Jump to content

borna minus e60


Recommended Posts

...mi-a explicat ca acele erori sunt caderi de tensiune din cauza faptului ca am deconectat borna minus.

 

Eu nu am mai auzit asa ceva si nici nu am patit asa ceva: sa deconectez borna minus si apoi sa-mi apara erori. Poate de la baterie slaba(voltaj mic) sau fluctuatii la incarcare sa-ti apara erori sau ca ai deconectat senzorul IBS, dar doar ca ai deconectat borna minus?!?! Asa ceva...Iar, referitor la bujie 99,99% e dusa si trebuie schimbata, de obicei toate.Iar senzorul IBS, intr-adevar nu mai trebuie deconectat pentru a putea vedea o istorie a managementului bateriei (incarcare-descarcare), curent consumat in stand-by, nivelul incarcarii bateriei etc. Iar pentru a vedea daca e vreun consumator in stand-by este un test in ISTA care dureaza vreo 120 minute, ceva cu torpedoul deschis, pentru a vedea daca se taie curentul pe terminalul 30g sau 15 si se stinge becul. Testul, closed circuit current mesurement, este detaliat in TIS.Uite link aici: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YDj5gs8

 

Link to comment
Share on other sites

sunt uimit pt ca bujiile le-am mai schimbat odata acum cca. 7 luni.Le-am pus noi noute Beru.Pana sa mi stearga acele erori din dde,pe acel arbore in ista+ aveam module cu culoarea galbena,dupa ce mi le-a sters erau toate verzi,mai putin dde-ul.Bateria care mi-a codat-o este cea veche care este originala si e de 90ah 900A .Scrie pe ea BMW.Am avut si baterie noua varta agm 95 dar si pe aia mi-o descarca si am dus-o la garantie si pana la urma mi-au dat banii inapoi.M-am intors la bateria veche pt ca acest om mi-a arata in ista ca inca mai are viata la capacitate de incarcare de 80% si nici el nu era convins ca e dusa.Mi-a mai explicat ca oricum am gresit cand am ales acea baterie noua de 95Ah pt ca in programul original de bmw de fabrica vine doar de 80 si 90ah.Si cea de 95ah mi-a explicat ca nici nu se poate coda corect in ista+ si ca e o prostie sa incerci sa codezi alte valori pt ca, calculatoru ecu nu stie alte valori decat cele de fabrica

O sa vad saptamana aceasta ce curba ia situatia,si daca o sa constat ca bateria nu mai tine o sa iau alta noua,dar se pare ca cea originala inca are viata in ea.Dar nu mai sunt sigur de nimic.Stiu doar ca tine curentul fara consumatori si nu-l pierde,ca am testat-o mereu cu aparatul de masura pana s-o codez.Deci ar trebui sa fie inca ok daca tine curentul,adica sper

Aceasta baterie oem de bmw mi-a codat-o in ista doar ca fiind 90AH fara AGM,ca mi-a explicat ca nu e agm.Plus de asta mi-a aratat in programu ista+ ca trebuia sa am pe baterie o eticheta cu un cod rosu incercuit,dar mi-a inregistrat-o fara acel cod ca eu nu mai aveam acea eticheta

 

l.e bimmer eu am mers multa vreme cu ibs-ul deconectat pt. ca l-am banuit ca el e de vina pt descarcarea bateriei peste noapte si probabil de acea s-au strans in dde atatea erori 36,nu stiu habar n-am.Dar m-a asigurat ca senzoru ibs nu am probleme cu el

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

bimmer eu am mers multa vreme cu ibs-ul deconectat pt. ca l-am banuit ca el e de vina pt descarcarea bateriei peste noapte si probabil de acea s-au strans in dde atatea erori 36,nu stiu habar n-am.Dar m-a asigurat ca senzoru ibs nu am probleme cu el

Sezorul IBS nu monitorizeaza consumatorii pe baterie dupa ce ai oprit motorul si deconectat cheia/inchis masina. El monitorizeaza consumatorii dupa ce pornesti motorul protejand si permitand bateriei sa se incarce mai repede.

 

Nu am aflat nicaieri ca ar face altceva.

Fiecare modul care trebuie sa intre in "sleep mode" dupa inchiderea masinii o poate face autonom, fara influienta exterioara (decat daca ceea ce trebuie acel modul sa controleze nu mai functioneaza sau este programat sa nu "adoarma"..) adica de la IBS.

 

In schimb poate sa i se "spuna" (modulului) sa intre in stand-by.. in mersul masinii da catre IBS prin DDE..

Link to comment
Share on other sites

Sezorul IBS nu monitorizeaza consumatorii pe baterie dupa ce ai oprit motorul si deconectat cheia/inchis masina. El monitorizeaza consumatorii dupa ce pornesti motorul protejand si permitand bateriei sa se incarce mai repede.

 

Nu am aflat nicaieri ca ar face altceva.

Fiecare modul care trebuie sa intre in "sleep mode" dupa inchiderea masinii o poate face autonom, fara influienta exterioara (decat daca ceea ce trebuie acel modul sa controleze nu mai functioneaza sau este programat sa nu "adoarma"..) adica de la IBS.

 

In schimb poate sa i se "spuna" (modulului) sa intre in stand-by.. in mersul masinii da catre IBS prin DDE..

 

Senzorul IBS taie alimentarea daca atunci cand masina este oprita, in sleep mode, citeste valori de consum anormale care pot descarca complet bacteria.

 

Asta e unul din rolurile lui principale, sa te ajute sa nu ramai fara baterie...daca o sa ai vreo data o astfel de problema ai sa observi ca atunci cand pui contactul totul e resetat...asta e pt ca senzorul IBS taie alimentarea complet pentru a proteja circuitul, si implicit bateria de consumatori care functioneaza eronat sau sunt in scurt.

 

Daca ti se descarca bateria complet si bordul nu e resetat atunci senzorul IBS nu functioneaza in parametric, sau chiar este mort...

Link to comment
Share on other sites

ieri dupa ce mi-a sters cele 36 erori din dde si mi-a codat bateria am mai mers cu masina cca. 80km am pus aparatul de masura sa vad cat a incarcat si ajunsesem la valoarea de 12.02v de la valoarea de 11.95v.Astazi scazuse valoarea iarasi la 11.65v.L-am sunat pe om sa-i expun problema si mi-a zis sa mai merg si astazi cu masina si maine inclusiv,si maine ma asteapta sa-mi puna iarasi ISTA+.Mi-a spus ca maine o sa-i arate in programul ista posibilul consumator acolo in istoric pe baza drumurilor efectuate,sunt tare curios sa aflu si eu acel consumator ascuns.Bineinteles ca astazi dupa ce am pornit masina navigatia a pornit direct de ca si cand nu a fost oprita decat 5 minute,a pornit direct in meniu.Nu mi-a mai aratat sigla de pornire bmw.Sigla de pornire bmw mi-o arata cand vrea muschiul ei..Ard de nerabdare sa aflu ce consumator gurmand am,sper din tot sufletul sa-l aflu,ca m-a terminat psihic nu mai pot

:|

 

l.e. oameni buni stiti ce ma enerveaza la culme la aceasta masina?Faptul ca acum in vara fac 2 ani de cand o am,am peste 30k km facuti cu ea si nu m-a lasat pe nicaieri in drum.Merge si se comporta excelent imi merge absolut tot in ea pana la ultimul beculet sunt perfect multumit de ea.Dar e60-urile astea au o boala comuna toate faza asta cu descaratul bateriei peste noapte,si faptul ca nimeni PARCA nu le da de cap la acest aspect e un mister total.Si cei de la magazin mi-au dat banii inapoi cand au auzit ca am probleme cu aceasta masina,mi-au si spus ca e60-urile sunt un dezastru la acest capitol si nu vor sa-si bata capul,mi-au dat banii inapoi si cu asta basta,nici nu au vrut sa-mi dea alta baterie.Si ma supara faptul ca doar pt un mizilic ca asta sunt la un pas sa o dau de coasta si sa ma intorc la o masina care nu are absolut nici un fel de electronica.....

Nu inteleg ce modul gurmand poate s-o descarce in halu asta.Am avut si baterie nou nouta si degeaba si pe aia o termina in 4-5 zile de stat o aducea la 6v.Ce modul poate sa aiba asa consum Dumnezeule???Zici ca as lasa farurile pornite asa consum am :|

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

A conectat din nou programul ista si i-a dat ca erori :

-(iarasi)acea bujie glow power 1

-power closed circuit management

-closed circuit fault

-mi-a mai gasit ceva la antena tv diversity aerial, dar nu cred ca este ceva grav,adica in sensul ca imi functioneaza doar o antena din cele 2.Una are masurat 48.7 mA si cea cu probleme are doar 3 mA(outside of tolerance)

-Tot in programul ISTA mi-a gasit un consum de 200mA,iar in program arata ca nu trebuie sa depaseasca 80mA.

 

Tot in ista mi-a aratat ca bateria este inca buna si nu ea e problema.Din ce tin minte avea valoarea 46 la incarcare de 80%,si mi-a explicat ca e ok pt 2 zile cat am mers cu masina.Am facut 145 km in 2 zile.Mi-a spus sa revin peste 5 zile iar dar nu stiu de ce pt. ca nu mai am incredere ca pot sa rezolv problema asta.Mi-a spus sa urmaresc daca stinge becurile in masina dupa 17-30min,am urmarit si le inchide pe toate.In portbagaj nu stiu daca inchide pt ca nu pot vedea.

Mi-a spus sa schimb totusi bujia nr.1 neaparat,pt ca si acolo la bujii ar fi inca un modul care ar putea fi de vina,si daca e eroare pe bujie poate sa fie un consumator puternic acolo,sau sa am cablu care duce la bujie topit sa dea la masa sa fie in scurt,dar mi-a spus ca nu stie exact unde sunt pozitionate bujiile.Nici nu avea timp era pe fuga omu.Eu nici atat nu stiu unde sa ma uit.Oricum nu mi-a dat nici o speranta pt. ca mi-a zis ca trebuie sa le iau prin eliminare pana ajung la posibila cauza.In concluzie nu am rezolvat nimic,si nici nu stiu de unde sa incep. Sunt descurajat.

Nu stiu ce sa-i fac,cred ca este case closed.O sa schimb si bujia acea la un mecanic,desi toate bujiiile sunt noi noute,le-am mai schimbat odata pe toate 4 acum cca 7 luni si sunt Beru.

 

post-91603-0-92333500-1551377969_thumb.jpg

post-91603-0-64693000-1551377976_thumb.jpg

post-91603-0-08815700-1551378462_thumb.jpg

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

am fost la alt tester(tot ISTA) si mi-a zis ca am probleme cu releul de bujii.Nu stiu ce sa cred unu imi spune ca e bujia nr.1 altu ca e releul.

Acel releu daca nu functioneaza in parametrii poate sa descarce o baterie de masina?Ca nu stiu ce sa fac si unde sa mai ma duc in Buzau asta.in orasu asta te apuca depresia numai daca intri....

daca totusi schimb bujia nr.1 trebuie codata iar masina sau scap fara codare?

Am fost la cateva service-uri le-am expus problema si nici macar nu stiu unde vin pozitionate bujiile la e60,mi-au dat liber.Si cand le-am spus de programul ISTA i-a bufnit rasul,si au zis ca ei nu lucreaza cu asa ceva si au alt program.

Vreau sa rezolv problema si nu am unde,ma simt ca pre vremea lu' Ceasca am bani si nu am ce face cu ei,ce sa "cumpar".

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

Pai, ma gandesc ca daca ar fi defect ar iesi la tester, ca tine de electrica/electronica si se vede defectul fata de alte piese mecanice pe care nu le dibuiesti cu testerul. Stiam ca, daca e senzorul IBS defect, poate sa nu-ti mai porneasca masina. Oricum, ai scris mai sus ca ti-a gasit la tester: power closed circuit management si-closed circuit fault. Problemele astea au legatura directa cu consumul in stand-by si cu problema ta. Nu mai stiu de unde esti, dar daca esti din Bucuresti sau vrei sa vii prin Bucuresti, ti-l recomand pe Onet Bogdan, care cred ca-ti va rezolva problema, ca se pricepe bine. Il gasesti si pe farcebook (Bogdan Onet). Stiu cum e cand ai o problema si nu-i dai de cap, nu mai ai stare. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

eu am toata bunavointa din lume sa rezolv si eu problema asta mai cu seama ca vreau sa-mi pun si eu baterie noua pe masina ca toata lumea dar degeaba pun ca in max o sapt. mi-o toaca si cu ibs conectat si cu el deconectat.Ce am observat cu ibs conectat o toaca mai repede bateria.Bine recunosc faptul ca pe timp cald frumos cum e acum la 18-19 c, parca nu mai scade asa dramatic dar tot mi-o toaca.testul de anduranta cu adevarat l-am vazut pe pielea mea la temepraturi sub 0 c atunci e dezastru. O sa incerc sa iau legatura cu pers. care mi-ai recomandat-o sa vad.In orice caz orasul asta in care traiesc este foarte trist din toate punctele de vedere.Aici in orasu asta mai sunt si cu nasul pe sus meseriasii.Daca ma duc putin 'informat" si ma vad ca sunt un pic documentat si ca stiu si eu cat de cat de programul ista si ca nu sunt ultimu om, gata le sare tandara la meseriasi.Sincer urasc genul de oameni care au impresia ca le stiu pe toate si care nu accepta nici macar o parere buna/proasta din partea clientilor si implicit cu unii ajung la cearta,pt. ca m-am saturat sa tot platesc ca prostu si sa plec cu problema nerezolvata.Si cred ca orice om normal ar proceda ca mine.Mie imi plac oamenii cu care poti socializa,cu care poti schimba o vorba si cu care poti impartasi opinii,dar sunt rari oamenii aia.Toti sunt plini de ei.

 

revenind la subiect eu tot nu gasesc acel MPM in portbagaj acea cutiuta alba,nu inteleg unde ar putea fi pusa,pt ca la roata de rezerva am doar modulul pdc atat.Eu in portbagaj am doar modul pdc si modulul video si bineinteles panoul de sigurante atat.Si toti imi spun ca e60-urile absolut toate au acel MPM ca nu exsista e60 fara MPM....

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Salut, ai rezolvat problema ?

partial am rezolvat problema dar sunt mai mult ca sigur ca tot nu am scapat de problema descarcarii bateriei.Am schimbat releul de bujii,dar cred ca l-am schimbat degeaba ca cel original inca mai functiona,adica si dupa ce l-am pus pe cel nou nu am sesiszat ca pornirea e mai vioaie.

Am montat o baterie NOUA non-agm un bosch s3 black 90ah cu curent de pornire la rece de 720ah si momentan acum pe caldura nu mi-a mai descarcat bateria sunt multumit de achizitie.Cand va veni iarna sigur problemele se vor intoarce.La caldura orice lucru merge bine.In orice caz cei de la garantie mi-au spus ca am facut alegerea cea mai proasta la acest bosch pt ca chipurile ar avea curentu de pornire la rece f mic,ca trebuia la acest gen de masina sa am minim cica 850ah pornire la rece de zici ca ar fi camion nu masina.Bineinteles ca abereaza

Concluzia : am obosit sincer sa incerc sa gasesc consumatorul,degeaba am ambitie si mi doresc ca nu am cu cine,nimeni nu se baga,toti fug de bmw.tot de la cineva am inteles ca trebuie facut un test complet de 2 ore si ceva cu terminalu 30G ca sa afli consumatorul,dar nu face nimeni asta.Toti pun testerul si in 10 min max iti dau raspunsul..

Am obosit! asta e raspunsul meu.

later edit: am avut si baterie de fite AGm varta silver cu 850Ah pornire la rece,degeaba daca ai consumator poti sa pui si baterie originala bmw care costa 1700 de lei ca la fel o descarca.Pe bateria asta asta am dat 300 de lei.Sper sa ma tina 2 ani cat mi-au dat garantie si zic bogda proste.Pana nu rezolv problema cu descarcarea nici nu se merita altceva sa pun.Fiin primul posesor de bmw pot sa spun ca sunt uimit ca are probleme marca asta e60 la acest capitol si e foarte enervant.Si sincer ma oftica ca in afara de problema bateriei sta bine la foarte multe capitole.Asta e fiecare masina cu + si _ urile ei.....

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

am fost la mare zilele acestea si am lasat-o nepornita masina in camping cca. 4-5 zile.In ziua in care am plecat de la mare spre casa,adica astazi, de abia de abia a pornit cand i-am dat cheie, de zici ca as fi incercat sa o pornesc la -30 grade,si afara erau 36 grade.Cu o seara inainte sa pornesc masina adica ieri am verificat cu aparatul de masura sa vad voltajul bateriei si imi indica 12.4v si daca am vazut valoarea asta am zis ca e totul ok si nu mai trebuie sa o pornesc preventiv.Nu inteleg de ce e asa de ciudata masina asta.

Chiar o fi adevarat zvonul care l-am auzit de la unii ca genul asta de masini nu trebuiesc uitate cu zilele in parcare si ca au multa electronica pe ele si risti sa nu mai porneasca daca le lasi prea mult nepornite?Dar totusi dupa cum spuneam, cu o zi inainte avea 12.4v bateria si nou nouta+ ca nu am lasat-o decat 4 zile nepornita si pe timp de vara adica nu frig.Chiar trebuie circulat cu aceste masini zi de zi ca sa nu ai probleme cu bateria?Nu am vazut in viata mea asa ceva la nici o masina de pe fata pamantului.

cu o seara inainte sa o pornesc sa mi arate 12.4v bateria si cand sa dau start a doua zi de abia de abia sa porneasca.Si inca o ciudatenie,dupa ce a pornit cu chiu cu vai,nu mi-a resetat bordul complet ci doar ceasul atat,data si media consumului ramanand intacte.Iar la in apropiere de casa mi-a aparut in mers un zgomot la motor ca in acest filmulet.

 

Edited by Gordon93
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Salut. Aceeași problema o am și eu ĂŽn ultima perioada. Nu pot sĂŁ-i dau de cap. Am schimbat releu Bujii, Bujii, baterie 110ah, tot. ĂncĂŁrcarea ĂŽmi stĂŁ la 15,5 cu senzorul IBS conectat. DacĂŁ ĂŽl deconecteze ĂŽmi scade la 14,4 fixxxx... Posibil sa fie din senzorul IBS??? Mulțumesc de rĂŁspuns 🙏
Link to comment
Share on other sites

Nici nu o sa-i dai de cap prea usor si nici nu stiu astia aici pe forum sa-ti spuna care este problema,te asigur.

este o masina foarte problematica, care este foarte prost facuta din multe pct de vedere,doar e fratiorul mai mic al lui E65,o idee mai cuminte.De cele mai multe ori de vina ese o piesa cu tepi, din bord ca un porc spinos numita: HEDGEHOG final stage.Daca pe progr. ISTA iti da eroarea cu IHKA 0714, parerea mea este ca de vina 101% este hedgehog-ul.

arata cam asa piesa in cauza si e un infern cu locul stramt din bord s-o schimbi.Se lasa cu zgarieturi pe mana si multe injuraturi.

 

ps. uite si un mic tutorial iti arata pe pasi cum se schimba cu poze.Daca nu ai mai facut pana acum asa ceva e mai indicat sa te duci la un dorel care totusi a mai facut asa ceva si are habar cat de cat de bmw-uri.Partea proasta e ca iti va cere ceva pe manopera avand in vedere ca romanu nostru vreasa munceasca cat mai putin si sa castige suta de lei doar dintr-un click

 

https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/66-ELEC-Blower_Motor_&_Blower_Motor_Resistor_Replacement/66-ELEC-Blower_Motor_&_Blower_Motor_Resistor_Replacement.htm

post-99049-0-92962200-1592462864_thumb.jpg

Edited by alwaysWanaFly
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.