Jump to content

Scartait punte spate e90


Luca_77

Recommended Posts

Buna seara, de vreo 2 zile am sesizat un scartait pe spate in momentul in care trec peste denivelari sau daca stationez si apas pe portbagaj, in sens de balansare, apare acelasi zgomot. Maine o urc pe rampa, dar ma gandeam ca s a mai lovit cineva de problema asta si ma poate ajuta cu un sfat?

Mentionez ca amortizoarele si flansele au doar 6 luni de cand sunt schimbate, la fel si bucsele oscilante!

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Doar pe partea stanga se aude scartaitul, am bagat sub ea, doar ca nu mi dau seama de unde vine!

Daca reusesti sa reproduci zgomotul cu masina pe rampa si nu iti dai seama de unde, ia o teava scurta (cat sa ajumgi cu ea de la ureche sub aripa sau pe la brate..) de vreo 20mm diametru (preferabil din metal..) si asculta prin ea in toate imbinarile/zonele posibile.

 

Teava pe post de stetoscop, daca vrei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate sunt prea apropiați sabotii de disc. ĂncearcĂŁ sa ii slĂŁbești la maxim

(..Si sa nu mai aiba frana de mana?)

 

Daca ar fi preea apropiati de disc, s-ar supra-incalzi discul(!).. Cu efecte mai grave (scurgere vaselina rulment roata..).

As zice ca daca gaseste ca e de la frana si tot umbla la sabotii aia, sa curete mecanismul ala (bine-nteles dand arcurile alea jos) de jos, de la sarma care actioneaza sabotii si nu mai are treaba, repara frana.

E relativ usor de intretinut acolo, numai ca trebuie desfacut acolo o data, de doua ori pe an pentru (re)ajustare-curatare.

Link to comment
Share on other sites

(..Si sa nu mai aiba frana de mana?)

 

Daca ar fi preea apropiati de disc, s-ar supra-incalzi discul(!).. Cu efecte mai grave (scurgere vaselina rulment roata..).

As zice ca daca gaseste ca e de la frana si tot umbla la sabotii aia, sa curete mecanismul ala (bine-nteles dand arcurile alea jos) de jos, de la sarma care actioneaza sabotii si nu mai are treaba, repara frana.

E relativ usor de intretinut acolo, numai ca trebuie desfacut acolo o data, de doua ori pe an pentru (re)ajustare-curatare.

 

Ideea era sa faca un test, nu sa ramana cu sabotii departati pt totdeauna.

Nu se incalzeste discul daca abia atinge sabotul. Am avut problema asta si de asta zic sa incerce. La mine s-a rezolvat prin slabirea sabotilor cu mai putin de o rotatie a surubului de reglaj.

 

Luca_77, poti sa faci si tu testul asta foarte usor, nu trebuie sa mergi la mecanic.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca nu mi dau seama de unde vine zgomotul?

 

Zgomotul intr-adevar pare ca vine de peste tot.

As suspecta zona arcului. Probabil zgomotul din clip e accentuat si de faprul ca masina a fost spalata dedesupt; zgomotul fiind de metal frecat pe cauciuc; singurul loc unde arcul e atims pe (un) cauciuc e pe suportul lui, sub arc.

 

Acum, sa te apuci sa schimbi bucse pe spate la modelul ala de E90, NU PREA AI CE SA SCHIMBI!

Am schimbat eu patru brate pe fiecare parte si pot sa te asigur ca nu se pot schimba bucsele bratelor (sau, nu o sa gasesti bucsele, sau nu o sa le poti fixa la fel de rigid pe cele noi..; sa nu zici ca nu ti-am (ti s-a) spus! ;) )

 

Singurele bucse care se pot schimba si (merita) schimbate o data cu schimb de arcuri si amortizoare(..) sunt cele din capatul bratului pe care se sprijina arcul! Iar cel mai usor se schimba (nici.o surpriza aici! ;) ) cea care se uzeaza prima, eate cea dinspre roata (in spatele discului); bine-nteles cu o presa pe fuzeta...

 

Cel mai dificil de schimbat e bucsa din celalalt capat (care trebuie stransa cu scula "potrivita" inainte de a o baga pe puntea spate) unde e prinsa..

 

Bucsa dinspre roata este metal pe metal la interior ansamblata (cu un burduf de protectie la praf si ceva vaselina in interior..). La cealalta, axul sau e strans de surubul bratului in pozitia "arc comprimat" si este o prindere "flexibila" data de cauciuc ca "mediu de plutire" nu metal pe metal ca in partea cealalta!

Asadar ... greu de spus de unde vine zgomotul!

 

[..un alt loc unde metal pe cauciuc se ating... sunt prinderile "clemelor" barii stabilizatoare; in partea de sus (deasupra-pe) puntea spate] - multe injuraturi au fost, sa schimb cauciucurile alea..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.