Jump to content

F30 upgrade amp+boxe


Recommended Posts

E cineva pe aici care a facut upgrade la sistemul audio HiFi pe F30?

M-ar interesa informatii despre cum se conecteaza un amplificator aftermarket, dupa ce se schimba difuzoarele (cele 2 subwoofere sub scaune si 4 mid-range-uri).

 

Vreau sa pun subwoofere Eton B195 Neo si medii+tweetere B100W pe fata, dar amplificatorul stock HiFi nu e destul de puternic:

http://www.eton-gmbh.com/en/products/car-hifi/upgrade-audio/bmw-upgrade/

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ok, am comandat harness-ul de aici:

http://www.ebay.com/itm/162717382304

 

, urmeaza un amp+dsp Match PP82DSP pe 8 canale, norocul meu ca e la emag:

https://www.emag.ro/amplificator-auto-match-pp-82dsp/pd/D8424MBBM/

 

si difuzoare+subwoofere Eton:

http://www.eton-gmbh.com/en/products/car-hifi/upgrade-audio/bmw-upgrade/product/b-195-neo/

http://www.eton-gmbh.com/en/products/car-hifi/upgrade-audio/bmw-upgrade/product/b-100-w/ (doar pe fata, pe spate voi lua coaxiale pe viitor)

Link to comment
Share on other sites

cred ca iesi cam scump asa, o pereche de boxe eton e ~250 euro si iti trebuie 3 perechi, 2 subwoofere ~500euro, amplificatorul match e ~500 euro; deci sari de 1750 euro; cred ca in banii astia faci retrofit complet la Harman Kardon (setul e 1000-1200 euro pe ebay.de, manopera+codarea te mai costa inca 2-300 euro).

Din punct de vedere calitativ, nu stiu care e varianta mai buna; am avut HK pe e91 si suna foarte bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2xsub + front = 650 eur

amp match = 470 eur

harness = 90 eur

total 1210 eur, plus boxe pe spate ar fi vreo 1400.

 

Harman Kardon-ul are 16 difuzoare in total, iar HiFi are doar 9. Prea multa bataie de cap ca sa bagi restul de 7 difuzoare, si ca sa nu le ai pe restul... In plus, multa lume face upgrade de la HK la Eton/Bavsound/Match/etc.

Asa, pur si simplu deconectez difuzoarele si amplificatorul si le pun pe cele noi, dupa ce umblu un pic la harness sa se potriveasca la amp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ TwooDoor - cand vei fi terminat upgrade-ul, poti te rog sa pui si niste poze, sa aflam si noi cum a iesit ? Sunt in aceeasi situatie: sistem Base (care suna ca naiba). Un "work-around" a fost pur si simplu sa adaug 2 tweeters la sistemul Base (F30). Pe termen lung vreau sa pun si eu un amplificator JL XD600/6v2 si boxe Focal . Problema cea mai mare, de care m-am lovit, a fost sa gasesc pe cineva care are timpul si cunostintele necesare, sa traga toate cablurile si sa recodeze Head-Unit-ul.
Link to comment
Share on other sites

@ TwooDoor - cand vei fi terminat upgrade-ul, poti te rog sa pui si niste poze, sa aflam si noi cum a iesit ? Sunt in aceeasi situatie: sistem Base (care suna ca naiba). Un "work-around" a fost pur si simplu sa adaug 2 tweeters la sistemul Base (F30). Pe termen lung vreau sa pun si eu un amplificator JL XD600/6v2 si boxe Focal . Problema cea mai mare, de care m-am lovit, a fost sa gasesc pe cineva care are timpul si cunostintele necesare, sa traga toate cablurile si sa recodeze Head-Unit-ul.

 

Inca ceva - azi cand m-au sunat sa imi confirme amplificatorul, cei de la AvLand mi-au spus ca au acel harness PP-AC13A pentru BMW F30 standard audio. Poti sa ii contactezi pentru mai multe detalii.

 

De asemenea, PP82DSP pe care l-am comandat cica nu se mai fabrica, fiind inlocuit de PP86DSP. In principiu e la fel, specificatii similare, fiind o varianta actualizata a celuilalt.

Link to comment
Share on other sites

In plus, multa lume face upgrade de la HK la Eton/Bavsound/Match/etc.

 

Cunosti macar o persoana cu asemenea upgrade? As vrea sa fac si eu o auditie si totodata un test comparativ, imi place muzica si sunt mai pretentios din fire, ma bate gandul sa fac un upgrade dar din ce am citit pe afara (la noi nu gasesti prea multe info) si din ce am vb cu cineva care a importat la un moment dat bavsound in ro, ma cam descurajeaza in a face upgrade de la HK.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ok, m-am exprimat gresit cand am zis "multa lume", am vazut vreo 2 thread-uri pe forumul bimmerpost:

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=873325

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1107972

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=884978

 

De la HK la altceva e mai complicat cu upgrade-ul datorita acelui MOST ce foloseste fibra optica:

After 11 years of BMW using MOST OEM amps still too many people do not get the fact that you just do not unplug a MOST OEM amp and plug anything else aftermarket and that's it.

No bunch of plain wires terminated with plastic connectors will do that. They just technically can't.

 

- Media Oriented Systems Transport (MOST) is a ring network topology used by BMW to carry data from the OEM HU/iDrive to different modules in the car via fiber optic cables. Data can be audio, control signals, plain data. BMW implementation of this MOST is proprietary, meaning: the data is encoded in a particular way by BMW. It also means that you cannot just plug a Toslink-connector device into this MOST cabling and expect it to work even after creating a custom Toslink interface to the MOST cabling. Just because one is digital and the other is digital as well does not mean anything in particular when connected together.

Link to comment
Share on other sites

Inainte sa imi iau masina am fost la reprezentanta si i-am rugat sa ma lase in 2 masini, una cu HK si una cu HiFi. HK e net superior, adica pentru urechile mele e diferenta de la cer la pamant, HiFi-ul mi se pare ca suna o idee mai clar si o idee mai incet fata de sistemul stock din VW Golf 6.

Mi-au aratat si ceva X5 nou cu sistem Bang&Olufsen, sincer intre HK si B&O nu am sesizat diferente notabile... singura smecherie e acel tweeter din mijlocul bordului care se ridica atunci cand ii dai cheie.

 

Cineva de pe bimmerpost zicea ca daca schimbi doar amplificatorul/DSP-ul la HiFi pe F30 e destul, ca boxele primesc semnal mai bun si diferente strict intre difuzoare n-ar fi... imi vine destul de greu sa cred asta dar cu siguranta voi face acest test.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am terminat operatiunea de schimbare a DSP-ului, difuzoarele au ramas aceleasi. Am avut nevoie de:

 

1. Match PP86DSP

2. Niste cabluri 20+4 pin de la surse de PC vechi (sau noi). Motivul pentru care am vrut mai multe a fost sa folosesc fire cat mai groase, AWG 16-18. Conectorul 20pin se potriveste la PP86DSP.

3. Harness-ul de aici

4. Cabluri de alimentare pentru DSP si o siguranta de 40A pe care am pus-o pe cablul pozitiv, la vreo 10 cm de baterie

 

Asa arata setup-ul:

t9GJq1A.jpg

 

Sunt mai multe tutoriale pe net care detaliaza cum sa-ti desfaci portbagajul:

 

Sunt foarte multumit de rezultate, e diferenta foarte mare de claritate, mai ales la volum maxim. PP86DSP este un gadget extraordinar, cu software foarte bine pus la punct, pare infricosator la inceput si recunosc ca mi-am prins urechile initial, dar dupa ce m-am jucat putin cu demo-urile am inteles cum sta treaba. E intuitiv si ofera toate posibilitatile necesare de configurare.

Acum, in difuzoarele stock de pe sistemul HiFi, toate frecventele sunt echilibrate. Nu mai am distorsiuni la volum maxim, nu mai bubuie subwooferele ca niste tigai, sunetul este foarte echilibrat, nu cu mult mai tare ca si volum, dar frecventele sunt redate corect si muzica se aude asa cum trebuie. Sunt totusi indecis daca sa mai schimb si difuzoarele, nu stiu cat de mult mai am de castigat, momentan mi se pare suficient.

 

In comparatie, DSP-ul stock nu e chiar atat de rau, mi se pare ca e configurat gresit doar ca sa motiveze cumparatorii sa aleaga Harman Kardon. Ca de sunat tare suna, dar la volum tare distorsiona in draci si nu puteam face nimic decat sa dau bass-ul mai incet din iDrive.

Edited by twodoor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare,

 

Intervin cu cateva sfaturi si recomandari din ciclul 'asa nu' pentru altii care se pregatesc de upgrade sistem audio pe F30 - asta in ideea de a evita experienta mea, adica bani aruncati si nervi:

 

- am venit in tara de sarbatori si, marea mea greseala, din lipsa de timp atat pentru instalari dar si pentru documentare riguroasa, am apelat la o firma relativ renumita din Bucuresti pt upgrade-ul sistemului audio BASIC de pe masina actuala. Pe langa alte surprize gen fire taiate (desi imi garantasera ca nu are rost sa imi comand harness fiindca ei folosesc kit-uri direct compatibile BMW la conectica) am avut o mare dezamagire la capitolul calitate sunet. Practic le-am dat aproape 1000E pe seturi complete MB.Quart usi fata/spate plus woofere plus amplif (Crunch) plus vestitul convertor Hi/Lo (Vibe) pentru a obtine o crestere de volum insa la capitolul calitate sunet rezultatul a fost cam dezastruos :((( . Din pacate trebuia sa plec din tara ca altfel stateam pe capul lor sa-si ia castroanele inapoi si sa-mi instaleze ceva mai sus calitativ sau sa returneze banii. O lectie cam dura pe care am invatat-o din episodul asta: nu mai fac investitie majora in nimic fara auditie in prealabil (normal, ideal pe aceeasi caroserie pentru a compara mere cu mere si a sti la ce rezultat sa ma astept pentru masina mea).

- m-am 'chinuit' cam o luna cu muzica la calitatea descrisa - practic inaltele erau foarte stridente iar bass-ul era 'spart, trancanit' - foarte enervant si deranjant. In final, dupa ceva documentare si auditii pe alta masina, am recodat sistemul de la BASIC la HiFi si am instalat un harness de la Tehnic plus un amplif JL XD600/6v2 (eliminand convertorul Hi/Lo care fura mult din fidelitate). Calitatea sunetului a crescut considerabil - inalte mult mai clare, bass mai pronuntat si coborat in frecventa. Comparativ cu un F10 al unui amic cu echipare HiFi - la mine acum fidelitatea inca este usor sub - urmeaza sa mai desfac usile pentru a regla filtrele pe setare 'tweeter plus' (acum sunt pe mediu) si sa vad daca se mai imbunatateste ceva. O alta problema mai enervanta este ca la volum mare cu setarile de bass mai pronuntate dupa 2-3 melodii wooferele degaja un miros groaznic de incins (bobinele), asa ca urmatoare investitie va fi in woofere. Oscilez intre Earthquake SWS 8Xi si Audison AP8.

- Sambata trecuta am vizitat atelierul unor profesionisti adevarati (http://www.audiofile-incar.co.uk/) - patronul are un X5 M50 folosit ca masina demo. Ce sa zic - ma oftic groaznic ca nu am aflat de ei mai din timp. Sincer acum ma cam doare sufletul de banii aruncati in RO pe upgrade ca sa mai investesc acum inca aproape 2000E pe sistemul celor de la audiofile-incar. Lucrau la un Ferrari caruia i-au dat tot bordul jos pentru a putea instala tweetere etc :)) .

- dupa n forumuri vizitate, mailuri schimbate si diverse auditii de proba - daca as da timpul inapoi fie as merge la baietii de mai sus, fie mi-as instala singur: in usile fata Focal (modelul de varf ES100K) sau Eton, eventual si BAV sound (mai greu de adus in Europa). Woofere Earthquake, Audison sau Eton. Boxe spate - Focal coaxiale sau poate tot ES100K (cu adaptare in fetele de usi pt tweetere). Amplif tot JL XD600/6v2 plus harness Technic. Pentru procesor oscilez intre Helix DSP.2 si Audison Bit 10 (D).

- o chestie interesanta - am observat ca sistemul HiFi de pe F30/F80 este mult sub cel de pe F10 :(( . Nu stiu daca ampliful (cu procesorul incorporat) este acelasi pe cele 2 modele (posibil sa fie din diferenta evidenta de fidelitate) insa boxele spate clar sunt diferite, F10 are difuzoare cu 2 cai si pe spate si, in plus, amplasarea lor la luneta creeaza o distributie mai uniforma a sunetului in habitaclu comparativ cu amplasarea in usile spate. Nu m-a dat pe spate Harmann Kardon pe F30 - cel putin dupa parerea mea tenativa de a crea surround in masina nu prea reuseste, ca sa nu mai zic de lipsa contentului surround audio in masina.

- revin cu concluzia de mai devreme, nu mergeti doar pe recomandari etc - incercati pe cat posibil sa testati sistemul target-at pentru a nu avea surprize cand e prea tarziu (dupa achizitie, instalare etc). Ca la orice capitol, si la muzica totul tine de gusturi si perceptie si ce pare cuiva 'wow' si il recomanda cu caldura altuia probabil i se pare de calitate mediocra.

 

Bafta la instalari! :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Mersi de precizari, ce ai descris tu la prima instalare e dovada clara ca e 100% necesar sa pui un DSP cand faci upgrade la sunet intr-o masina (cel putin in F30). Daca se instaleaza numai un amplificator, acesta doar preia semnalul din head unit si il amplifica. Un DSP iti ofera posibilitatea de reglaj a fiecarui difuzor in parte, timing-uri care sunt necesare daca vrei sa faci un staging corect.

Dupa instalarea PP86DSP-ului am folosit diferite preset-uri, printre care una de la Bimmertech si una de la Match... cel putin cea de la Match pentru UP7BMW e dezastru, am impresia ca toata muzica vine din usa soferului si atat. Ce vreau sa scot in evidenta e ca poti avea cel mai bun hardware disponibil, daca e codat prost n-ai facut nimic.

Inca am toate difuzoarele stock, sunt foarte multumit de cum le-am configurat, delay-urile mi se par corect configurate astfel incat stage-ul e in fata soferului, iar difuzoarele suna corect fara distorsiuni si la nivel maxim. Atasez preset-ul aici in caz ca e cineva interesat, trebuie doar stearsa extensia .pdf.

Pe viitor ma gandesc la o pereche de Eton B100W pe fata (180 eur pe amazon.de) si subwoofere Match MW 8BMW-D (~910 lei pe emag).

 

@cocoon, baietii aia care ti-au pus MB.Quart-urile ti-au pus si insonorizare pe usi cand au demontat masina?

PP86DSP-5mar-applied.afpx.pdf

Edited by twodoor
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mersi de precizari, ce ai descris tu la prima instalare e dovada clara ca e 100% necesar sa pui un DSP cand faci upgrade la sunet intr-o masina (cel putin in F30). Daca se instaleaza numai un amplificator, acesta doar preia semnalul din head unit si il amplifica. Un DSP iti ofera posibilitatea de reglaj a fiecarui difuzor in parte, timing-uri care sunt necesare daca vrei sa faci un staging corect.

Dupa instalarea PP86DSP-ului am folosit diferite preset-uri, printre care una de la Bimmertech si una de la Match... cel putin cea de la Match pentru UP7BMW e dezastru, am impresia ca toata muzica vine din usa soferului si atat. Ce vreau sa scot in evidenta e ca poti avea cel mai bun hardware disponibil, daca e codat prost n-ai facut nimic.

Inca am toate difuzoarele stock, sunt foarte multumit de cum le-am configurat, delay-urile mi se par corect configurate astfel incat stage-ul e in fata soferului, iar difuzoarele suna corect fara distorsiuni si la nivel maxim. Atasez preset-ul aici in caz ca e cineva interesat, trebuie doar stearsa extensia .pdf.

Pe viitor ma gandesc la o pereche de Eton B100W pe fata (180 eur pe amazon.de) si subwoofere Match MW 8BMW-D (~910 lei pe emag).

 

@cocoon, baietii aia care ti-au pus MB.Quart-urile ti-au pus si insonorizare pe usi cand au demontat masina?

 

 

Dupa parerea mea pt F30 cu sistem BASIC cea mai la indemana varianta este codarea in HiFi - mult mai lejer decat instalarea unui DSP. Sistemul BASIC vine default cu headunit cu multe egalizari aiurea facute pentru a compensa calitatea deplorabila a boxelor OEM din BASIC; practic vor sa pacaleasca urechea ascultatorului de rand, nepretentios. Pe BASIC folosirea DSP va ajuta la eliminearea egalizarii inutile. La mine desteptii care au facut instalarea au zis ca nu are rost sa ne complicam cu recodarea, instaland convertorul Hi/Lo care face minuni insa realitatea e ca doar 'fura' mult din fidelitate - l-au instalat ca le era mult mai la indemana :((

 

Pe de alta parte sistemul codat in HiFi nu are neaparat nevoie de DSP. Trebuie intr-adevar un amplif capabil sa preia intrari 'diferential-balanced' asa cum ies din headunit-ul HiFi (clasa JL xD*** este una dintre optiuni). DSP pe HiFi este util in special pentru time alignment insa asta e valabil pentru cei care merg singuri in masina. In testele facute Sambata la baietii de la http://www.audiofile-incar.co.uk m-am convins de beneficiile unui time aligment facut ca la carte - instrumentele se auzeau clar in laterale (cu sincronizare perfecta dreapta/stanga) si vocea parea ca vine din speakerul central (care era dezactivat oricum); in momentul in care insa te muti de pe scaunul soferului avantajul dispare si atunci trebuie sa schimbi setarea de timing pe standard... Iar acest time aligment il simti la anumite melodii - multe din cele testate sunau apropiat de masina mea... DSP mai ajuta si la modelarea unor frecvente nedorite/neplacute dar pe un sistem care suna deja ok nu cred ca face minuni - cel putin dintr-un semnal de intrare de slaba calitate (mp3 codat slab) nu cred ca-l urca la calitate de FLAC :)))) .

 

La instalarea initiala nu mi-au pus izolatie in usi desi cerusem - au facut un fel de treaba romaneasca - se grabeau in pragul Craciunului sa inchida cat mai multe comenzi - ma rog, nu mai discut de ei ca ma enervez inutil :((

 

Oricum mai desfac o data usile ca sa modific filtrele cu tweetere setate pe max - poate imi fac atunci singur izolarea cu Dynamat (usile si capitonajele), eventual si pe cele din spate daca am timp...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Intrebare pentru colegul care a pus PP86DSP: Ai pastrat si aplificatorul original sau ajunge aplificarea pe care o ofera match-ul?

Eu am avut sistem basic, am pus boxele de HiFi, acum urmeaza sa pun un aplificator, cel putin pentru boxele din fata. Nu cred ca o sa pierd timpul sa fac retrofit complet si pentru spate.

Link to comment
Share on other sites

Amplificatorul original l-am pus... in sertar :p

PP86DSP ofera destula putere pentru toate difuzoarele din masina si e misto ca ofera si doua output-uri pentru a conecta un amplificator aditional, cel mai probabil in cazul in care ai nevoie de un subwoofer in portbagaj.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ok, am montat boxele Eton B100W pe fata.

A fost usor si a durat mai putin decat ma asteptam.

 

Poze:

 

HlflV9Z.jpg

 

qoMusmb.jpg

 

oFAQDcU.jpg

 

rrFV32U.jpg

 

6S4WAc2.jpg

 

 

Inainte si dupa:

 

xMqFdno.jpg

 

Pe PP86DSP am mentinut acelasi preset ca si cel de inaintea instalarii B100W-urilor pentru o analiza mai buna (urechiometrica) a diferentelor.

Ca si feedback - dupa ce am montat difuzoarele si am ridicat volumul, prima impresie a fost ca inaltele sunt mai ascutite si mai bine definite (cred si eu, tweeter-ele Eton sunt cam de 1.5-2x mai grele decat cele stock), dar in rest n-am facut cine stie ce - mini dezamagire instanta, dar am zis ca le mai acord putin timp ca poate trag concluzii pripite.

Dupa cateva zile si mai multe piese/genuri ascultate, concluzia personala e ca da, sunetul e imbunatatit, inaltele sunt mai faine, mai cristaline, exista mai mult mid-bass si anumite (putine) sunete medii sunt mai... cremoase pe B100W decat pe difuzoarele stock.

Cu upgrade-ul difuzoarelor simt ca am facut un progres relativ mediu. Pot spune ca cel mai important upgrade in masina a fost PP86DSP-ul, a facut cea mai mare diferenta si sincer, satelitii stock pe fata sunau foarte foarte bine (in combinatie cu noul DSP) si sunt foarte apropiati de Eton-urile astea ce le-am pus, tinand cont ca difuzoarele stock (apropo, HiFi 676 tot de Harman Kardon sunt facute) au o constructie aparent mai slabuta decat solutiile aftermarket.

 

Edit: si da, trebuie insonorizare musai. Vibreaza usile ca naiba.

Edited by twodoor
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ok, am montat boxele Eton B100W pe fata.

A fost usor si a durat mai putin decat ma asteptam.

 

Poze:

 

HlflV9Z.jpg

 

qoMusmb.jpg

 

oFAQDcU.jpg

 

rrFV32U.jpg

 

6S4WAc2.jpg

 

 

Inainte si dupa:

 

xMqFdno.jpg

 

Pe PP86DSP am mentinut acelasi preset ca si cel de inaintea instalarii B100W-urilor pentru o analiza mai buna (urechiometrica) a diferentelor.

Ca si feedback - dupa ce am montat difuzoarele si am ridicat volumul, prima impresie a fost ca inaltele sunt mai ascutite si mai bine definite (cred si eu, tweeter-ele Eton sunt cam de 1.5-2x mai grele decat cele stock), dar in rest n-am facut cine stie ce - mini dezamagire instanta, dar am zis ca le mai acord putin timp ca poate trag concluzii pripite.

Dupa cateva zile si mai multe piese/genuri ascultate, concluzia personala e ca da, sunetul e imbunatatit, inaltele sunt mai faine, mai cristaline, exista mai mult mid-bass si anumite (putine) sunete medii sunt mai... cremoase pe B100W decat pe difuzoarele stock.

Cu upgrade-ul difuzoarelor simt ca am facut un progres relativ mediu. Pot spune ca cel mai important upgrade in masina a fost PP86DSP-ul, a facut cea mai mare diferenta si sincer, satelitii stock pe fata sunau foarte foarte bine (in combinatie cu noul DSP) si sunt foarte apropiati de Eton-urile astea ce le-am pus, tinand cont ca difuzoarele stock (apropo, HiFi 676 tot de Harman Kardon sunt facute) au o constructie aparent mai slabuta decat solutiile aftermarket.

 

Edit: si da, trebuie insonorizare musai. Vibreaza usile ca naiba.

Si costul total care a fost ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

link DSP: http://www.avland.ro/amplificatoare-auto/amplificator-auto-match-pp-82dsp?mfp=manufacturers[13] (e de fapt PP86DSP dar nu e actualizat pe site)

link difuzoare: https://www.amazon.de/Eton-ETU-B100W-B-100-W/dp/B00BUPR54S/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1524428200&sr=8-1&keywords=eton+b100w

link harness: https://www.ebay.com/itm/162981689727?ViewItem=&vxp=mtr&item=162981689727

 

manopera gratis ca am pus eu tot :)) si la harness am hackerit eu pe acolo firele cu un conector 20pin - vezi postarile anterioare.

Edited by twodoor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.