Jump to content

E46 318i N42 tremurat la acceleratie


Recommended Posts

Salut,

 

Va scriu pentru a va cere pĂŁrerea ĂŽn legĂŁturĂŁ cu prima mea problema pe care o am la e46.

 

Joi incercam sa ĂŽntorc mașina ĂŽntr-o parcare, am cuplat treapta 1 și am dat drumul puțin prea repede ambreiajului. Mașina a avut un moment ĂŽn care s-a scuturat, pĂŁrea cĂŁ vrea sĂŁ moarĂŁ motorul, dar nu a murit și apoi a luat-o din loc.

Ăncepând de atunci și nicio secundĂŁ mai devreme, motorul tremurĂŁ când ĂŽl accelerez, nu trage rotund, nu merge in 4 cilindri. Problema e la fel și când stau pe loc, deci nu doar in mers. La accelerație de la relanti pana peste 2500 tremurĂŁ. In mers ĂŽnsĂŁ se simte mai tare, fiind ĂŽn sarcina. Nu am folosit prea mult mașina zilele astea, dar azi am mai mers puțin cu ea și e la fel. Se simte cel mai tare in a 2-a, daca accelerez de la 2000. Sub accelerație constantĂŁ merge perfect și rotund cĂŁ ĂŽntotdeauna, la accelerație doar e problema. Relantiul e și el bun.

Partea cea mai interesanta: tot jucandu-ma azi cu ea, ĂŽncercând sĂŁ-mi dau seama ce are, la un moment dat când tremurĂŁ motorul a ĂŽnceput sĂŁ pâlpâie check engine galben. Și am reușit sĂŁ-l fac sĂŁ repete pâlpâiala, dar de fiecare data se stingea dupĂŁ 3-5 secunde de pâlpâit.

Știu cĂŁ pâlpâit check engine ĂŽnseamnĂŁ combustibil nears in catalizator, ceea ce ĂŽnseamnĂŁ un missfire pe cilindri.

Problema și ĂŽntrebarea mea e: de ce s-au declanșat dintr-odata in momentul când a vrut sa moarĂŁ motorul? A fost atunci o scuturare mai puternicĂŁ, dar nu știu sĂŁ mĂŁ gândesc la o cauza.

- s-a deplasat vreo bujie de la loc? N-ar merge rotund la mers constant.

- sa fi sĂŁrit distribuția de la punct? Nu cred cĂŁ ar merge așa bine in rest. Problema e doar sub accelerație.

- vanos? E drept cĂŁ vĂŁd ceva ulei recent pe motor.

 

Am sa merg cu ea la service sãpt asta când gãsesc timp. Pânã atunci nu mai umblu cu ea. Dar am zis sa Întreb Înainte, poate a mai Întâlnit cineva. Mersi, seara faina.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Probabil a sarit lantul de distributie cu un dinte pe axa de evacuare. Daca masina este fabricata intre 2001 si 2003 si nu a fost umblat la distributie obligatoriu sa schimbi intinzatorul de lant pentru ca a fost reproiectat ulterior si inlocuit cu unul mai lung si mai ferm.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

@manole2000: mersi de raspuns. Masina intr-adevar e produsa in 2003, dar distributia a fost schimbata in Germania, inainte sa o iau.

 

Am fost azi la service, i-a facut diagnoza si a verificat-o putin. Nu e distributia, e ok, e la punct, valorile sunt bune.

Tipul zice ca problema e din Valvetronic, axele cu came de pe admisie sunt uzate si ca trebuie schimbate ambele, imperecheate. Si ca problema nu e asa iesita din comun.

Mai zice ca n-are legatura cu momentul de joi, cand am inceput eu sa simt. Eu sustin ca nu se simtea asa inainte. Ma anunta cand gaseste axe cu came si voi mai posta aici update-uri :)

Link to comment
Share on other sites

Erau mai multe erori, dar nu erau recente.

Aveam missfire pe cilindrul 1 si pe 4. A sters erorile, dar ulterior nu am mai vazut daca au aparut aceleasi erori sau nu.

 

Masina merge perfect in continuare cand e condusa calm: relantiul e ok, accelereaza bine cand accelerez constant, merge rotund pe toata plaja de turatii.

Problema ei este cand o accelerez puternic, cand bag piciorul in acceleratie dintr-o data.

Link to comment
Share on other sites

Daca tremuratul nu se manifesta cat motorul e rece probabil nu e de la valvetronic. Valvetronic intra in actiune doar dupa ce lichidul de racire depaseste o anumita temperatura. De asemenea poti deconecta mufa de la senzorul valetronic (scoti capacul de la motor si e mufa rotunda de langa busonul de ulei). Daca tot tremura iar nu e de la valvetronic.
Link to comment
Share on other sites

Daca tremuratul nu se manifesta cat motorul e rece probabil nu e de la valvetronic. Valvetronic intra in actiune doar dupa ce lichidul de racire depaseste o anumita temperatura. De asemenea poti deconecta mufa de la senzorul valetronic (scoti capacul de la motor si e mufa rotunda de langa busonul de ulei). Daca tot tremura iar nu e de la valvetronic.

Oare voiai sa zici invers?

Se manifesta si cand e motorul rece. Din ce zicea mecanicul, problema nu ar fi valvetronic in sine, ci axele cu came.

Deci daca deconectez mufa de la senzorul valvetronic, atunci ar trebui sa ma astept sa nu mai tremure la acceleratie, dar in acelasi timp va urca mai greu in ture, nu?

Mersi

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa cauti alt mecanic priceput care a mai lucrat pe Valvetronic. Cat timp masina nu prezinta trepidati la relanti cand e la rece / cald atunci nu este de la valvetronic, totodata ar fii trebuit sa-ti apara martorul EML insotit de Check Engine. Problema ta cu siguranta e de la distributie sau este vreun vanos care e pe duca. Missfire poti avea si din cauza aerului fals dar nu eliminam nici cauza unei bobine. La VVT nu se duc asa usor axele cu came, mecanic-ul crede ca e vreun vag.. daca vrei sa scapi repede si ieftin fara dureri de cap iti pot lasa nr unui mecanic care repara valvetronice pe banda rulanta. Edited by Luv
Link to comment
Share on other sites

Postez si un video cu simptomele la masina, stand pe loc:

De notat faptul ca masina nu e in sarcina, deci fenomenul nu e asa accentuat. Se aude ca nu merge bine, dar cand e in sarcina... tremura mai tare masina si nu trage. Deci apas acceleratia si ea pierde putere in loc sa accelereze. In momentul acelas trebuie sa imi iau piciorul de pe acceleratie si sa reiau acceleratul mai usor.

Problema e foarte evidenta mai ales la turatii mici: sunt in a 2-a, ma apropiu de intersectie si reduc viteza pentru a ma asigura. Dau drumul ambreiajului, motorul e la 1000-1200 rpm, incep sa accelerez si masina incepe sa tremure si nu trage sa ma scoata din intersectie, decat foarte greu...

 

Revin cu afirmatia: nu facea asa inainte. Face asa de joi incepand. Masina asta zbura, nu aveam probleme la turatii mici, mergea in 4 cilindri, nu pierdea putere. Ceva s-a intamplat in momentul acela (primul post). Voi mai cere parerea si altor mecanici. Aveti recomandari de mecanici buni prin Transilvania? Daca e posibil chiar Cluj.

 

Momentan am fost doar la unul din Cluj, care doar cu BMW se ocupa. Jos palaria, omul e foarte tare si se vede ca are ceva in cap, lucreaza foarte ingrijit si iti si explica ce si cum. Dar ce nu pusca e faptul ca el sustine ca acest comportament e datorat uzurii si ca nu are legatura cu momentul de joi. Eu zic doar atat: Masina asta mergea perfect inainte.

Edited by mrsgbrlccs
Link to comment
Share on other sites

Problema e foarte evidenta mai ales la turatii mici: sunt in a 2-a, ma apropiu de intersectie si reduc viteza pentru a ma asigura. Dau drumul ambreiajului, motorul e la 1000-1200 rpm, incep sa accelerez si masina incepe sa tremure si nu trage sa ma scoata din intersectie, decat foarte greu...

Momentan am fost doar la unul din Cluj, care doar cu BMW se ocupa. Jos palaria, omul e foarte tare si se vede ca are ceva in cap, lucreaza foarte ingrijit si iti si explica ce si cum. Dar ce nu pusca e faptul ca el sustine ca acest comportament e datorat uzurii si ca nu are legatura cu momentul de joi. Eu zic doar atat: Masina asta mergea perfect inainte.

 

1.motorasul vvt nu are nicio legatura.

2.da, se intampla, sunt cazuri in care se uzeaza o axa din motor - dar este axa excentrica (2800 ron / noua)

3. mai mult ca sigur ai de schimbat intinzator lant/lant, poate si vreun vanos.

 

cauta pe cineva care se pricepe la motoarele astea

(multi se uita ca curca-n lemne la 3 axe cand desfac capacul)

Link to comment
Share on other sites

update mic:

nu am folosit prea mult masina saptamanile astea, simptomele sunt aceleasi. adica pot umbla cu ea linistit, merge bine, dar nu o sa plec primul de la semafor (fiind nu o accelerez puternic, doar moderat, ca sa mearga ok)

pot conduce masina mult si bine si beculetul check engine nu se aprinde/palpaie, dar pot sa-l si fac sa palpaie daca merg prost cu ea.

 

La sugestia unora ca "sigur sunt bujiile", am zis ca merita incercat si am facut urmatoarele: schimbat toate 4 bujiile si inversat bobinele de inductie intre ele. simptomele nu s-au ameliorat.

@wind-3er: distributia a fost schimbata si e la punct. axele sunt la 80 si 120 grade.

 

mai ramane de verificat partea cu vanos... dar nu mai repede de 2 sapt fiindca voi fi plecat.

 

Mersi de raspunsuri, voi mai posta update-uri aici :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 4/5/2019 at 11:08 AM, mrsgbrlccs said:

update mic:

nu am folosit prea mult masina saptamanile astea, simptomele sunt aceleasi. adica pot umbla cu ea linistit, merge bine, dar nu o sa plec primul de la semafor (fiind nu o accelerez puternic, doar moderat, ca sa mearga ok)

pot conduce masina mult si bine si beculetul check engine nu se aprinde/palpaie, dar pot sa-l si fac sa palpaie daca merg prost cu ea.

 

La sugestia unora ca "sigur sunt bujiile", am zis ca merita incercat si am facut urmatoarele: schimbat toate 4 bujiile si inversat bobinele de inductie intre ele. simptomele nu s-au ameliorat.

@wind-3er: distributia a fost schimbata si e la punct. axele sunt la 80 si 120 grade.

 

mai ramane de verificat partea cu vanos... dar nu mai repede de 2 sapt fiindca voi fi plecat.

 

Mersi de raspunsuri, voi mai posta update-uri aici :)

Salut, ai rezolvat problema? De 3 saptamani exact asa imi faci si mie masina

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.