Jump to content

Cutie transfer 435xd


bomb3009

Recommended Posts

Salut tuturor!

 

De aproximativ 6.000 de km conduc un 435xd. Dupa ce am schimbat cauciucurile de vara runflat cu anvelope noi normale de iarna mi se pare ca uneori cand accelerez se simte ca si cum ar intrerupe din cand in cand acceleratia. Acum nu imi dau seama daca odata cu montarea anvelopelor de iarna a aparut problema sau doar acum am constat-o eu.

 

Mecanicul mi-a spus ca ar fi o problema de la cutia de transfer care este destul de pacatoasa la xdrive. Urmeaza sa schimb uleiul in cutie si sa vedem cum se comporta. Cand am avut o problema similara la un 730xd problema a fost la flansa cardan.

 

Ma intereseaza daca s-a mai intalnit cineva cu probleme similare. Din ce am citit pe forumurile externe cutiile de transfer sunt foarte sensibile, uneori chiar si la montarea unor anvelope care nu sunt runflat sau marcate cu *.

 

Eu am schimbat anvelopele de vara 225/45/18 fata si 255/40/18 spate cu 225/45/18 pe toate 4 jantele, aceasta fiind singura dimensiune trecuta pe stalp pentru anvelope de iarna pe 18. Am montat pirelli sottozero 3 mo, care sunt destinate autoturismelor mercedes.

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca e din cutie , pare ca se adapteaza la alta dimensiune etc si eu am simtit ceva similar cateva zile dupa montajul anvelopelor de iarna dar e totul ok acum . MAi da-i ceva timp , daca tot simti ceva poti sa incepi verificari , uleiul e bine sa-l schimbi oricum , la mine e schimbat. Cutia de transfer reactioneaza si la uzura diferita anvelope , fata spate , totul e sa fii in toleranta acceptata de sistem . Edited by Myx
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos, fa-i o prezentare. thumbsup.png Asa am patit si la X, tot cu anvelope de iarna, toate 4 de acelasi fel, dar la mine parca se aprindea si DTCul la cea mai sensibila accelerare, am fost sfatuit sa pun marimea celor de vara cat mai urgent, in sesnsul ca masina nu se va adapta la anvelopele noi si voi distruge cutia. Bafta.

P.S pune-le inapoi de test pe cele de vara. Daca totul e ok e clar.

Edited by MuscleMike
Link to comment
Share on other sites

E ciudat si la E60 simteam la fel . Cand treceam de la vara la iarna 1 -2 zile.cutia.schimba ciudat in sensul ca era f lenesa trebuia sa dau ferm.din.pedala . Dupa per asta mergea impecabil . La revenire la cele de vara la fel . Probabil.adaptatiile sunt diferite cand schimbi dimensiunile . La F10 am pastrat de iarna R 19 si dimensiunea de vara .
Link to comment
Share on other sites

Ai montat gumele de iarna pe jantele care le aveai echipate si cu gume de vara sau pe alte jante ?

 

Ai grija, jantele de vara pe 18 sunt:

 

-fata: 8Jx18 cu ET 34 si 225/45R18

 

-spate: 8,5Jx18 cu ET 47 si 255/40R18

 

Deci, difera si ET-ul dar si J-ul, latimea jantei.

 

Jantele echipate cu 225/45R18 toate 4 trebuie sa fie 8Jx18 cu ET 34.

 

Ai grija cu Xdrive-ul in alegera jantelor si a anvelopelor, e bine sa montezi ce recomanda ei, altfel pot aparea probleme pe la cutia de transfer.

Edited by dragos1801
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jantele sunt style 400m si au dimensiunile indicate de dragos, fiind mai late pe spate. Atunci cand am montat anvelopele de iarna m-am documentat si majoritatea userilor de pe net montau 225/45/18 pe toate 4 jantele avand in vedere ca aceasta este singura dimensiune recomandata pe stalp pentru iarna, aceasta fiind si recomandarea reprezentantelor. Mai mult, din ce am mai citit recent mai multi dealeri recomanda montarea si pentru vara a anvelopelor cu aceeasi dimensiune pe ambele punti.

 

Pentru cutia de transfer am inteles ca e important ca anvelopele sa aiba aceeasi circumferinta, iar 225/45/18 este exact la fel indiferent ca e montat pe 8.5j sau 8j.

 

Daca nu dispar simtomele dupa ce fac schimbul de ulei, urmeaza sa remontez anvelopele de vara si sa vad cum se comporta. Daca cu cele de vara nu sunt probleme trebuie sa ma hotarasc daca: achizitionez 4 anvelope 225/45/18 runflat, achizitionez anvelope la fel ca si setupul de vara fata/spate runflat, achizitionez anvelope la fel ca setupul de vara fata/spate normale sau caut un set de jante 8j.

 

Am un prieten cu 435xd care circula cu anvelope normale 225/45/18 si 255/40/18 atat vara, cat si iarna fara probleme.

 

Mai mult sunt foarte putine variante pentru anvelope de iarna dimensiunea 255/40/18.

Edited by bomb3009
Link to comment
Share on other sites

Eu tin sa cred, dupa cum zice si Dragos1801, ca problema este ca ai pus pneuri de 225 pe jante cu 8,5J.

Practic jantele 8,5J au juma' de inch aprox 1,25 cm latime mai mare si atunci forteaza flancurile pneurilor cu latimea de 225 sa se "intinda" spre ambele buze st/dr a jantei si implicit micsoreaza diametrul rotii.

Sugestia mea ar fi sa cauti 2 jante cu 8J sa pui pneurile si sa faci un test si foarte probabil o sa rezolvi problema.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am RFT de vara pe 19, in 2 dimensiuni si Non RFT de iarna pe 16, in 205/60, anvelope GoodYear UG, cu steluta de rigoare. Nu cred sa aiba legatura cu tipul de anvelopa, daca este RFT sau nu. Dar nu cred nici ca dimensiunea pe care o are, este recomandata pentru iarna. ce am gasit pe net pentru iarna, pe 435xd 225/55R16 95H 7Jx16 ET37 5x120
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu, cutia de transfer la xdrive dar si alte tipuri de tractiuni integrale, este afectata de diferenta de diametru a rotilor. Poti sa strici cutia si daca mergi constant cu presiunea scazuta in una dintre roti. Latimea in sine nu afecteaza cutia de transfer pentru ca numarul de rotatii coincide fata = spate. Doar in cazul in care diametrul rotii difera, cutia de transfer este fortata.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vezi ca pe site-ul respectiv nu arata tocmai ca in realite, fiindca si daca pui 8j vs 10j tot acelasi diametru al roti iti da "659.7mm" Desi in realitate roata cu 10j va fi mai mica fiind intinsa anvelopa.

Daca la accelerare brusca simti genul ca patineaza/socuri e din cutie 100%.

Sunt de aceasi parere ca trebuiau 255/40R18,

Si la f10 cele pe 18 sunt fata 8Jx18 / spate 9Jx18 si vine 245/45 cu 275/40 daca pui 245/45 toate patesti la fel.

 

cam asa arata anvelopele montate pe 8j vs 8.5j: https://www.willthey...=8-5&offset2=47

 

Pun imediat poza cu ce am pe stalp.

Edited by Stormzor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma indoiesc ca problema vine de la gume, RFT vs non-RFT. Cele runflat sunt mai grele decat alea normale, nu vad cu ce ar afecta asta sistemul.

 

Eu zic sa incerci sa pui aceleasi jante si pe spate, 8J cu ET-ul corespunzator sau pui pe spate 255/40R18 pe jantele actuale, setup-ul recomandat, cum sunt si cele de vara.

 

E cea mai simpla solutie si apoi vezi daca s-a rezolvat problema sau mai trebuie sa investighezi.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat uleiul in cutia de transfer, acesta era maro fata de cel nou aproape transparent. Inca nu am reusit sa o testez sa vad daca au disparut intreruperile. In rest nu avea niciun joc pe la cardan.

 

Nu cred ca e problema din cutia de viteze pentru ca schimba perfect si la cald si la rece si nu smuceste.

 

Atasez un link cu dimensiunile ce le am pe stalp. https://imgur.com/a/nq9oRuJ

 

Avand in vedere ca sunt foarte putine variante de anvelope de iarna pe dimensiunea 255/40/18 si ca nici pe stalp nu sunt trecutecu cu ms, as prefera sa pastrez anvelopele noi pe care le-am achizitionat acum 2 saptamani si sa cumpar 4 jante 8j.

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca sunt foarte putine variante de anvelope de iarna pe dimensiunea 255/40/18 si ca nici pe stalp nu sunt trecutecu cu ms, as prefera sa pastrez anvelopele noi pe care le-am achizitionat acum 2 saptamani si sa cumpar 4 jante 8j.

 

Cea mai buna solutie as zice :thumbsup: o sa ai si ce recomanda producatorul dpdv dimensiuni jante/roti si un set complet de roti de iarna.

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am schimbat uleiul si am facut un drum mai lung nu se mai simt intreruperile sau cel putin sunt mult mai rare si mai subtile. Poate ca acuma sunt prea atent si panicat eu.

 

Btw recomand schimbarea uleiului in cutia de transfer tuturor posesorilor de xdrive la max. 100k km.

 

Oricum ma gandesc sa pun aceeasi configuratie ca si pe vara in masura in care gasesc pirelli sottozero 3 dimensiunea 255/40/18. Deocamdata nu am gasit nicaieri.

 

Ar mai fi varianta sa iau un set de jante style 416 si sa montez anvelopele mele. Cu tot cu senzori ar trebui sa ajung cam la 700€. Nu stiu cum vor arata jantele cu m pack.

Edited by bomb3009
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare,

 

Pe dimensiunile de mai jos, pot pune aceleasi marimi de cauciucuri iarna ca cele de vara?

Sau trebuie sa cumpar un set nou de jante/roti toate la fel?

Cele de iarna sunt non rft.

 

-fata: 8Jx18 cu ET 34 si 225/45R18

-spate: 8,5Jx18 cu ET 47 si 255/40R18

 

E vorba de 420xdrive.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.