Jump to content

Probleme clima G30


Crysis21

Recommended Posts

Tot problema de soft a fost pana la urma. Nu mi se pare normal dar este de inteles... mai multa electronica, mai multe probleme de soft. E bine ca ai rezolvat :)

 

Electronica e necesara cand face ceva in plus, insa nu si cand complica lucruri banale... Citesc pe silent topicul, masina e ff misto, pacat ca aceste probleme vin sa rapeasca cumva din bucuria oferita overall de jucarie. Sunt curios daca problemele astea sunt specifice seriei G.

 

Legat de topic, mi se pare extrem de util mai ales din perspectiva unui fost posesor de F10 care stie sa sintetizeze informatiile si sa ofere un versus obiectiv. Nice job. Eu probabil i-as fi dat foc (sau asa cred). :rolleyes:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Electronica e necesara cand face ceva in plus, insa nu si cand complica lucruri banale... Citesc pe silent topicul, masina e ff misto, pacat ca aceste probleme vin sa rapeasca cumva din bucuria oferita overall de jucarie. Sunt curios daca problemele astea sunt specifice seriei G.Legat de topic, mi se pare extrem de util mai ales din perspectiva unui fost posesor de F10 care stie sa sintetizeze informatiile si sa ofere un versus obiectiv. Nice job. Eu probabil i-as fi dat foc (sau asa cred). :rolleyes:

 

Exact asta i-am spus consilierului de la Bavaria. Daca nu se rezolva, eu ii dau foc. De la bucurie am ajuns la frustrare.

 

Nu cred ca sunt specifice seriei G. Desi putin diferite, pe forumul american, posesorii de F15 se plang de probleme foarte mari cu clima. Si eu pot sa confirm ca nu se compara cu cea de pe fostul E70.

 

Am studiat foarte mult problema si este foarte raspandita, in special la seria 5 GXX. Daca mergi pe motor-talk, sunt sute de pagini in legatura cu problema climatizarii, toti ajungand la aceeasi concluzie: sticla este de proasta calitate, nu filtreaza mai deloc din energia termica, aerul conditionat nu stie pe ce planeta se afla. La un moment dat, unii au incercat sa explice comportamentul cretin al AC-ul, datorat pozitionarii foarte proaste a senzorilor de temperatura din habitaclu. Orientarea in anumite pozitii a gurilor de ventilatie, pare sa atenueze din problema pe care o semnala si @edit, anume ca aerul devine prea lenes si trebuie sa intervina manual.

 

Prietena are un seat leon, iar geamurile se incalzesc mult mai putin. Ca sa nu mai zic ca AC-ul, functioneaza asa cum te-ai astepta de la o masina produsa de un constructor cu zeci de ani experienta.

Edited by Crysis21
Link to comment
Share on other sites

apropo de parbriz: m-am uitat pe configuratorul audi si daca selectezi parbriz termic, nu poti selecta si parbriz cu incalzire iarna, cele doua caracteristici fiind in contradictie, nefiind posibil un parbriz care sa aiba ambele functii.

 

stie cineva de ce o functie a unui parbriz o exclude pe cealalta?

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

apropo de parbriz: m-am uitat pe configuratorul audi si daca selectezi parbriz termic, nu poti selecta si parbriz cu incalzire iarna, cele doua caracteristici fiind in contradictie, nefiind posibil un parbriz care sa aiba ambele functii.

 

Volkswagen, se pare ca pune pe modelele sale:

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/perfect-visibility-with-no-heating-wires-the-climate-windscreen-from-volkswagen-1213

 

:goodjob: volkswagen!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Am mers cu ea cam o ora prin oras, e drept fluxul de aer a ramas constant rece, inclusiv la picioare. Fluxul e tot la fel foarte puternic pe tunelul central, dar regland din rotite ajungem la o intelegere. Cel mai important, nu a mai bagat aer cald la picioare, urmeaza sa vedem la primul drum mai lung cum se va comporta.

 

Un sfat... incearca in iDrive sa nu mai dai la maxim pe rece tunelul central al masinii (tot pe rece sa-l pui dar nu la maxim); pare oarecum logic sa incerce ca sa echilibreze cu aer cald pe cele de de jos si de la parbriz. Fa un test asa si vezi cum se comporta :)

Mi se pare logic ca la un reglaj, sa zicem, de 1/3 pe rece pe tunelul central, calculatorul sa isi dea seama ca trebuie rece si pe celelalte ca sa ajunga la temperatura setata de tine. Daca ai maxim rece 3/3 pe tunelul central, trebuie sa bage cald pe celelalte ca sa amestece aerul, astfel incercand sa ajunga la temperatura setata de tine.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Cred ca depinde de model. La Q8 cu pachet S-line, este in dotare de serie:"Parbriz cu geam termoizolant, din sticla securizata laminata" si optional am bifat "Parbriz incalzit

cu protectie acustica si incalzire fara fir. Usureaza degivrarea rapida si asigura dezaburirea prin incalzirea pe intreaga suprafata a parbrizului, fara filamente de incalzire care sa restrictioneze vizibilitatea; cu zona incalzita pentru lamelele stergatoarelor; comanda prin intermediul climatizarii automate confort. In plus, stratul antireflex al parbrizului reduce incalzirea habitaclului la expunerea la radiatie solara puternica si reduce astfel consumul de energie al instalatiei de climatizare. Nota: se comanda doar impreuna cu Audi phone box 668,78 EUR "

Link to comment
Share on other sites

Din iDrive este la jumatate. Il tineam asa si inainte, deoarece cu cat dadram mai rece Upper Body Temperature, cu atat mai tare se incalzea aerul la picioare. Mi-e si frica sa ma mai ating de setarile alea :))

Exact asta insinuam. Nu stiu ce sa mai zic... masina are personalitatea ei inseamna :)) Poate fac un episod Black Mirror cu modelul asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Situatia este mai buna, dar aerul la picioare tot nu este cat ar trebui de rece. Daca nu bate soarele in parbriz se poate circula cu masina.

 

Grila de aer din bord catre parbriz, este prostesc de mica. La F era pe toata lungima bordului si astfel reusea sa raceasca acea zona.

 

O alta problema este una de design. Senzorul de temperatura este plasat foarte tampit, aproape de gura de ventilatie centrala din partea pasagerului. Daca inchid complet acea gura de ventilatie, clima se comporta ca la f10, fara fluctuatii de temperatura. Cine a gandit-o asa, merita concediat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut , vin si eu cu o întrebare si o poveste , am  bmw G30 2017, a venit vara cand dau drumu la clima intre 18-22 grade baga rece pe sus si la mijloc în schimb pe jos baga cald. Am fost la reprezentanta , au verificat si m au aburit ca e normal , mi-au demonstrat ca pe la mijloc vine o temperatura de 5 grade , in fine m-am reintors la reprezentanta cu aceasi problema , au vb cu aia în germania au facut resoftare si tot nimic , au modificat nu știu ce parametri si tot așa , a rămas ca au deschis nu știu ce caz si ma anunta ei cand primesc răspuns de la nemți. S a mai lovit cineva de tampenia asat , sunt nevoit sa merg cu clima la minimi deoarece în aceste condiții nu mai baga cald pe jos baga la  temperatura de afara. Oricum ar fi se face o cloceala în masina .dacă cineva s a mai lovit de situația asta si a rezolvat o va rog sa mi spuneți și mie cum ? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, adriangeana said:

Salut , vin si eu cu o întrebare si o poveste , am  bmw G30 2017, a venit vara cand dau drumu la clima intre 18-22 grade baga rece pe sus si la mijloc în schimb pe jos baga cald. Am fost la reprezentanta , au verificat si m au aburit ca e normal , mi-au demonstrat ca pe la mijloc vine o temperatura de 5 grade , in fine m-am reintors la reprezentanta cu aceasi problema , au vb cu aia în germania au facut resoftare si tot nimic , au modificat nu știu ce parametri si tot așa , a rămas ca au deschis nu știu ce caz si ma anunta ei cand primesc răspuns de la nemți. S a mai lovit cineva de tampenia asat , sunt nevoit sa merg cu clima la minimi deoarece în aceste condiții nu mai baga cald pe jos baga la  temperatura de afara. Oricum ar fi se face o cloceala în masina .dacă cineva s a mai lovit de situația asta si a rezolvat o va rog sa mi spuneți și mie cum ? Multumesc!

Ca o rezolvare temporara ai putea sa alegi tu zonele sus si mijloc si in felul asta ar trebui sa bage doar rece.

Oricum e tare ciudata clima la G30 si mi se pare mereu ca nu face fata, de multe ori merg cu MAX A/C numai ca sa simt ceva aer rece, poate sunt eu mai sensibil la caldura.

Link to comment
Share on other sites

Radu, stai sa vezi cum e la Audi.

Am ramas socat cand am trecut de la seria 5 la A6.

Era aprilie cand am pornit AC-ul prima data si am vazit ca efectiv nu raceste...am setat la 16 grade cu ventilatorul pe treapta 3 din 6.

Efectiv instalatia de AC nu are cum sa faca fata la temp peste 30 grade...mergem mereu transpirati si cu ventilatorul la treapta 4-5 cu un confort acustic inexistent.

Si eu sunt rau tare de caldura, insa nu inteleg cum de voi va plangeti de climatizarea la G30

La g30 am avut climatizarea standard...am observat ca in general se plang cei care au displayul ala pt climatronic care vine la pachet cu climatizarea pe 4 zone.

Si btw, la A6 efectiv suflul de aer nu ajunge decat f putin la gurile din spate. La seria 5, baga prin centru spate de imi ingheta antebratul daca stateam cu el pe cotiera.

Daca erau 40 de grade afara, dadeam la maxim la bmw, racoream si apoi era suficient pt mentinere, treapta 1 sau 2 a ventilatorului din 5 posibile cu temp setata la 16 grade.

Mereu AC-ul mi-a placut sa il tin pe manual

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Edit

Si eu dau pe max A/C si il tin asa o perioada apoi, daca e f cald afara pot merge si 2-3-400 de km cu el pe treapta 2-3, iar in spate e inchis mai tot timpul. Temperatura pe care o dau e intre 18-19 grade, mi se pare ca daca las cum e normal pe 22-23 nu face fata deloc.

La alte masini umblam f rar la clima, ramanea pe auto baga tare la inceput apoi se linistea si pe prima treapta era suficient. 

La G30 daca masina e lasata in soare, cum e mai tot timpul, clima nici nu porneste mai tare la inceput ci ramane asa cum a fost setata ultima data, chiar daca e pe auto, nu incearca sa raceasca mai tare, in masina fiind f f cald, a mea mai e si neagra.

O optiune care imi lipseste tare mult e racirea in scaune, am avut-o mai demult si era incredibil de placut sa nu mai transpiri deloc si sa nu te mai lipesti de scaun.

O intrebare pentru cei care se pricep, freonul se verifica in vreun fel? Se incarca la un anumit interval? De cand am masina nu am incarcat sau verificat vreodata.

Edited by raduron10
Link to comment
Share on other sites

Lasa deschis si in spate. Sa nu crezi ca 100% din aerul care ar iesi prin spate se intoarce si iese prin fata.

Lasa toate gurile de acces deschise tot timpul.

Eu la toate masinile setez sa intre aerul sus, mijloc, jos...daca lasi doar mijloc sau 2 din 3 va creste debitul pe mijloc si te va nauci de cap.

Important este sa intre aerul peste tot si sa raceasca uniform.

Incearca asa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, edit said:

Important este sa intre aerul peste tot si sa raceasca uniform.

Exact asa fac eu la E90. La drum lung aerul iese prea rece pe orice guri daca le selectez (chiar si daca sunt selectate doua directii). Solutia? Nici o directie selectata si aerul iese uniform pe toate gurile. E super racirea si incalzirea la E90.

La un F48, Dumnezeule, nu la mai poti deschide jumatate.. adica inchide/dezactiva. Ci toate directile pot fi activate o data (dupa ture date prin apasarea butonului ala de redirectionare..) DAR pot sa zic ca nu sunt DELOC IMPRESIONAT. La E90 e simplu, ai trei butoane si asa apasarea fiecarui buton inchide sau deschide clapeta reaspectiva; asa si aerul. Simplu.

@ adriangeana, te-au aburit. Foarte probabil nu se mai deschide FIZIC in bord clapeta respectiva pentru aer pe jos sa permita sa iasa aer, evident, chiar daca in bord arta ca e activ. Probabil trebuie umblat la bord.. trebuie verificat oarecum daca clapeta aia primeste comanda si atunci DACA E comanda, este mecanismul clapetei defect.

...Tre sa fie ceva fire care dau comanda acolo. Trebuie cautate si cu aparat de masura verificat ce tensiune apare acolo cand primeste comanda deschide clapeta-deschis-jos.

 

Din nou, la batranetea lui E90, le si auzi cum se deschid.. 🤭

35 minutes ago, raduron10 said:

Pai din ce stiu eu pe auto baga peste tot, sus, mijloc si jos.

In spate tin inchis fie din cauza ca am copilul acolo, fie pentru ca am crezut ca baga mai tare in fata...😁

Normal ca aerul iese mai putin prin guri mai mult deschise si mai mult prin guri mai putin deschise. Singurul fel prin care aerul iese mai mult prin toate gurile deschise e sa maresti debitul (turatia) ventilatorului din bord.

 

Sunt surprins ca nu si-au bagat rahaturile creative indreptate spre ..tehnologizare ca turatia ventilatorului sa fie in functie de cate guri sunt deschise..

Asa sa ne mai scoata niste bani din buzunar, pe alti senzori de cacat care cand se strica ..  sa nu mai mearga sistemul deloc!.. sa nu patim cumva ceva..

Cre'ca il iau la topor daca implementeaza asa ceva..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pana acuma credeam ca doar eu sunt pe alta planeta, masina anterioara un f10 l-am setat odata pe auto 20 grade si asa a ramas vara iarna, mai ajustam rotita cateodata , foarte rar. Acum am un g20, o clima retardata rau, de racit raceste, dar cand clima e pe auto, treapta ventitalorului e pe manual 👏
 

tot timpul butonez si aranjez puterea ventilatorului…not cool

G21 vroim sa zic , dar tot aia e

Link to comment
Share on other sites

On 6/25/2022 at 12:24 AM, adriangeana said:

Salut , vin si eu cu o întrebare si o poveste , am  bmw G30 2017, a venit vara cand dau drumu la clima intre 18-22 grade baga rece pe sus si la mijloc în schimb pe jos baga cald. Am fost la reprezentanta , au verificat si m au aburit ca e normal , mi-au demonstrat ca pe la mijloc vine o temperatura de 5 grade , in fine m-am reintors la reprezentanta cu aceasi problema , au vb cu aia în germania au facut resoftare si tot nimic , au modificat nu știu ce parametri si tot așa , a rămas ca au deschis nu știu ce caz si ma anunta ei cand primesc răspuns de la nemți. S a mai lovit cineva de tampenia asat , sunt nevoit sa merg cu clima la minimi deoarece în aceste condiții nu mai baga cald pe jos baga la  temperatura de afara. Oricum ar fi se face o cloceala în masina .dacă cineva s a mai lovit de situația asta si a rezolvat o va rog sa mi spuneți și mie cum ? Multumesc!

Se rezolva prin update de soft caldura de la picioare si eu am avut problema asta, pune la mijloc la liniutezele dintre rosu si albastru. Primele modele cred ca din 2017 au probleme cu clima.

La mine in continuare clima nu merge bine pe auto. In oras cand o pornesc baga ff tare primele 5 min dupa deabia mai baga , lasa debitul prea mic si trebuie sa scad gradele de la 20 la 18 sau 17 pt ca efectiv mori de cald, ma dispera  eu chiar nu stiu ce sa ii mai fac. Am un prieten cu aceeasi masina tor 2017 si la fel ii face si lui si alt prieten cu g30 di. 2018 ii merge bine, din 2018 se pare ca au rezolvat problema climei.

On 7/4/2019 at 6:58 PM, Crysis21 said:

Situatia este mai buna, dar aerul la picioare tot nu este cat ar trebui de rece. Daca nu bate soarele in parbriz se poate circula cu masina.

 

Grila de aer din bord catre parbriz, este prostesc de mica. La F era pe toata lungima bordului si astfel reusea sa raceasca acea zona.

 

O alta problema este una de design. Senzorul de temperatura este plasat foarte tampit, aproape de gura de ventilatie centrala din partea pasagerului. Daca inchid complet acea gura de ventilatie, clima se comporta ca la f10, fara fluctuatii de temperatura. Cine a gandit-o asa, merita concediat.

O sa incerc si eu maine sa inchid grila centrala din partea pasagerului sa vad daca merge bine, chiar o sa revin cu feedback. Cea mai proasta clima ever intalnita de mine pe o masina premium. La f10 functiona incredibil de bine fata de asta de la g30.

Link to comment
Share on other sites

Cum a zis si userul @Crysis21 cei ce aveti g30 inchideti fanta de aer de pe consola de pe partea pasagerului si merge perfect clima. Acum merge perfect pe auto la 22 de grade si 2 liniute, tine constant si baga debitul care trebuie.

Nu imi vine sa cred ca asta era rezolvarea. Acolo se pare ca este pus senzorul de citeste temperatura interioara si de aici problemele.

Link to comment
Share on other sites

Fanta fata centrala dreapta. Merge perfect clima dupa.

Acolo venea fluxul de aer rece la senzorul de citeste temperatura interioara ca este pus langa gresit din fabrica si softul opreste debitul deoarece crede ca este rece in masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.