Jump to content

E46, 325xi, black


pvsilviu

Recommended Posts

Inlocuit filtru de benzina si sonda o2 si erorile au disparut.

Un drum pana la Pitesti, totul ok. Mers cuminte la intoarcere, 90km/h, 6.2 consum.

Azi avem actiune de schimbare amvelope vara cu iarna, spalat si sesiune foto.

Cabrio, pana la primavara, va primi jantele si anvelopele de vara de la 325xi.

Revin cu poze.

Link to comment
Share on other sites

Da, intradevar, arata foarte bine. La sofer era un pic de uzura dar s-a rezolvat.

Stiu ca pare un cliseu, insa masina provine de la o nemtoaica, unic proprietar, probabil ca nu si-a batut joc de ea. Din pacate nu a vrut sa raspunda pe fb, cred ca-i pare rau dupa ea.

Am pus si diagnoza pe ea (proprie), deocamdata totul e ok. Cred ca voi schimba, totusi, si bobinele - 3 sunt originale, una este din 2019.

Singurul lucru deranjant, pe care-l voi rezolva, desigur, este ca scoate un pic de fum daca sta la relanti cateva minute (garnituri supape?).

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa nu remarc, la cabrio, sonorizarea mediocra. Cum naiba a putut bmw sa monteze asa ceva?

Cand am cumparat-o pe cealalta, proprietarul a tinut sa-mi spuna de sonorizarea hk. Pai da, este diferenta de la cer la pamant intre ele. Cum tot aceeasi diferenta este intre hk si sonorizarea de la vw, doar ca la vw este mai buna, :).

Insa, nu pentru asta am cumparat-o. Si nici pentru motorizare unde iarasi sunt diferente intre 2.5 si 2.0 (in schimb, 2.0 este foarte silentios).

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, pvsilviu said:

Da, intradevar, arata foarte bine. La sofer era un pic de uzura dar s-a rezolvat.

Stiu ca pare un cliseu, insa masina provine de la o nemtoaica, unic proprietar, probabil ca nu si-a batut joc de ea. Din pacate nu a vrut sa raspunda pe fb, cred ca-i pare rau dupa ea.

Am pus si diagnoza pe ea (proprie), deocamdata totul e ok. Cred ca voi schimba, totusi, si bobinele - 3 sunt originale, una este din 2019.

Singurul lucru deranjant, pe care-l voi rezolva, desigur, este ca scoate un pic de fum daca sta la relanti cateva minute (garnituri supape?).

Eu cred ca in viitorul apropiat/indepartat, fiind un N42, la varsta lui, nu are nevoie de inlocuit: garnituri pompa vacuum, corp filtru ulei,capac culbutori, eventual garnitura baie ulei, furtune/valva PCV, simeringuri supape(astea sunt un clasic), apoi sa mai verifici ce intinator de lant ai pe masina (modelul vechi, sau cel noi, mai lung). Eu am fost mai puritan, pe la 150000 am schimbat si distributie, nu mi-a parut rau, patinele aveau uzura (uzura ce apare datorita miscarii lantului, datorate intinzatorului scurt).Daca ai planuri de luna durata cu masina, ceea ce ar fi normal, avand in vedere starea ei( si daca ai garaj), eu le-as face toate odata, si as sta linistit. Chiar daca nu are 6 cilindri,eu cred ca in cativa ani cota ei va incepe sa creasca, e destul de greu sa gasesti ceva in stare buna, si va deveni raritate.

 

 

1 minute ago, Eugen B said:

Eu cred ca in viitorul apropiat/indepartat, fiind un N42, la varsta lui, nu are nevoie de inlocuit: garnituri pompa vacuum, corp filtru ulei,capac culbutori, eventual garnitura baie ulei, furtune/valva PCV, simeringuri supape(astea sunt un clasic), apoi sa mai verifici ce intinator de lant ai pe masina (modelul vechi, sau cel noi, mai lung). Eu am fost mai puritan, pe la 150000 am schimbat si distributie, nu mi-a parut rau, patinele aveau uzura (uzura ce apare datorita miscarii lantului, datorate intinzatorului scurt).Daca ai planuri de luna durata cu masina, ceea ce ar fi normal, avand in vedere starea ei( si daca ai garaj), eu le-as face toate odata, si as sta linistit. Chiar daca nu are 6 cilindri,eu cred ca in cativa ani cota ei va incepe sa creasca, e destul de greu sa gasesti ceva in stare buna, si va deveni raritate.

 

 

La motor au fost schimbate distributia, garnituri si simeringuri supape. Ulei Liqui Moly 5w30.

Acum am citit asta.....ciudat fumul la pornire; eu nu as pune altceva in afara de 0w40 in motorul asta, am mai incercat si 0W30, etc...insa cel mai bine ma inteleg cu 0W40.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Sa le luam pe rand:

Am gasit filtrul de aer cam imbacsit, l-am inlocuit. Trebuie inlocuit si cel de polen, nu e graba.

Avea eroare presiune scazuta pe rampa, am schimbat filtrul de benzina.

Avea eroare sonda O2 precat, inlocuita cu Bosch (cu precizarea ca, 1300 km, benzina din afara, Germania si Austria, a mers perfect).

Vedem daca mai apar erorile, acum am iarasi diagnoza functionala.

Am inlocuit bujiile, erau, ca si bobinele, 3 de un fel, 1 de alt fel. Voi schimba si toate bobinele, sa stau linistit. Aici, cred ca vorbesc despre preventie, nu despre ceva defect.

Am fost si sunt circumspect cu schimbat distributie, intinzator si supape. 

Constatarile, pana acum sunt asa: pare sa fie schimbata distributia si intinzatorul; intinzatorul de pe masina are capul hexagonal de cativa mm, grosime - 5,6 mm, am vazut ca intinzatorul model vechi are capul hexagonal mult mai gros, dublu, aproape. Distributia originala are patine rosii? Acum patinele sunt albe.

Pierderi de ulei nu are pe nicaieri, m-am uitat pe sub ea si totul e curat. In carte zice ca a fost pus doar ulei 0w40, sa revin la el? Sincer, asa ma gandesc.

Consum de ulei? Greu de spus. Dupa 1300 km, nivelul era peste jumatate, dupa un rezervor consumat in Romania, mers prost din cauza sondei, am pus 300 ml. Practic, de aici incolo pot calcula.

De ce scoate fum? Chiar nu stiu. Cel de la care am luat masina imi arata ca a schimbat garniturile la supape, cam tot ce a zis s-a adeverit, nu cred ca avea rost sa-mi spuna despre ele dupa ce-i dadusem banii. 

Ca si precizare: masina nu am luat-o direct de la nemtoaica, a vandut-o unui tip, minidealer, care a reparat-o, fusese lovita in bara fata, a luat si tuv-ul, s-a plimbat cu ea si dupa aceea a scos-o la vanzare. Tipul are o cladire cu 3 elevatoare si le inchiriaza la diverse service-uri, probabil de aici reparatii ieftine.

Garaj am pentru ea si va sta mai mult in el.

 

"avand acum 2, ce parere ai de brate trw si busci din poliuretan , pe fata. (suspensia fata si sonorizarea nu imi place la e46)"

Nu cred ca inteleg ce vrei sa spui (sa pun brate trw si bucsi de poliuretan?). Am auzit ceva despre bucsile de poliuretan dar pt spate. Oricum, masina are TUV in 27 iulie cu 0 defecte si nu are nici jocuri si nici zgomote la suspensie. Bratele sunt schimbate de curand, insa nu stiu ce brand, nu m-am uitat cu atentie. 

Fara rugina, cum scria in anunt. 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, pvsilviu said:

 

 

 

Patinele originale sunt maro/rosii, deci probabil ca ale tale fiind albe, au fost schimbate. E mare lucru daca au schimbat si simeringurile, e o operatiune mai delicata, oricum testul e foarte simplu: porneste masina dimineata, las-o 3-4 minute la ralanti, si apoi accelereza puternic; daca vezi mult fum, atunci nu au fost schimbate/sau trebuie schimbate iar.

Intinzatorul revizuit are hexagonul mai scund, deci ai toate sansele sa il ai pe cel potrivit( cred ca si orificiile sunt mai mici in diametru, fata de cel vechi, daca imi mai aduc aminte).

Avand in vedere sistemul vanos/valvetronic (solenoizii), dar si dimensiunile orificiilor de ungere, iti doresti un ulei cu vascozitate redusa la rece (vezi asta mai ales la pornirile la -15 grade), de aceea eu cred ca 0W40 e alegerea potrivita.

Link to comment
Share on other sites

Despre testul asta citisem aici, pe forum si, din pacate, cam asa se intampla: daca sta la relanti cateva minute, scoate fum dupa aceea. Testul l-am facut cu motorul cald, inclusiv sambata.

Mai exact, am fost cu ea in exterior, pentru poze si am lasat motorul pornit in timpul sedintei foto. Dupa aceea, fii-miu fiind in spate cu cealalta, mi-a spus ca a scos fum albastru pentru scurt timp. Ulterior, chiar si forjata la 5000, nu.

Rezolvam, nu stiu unde, dar rezolvam, nu ramane asa, e pacat.

App de patine: motorul este M46B20A, nu M42.

N nu M, Simeringuri nu garnituri, :).

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina! Pielea aia chiar arata in mare fel.

Pe e46 sistemul audio standard e un rahat. La e39 actual, tot standard dar e alta viata, tot nu-i perfect dar e cu 10 clase peste ala din e46. Macar in e39 am volum si ceva claritate, bass-u nu e ce trebuie, a bass d-ala pacanit iar daca il dai mai tare incepe si baraie.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca poate sa mănânce ulei de la sonde defecte, doar alimentarea nu e ok. 
 

Cel mai probabil trebuie alte simering uri, însă vezi cat consuma la 5.000 si 10.000 km. In ce mai rău caz daca bagi 1L la 5.000 km ( deși e mult, din punctul meu de vedere) poți sa mergi liniștit asa cu ea, e benzina, normal ca va consuma. 
 

Cand va rupe cu uleiul atunci e momentul de service, nu acum.

De asemenea este posibil sa crească puțin consumul de ulei cu 0w40 si inca o condiție foarte importantă, un benzinar daca nu i dai turații, exista posibilitatea sa nu ti mănânce ulei deloc de la schimb la schimb, însă daca îl omori, chiar si un drum de autostrada, poate sa ti consume 1-2L la un drum. 
 

Fa i diverse teste, încearcă sa mergi frumos cu mașina sa vezi daca consuma si încearcă sa mergi si mai tare si vezi diferenta. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

La multi ani tuturor, sa aveti un an mai bun decat ultimii trei!

Incep prin a repeta ce am scris anterior: cat de mare este diferenta intre o masina rulata in Germania si una in Romania (sigur, vorbim de masini de peste 8-10 ani).

Dupa 3k km cu cabrio, nu pot spune decat ca este o incantare sa mergi cu ea (mai ales decapotata - am facut o plimbare cu ea, asa, chiar si pe 31 decembrie). 

Masina merge perfect (sau aproape, cred ca are o problema la pompa pentru servodirectie - la rece, dimineata, este blocat volanul, imediat dupa aceea e ok).

Nu am vopsit bara fata fiindca trebuie schimbata (caut bara fata lci, dar nu la 1000 lei, :), cum am primit o oferta). Nu vreau sa-i pun pachet M.

In schimb, am trimis la reconditionat total jantele (cea stramba a fost rezolvata), posibil sa fie gata maine. Style 168.

Am luat si un set de anvelope, noi, 225.45.17-fata, 245.40.17-spate, vara (nu-i voi lua si de iarna). Sper sa o plimb sambata cu ciubotele noi. Acum are jantele pe 18 de la 325xi, vara. Revin cu poze.

Gasit mecanic renumit pentru motor, in Craiova, insa, deocamdata, nu e cazul (cum scriam mai sus, distributie lant garnituri supape simeringuri ok, nu pierde ulei pe nicaieri, ramane de vazut cat consuma).

In schimb, la cealalta, cred ca am o problema. Am observat ca, in cateva luni, teava de esapament s-a innegrit de la funingine. Am si completat cu ceva ulei, in perioada asta. Nu inteleg ce s-a intamplat asa, brusc. 95% merge pe benzina, foarte rar pe gpl (acum are consum ok pe gpl insa se aprinde check-ul, amestec sarac, voi vedea la revizie ce se poate face). Singurul lucru pe care-l pot mentiona este ca de vreo 6 luni se tot aprindea becul de nivel de lichid de racire (galben) si completam fff putin. Am gasit, intr-un final, vasul fisurat, un por mic si l-am schimbat pe original.

Evident ca nu am mecanic pentru acest motor in Craiova, cum altfel (cel de care scriam mai sus, repara orice, mai putin M54). Voi cauta pe forumurile de pe fb. O recomandare in Bucuresti?

In prezent, cu cabrio merg doar in weekend, cam 100 km pe luna, in rest, sta in garaj cu prelata pe ea. Nu stiu cat timp o voi pastra, posibil sa vreau sa o vand dupa pasti.

Am in cap un F10, cum spuneam anterior (cred ca benzina, :)). Conditia este sa vand passatul, insa, la ce preturi au, greu de crezut ca am vreo sansa sa o vand cu cat cred eu ca merita (masina este impecabila).

Asa ca ... sunt sanse mari sa tin cabrio ceva timp. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.