Jump to content

De la teapa absoluta catre proiect


Motorica

Recommended Posts

+1,confirm si eu treaba aceasta

din cauza unui "mecanic care nu vroia sa imi asambleze motorul la loc desi ii dusesem piesele pentru reparatie",am mai luat o masina cu caroseria varza-teapa dar motor bunicel, avea itp valabil 2 ani

masinile alea au fost saci fara fund,consumau bani

 

sfatul meu vinde-o si scapa din belea, pune si tu aditivi si marit-o.

E veche rau 2001-2002, la caroserie cu rugina cum sta?

 

Tocmai, caroseria e impecabila. Nu are rugina, masina asta cu cati km o avea, chiar a fost intretinuta si de-asta nu ma indur de ea.

Referitor la a face reparatii/modificari la ea, am spus, manopera nu ma costa decat timp si chin si...pasiune. Ca de dus la "mecanici" nici nu incape discutie. Atunci chiar sunt bani aruncati fara rost, e ca si cum ai prefera sa te arzi singur. Ca mecanicii prefera sa faca lucrari simple, ieftine sa ia banii repede decat sa stea sa repare motoare, cutii, etc. Cu atat mai mult modificari.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

din toate masinile, tocmai la pejo care nu stie sa faca motoare bune te-ai oprit?

Si mai zici si ca esti cunoscator ...

 

Iti raspund cu o intrebare: intre un 1.9/2.0 TDI indiferent de cod motor si un 2.0 HDi, ghici ce-as alege oricand, la orice ora si in orice conditii? Si inchei subiectul curent ca nu vreau sa devin offtopic. Sa zicem ca m-am oprit la masina pentru care mi-a aprobat banca creditul.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motorica, cati prop are masina pe carte ca sa aflam cu aprox cati km are.

Plecam de la premisa ca avea 350k km....in functie de orasul in care a trait masina si cati prop a avut inainte determinam.

In medie un roman face 20k km pe an..deci masina ta are real aproape 600k km sa zicem....eu stiu e46 fl cu peste 500 km si inca merge bine mersi, si un e39 cu motir ca al tau de 136 cai care acum 10 ani avea 500k km facuti in ro..o vad si acum masina...merge...deci....nu te speria prea tare.

Link to comment
Share on other sites

N-are mai mult de 550k reali..credeam ca ai 2.0d. Motorul asta e super bun, fa un test de compresie sa vezi cum stai inainte sa te apuci de reconditionare. Daca ai valori bune, n-are rost sa desfaci motorul. Reconditioneaza injectoare, turbina, curata galerie de admisie, schimba furtune vacuum etc...
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

N-are mai mult de 550k reali..credeam ca ai 2.0d. Motorul asta e super bun, fa un test de compresie sa vezi cum stai inainte sa te apuci de reconditionare. Daca ai valori bune, n-are rost sa desfaci motorul. Reconditioneaza injectoare, turbina, curata galerie de admisie, schimba furtune vacuum etc...

 

Tocmai ca stiu ca e super bun, "six in line" de la BMW e extraordinar si dieselul si benzinarul, de-asta si sunt hotarat sa investesc in el. Ca daca era vorba de 2.0, ori de cati cai ar fi fost...nu mai deschideam eu topicul asta.

Am pe cineva in oras, inca nu mi-am permis sa-l deranjez, dar unii dintre voi sigur cred ca-l cunoasteti pe vestitul Musculescu din Braila cu Touring-ul lui benzinar 3.0i de 800 de cai. Si i-a mai pus si turbina la "aspira(n)tul ala!!! Offf...oare el o avea probleme sa treaca ITP-ul? :))))

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca exista firme care fac conversii de la aspirat la turbo pe masini noi, inainte de a fi livrate clientului final, as zice ca se poate face legal, fara nici un fel de probleme. Nu stiu insa ce costuri presupune omologarea asta.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tocmai ca stiu ca e super bun, "six in line" de la BMW e extraordinar si dieselul si benzinarul, de-asta si sunt hotarat sa investesc in el. Ca daca era vorba de 2.0, ori de cati cai ar fi fost...nu mai deschideam eu topicul asta.

Am pe cineva in oras, inca nu mi-am permis sa-l deranjez, dar unii dintre voi sigur cred ca-l cunoasteti pe vestitul Musculescu din Braila cu Touring-ul lui benzinar 3.0i de 800 de cai. Si i-a mai pus si turbina la "aspira(n)tul ala!!! Offf...oare el o avea probleme sa treaca ITP-ul? :))))

 

Inca mai sunt jegosi cu scoala profesionala de mecanici care fac legea si ce vor c....iele lor, inca, dar in max 1 an or sa zboare toate relicvele alea si vor ramane inginerii ar, si atunci co...tza te vedem la itp :sorcerer:

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bun, sa trecem la lucruri mai "tehnice" ca teoria e teorie, dar practica e alta. Uite ce vreau eu sa fac: stiu ca motorul meu 3.0d M57-D30 de 184 cai este de fapt un 2.9. Abia cel de 204 cai este realul 3.0d care a fost pus pe E46 FL xDrive si care sta si la baza motorului de pe X5 de 218 cai, daca nu chiar acelasi. Din ce am mai citit chiar si pe aici, diferenta dintre 2.9d al meu si 3.0d este o diferenta oarecum mica de cmc, dar e o diferenta destul de mare legat de turbina, injectoare, alimentare si soft. Eu asta vreau sa fac, sa adaptez (daca se poate) pe 2.9-le meu injectoare, turbo, alimentare si soft de 3.0d de pe E53, cu intercooler custom, evacuare custom si admisie pe masura. Sa ajung undeva pe la 250 cai cu motorul original, sa nu ma mai acuze ceilalti colegi de forum ca incalc legislatia ITP in vigoare :)))
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si bineinteles, ca sa fac o astfel de operatiune, trebuie ca si piesele interne ale motorului sa reziste la un efort fizic suplimentar. Prin urmare nu mai conteaza ce grad de uzura are motorul actual, o reconditionare serioasa este inevitabila. Motor pe care oricum il voi da jos cu tot cu cutie sa-i schimb ambreiajul, sa vad si ce mai e prin cutia aia, apoi flansele flexibile si in final grupul de schimbat cu totul, dar ce grup voi pune va trebui sa studiez mai mult tinand cont ca transmisia va genera cu totul alti parametri.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Boaska lasa tu ITP-ul. In toata lumea se face tuning, si in EU f mult pe diesel.

 

@Motorica vezi ca e un canal pe youtube in care au transformat exact un 330d sau xD e46, pe parcursul mai multor episoade. Din UK parca era omul. Te inspiri de acolo.

Multumesc mult, de-asta aveam nevoie. Nu vroiam sa raman cu impresia ca pasionatii de BMW accepta cu stoicism de dragul ITP-ului "sa-si ia fum" pe sosea de la pasionatii de VAG-uri cu ARL-uri si 1.8T-uri. Am sa caut, o sa ma documentez si am sa vad ce pot sa fac in limitele bugetului alocat

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bun, sa trecem la lucruri mai "tehnice" ca teoria e teorie, dar practica e alta. Uite ce vreau eu sa fac: stiu ca motorul meu 3.0d M57-D30 de 184 cai este de fapt un 2.9. Abia cel de 204 cai este realul 3.0d care a fost pus pe E46 FL xDrive si care sta si la baza motorului de pe X5 de 218 cai, daca nu chiar acelasi. Din ce am mai citit chiar si pe aici, diferenta dintre 2.9d al meu si 3.0d este o diferenta oarecum mica de cmc, dar e o diferenta destul de mare legat de turbina, injectoare, alimentare si soft. Eu asta vreau sa fac, sa adaptez (daca se poate) pe 2.9-le meu injectoare, turbo, alimentare si soft de 3.0d de pe E53, cu intercooler custom, evacuare custom si admisie pe masura. Sa ajung undeva pe la 250 cai cu motorul original, sa nu ma mai acuze ceilalti colegi de forum ca incalc legislatia ITP in vigoare :)))

Documenteaza te cum zice colegul @P.I.M.P si vezi „daca se poate“

Macar ai un punct de plecare si vezi tu unde ajungi cu totul inclusiv buget, timp,piese, etc.

Asa stii unde te invarti.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult, de-asta aveam nevoie. Nu vroiam sa raman cu impresia ca pasionatii de BMW accepta cu stoicism de dragul ITP-ului "sa-si ia fum" pe sosea de la pasionatii de VAG-uri cu ARL-uri si 1.8T-uri. Am sa caut, o sa ma documentez si am sa vad ce pot sa fac in limitele bugetului alocat

Posesorii de bmw nu intra in competitii ilegale si alte curse cu posesorii de ARL-uri si 1.8 T; vezi ca e un coleg pe forum care te poate inspira:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/169469-built-not-bought/page__st__600

Link to comment
Share on other sites

Boaska lasa tu ITP-ul. In toata lumea se face tuning, si in EU f mult pe diesel.

 

@Motorica vezi ca e un canal pe youtube in care au transformat exact un 330d sau xD e46, pe parcursul mai multor episoade. Din UK parca era omul. Te inspiri de acolo.

 

Asa este, poti sa faci ce vrei, tuning, dragrace, dtm, dar pe circuite, pe strada nu ai voie cu bombe

Te confisca aia cu totul daca te prind cu modificari

Dar asa e in romania, lasa ma ca merge asa , ce poate sa imi faca

Ce are daca scot fum cat o locomotiva cu aburi, doar e bmw ce dreacu vrei sa ma faca 1.8ts

Astia mai au putin si interzic dieselul si noi vrem sa poluam si mai tare

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa este, poti sa faci ce vrei, tuning, dragrace, dtm, dar pe circuite, pe strada nu ai voie cu bombe

Te confisca aia cu totul daca te prind cu modificari

Dar asa e in romania, lasa ma ca merge asa , ce poate sa imi faca

Ce are daca scot fum cat o locomotiva cu aburi, doar e bmw ce dreacu vrei sa ma faca 1.8ts

Astia mai au putin si interzic dieselul si noi vrem sa poluam si mai tare

Lasa ca la tine bate briza marii si imprastie particulele si poluarea spre vest :) eu nu inteleg de ce esti asa pornit, gandeste-te ca aici e forum bmw, dar eu cateodata seara, iau un pahar si urmaresc diverse site-uri si canale youtube, sa vezi acolo initiative si proiecte.

 

In uk sunt indieni si pakistanezi ce manipuleaza MOT-uri, in Franta e ceva specific magrebian, in Germania or fi turcii, nu stiu, macar la noi e bine ca nu e discriminare, se manipuleaza ITP cam peste tot.....deci suntem politically correct.

 

On topic: masina e destul de veche, sunt o groaza de chestii care pot/vor cadea sistematic, plus bugetul sa aduci masina asta in stare buna de functionare, mai bine te orientezi spre ceva mai nou, mai putin uzat; un 2.0 tfsi, de exemplu (asa nu risti sa te faca cei cu 1.8t ) :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred totusi ca m-am facut suficient de bine inteles. Poate ca e vina mea ca nu am pus problema suficient de bine de la bun inceput. Ar fi trebuit sa fiu mai tehnic si mai putin filosofic. Prin urmare: detin o masina pe care eu o consider cu foarte mult potential, dar cu pret de revanzare 0 din cauza nr de km si a taxelor si care necesita reconditionata. Prin urmare, daca tot sunt hotarat sa o pastrez si sa o reconditionez, ca si-asa nu iau mai nimic pe ea, de ce sa nu-i aduc niste plusuri? Cum ar fi spre exemplu o marire de putere in limitele normale si legale. N-am spus ca vreau sa transform masina in avion cu reactie, am adus discutia despre un 250 cai de la 184 cat am acum. Tehnologia la randul ei a evoluat in timp, daca era atat de suficient, stabil si fiabil motorul de 184 cai, la ce naiba l-au modificat nemtii si l-au facut de 204 cai pe aceeasi masina? Eu asta vreau, upgrade la E46 ca asta e modelul care imi place mie la BMW. Altfel faceam pe dracu in 10, imi luam un 335xd de E90 si nu mai aveam ce face pe aici si sa mai stresez lumea cu intrebari.

E ca si cum vreau sa reconditionez gardul de la casa, il las la fel, dar il dau cu vopsea mai rezistenta, ii intaresc pilonii, ii pun scanduri mai groase, etc.

 

Asadar, uitati ce am spus pana acum, raspundeti-mi si mie la o intrebare: cum pot sa ridic caii putere la un 330d E46, motor M57-D30? Ce-mi trebuie si costuri estimative. Restul gen ITP, omologari, etc, sunt fix problema mea si nu fac obiectul discutiei de fata.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca sunt, dar sincer nu cred ca la astea o sa ai ca la magazin - ies part nr x si ai 250 cai, sunt multe variabile un motor poate raspunde mai bine altul mai putin bine la tuning .edit- as zice sa verifici sa vezi exact in ce stare e motorul tau , daca e in stare buna porneste de la o remapare, posibil sa fie de ajuns pentru inceput.din stock se scot 220 cai dupa remap Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.