Jump to content

Seria 5 G30, 2017 - 2024


deeJayOg

Recommended Posts

am verificat si pe linkul din romania si nu e cazul. oricum, din ce am mai vazut pe forumuri, daca e o probl de fabricatie, se manifesta imediat, intre 5 si 20k km.

 

a mea are 63k deja si, cel mai probabil, e o defectiune si nu o problema de fabricatie

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

sper sa fi rezolvat problema:

 

sambata am fost la omv si moll pt G11 albastru si nu am gasit, fara sa ma gandesc ca puteam frumos sa completez cu apa distilata doar, evident cu urcarea punctului de inghet de la aprox minus 35de grade la aprox minus 30 de grade.

evident ca masina nu va vedea nicicand minus 30 de grade in timp scurt.

 

ca atare am pus aseara apa distilata, aprox 600ml.

 

surpriza a fost ca atunci cand am umblat la capacul vasului de expansiune, vas la care au umblat doar prietenii mei de la Automobile Bavaria Militari, pt ca stiu sigur ca la revizii mi-au masurat punctul de inghet din antigel...si gasesc capacul ca putea fi rotit extrem de usor, nefiind strans.

 

totusi, primele rotiri ale capacului au mers f usor si apoi s-a inclestat si a trebuit sa ma chinui sa il desfac, ca si cum filetul nu ar fi calcat cum trebuie, parte peste parte.

am completat cu cat era necesar si gata.

 

intrebare: sunt eu necunoscator sau acest capac o fi unul special care are prima parte a filetului care realizeaza etanseitatea si apoi el trebuie sa se invarta extrem de usor ca si cum ar trebui ca circuitul sa respire cu exteriorul? desi e clar o contradictie in ceea ce spun.

eu acum l-am inchis etans sau cel putin asa imi pare.

 

ramane sa urmaresc ce se intampla pe viitor.

 

verificati si voi , cei cu 520d cum este inchis acel capac si daca in cazul vostru sta strans foarte bine?

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

dimineata am primit mesajul asta in bord.

cand am verificat, intr-adevar in vasul de expansiune era extrem de putin lichid...maxim 15% din volum

 

am sunat la bmw si spunea ca fie este piedere pe undeva, fie exista posibilitatea sa fie ceva relationat cu valva EGR si a ramas sa verifice daca exista vreun recall in acest sens. totusi, eu nu auzisem de probleme in serie la motorul B47 cu EGR-ul si de programe bmw de recall pt acest motor.

 

are cineva cunostinte in acest sens?

 

de asemenea, am facut prostia sa nu merg la ei sa cumpar un litru de lichid de racire si am circulat asa vreo 20km.

 

stie cineva ce specificatie trebuie sa pun in bazin astfel incat sa caut pe la o benzinarie? pt ca e clar ca o programare nu va fi posibila imediat.

 

Am un amic cu un B47 (F10), nu aparea pe recall, serviceul BMW i-a confirmat ca totul este in regula si totusi 2 luni mai tarziu s-a dus la ei cu galeria topita in anumite puncte. Motivul? Blocarea racitorului si supraincalzirea galeriei.

 

In urma dosarului de constatare trimis la BMW, totul a fost inlocuit cu 0 costuri de partea proprietarului. Deci aparent si B47-le sufera de problema asta, chiar daca nu apare pe lista oficala de recall.

 

Curios ca si pe G pot aparea probleme. Ma asteptam sa fie izolata problema pe F-uri.

Link to comment
Share on other sites

Sufera si nu doar pana la 20K de km. Exemplul dat de mine, cu F25 tatalui meu, cu B47, masina avea peste 70K cand a aparut fix acelasi mesaj pe iDrive si s-a decis inlocuirea racitorului+EGR (in baza recall-ului). Ca idee, eu am deschis sa verific nivelul lichidului de racire si era bine strans capacul, nu s-a deschis excesiv de usor (as fi retinut).
Link to comment
Share on other sites

@ViBogdan - B47 apare ĂŽn lista de oficialĂŁ recall. E chiar cel mai vizat.

 

Din pacate toti cei cu B47 pe care ii cunosc, la verificarea online si cu telefon la service, au primit raspuns negativ, cum ca nu ar fi pe lista de recall.

 

Dupa patania amicului din Iasi, cand toate verificarile spuneau ca totul este in regula si totusi s-a prezentat cu galeria crapata la service, i-am sfatuit pe toti sa fie mai insistenti la service :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

am sunat totusi la bavaria dupa ce am scris aici si am zis sa nu las totul pe seama unui buson neinfiletat cum trebuie.

 

au verificat ei ceva, maxim 15 secunde si mi-au spus ca da, ar fi un recall. totusi, seria nu mi-au cerut-o si nu stiu cum au putut sa imi dea un raspuns atat de rapid.

 

ma gandesc ca din cauza scandalului anterior, cel cu care am vorbit, mi-a dat un raspuns afirmativ tocmai ca sa nu apara vreo defectiune si sa escaladeze apoi situatia din nou.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tineti aproape pe dealeri pentru recall. Eventual chiar sunati la vecini in Ungaria sau Austria, iar in caz ca aveti drum sa il schimbati acolo. Se accepta asta, fiind recall la nivel mondial.

Ideea e sa nu amanati aiurea.

 

B47 chiar ia foc spre deosebire de N47 (la care la fel se face recall) unde cazurile sunt ceva mai rare.

E infinit mai usor sa previi decat sa iti recuperezi banii dupa incendiu...asta daca ii mai puteti recupera.

 

Lista de recall se modifica treptat incat sa includa tot N47 si tot B47 pana in 2019 (deocamdata).

Si cand spun treptat e pt ca nu au capacitatea necesara producatorii.

 

In cazul meu (desi N47) luni la rand nu aveam recall, desi sunam aproape saptamanal. Efectiv imi era teama.

In final a intrat si seria mea in program si au fost schimbate direct, fara verificare, atat racitor cat si EGR.

Link to comment
Share on other sites

dimineata am primit mesajul asta in bord.

cand am verificat, intr-adevar in vasul de expansiune era extrem de putin lichid...maxim 15% din volum

 

am sunat la bmw si spunea ca fie este piedere pe undeva, fie exista posibilitatea sa fie ceva relationat cu valva EGR si a ramas sa verifice daca exista vreun recall in acest sens. totusi, eu nu auzisem de probleme in serie la motorul B47 cu EGR-ul si de programe bmw de recall pt acest motor.

 

are cineva cunostinte in acest sens?

 

de asemenea, am facut prostia sa nu merg la ei sa cumpar un litru de lichid de racire si am circulat asa vreo 20km.

 

stie cineva ce specificatie trebuie sa pun in bazin astfel incat sa caut pe la o benzinarie? pt ca e clar ca o programare nu va fi posibila imediat.

 

Am schimbat eu EGR, la B47 , 190 cp. facea parte din recall

Link to comment
Share on other sites

@mikken - sunt aproape de aceeași pĂŁrere cu tine cu mici excepții. Evident cĂŁ nu suntem toți la fel și nici nu avem aceleași nevoi.

 

- Eu fĂŁrĂŁ scaune sport nu rezist. Am senzația cĂŁ "pic" din ele dacĂŁ nu sunt "ĂŽnvelit" așa :laugh: - Ca idee, sunt peste scaunele sport din F30 totuși (cĂŁ asta pot compara), deci dacĂŁ vii de acolo tot sunt mai confortabile. La F30 cam sufeream la drumuri foarte lungi.

 

- Bordul digital. Eu unul sunt disperat dupĂŁ astea. Este un moft total, clar, dar fĂŁrĂŁ bord digital simt cĂŁ n-am ajuns cu tehnologia la zi. DacĂŁ nu dĂŁdeam F30-ul ĂŽi puneam și ĂŁluia 6WB

MeritĂŁ menționat cĂŁ dupĂŁ Iunie/Iulie 2019 și G30 are Live Cockpit și ID7, practic cele cu care vine G20-ul. Sincer nu m-am hotĂŁrât care ĂŽmi place mai mult, dar deocamdatĂŁ mizez pe astea de acum, care chiar dacĂŁ sunt digitale, imitĂŁ ceasuri ca sĂŁ zic așa.

 

- Suspensia M Sport m-a uimit și pe mine. Inițial eram ĂŽn dubii dacĂŁ sĂŁ iau mașina așa. Eu fugeam de la F30 care era stock și mĂŁ enerva. Mi-era teamĂŁ cĂŁ M Sport o sĂŁ-mi rupĂŁ spatele. Nu e așa din fericire și chiar prinde un punct bun ĂŽntre confort și sportivitate.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Total de acord la partea cu vopseaua, a mea este negru metalizat si este foarte sensibila, se zgarie foarte usor desi am avut mereu grija unde si cine o spala, au aparut in nici 1 an urme de pietricele, plus ca pe negru orice imperfectiune este extrem de evidenta.

Inca ceva, legat de parbriz din cate masini am avut chiar si mai vechi, nu am mai condus cu un parbriz atat de zgariat ca la Seria 5, practic cand bate soarele in el e chiar deranjant este zgariat si ciobit in toate partile pe toata suprafata, nu inteleg cum se face in halul asta atat de repede, nu este crapat deocamdata dar imi imaginez ca urmeaza si asta.

Mie imi lipsesc scaunele sport, cele standard cu reglaj semi manual nu sunt fantastice, sistemul Hi-Fi mi se pare asa si asa, HUD-ul e misto ziua, noaptea pe mine ma enerveaza teribil, uneori il si inchid, trapa imi place ca e mai luminos in masina, nu are utilitate dar eu tot anul tin partea textila deschisa.

Farurile chiar si cele standard mi se par foarte bune, in combinatie cu High Beam Assistant e foarte relaxant noaptea.

 

Edit@ Vizavi de recall-ul pentru B47, inteleg ca au acceptat ca e vreo campanie in sensul asta? Au decis sa iti schimbe ceva ?

Link to comment
Share on other sites

@deeJayOg: nu am mers cu G30 cu scaunele standard dar banuiesc ca nu sunt chiar ok la suport lateral. Cele sport sunt fantastice la asta si arata si foarte bine, recunosc, insa de ce naiba le-au miscsorat nu pot sa inteleg. Tu ai piele pe ele sau cele standard de la pachetul M cu alcantara? Daca nu tine bugetul scaunele comfort, cred ca asta ar fi compromisul ideal...M pack si nu mai pui piele (care costa si peste 2000 euro). Ah si clar scaunele sport de pe G30 sunt peste cele sport de pe F30 si chiar G20 ca design si suport lateral. La G20 insa le-au facut laterale sezutului mai mici si mai lasate un pic parca, nu deranjeaza deloc la picioare.

 

@raduron10: ce trist ca si vopseaua metalizata e slaba calitativ :( Ma gandeam ca are lacul mai ok...totusi dai 1000 euro in plus pentru asta. Din pacate sunetul hi-fi e un compromis daca nu vrei sa dai banii extra pe navigatia professional. La Mercedes te lasa sa pui sistemul Burmester in orice configuratie, mi se pare genial cum se aude pentru 1000 euro (as zice peste HK de la BMW).

Link to comment
Share on other sites

@mikken - am piele Dakota Canberra Bej. Câteodată alunec parcă și din astea :))))

 

Cât despre vopsea exterioară, eu am Individual - cred că prețul e doar ca design, nu cred că are o calitate mai bună. Mă feresc de cârpe cât pot de mult. Pe mine nu mă lasă inima să stau fără mașină 2-3 zile, dar un ceramic coating ar merge bine cred în situația asta.

 

Hi-Fi e ok dacă nu ai pretenții exagerate. Mai ales dacă nu asculți la volum mare, e ok. În orice caz, chiar și stock BMW mi se pare că punând wooferele sub scaun tot face o treabă mai bună ca Audi, Mercedes sau Volvo (ca să zic strict de Premium aici). Le-am tot ascultat pe toate și față de BMW, la ceilalți se aude oarecum "spart" sunetul cât timp nu e opțiunea de vârf.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

@mikken - am piele Dakota Canberra Bej. CâteodatĂŁ alunec parcĂŁ și din astea :))))

 

Cât despre vopsea exterioarĂŁ, eu am Individual - cred cĂŁ prețul e doar ca design, nu cred cĂŁ are o calitate mai bunĂŁ. MĂŁ feresc de cârpe cât pot de mult. Pe mine nu mĂŁ lasĂŁ inima sĂŁ stau fĂŁrĂŁ mașinĂŁ 2-3 zile, dar un ceramic coating ar merge bine cred ĂŽn situația asta.

 

Hi-Fi e ok dacĂŁ nu ai pretenții exagerate. Mai ales dacĂŁ nu asculți la volum mare, e ok. Ăn orice caz, chiar și stock BMW mi se pare cĂŁ punând wooferele sub scaun tot face o treabĂŁ mai bunĂŁ ca Audi, Mercedes sau Volvo (ca sĂŁ zic strict de Premium aici). Le-am tot ascultat pe toate și fațĂŁ de BMW, la ceilalți se aude oarecum "spart" sunetul cât timp nu e opțiunea de vârf.

 

Mi se pare incredibil sa dai atatia bani pe vopseaua individual si sa fie slaba calitativ. La mine mai e o problema si cu spalatoriile, nu prea exista in zona mea self wash si prin Germania nu exista conceptul de spalatorie cu oameni care sa se ocupe. Asa ca in 99% din timp vede tunel de la benzinarie, ceea ce e jale pentru vopsea :(

 

Legat de sunetul hi-fi, sunt de acord cu tine, iar eu cam am pretentii de la un sistem audio ca petrec mult timp in masina si mereu ascult ceva. Clar HK e peste hi-fi, insa ma enerveaza maxim ca ma obliga sa pun navigatia professional care costa enorm si nu-mi aduce mai nimic in plus fata de cea standard. La Mercedes poti configura Burmester in orice situatie. Mie mi s-a parut ca Burmesterul (nu high-end) este peste HK la fidelitate si armonia sunetului. Tu zici ca suna mai bine HK?

Link to comment
Share on other sites

Burmester sunĂŁ bine, dar dupĂŁ ce te pierzi puțin prin reglaje. Trebuie sĂŁ cam urci ĂŽn bass din punctul meu de vedere ca sĂŁ obții aceeași ambianțĂŁ plĂŁcutĂŁ. Cam asta am fĂŁcut și cu HiFi-ul de pe G30. Am urcat mai mult cumva ĂŽn bass ca sĂŁ obțin calitatea pe care mi-o doream.

 

H&K e din start bine și ĂŽl poți regla spre foarte bine.

 

Senzația mea este cĂŁ sunetul este bine așezat ĂŽn toatĂŁ cabina la BMW cu HK, mai bine ca Burmester la Merc, deși și acolo au woofere poziționate ok, parcĂŁ nu mĂŁ "ĂŽnvelește" la fel de bine sunetul. E o idee mai clar aș zice totuși Burmester.

 

Oricum e foarte subiectiv ce zic eu. Fiecare ĂŽși dorește altceva de la audio ĂŽn mașinĂŁ.

 

Am auzit și Bowers and Wilkins pe G30 apropo, e superb, dar mult prea piperat ca preț.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

N-aș vrea sa va supĂŁr prea tare, eu sunt fan Audi care de ceva ani a trecut pe bmw... Dpdv costuri și traim prea puțin sa ne dam cu o masina și un model. Asa ca acum bmw :)

Pana mai ieri am avut un a4 și un X4 ĂŽn ultimii 2 ani dotate ok ambele dar nu top (quattro/alcantara și xdrive/led Matrix d-astea... etc).

La interior Audi ii bate din absolut orice poziție la scaune și confort și materiale și culori, chiar și spațiu interior... Nu exista ĂŽn opinia mea dubii la castigator... Totul pana la sunet. La sunet bmw ii sparge. Audi hi-fi e cam pocnitoare vs bmw hi-fi. Iar când ĂŽți iei HK e deja superb. La piele bmw sta prost spre f prost. Am acum un seria 5 și un X5 (ambele dotate peste ce aveam ĂŽn trecut) și pielea asta Dakota e carton, aia nappa e mișto dar se zgârie f repede...

 

Acum, seria 5 mi se pare astĂŁzi masina ideala pt mine, pana probabil voi avea seria 7 (sper și eu). A4 deși ok mi se parea o idee cam mica pe când a6 mi se pare o barca. DacĂŁ ar fi sa aleg la Audi as alege a7 dar nu e chiar ce ĂŽmi place. Poziția la condus ĂŽmi place cel mai mult și ĂŽmi place trenul de rulare... Modul cum se așeazĂŁ la drum bmw 5 mi se pare superb, ĂŽmi place sa o calc moderat.

Interiorul la noul BMW este muuuuult pe ce oferea ĂŽn trecut bmw. E chiar plĂŁcut dar parca exagereaza cu luciul ala negru...

 

Ce ma enerveazĂŁ este sunetul motorului... La Audi deși era tot 2l/190cp nu se auzea nimic, când am luat-o a crezut inițial ca mi-au dat benzina. La asta hâraie prea tare pt gustul meu. Asa fac toate, și x4 tot același motor avea și la fel fĂŁcea.

 

M-am conversat cu colegul edit pe topicul lui dar as vrea un ajutor. Mașina (luata sec hand) nu are ĂŽncĂŁlzire auxiliara. 3 lucruri ii lipsesc sa fie mașina perfecta... Aceasta ĂŽncĂŁlzire, trapa și keyless entry, chestii pe care soția le are. Pot trai fĂŁrĂŁ ele fĂŁrĂŁ probleme dar nu pot trai sa știu ca soția ĂŽnainte sa ĂŽși punĂŁ ghetuțele apasĂŁ pe telefon și gĂŁsește mașina calda și dezghețata și eu ma duc ca un cĂŁțel și o pornesc... Și ma roade rĂŁu. La a4 nu aveam autohold și pana nu l-am pus nu m-am lĂŁsat.

 

Asa ca va rog ajutor. Cum fac sa pun și eu pornirea din cheia originala pe seria 5? Sigur tre sa se poata...

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@cristimate - Nu prea există OEM așa ceva. Ei vor să-ți oprească motorul cu Start/Stop când ești la volan dar să mai pornești cu ea staționară, fără șofer, dă rău la noxe, le scade media. :)

 

Webasto/Aux Heating e soluția.

 

Despre sunet, a fost o schimbare în bine prin 2008-2010 aș spune la BMW. Inițial se auzea groaznic, cel puțin E39 și primele E60-uri mi se păreau ca niște tigăi cu muzică dacă nu aveai variantele de top la audio. :)

A6-le C6 2010 pe care îl aveam avea un sunet foarte bun și stoc. De la A6 C7 din 2011 au bușit-o complet. Inclusiv acum la ultima variantă.

 

Sunetul motorului e totuși destul de tăcut în habitaclu la G30. Nu mi se pare deranjant dacă vorbim de diesel aici, mai ales că vin de la F30 unde era balamuc. Până la urmă cu toate antifonările tot un mic tractoraș e cel în 4 cilindri. Cel în 6 e chiar plăcut sincer. Benzina mi se pare că se aude foarte foarte plăcut indiferent de variantă, chiar și cel în 4 cilindri.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.