Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Au un pic de joc, inca nu sunt convins, mai vedem. Mecanicul a zis ca toate bucsile pe spate sunt ok, bufnitura la schimbare ar putea fi din planetarele spate (o ipoteza - flanse), ramane de vazut ce se schimba odata cu inlocuirea celor pe fata.

 

La fel si cu un inceput de sfarsit al rulmentului de presiune, a carait de vreo 2 ori, adunat cu faptul ca ambreiajul e cam tare, va trebui sa vad ce e pe acolo, insa nu ma grabesc.

Edited by pvsilviu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sambata si duminica, vreme frumoasa, am mesterit un pic la ea.

Ma uitam acum pe real oem si cred ca furtunul din poze e o improvizatie. Ce ziceti?

Bine, si colierele mele sunt super, recunosc.

 

Furtunul, daca nu gresesc, vine de la pcv.

post-97284-0-73250800-1641295877_thumb.jpg

post-97284-0-35635500-1641295887_thumb.jpg

Edited by pvsilviu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E improvizata doar insulatia. Exista 2 tipuri de furtune la CCV, varianta normala si cea de iarna, iar la cea de iarna are o insulatie pentru a fi protejata de frig.

Asta e varianta de iarna, ti-as recomanda sa schimbi tot kitul CCV, e un bun preventive maintenance care pe forumuri straine cam toata lumea il face.

 

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0441/8748/4320/products/11617534237E46-2_2df1725f-d34f-446d-8b7c-c0c54751173d.jpg?v=1602870142

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Voi schimba tot kitul, in curand. Operatia o voi face eu desi nu e chiar usor de ajuns la pcv (dar, macar incerc).

 

In prima poza, aia nu e izolatie, este un furtun care face legatura intre piesa de prindere in motor (teu la 90) si tubul dinspre pcv (care este din plastic tare, casant). Eu, pentru moment, am adaugat cele doua coliere de sarma. Cum de nu am vazut pana acum, nu stiu.

 

Pai e cu siguranta o "improvizatie" neaosa romaneasca :thumbsup:

 

Cam asa ar trebui sa arate:

 

3VGnMJ4.jpg

 

LE: nu m-ar mira ca problemele de vacuum pe care le-ai avut sa fi fost in legatura macar partiala cu "improvizatia" asta :)

 

 

Merci Cornel, acum am vazut poza ta pe telefon (sunt la munca si sunt limitat in acces).

Clar, s-a rupt si a fost pus un manson de cauciuc, fara coliere. Dar, am pus eu doua romanesti, :).

 

Am adaugat si pcv-ul pe lista.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am  schimbat planetarele fata. 

Prima impresie: au disparut multe zgomote dar, cel mai important, bufnitura la schimbarea vitezelor, s-a atenuat foarte mult, peste 70%, zic eu. Asta inseamna ca, daca le voi schimba si pe cele de pe spate, bufnitura ar trebui sa nu se mai simta.

Stateam si ma gandeam: joc in cardane, joc in planetare, si fata si spate, mult a avut de suferit masina asta, in trecut.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare, a trecut ceva timp.

In urma cu vreo 2 saptamani am observat ca s-a ars una din lampile de la nr. 

Care sunt schimbate pe led, de anteriorul, ca asta-i lipsea chelului. Singurele leduri de pe masina. Si lipite prost cu pistolul de lipit (ca de fapt nu se arsese nimic, doar se dezlipise un fir).

Schimbat amandoua, lumina feerica, portbagajul nu se mai deschide decat din telecomanda sau cu cheia (cu mana, nu). Ok s-o fi bulit incuietoarea.

Asta seara l-am pus pe fii-miu sa puna diagnoza. O gramada de "no communication possible whith  ..." vreo 14.

Ce dreak sa se fi intamplat? Ceva idei, pana gasesc un electrician?

Altfel, masina e brici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/21/2022 at 8:18 PM, pvsilviu said:

Salutare, a trecut ceva timp.

In urma cu vreo 2 saptamani am observat ca s-a ars una din lampile de la nr. 

Care sunt schimbate pe led, de anteriorul, ca asta-i lipsea chelului. Singurele leduri de pe masina. Si lipite prost cu pistolul de lipit (ca de fapt nu se arsese nimic, doar se dezlipise un fir).

Schimbat amandoua, lumina feerica, portbagajul nu se mai deschide decat din telecomanda sau cu cheia (cu mana, nu). Ok s-o fi bulit incuietoarea.

Asta seara l-am pus pe fii-miu sa puna diagnoza. O gramada de "no communication possible whith  ..." vreo 14.

Ce dreak sa se fi intamplat? Ceva idei, pana gasesc un electrician?

Altfel, masina e brici.

Nu s-a bulit nimic, doar ti s-a intrerupt un fir la harnessul de la portbagaj. Probabil iti apare si in bord martorul de portbagaj deschis mereu.

Eu am patit la a mea si s-a rezolvat cu inlocuirea firelor rupte:

 

Se intampla la orice masina, am vazut masini din 2014 cu firele astea intrerupte, deci la o masina de 20 de ani e chiar multumitor ca au rezistat atat.

LE: My bad, am vazut abia acum ca ti se deschide din telecomanda...la mine se deschidea doar mecanic cu cheie. Inseamna ca ai o problema cu butonul ala. Ai putea sa verifici daca sunt oxidate contactele lui.

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Update

Am rezolvat cu franele, discuri ok, placute ok, strans un pic si gata, a fost suficient (a doua oara, deja).

La portbagaj a fost un fir intrerupt, rezolvat si asta. Acolo trebuie sa fac ceva, sa protejez mai bine cu un copex, vor mai fi probleme.

Pe diagnoza cred ca nu mai e bun cablul, putin dai, putin te tine.

In schimb, se pare ca trebuie sa umblu la bratele fata (cred ca am mai scris), dupa alte doua vizite la firme care regleaza unghiul de fuga bratul dreapta fata nu e bine montat (pana la capat sau cam asa ceva). Marti o rezolv cumva, sper ca nu prin inlocuire. Acum un an am schimbat bratele fata si a inceput sa traga dreapta dupa reglajul unghiului.

Update

Am rezolvat cu franele, discuri ok, placute ok, strans un pic si gata, a fost suficient (a doua oara, deja).

La portbagaj a fost un fir intrerupt, rezolvat si asta. Acolo trebuie sa fac ceva, sa protejez mai bine cu un copex, vor mai fi probleme.

Pe diagnoza cred ca nu mai e bun cablul, putin dai, putin te tine.

In schimb, se pare ca trebuie sa umblu la bratele fata (cred ca am mai scris), dupa alte doua vizite la firme care regleaza unghiul de fuga bratul dreapta fata nu e bine montat (pana la capat sau cam asa ceva). Marti o rezolv cumva, sper ca nu prin inlocuire. Acum un an am schimbat bratele fata si a inceput sa traga dreapta dupa reglajul unghiului.

 

Aha, acum am vazut ce protectie trebuie sa fie acolo, eu nu o mai am, trebuie sa o cumpar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2022 at 9:16 AM, ingineru' said:

La frane ma refeream 🙂

De bucsile astea zici?

778B32AB-6967-4786-A95B-0CF7FCD05F59.jpeg

Da, astea sunt. Acum am Febi Bilstein si sunt ok.

La al 4 lea service pentru reglajul unghiului a observat un tip ca cea din dreapta nu e montata corect.

Azi a fost remediata problema, maine refacem unghiul si sper sa fie totul ok, in sfarsit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hai sa mai scriu si eu, aici.

Masina e ok, folosita zilnic, mai mult de fii-miu, are 237k km (30k la mine, in 2 ani si un pic). Sigur, se mai strica cate ceva, periodic, dar e ok.

Intrucat a iesit fii-miu pe leafa (desi e inca student) urmeaza cateva investitii in ea, platite, cica, de el: vopsit total, planetare spate, bara spate M (achizitionata deja), praguri M (doar ele mai lipsesc), trimuri negre, vopsire piele, etc.

I-am propus sa stranga 10k euro, eu ii dublez suma si sa-si ia alta masina. Refuz total, o tine cel putin pana in 2026.

Eu preferam sa o bag in garaj, sa-i fac reparatii, si sa o conserv, dar ... mai astept.

O conducem, in continuare, cu mare placere, ramane insa o placere scumpa: impozit, asigurare, consum, reparatii, toate sunt la valori mari de tot. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/24/2022 at 8:08 AM, pvsilviu said:

Daca te referi la brate, am pus Ringer, ma enervasem pe faptul ca bucsile mari, Lemforder, au picat dupa 3k km si nu am vrut sa mai dau o caruta de bani.

Ramane de vazut daca au ele vreun defect sau sunt montate gresit.

Am vazut si eu piese Ringer, la preturi destul de mici fata de alti producatori, ai putea sa imi oferi un feed-back asupra calitatii lor. Ar cam trebui sa ma ocup si eu de suspensia fata, am bucsi imbatranite (au 10 ani, nu ma plang- habar nu am ce marca am pus la vremea respectiva)- si nu as vrea sa dau banii pe o marca necunoscuta ca sa ma trezesc peste 1 an ca schimb iar piese aiurea.

 

Multumesc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am aruncat o privire pe sub masina si am vazut o gramada de vaselina imprastiata. Burduful de la planetara dreapta fata, proaspat schimbata, Ringer, era praf. Tot atunci am observat ca garniturile de la flansa de imbinare esapament erau pa pa, rasufla pe acolo (se auzea dar nu stiam de unde).

Ca urmare, revizie, burduf, garnituri si planetara spate stanga SKF. Dreapta nu am gasit, inca, in Ro, insa nu e graba. Urmeaza si rulmentul de presiune; dupa probe, i-a aratat fii-miu sefului de service cum face uneori (caraie, daca apesi maxim; rar, dar face).

Si gata, a intrat in linie dreapta pentru vopsit total. Avem si pachetul M exterior, complet, mai lipsesc doar cateva maruntisuri (azi am comandat inclusiv acel suport de plastic de la stergatoare, deviator aer, scrie pe Targul de piese, pe original). Sper ca va iesi ceva frumos, am decis sa o vopsesc la colegul meu de munca.

O recomandare de vopsire piele scaune, de calitate? Sau, mai bine zis, merita?

 

P.S. Pentru ca masina am luat-o cu GPL, i-am facut a treia revizie, ocazie cu care am schimbat si butelia (expirase). Si, cel mai important, am reusit un reglaj corespunzator (ma lupt cu tipul din Craiova de doi ani, pe tema asta, altfel trebuia sa merg la Buzau). Valorile fuel trim sunt acum ok, la fel si consumul (maxim 20% in plus fata de benzina). Am schimbat si bujiile, dupa 30k km si am facut si o curatare a regulatorului de relanti (schimbat acum un an si jumatate). Eu nu prea mai merg pe GPL, fii-miu, da.

Ca si completare importanta, sistemul de spalare faruri, cam greu de gasit. Insa, e pe lista.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.