Jump to content

Span in filtru de ulei


Recommended Posts

Salut ! Dețin un f01 , după o fugareala pe sport și manual schimbat doar la maxim de ture, am observat o bătaie în motor , un zgomot ciudat ! Am dus mașina la servis , mecanicul a spus că sunt cuzineții și dacă am span in filtru de ulei înseamnă că trebuie să schimb blocul motor , eventual motorul...

Acum vin aici și cer un sfat , cât de bine e sa schimb blocul motor și să o fac ?

Edited by Alex K
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca 3.0d ... In cazul asta nu se schimba blocul motor , doar cuzinetii de linie si de la biele + arborele . Trebuie sa deschizi motorul sa vezi daca nu mai trebuie si altceva schimbat ...

Cauza trebuie sa o gasesti ... Problema asta apare cand nu ai suficenta presiune de ulei ...

 

Ce naiba I-ai facut ? Si eu am accelasi motor si sa nu fac aceasi gresala ...

 

Ps: De unde esti ?

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca 3.0d ... In cazul asta nu se schimba blocul motor , doar cuzinetii de linie si de la biele + arborele . Trebuie sa deschizi motorul sa vezi daca nu mai trebuie si altceva schimbat ...

Cauza trebuie sa o gasesti ... Problema asta apare cand nu ai suficenta presiune de ulei ...

 

Ce naiba I-ai facut ? Si eu am accelasi motor si sa nu fac aceasi gresala ...

 

Ps: De unde esti ?

din cate stiu eu cuzinetii nu se pot schimba la n57.. si problema ar fi una comuna.

Link to comment
Share on other sites

Alex, decizia corecta nu o vei putea obtine de pe forum, ci doar de la un bun mecanic care a avut ocazia sa vada si sa asculte motorul. Foarte probabil, chiar si mecanicul respectiv va fie nevoit sa deschida motorul, inainte de a trage concluzia finala.

 

Consider pripita opinia celui care ti-a spus ca trebuie sa inlocuiesti blocul motor sau chiar motorul, doar in baza unor resturi metalice din filtrul de ulei. Iti recomand sa consulti si alti mecanici.

In varianta fericita au cedat doar (cativa) cuzineti de biela, iar arborele cotit este inca intact. Dar problemele pot fi (si) mult mai grave, incat inlocuirea motorului sa fie singura varianta fezabila din punct de vedere financiar.

 

[...]fugareala pe sport și manual schimbat doar la maxim de ture[...]

Chiar daca este un BMW, anumite principii de baza trebuie respectate, altfel motorul poate fi distrus destul de usor:

Spre exemplu:

- uleiul a ajuns la temperatura normala de lucru? Intrucat foarte putine masini mai au indicator de temperatura a uleiului, o buna abordare este de a menaja motorul cel putin inca 10 Km sau 10 min. dupa ce lichidul de racire din motor a ajuns la temperatura normala;

- nivelul uleiului este aproape de maxim iar uleiul nu este uzat? In opinia mea, daca uleiul din motor are mai mult de 10.000 Km de la ultimul schimb, o utilizare in genul celei descrise de tine este cel putin riscanta;

- motorul este, per ansamblu, in stare tehnica buna? Situatia variaza de la motor la motor, dar, ca idee generala, este putin probabil ca un motor trecut de 150.000 Km sa suporte fara consecinte un astfel de regim de functionare.

 

Nota: fiind un motor Diesel, probabil ca daca schimbai pana in 4000 RPM in loc de "maxim de ture" obtineai o dinamica mai buna.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Este destul de simplu:

 

 

1.vrei masina rapid pe roti, cauti un motor si il schimbi. Avantaje: costurile sunt destul de transparente de la inceput, pentru ca vei stii cat te costa un motor si schimbarea acestuia, restul ca si ulei filtre, etc reprezentand maruntisuri; de asemenea, poti estima, in functie de momentul in care gasesti motorul si disponibilitatea serviceului , cand ai masina inapoi pe roti. Dezavantaje: vei gasi doar motoare cu un rulaj destul de mare, la care nu ai certitudinea ca proprietarii anteriori nu au facut sport cu o limuzina diesel cu motorul cel mai mic al gamei, cuplul maxim incepe sa scada dupa 3000 rpm, deci nu prea are logica sa fie turata la rosu

 

2.gasesti un service dedicat, se desface motorul, si se verifica toata componentele (greu de crezut ca trebuie sa schimbi blocul motor); dupa constatare, faci lista de cumparaturi si vezi care ar fi bugetul, si ceea ce e de facut.Poti fi nevoit sa revii la varianta 1 Dezavantajul este incertitudinea in a estima bugetul de reparatie, precum si durata imobilizarii autovehiculului. Avantajul este ca odata desfacut si refacut cu profesionalism, poti verifica si alte componente cu aceasta ocazie , si poti avea certitudinea unui motor in stare buna pentru mult timp

 

3. vinzi masina in starea care este/o dezmembrezi, si faci altceva cu banii respectivi

Edited by Eugen B
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.