Jump to content

Seria 5 G30, 2017 - 2024


deeJayOg

Recommended Posts

la cat de calduroase sunt verile la noi, nu ar avea oare mai mult sens 5w40?

 

am observat ca, cam toti producatorii recomanda 5w30 pt RO, dar temeperaturile reale in timpul verii sunt destul de ridicate, nu m-am documentat foarte mult in privinta asta, nu stiu daca la temperaturi de 15-30 de grade, cat avem noi primavara/toamna, sunt diferente de vascozitate intre 5w30 si 5w40

Link to comment
Share on other sites

la cat de calduroase sunt verile la noi, nu ar avea oare mai mult sens 5w40?

 

am observat ca, cam toti producatorii recomanda 5w30 pt RO, dar temeperaturile reale in timpul verii sunt destul de ridicate, nu m-am documentat foarte mult in privinta asta, nu stiu daca la temperaturi de 15-30 de grade, cat avem noi primavara/toamna, sunt diferente de vascozitate intre 5w30 si 5w40

 

Primele doua caractere fac referire la climat: 0W, 5W, atunci cand uleiul e rece. Celelalte cifre, 30, 40, 60 se refera la vascozitatea uleiului atunci cand motorul a atins temp optima de functionare. Comparand un 0W30 cu un 5W30 inseamna ca primul va fi mai fluid (mai putin vascos) la rece decat al doilea, iar la cald vor avea aceeasi vascozitate.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca voi rămâne pe 0W30, nu știu ce a avut din fabrica, la primul schimb am pus 5W30, la al doilea schimb 0W30, dar mi se pare ca motorul se aude mai frumos și consumul a scăzut.. bine, s-a și încălzit vremea...

Ala din fabrica a fost un cu totul alt ulei (pe ala daca il schimbi tu chiar pierzi garantia).

La ce intervale ti-am propus sa schimbi uleiul motorului?

Stim ca faci distante lungi.

 

Pana cand tii masina asta?

 

Fie ca tu sa fii primul care se va tine de 0w30 pana motorul incepe sa consume, bine asa? ;)

 

Poti sa raspunzi in topicul "masina mea". ;)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mi-am propus sa schimb la 15k, tocmai pt ca fac drumuri lungi.

0W30 este prea "subtire"? Ideea e ca pe toate mașinile am pus numai 5W30 și nu am avut probleme. Deci, probabil, asa voi face si in continuarea :)

Tocmai asta e, pentru ca faci distante de sute de km banuiesc.., eu probabil as fi schimbat pe la 20k km.

Stii, tu esti "candidatul" ideal; ai putea sa trimiti monstre la analizat uleiul; una chiar inainte sa il scoti la, sa zicem, 10-12k km si una la alt schimb (sau poate pe acelasi ulei..) la putin peste 20k km.

Si sa ni le arati si noua.

Ar fi ceva unic pe forumul asta! Care dintre noi pune primul raport? :))

Sincer ma gandeam sa fac o experienta ca asta chiar eu la vechitura mea.. inca nu am uitat ;)

 

Dealerul ce mai zice la G30, tot la 30k km sau cand te anunta motorul trebuie schimbat uleiul din el?

 

Cat despre 0W vs 5W sincer cred ca are mai mare impact (pentru mine), cand dimineata ii dau cheie si plec ii fac mai multa dauna motorului (cu 0W..) decat daca astept pana la 1 minut; dar asta ramane numai parerea mea si rog nu va/te crampona ca gresesc sau nu.

Pe de alta parte pe mine ma lasa rece eficienta de care vorbesc aia care au proiectat motoare cu ulei 0w pt. tarile calde.. eu il consider prea subtire, iar eficienta de care vorbesc proiectantii chiar nu cred ca nu afecteaza mecanic, intern componente supuse frecarii. Mai ales cand e "incetatenita" in memoria colectiva, ideea ca dupa 100-150k km motorul e obosit.. (de ce sa nu participe si ei la treaba asta? - asta e sarcasm)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La g30 te anunta sa schimbi uleiul in functie de cum mergi cu masina si in ce regim, calculeaza singura, nu este interval fix de 30.000 de km. Asa este si la f10 si la mai multe... La mine in Germania a fost schimbat la 24 de mii, 26, 25...
Link to comment
Share on other sites

“cand dimineata ii dau cheie si plec ii fac mai multa dauna motorului (cu 0W..)”

 

Fals.

 

Un ulei cu indice 0W, având o vascozitate mai micã la rece, pelicula de ulei va proteja mai bine motorul decât in cazul unui ulei cu indice 5W, dat fiind faptul ca uzura cea mai mare la un motor este la pornire, la rece.

 

Și ca proces de obținere, fabricație, un ulei 0W este superior unuia cu 5W, automat și mai scump.

 

Oare asa sa fie ? Se zice ca strict pe pornire uleiul cu vascozitate mai mare protejeaza mai bine motorul...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Un ulei cu indice 0W, având o vascozitate mai mică la rece, pelicula de ulei va proteja mai bine motorul decât in cazul unui ulei cu indice 5W, dat fiind faptul ca uzura cea mai mare la un motor este la pornire, la rece.

 

Și ca proces de obținere, fabricație, un ulei 0W este superior unuia cu 5W, automat și mai scump.

Nu trebuia sa iti faci griji, ce am accentuat stiam si probabil stie toata lumea interesata.

Dar ce te faci daca in realitate nu se intampla chiar asa? Nu realitatea din testele lor si apoi aplicate estimari.., ci REALITATEA de la 150-200-300k km in bord??

 

Stii nu se pupa deloc realitatea asta a lor facuta pe genunchi in care ii intereseaza doar profitul si pseudo-ecologismul.. cand vor doar sa faca cat mai multe masini nu si fiabile. Nu veni cu ideea data de "noile tehnologii" care ne aduc numai progres, ca nici pe asta n-o inghit.. (si nu ca nu pot intelege..) dar hai sa nu o dam.in altele..

 

Desigur postarea de mai sus nu opreste pe absolut nimeni convins de alte lucruri sa ii dea talpa 3 secunde dupa prima cheie ca are un ulei care curge mai repede la rece, si sa schimbe in 3000 rpm.. Doamne sa ma fereasca sa ajunga la mine un asa SH!

 

Afla ca uleiul facut de Shell e mai scump cel mai vechi decat cel mai nou.. sunt doua generaii/tipuri 5w40 (de care pun eu la a mea..). Nu multi stiu dar baza extrasa din gaz natural e mai ieftin de produs decat cealalta "clasica" din petrol. Aditivii, aia creca is as ieftini zilele astea ca numai o dorinta de a tine pretul sus a fabricantilor ne fac pe noi sa platim gama de preturi care o platim..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stimabililor, eu am un G30, 3.0, iar eu pun ulei de motor 0W30 LL 12FE, deoarece tot vestul pune numai 0W30, si il schimb la maxim 15k km. Doar in reperezentantele din Romania se foloseste 5W30, ca na este mai ieftin la achizitie si genereaza un profit mai mare...

De exemplu, litrul de ulei la butoi (204l) ajunge la achizitie undeva la 12/14 lei, si este vandut la 90 lei de reprezentante si la 40/50 lei de service-urile multimarca, daca ar pune 0W30, unde achizitia este pe la 55 lei, nu ar mai face nimeni revizia cu 0W30 deoarece ar trebui sa vanda litrul cu 200 lei....

Mai mult decat atat, tot uleiul 5W30 BMW intrat in Romania este produs in Spania...cu o calitate mai slaba decat cel pentru vest.

 

Si da 0w30 urca mai repede in rampa, are o marja de temperaturi mai ridicata decat 5W30, ai un consum usor mai mic, motor mai silentios...

Link to comment
Share on other sites

Stimabililor, eu am un G30, 3.0, iar eu pun ulei de motor 0W30 LL 12FE, deoarece tot vestul pune numai 0W30, si il schimb la maxim 15k km. Doar in reperezentantele din Romania se foloseste 5W30, ca na este mai ieftin la achizitie si genereaza un profit mai mare...

De exemplu, litrul de ulei la butoi (204l) ajunge la achizitie undeva la 12/14 lei, si este vandut la 90 lei de reprezentante si la 40/50 lei de service-urile multimarca, daca ar pune 0W30, unde achizitia este pe la 55 lei, nu ar mai face nimeni revizia cu 0W30 deoarece ar trebui sa vanda litrul cu 200 lei....

Mai mult decat atat, tot uleiul 5W30 BMW intrat in Romania este produs in Spania...cu o calitate mai slaba decat cel pentru vest.

 

Si da 0w30 urca mai repede in rampa, are o marja de temperaturi mai ridicata decat 5W30, ai un consum usor mai mic, motor mai silentios...

De ce are marja de temperatura mai ridicata si de ce consuma mai putin? Are acelasi indice de vascozitate la cald, deci?

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Mai fac si eu un mic update la cele intamplate cu masina...adica doar de bine, nicio problema.

Masina are acum 78000km, tocmai ce i-am facut revizia, schimbat tot la ea.

La 60000km am schimbat placutele pe spate, ca imi arata in bord.

Pe fata le-am schimbat acum la 78000 dar inca nu imi aparuse nimic in bord, deci mai mergeau cel putin 5000km.

Am pus cauciucuri de vara Michelin PS4, care imi pare peste cele primacy 3 ce le aveam, parca "sta mai teapana in curbe" dar poate e doar placebo.

Acum o intrebare pentru "cunoscatori", mi-au facut o oferta buna la un M3 si la un 840GC xD; masini noi, dar cu "carte tehnica in limba romana"; eu pana la acest G30 am cumparat toate masinile noi din romania, adica 5 bmw-uri...toate cu greierasi, toate scartaiau. intr-adevar, erau serii 3,4 si X1.

Acest 5 zici ca e tanc, nu se aude inca nimic, este ca in prima zi si peste 2 zile face 3 ani de cand il am eu si in octombrie va face 4 ani de la fabricatie.

Este vreo diferenta intre calitate, adica mai bine sa iau un 8 din Germania sau de aici, curios ca aici primesc niste oferte la care cei din Germania nici nu pot visa, chiar mi-a scris un dealer din Munchen cand i-am spus ce oferta am la m3 aici...."domnule, cunparati mai bine din Romania atunci, asa pret nu veti primi niciodata in Germania".

Poate ma lamureste cineba, dar repet, nu mituri, vorbim de masini din clasa G, masini de dupa 2017...

Multumesc si seara faina

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult!

Sincer si mie mi s-a parur la fel. Masina asta am luat-o de la bmw munchen la 9 luni si 16000km si este acum ca si arunci. Nici un greieras, nicio problema.

Probabil ca urmatoare tot asa am sa o iau, iar drumul pana acolo…o placere, cand te intorci cu ea pe roti!

Te salut si multumesc

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Lucrand intr-un domeniu, prin care imi fac veacul prin fabricile de automotive (atat OE cat si Tier 1 sau 2 supplier), pot sa va asigur ca nu exista diferente de calitate pentru Est si Vest. In fabricile de automotive se lucreaza la productia masinii, in takt time (timp de ciclu) standard, de ex. Dacia are 58 de secunde pentru fiecare masina, timpul neputand fi extins, pentru a cauta piese mai bune sau mai proaste. De asemenea la asamblare se lucreaza pe principiul JIT (Just in time) iar cand vine vorba de componente pe FIFO (First in First out).

Diferentele exista in principiu din componente, orice OEM ca BMW, avand mai multi furnizori pentru aceleasi piese. De exemplu la faruri pot fi: Valeo, Hella, chiar si Elba din Timisoara. Calitatea fiind putin diferita si in functie de ce se nimereste pe masina, sa fie mai bun sau mai putin bun.

Pentru BMW de exemplu: Bordul si fetele de usi se fac in Romania, inclusiv la viitorul seria 7, cod G70, pedalele sunt facute si la Timisoara, inclusiv pentru M-uri cat si pentru Maybach, farurile la Timisoara de doi producatori, placute la Caransebes, inclusiv pentru Porsche, pompa de ad-blue la Brasov si tot asa.

Daca veti verifica masini diferite cu echipari identice, este posibil ca una sa aiba geamuri Pilkington, altele Fuyao sau chiar Standard Profil.

 

Unde mai pot fi diferente, este la fabrica unde este produs. De exemplu: Renault Megane: cel facut in Turcia, este mai putin calitativ decat cel facut in Franta sau Spania.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar si asa, tot e posibil in teorie. Masinile se fac la comanda, nu se produce pe stoc. Asta inseamna ca poate fi un lot de comenzi pentru care se foloseste un anume lot de materiale si componente, si un alt lot de comenzi pentru care se folosesc alte materiale si componente. De exemplu (un exemplu la intamplare) pot sa faca masini pentru Europa de Est martea si joia, si pentru restul lumii in celelalte zile.

 

Nu inseamna ca stiu ca asa ceva se si intampla. Doar zic ca e posibil, chiar si pe linia de fabricatie cu timp standard.

Link to comment
Share on other sites

Nu este posibil. Chiar daca masinile nu sunt produse pe stoc, toate componentele si sub-ansablele sunt. Din acest motiv, cum spuneam se lucreaza FIFO. Prima piesa care a venit, aia va fi prima montata pe masina. Diferentele sunt de la calitatea pieselor sau de la locul de productie, dar nu sta nimeni sa faca masini pentru tari din est si din vest.

 

De asta, majoritatea producatorilor au fabrici in Europa, pentru a produce pentru Europa (dpdv transport si dar si pentru ca cerintele sunt altele), pentru America sunt in America (de Nord sau Sub), in Asia, produc majoritar in China.

 

Tocmai pentru ca cerintele legale sunt diferite, iar pentru a modifica procesul de productie pentru fiecare varianta sau piata, ar dura foarte mult.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Unde mai pot fi diferente, este la fabrica unde este produs. De exemplu: Renault Megane: cel facut in Turcia, este mai putin calitativ decat cel facut in Franta sau Spania.

 

Pai afirmatia asta contrazice ce zici mai sus. Vrei sa spui ca diferenta de calitate provine din "manopera", daca piesele sunt aceleasi furnizate si in vest? Si daca da, cum - turcul strange un surub la un alt cuplu decat spaniolul? Nu mai pierde timp cu alinierea portierelor? E redus personalul de la QC/receptia finala?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai afirmatia asta contrazice ce zici mai sus. Vrei sa spui ca diferenta de calitate provine din "manopera", daca piesele sunt aceleasi furnizate si in vest? Si daca da, cum - turcul strange un surub la un alt cuplu decat spaniolul? Nu mai pierde timp cu alinierea portierelor? E redus personalul de la QC/receptia finala?

 

Fabricile si procesul nu sunt identice, chiar daca discutam de acelasi producator. Mai jos un exemplu, din fabrica Ford din Koln. In Craiova acelasi proces se face manual. Fiecare fabrica are ciclul ei de modernizare/automatizare.

Da, poate fi faptul ca un proces de strangere in Franta sa fie cu scule calibrate la 3 luni, iar la turci, sa se calibreze din an in Paste.

QC poate fi facut intr-o fabrica cu sisteme vision performante, iar in alta la ochi sau cu cale

 

@wictor - nu exista asa ceva. Intamplator stau destul de mult prin Dacia, Ford, Daimler, Skoda, Hella, Conti, Valeo, Faurecia si personal n-am vazut nicio diferenta pentru piete si nici nu exista asa ceva. Discutam de perioada moderne, nu de anii 70-80.

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca unii dintre romani sufera de mania persecutiei si teoria conspiratiei.

 

Normal ca la mancare exista diferente, pentru sa ca se analize extinse asupra gusturilor predomintante pentru fiecare piata.

 

Cola e mai dulce intr-o tara, mai acida in alta. Dar daca tu crezi ca sta BMW, MB, Audi, Ford, PSA, AR sau oricine altceva, sa isi tina stoc de piese, ca astea tre sa le trimitem la romanasi, e parerea ta.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca omul aia face si aia lucreazĂŁ si va spune clar un fapt, nu ĂŽnțeleg de unde contrazicerea, puteți spune ca posibil la unele mĂŁrci mai premium lucrurile stau altfel i sa nu ĂŽl puteți contrazice doar pentru ca puteți si asa vreți. Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca unii dintre romani sufera de mania persecutiei si teoria conspiratiei.

 

Normal ca la mancare exista diferente, pentru sa ca se analize extinse asupra gusturilor predomintante pentru fiecare piata.

 

Cola e mai dulce intr-o tara, mai acida in alta. Dar daca tu crezi ca sta BMW, MB, Audi, Ford, PSA, AR sau oricine altceva, sa isi tina stoc de piese, ca astea tre sa le trimitem la romanasi, e parerea ta.

 

 

Preferinte ca preferinte dar cand te duci in Moldova fanta e apa chioara si cola la fel:)).

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca in urma analizelor facute acolo, lor le place sa fie apa chioara. Poate ar fi fost de preferat cu aroma de vodca :)

 

Daca mergi in Cehia, o sa vezi ca o Coca Cola normala este mult mai putin dulce decat cea din Romania. La fel si la ciocolata.

Edited by Luciosu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.