in treptele inferioare. Inainte de schimb se simtea mai pregnant, iarna la prima plecare, schimbul din tr 1 in tr 2 timp de 1km sa zic asa. Magnetii din baia veche aveau ceva pilitura, dar in limite rezonabile din cate mi-a aratat ulterior mecanicul.

 

Exact asa s-a simtit si la mine. Imbunatatiri la schimbul treptelor dimineata la rece. Mult mai lin.

Link to comment
Share on other sites

Tot gravitational l-am schimbat si eu singur. Curg fix 6.5 si intra tot 6.5 capacitatea cutiei este de 9l dar aparatul de schimbat foloseste 11 pentru spalare. La mine dadea suturi din 2 in 3 si am schimbat si niste garnituri o data cu schimbul. De 20k merge si schimba perfect.
Link to comment
Share on other sites

Tot gravitational l-am schimbat si eu singur. Curg fix 6.5 si intra tot 6.5 capacitatea cutiei este de 9l dar aparatul de schimbat foloseste 11 pentru spalare. La mine dadea suturi din 2 in 3 si am schimbat si niste garnituri o data cu schimbul. De 20k merge si schimba perfect.

Ce cutie si ce garnituri?

Link to comment
Share on other sites

Ce cutie si ce garnituri?

 

6hp19

 

Ce cutie si ce garnituri?

 

6hp19

 

Mechatronic Seal Adapter ZF 6HP19

ZF number 0501215783

ZF number 0501216272

Automatic Transmission Housing Seal ZF 6HP, Sealing Sleaves

Short sleeve 0501319279 - 2 pieces

Average sleeve 0501319280 - 1 piece

Long sleeve 0501319281 - 1 piece

post-40101-0-45636100-1617780742_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 04.09.2017 at 9:40, SimionBaws said:

Am citit si eu numai de rau despre bimmer, nu cred ca voi trece pe-acolo vreodata.

La Service Scream (Tezparii) am mai fost, singura mentiune e ca am fost cu un zgomot cand motorul e putin subturat si vibreaza, mi-au zis ca sunt tampoanele la motor, le-am schimbat (oem) si e la fel. Evacuarea e impecabila, totul ca nou. Mai ramane sa schimb tamponul la cutie probabil, altceva nu am ce.

 

 

Trimis de pe iPhone-ul meu folosind Tapatalk

Ai rezolvat problema cu vibratile cabd motorul este subturat?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 11/9/2017 at 9:23 AM, Andrei525 said:

 

Semnalu se primeste de la senzori. Exista un “capat de cursa” sau cand angrenajul este pe pozitie da un semnal la calculator si acesta opreste miscarea in cutie pentru ca a intrat in viteza ceruta. Mecanica fluidelor influenteaza in mica masura procesul in cazul asta.

Cum ai resetat dupa schimb ?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

SAlut, un ajutor va rog! De cateva zile de cand m am hotarat sa schimb uleiul la cutie, am citit atat de mult incat tind sa nu mai fac revizia. Citesc ca dupa schimbul de ulei cutia da suturi, ca nu mai merge, ca risc sa o stric. BMW zice lifetime iar ZF zice revizie la 120 000 de km. PE cine sa cred? Cutia mea schimba perfect si in logica mea de om simplu, un ulei isi pierde din proprietati in timp. Unii zic ca se duce blocul de valve, altii ca nush ce. Efectiv nu stiu ce sa mai cred. Este cineva din voi care a facut schimbul la cutie Zf8Hp prin metoda gravitationala? Ati resetat adaptarile cutiei dupa schimb? DAca da, cum s-a comportat masina? Va rog o informatie! 

Link to comment
Share on other sites

Sunt 20-30% sanse ca sa apara “probleme” in urma unui schimb de ulei al cutiei de viteze automata, chiar daca înainte nu avea nici o problema.

 

Sunt multe explicații pe internet cu privire la motive… acum nu știu ce sa ti zic, eu nu știu ce as face daca as fi in situația ta. 
 

Oricum schimbul de ulei nu mai are rost când deja cutia prezintă simptome. 

Link to comment
Share on other sites

Cutia nu are niciun simptom, schimba frumos, liniar, nu smuceste, nu tremura. Tocmai ca informatiile de pe net ma baga total in ceata si nimeni nu pare sa stie de ce schimbam sau nu schimbam uleiul la cutiile ZF. La toti le e frica ca dupa schimb cutia nu mai merge sau da suturi. De aici si dilema mea? Sa schimb sau sa nu schimb? 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, six in line said:

Cutia nu are niciun simptom, schimba frumos, liniar, nu smuceste, nu tremura. Tocmai ca informatiile de pe net ma baga total in ceata si nimeni nu pare sa stie de ce schimbam sau nu schimbam uleiul la cutiile ZF. La toti le e frica ca dupa schimb cutia nu mai merge sau da suturi. De aici si dilema mea? Sa schimb sau sa nu schimb? 

Experienta personala. 

Fosta masina, un E84, ZF8HP, schimbat metoda gravitationala, dupa a dat suturi pana cand s-a readaptat cutia. Asta insemnand vreo 2k km daca-mi amintesc eu bine, asta fiind prin 2018. Merge si-n ziua de azi perfect, tin legatura cu noul proprietar fiind un tip foarte fain. Da, adaptarile cutiei s-au facut dupa schimbul de ulei.

Actuala masina, un F34, are uleiul schimbat de fostul proprietar. Cand am cumparat-o, schimbul era facut de 6k km, merge lin si-n ziua de azi, am mai adaugat eu aproape 10k km la rulaj. Tot cu metoda gravitationala a fost facut schimbul si la aceasta si tot cu refacerea adaptarilor cutiei. 

Din ce-am citit si eu, cu metoda flush, daca ai span intre discuri, presiunea inlatura/curata si acel span care cumva s-a asezat acolo si impiedica acele discuri sa patineze in cazul in care sunt uzate. Din cauza asta nu ar fi recomandata metoda flush daca masina are ceva km in bord si schimburile nu au fost facute la timp. Cat o fi adevar si cat mit...nu stiu, asta am citit...

Parere strict persoanala, fa-i schimbul si nu te speria dupa cand o sa-ti dea suturi o perioada. Oricum nu sunt suturi sa ti se para ca se rupe ceva la masina, doar ca nu este schimbul acela liniar, frumos. Apoi se adapteaza cutia si nu se mai manifesta asa.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, six in line said:

Cutia nu are niciun simptom, schimba frumos, liniar, nu smuceste, nu tremura. [...] Sa schimb sau sa nu schimb? 

@six in line, eu as aborda acesta dilema astfel:

  • in domeniul auto nu exista magie. Cutia ZF8, oricat de avansata ar fi, se supune legilor fizicii si limitelor tehnologice. 
  • Nu exista nicio logica in baza careia un schimb de ulei corect efectuat sa dauneze cutiei. De asemenea, este lipsit de sens ca uleiul uzat sa fie mai bun pentru cutie decat un ulei proaspat. Dimpotriva.
  • Daca in urma schimbului de ulei - repet, corect efectuat - cutia nu va mai functiona la fel de bine, singura concluzie va fi ca exista deja o problema tehnica a cutiei, dar care era mascata - spre exemplu, prin depuneri care au fost "inlaturate" odata cu schimbul de ulei. Cu alte cuvinte, intr-o astfel de situatie ar fi doar o chestiune de timp pana cand cutia ar incepe sa prezinte diverse simptome.
Edited by FiveThreeFive
  • De acord! 4
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, FiveThreeFive said:

@six in line, eu as aborda acesta dilema astfel:

  • in domeniul auto nu exista magie. Cutia ZF8, oricat de avansata ar fi, se supune legilor fizicii si limitelor tehnologice. 
  • Nu exista nicio logica in baza careia un schimb de ulei corect efectuat sa dauneze cutiei. De asemenea, este lipsit de sens ca uleiul uzat sa fie mai bun pentru cutie decat un ulei proaspat. Dimpotriva.
  • Daca in urma schimbului de ulei - repet, corect efectuat - cutia nu va mai functiona la fel de bine, singura concluzie va fi ca exista deja o problema tehnica a cutiei, dar care era mascata - spre exemplu, prin depuneri care au fost "inlaturate" odata cu schimbul de ulei. Cu alte cuvinte, intr-o astfel de situatie ar fi doar o chestiune de timp pana cand cutia ar incepe sa prezinte diverse simptome.

Punct pe :

 

  • Daca in urma schimbului de ulei - repet, corect efectuat - cutia nu va mai functiona la fel de bine, singura concluzie va fi ca exista deja o problema tehnica a cutiei, dar care era mascata - spre exemplu, prin depuneri care au fost "inlaturate" odata cu schimbul de ulei. Cu alte cuvinte, intr-o astfel de situatie ar fi doar o chestiune de timp pana cand cutia ar incepe sa prezinte diverse simptome.


Intr adevăr daca apare o problema după schimb ulei, se spune ca problema exista dinainte, dar din cauza curățării unor impurități care erau bine așezate acolo si de fapt se duc in alta parte, pot cauza niste probleme sau dezvălui problema actuala care nu se manifesta nicicum pana la schimbul de ulei. 
 

 

Link to comment
Share on other sites

La fel gandesc si eu, un ulei isi pierde din proprietati la X nr de ani sau de km. De aceea vreau sa fac mentenanta preventiva. Mi-e frica doar sa nu regret ca fac revizia la cutie in ideea in care acum schimba perfect si dupa schimb sa raman cu masina pe dreapta, cutia praf si investitie de 10 000 euro sau cat e o cutie 😄 12K costa masina mea acum, deci as vinde-o cu 4000 la dezmembrari daca mi ar pica cutia. Oricum e ciudat ca niciun service nu si asuma responsabilitatea functionarii cutiei dupa schimb. E cam pe proprie raspundere toate treaba asta......

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, six in line said:

La fel gandesc si eu, un ulei isi pierde din proprietati la X nr de ani sau de km. De aceea vreau sa fac mentenanta preventiva. Mi-e frica doar sa nu regret ca fac revizia la cutie in ideea in care acum schimba perfect si dupa schimb sa raman cu masina pe dreapta, cutia praf si investitie de 10 000 euro sau cat e o cutie 😄 12K costa masina mea acum, deci as vinde-o cu 4000 la dezmembrari daca mi ar pica cutia. Oricum e ciudat ca niciun service nu si asuma responsabilitatea functionarii cutiei dupa schimb. E cam pe proprie raspundere toate treaba asta......

Exact.. nimeni nu si asuma, de aceea este greu sa ai încredere. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Producatorul cutiei cred ca stie mai bine si e mai in masura sa dea sfaturi. Daca spune/recomanda schimb intre 80 si 120k km, nu vad de ce nu ai schimba uleiul, din moment ce ofera si un kit dedicat in acest sens, ulei, baie, etc. Pentru aprox 2000 lei odata la 100k km chiar nu vad o problema in a intretine corect o masina. Daca primul schimb e facut dupa 150/200k km cum fac majoritatea, atunci poate ca exista sanse mici sa apara vreo problema la cutie.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update! Schimb facut la cutie conform procedurii, etc Cutia schimba aproape la fel, sa zicem poate poate un pic mai finut dar diferenta este insesizabila. Nu regret ca am facut-o dar nu era necesar. Masina are 241K km si avea uleiul in cutie OE. Nu avea pilitura deloc pe fund sau lipita de magnetul acela. Per total ma declar multumit. 

Edited by six in line
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.