Jump to content

Campanie BMW I - dezastru total


Bala

Recommended Posts

Mai e un pic si vine si i3-ul cu 150ah. Legat de revanzare, am stat mult timp cu ochii pe autovit si pot confirma ca daca anumite modele stau acolo cu anii, altele dispar rapid. Piata probabil ca nu e la fel de "lichida" ca la ICE, dar usor usor... ADAC vad ca nu include subventiile. Or daca te apuci sa compari pretul discountat de stat (25Keur in cazul meu pentru i01 120ah) si mai pui si alimentare moka din diverse surse (am priza in parcarea de la birou), nu prea mai ai termen de comparatie. Una peste alta prefer sa conduc buburuza asta mica decat G06-ul nevesti-mii si asta spune multe. Nu tu lag, nu tu inertia aia enorma de tanc. Franarea e beton chiar daca are rotile de caruta.

 

Revenind la subiect, eu in continuare alimentez la statia BMW Romania din Baneasa cand ma grabesc si nu am timp sa o las la granny charger. In general incerc sa evit CCS, dar uneori nu prea ai de ales. Incarcarea dureaza cam 30 de min pentru 50% (aprox 21kw) si nu am intampinat niciodata probleme tehnice. De aglomeratie nu mai zic... E gol la orice ora.

 

25k euro pentru i3 este un super pret, chiar si pentru versiunea de baza.. nu era pentru orice cumparator. Atat era bugetul meu pentru masina sotiei si nu m-am incadrat :( mai ales ca avea pe lista de dotari: keyless entry, camera, ceva sunet de calitate, piele..

 

Cobalcescu are o oferta interesanta, atat la electrice cat si la hibride: i3+statie de incarcare la 29k euro, 330e la 39k (TVA inclus) Am vazut doar campania online, dar sunt aproape convins ca sunt versiunile simple Âşi mai trebuie alocate niste mii pentru dotari....

Rabla Plus parca aveaun termen limita, acum in septembrie.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

25k euro pentru i3 este un super pret, chiar si pentru versiunea de baza.. nu era pentru orice cumparator.

 

 

Da, si eu am fost surprins. A fost o campanie online de la Automobile Bavaria in lunile feb-mar si chiar eram surprins de pretul bun. Inteleg ca am fost 5 norocosi care au cumparat atunci. Marja dealer-ului a fost zero barat, daca nu chiar pierdere. Era un stoc cumparat pentru nush ce institutie de stat care s-a razgandit sau ceva de genul. Si dealerul avea senzatia ca o sa scape greu de ele... right...

 

Deci eu la 24.6Keur pret final (scazute rabla plus si rabla clasic, dar platit tichet remat catre proprietar de rabla) am avut urmatoarele optionale: pompa de caldura, pachet oglinzi, covorase, alarma, cruise control, navigatie mica, scaune incalzite, A/C automat. Connected Drive, faruri led, senzori de parcare spate si jantele de aliaj sunt incluse in echiparea standard. Si tot atunci am cumparat setul complet de roti de iarna (jantele 427 cu senzori separati si anvelope de iarna Bridgestone LM-500) la 5200 lei (reducere 25%).

 

Acum i3-urile sunt inapoi la un discount maximal de 15% (eu am prins 21-22%), deci dai cam 3Keur in plus pe acelasi model.

 

Foarte misto e one-pedal drive-ul. Efectiv conduci tot drumul cu o singura pedala pentru ca regenerarea e destul de agresiva daca iei piciorul complet de pe pedala. Nu se compara cu hibridele BMW, unde regenerarea e mult mai light. Un mare avantaj la one-pedal drive e ca salvezi cam juma de secunda ca si viteza de reactie atunci cand vrei sa franezi, asta pentru ca masina incepe sa franeze deja in momentul in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie, inainte ca tu sa apesi pedala de frana.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tesla joaca deja la vrajeala, mai iese din cand in cand si mai face profetii, asta ca sa mai faca jocul actionarilor; eu nu cred povestile lor, ce pret a fost promis la model 3 si ce pret are acum.

Lasand la o parte interiorul, cat si functionalitatea (o tableta imensa in bord), problema utilizatorilor va fi partea de service (in Europa), ok, in Belgia, Olanda, tari cat un judet, e mai usor sa ai doua locatii si sa asiguri service, insa ce te faci cand numarul autovehiculelor in uz creste, si creste si varsta masinilor? Eu banuiesc cam ce se va intampla, ori va gasi subcontractori (deja o practica firme ca si opel la parte de caroserie, vopsire samd), insa calitatea va scadea, sau Elon se asteapta ca tesla ceva mai veche, cu ceva probleme, va lua drumul tarilor sarace, identic cum se intampla la telefoane.

Link to comment
Share on other sites

@BaterryDay Genul acesta de anunturi sunt in atat stilul exuberant al lui Musk, cat si in linia corporatiilor americane. Pe bursa, Tesla a tot avut avut caderi, ultima prin august, mult mai apriga..cotatiile revin ulterior, iar trendul ramane ascendent.

 

Legat de i3... va incepe sa se simta si concurenta. M-am intersectat cu o Corsa electrica, zilele trecut prin trafic (BTW, tot mai multi soferi de electrice incep sa conduca agresiv) si mi s-a parut ca acceleratia este impresionanta...mi-o lua constant inainte la plecarea de pe loc, era insa o zona relativ aglomerata si nu m-am agitat prea tare...

Apoi este Mazda CX 30, o optiune de avut in vedere pentru o masina strict de oras, cu interior bine lucrat si pret cu ecotichet pe la 24k euro.

Link to comment
Share on other sites

Era vorba despre Mazda MX30 :)

 

am fost la un drive test zilele trecute. Interior de calitate, foarte spatioasa (4.39m lungime, cam prea mare pentru o masina de oras) acceleratie decenta pe 0-50, dupa mai pierde din elan. Bateria mica 35.5 kWh, cat sa duca o autonomie urbana de cca 250 km, suficient pentru o saptamana de naveta. 23.5 k euro cu ecotichet and stuff. (interior piele + textil, pompa de caldura, cam toate elementele de securitate pasiva si activa, scaune electrice, incalzite toate, fastcharging etc)

Link to comment
Share on other sites

Bun, sa revenim: deci cardul gratuit de la Bavaria este inutil. OK.

 

Dar trebuie sa-i mentionez pe cei de la E-ON Drive care pe langa aplicatia proprie ofera si un RF ID. La doar 100RON

 

Cum bai nene sa ceri atat pt un RF ID. Stiu sigur ca pretul unui RF ID personalizat este la producator cativa roni. Ce faci pana la 100RON ?

 

 

Pfoai cat ma oftica practicile astea a jupui omul.

 

Ah da, o fi ceva Bentley Design. Louis Vuitton.

 

:censored: :censored: :censored:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu prea stiu de ce zici ca e inutil. Eu acolo incarc atunci cand ma grabesc si nu am timp sa o las la granny. Asta pentru ca la celelalte CCS-uri s-a cam aglomerat binisor in ultimul an, dupa ce au explodat vanzarile de electrice.

 

Una peste alta, sunt incantat la maxim de aceasta masina. Mi-a redat bucuria de a conduce, pierduta cu vreo 15 ani in urma.

Link to comment
Share on other sites

Pai cam asta vreau sa zic si eu, ca noi romanii in general mai intai dam un cap in gura si dupa aia intrebam despre ce e vorba. Eu chiar sunt multumit si de pozitionare, si de disponibilitate (intotdeauna liber) si de cand cu aglomerarea la CCS-urile moka a cam ramas singura optiune viabila (ma refer aici la incarcarea rapida).

 

Ok atunci, reformulez: cred ca nu exista model BMW pe care sa nu-l fi condus... Singurul model care mi-a placut mai mult decat i3-ul este 530e. In rest, tot ce e pur termic (X6m, X3M performance, X3m40i, m550d, X6m50d, X5m50d, m550d, 640d etc) nu se compara dpdv rafinament, cuplu instant, silentiozitate, etc. A, ca nu mai faci galagia aia sexy in cartier, recunosc, ii duc un pic dorul.

Link to comment
Share on other sites

Eh rahat. Sunt atatea motoare potente, atatea M-uri. Nu stii ce vorbesti.

 

E ok pentru tine ca e ti-e in drum, atfel, singurul lor client (adica tu), nici ala nu mai mergea la statia aia.

 

O electrica e ok pana la 100kmh, dupa care un M, sau un benzinar mai mare o spulbera (bineinteles comparabil cu ce conduci acum, pentru ca daca vorbim de o Tesla S P100 D, atunci tre sa aducem categoria grea, porsche, lamborghini).

 

Atlfel, da, pt oras e brici.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea stiu de ce zici ca e inutil. Eu acolo incarc atunci cand ma grabesc si nu am timp sa o las la granny. Asta pentru ca la celelalte CCS-uri s-a cam aglomerat binisor in ultimul an, dupa ce au explodat vanzarile de electrice.

 

Eu am la serviciu 2 fastchargere si 4 normale :rolleyes: Acasa am incarcator normal de 22kW.

 

Deci nu am nevoie de renovatio sau eon decat daca merg prin tara.

 

Iar daca merg prin tara, folosesc appul renovatio sau eon. Asa vad si daca sunt online, libere etc. Deci ce sens are un card?!

 

Sau bine, ok il ai. Dar sa alergi atata dupa un card care nu face nimic in plus este aberant.

 

O electrica e ok pana la 100kmh, dupa care un M, sau un benzinar mai mare o spulbera (bineinteles comparabil cu ce conduci acum, pentru ca daca vorbim de o Tesla S P100 D, atunci tre sa aducem categoria grea, porsche, lamborghini).

 

Vine la anul Tesla model S Plaid. 1100cp si range de 800km+

 

The only thing beyond Ludicrous is Plaid.

 

:download:

Link to comment
Share on other sites

Unde naiba sa-i dai mai mult de 100kmh nu stiu. Sau ii dai, cu riscurile si consecintele de rigoare. 3.0d-ul nevesti-mii, cand o apesi pe acceleratie mai intai se gandeste, dupa aia se duce, dar cu galagie muuuulta.. Acum fiecare cu gusturile lui, dar eu nu ma mai intorc la termica vreodata.
Link to comment
Share on other sites

Cu ce explicatii veniti cate unii :frantics:

 

Unde sa ii dai mai mult de 100, pai majoritatea depasirilor le faci intre 80-130 kmh. Sunt sigur ca acolo, o termica, cum ii spui tu, se descurca mai decent. BMW scoatea din 3.0d 272cp acum 15 ani. Plus ca cu un cip safe, se duceau in 300cp.

 

Audi scotea acum iarasi peste 10 ani, din 3.0 tfsi 290 cp. Cu un cip safe se ducea la 380+. Si e totusi silentioasa si aia, vorbim de o benzinara.

 

Astea sunt masini de zi cu zi, nu discutam de masini scumpe.

 

Dar nu intram in detalii de intretinere, de zgomot de rulare etc. E strict legat de performante si "placerea de a conduce".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Deci. Vreau sa stiu intai daca ai tavalit o electrica cel putin o zi de drive test. Daca nu, ma opresc aici pentru ca nu ai toate datele pentru a face o comparatie.

 

2: daca ai trecut de pasul 1, atunci trebuie sa stii ca pana si o benzinara are lag fata de o electrica. Mai mic decat la un diesel, dar e acolo. Daca poti trai cu aceasta latenta, provenita din primitivitatea conceptiei motoarelor termice, profita de ele cat mai e permis. Eu personal am descoperit ca o electrica aduce mult mai multe beneficii decat sunt ele marketate. One-pedal driving e unul din ele. Incalzirea stationara din aplicatie e altul. Demaraj in oras, silentiozitate si de ce nu, economie. X6M-ul consuma 16%, iar X5m50d-ul 12%. Practic combustibilul dubleaza costul devalorizarii.

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am legat doar de ce a zis, ca a redescoperit placerea de a conduce. Pai ce gioarse a condus pana la electrica (2.0d diesel, poate)

 

Apoi aminteste de incalzire stationara, pai ce naiba, asta exista la bmw de 30 de ani.

 

Da, ca sunt avantaje, costuri reduse la i3 si la electrice in general. Dar placerea de a conduce? Pai sunt zeci de oameni pe forumul asta care ar contrazice.

Si repet, i3 nu e vreun etalon al electricelor, e chiar o masina slaba comparativ cu Tesla (aia sa zici ca e etalon).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am uitat de i8. Mi-a placut si aia, recunosc. Avea niste demaraje ca lumea de tot. In general X-urile sunt orice mai putin performanta. Pacat ca m550d avea sunetul (in sport) fabricat in boxe. Destul de utile si butoanele M1 si M2 de scurtatura de la x3M competition.

 

(ca o paranteza stiu ca par vreun pustiulica ce vrea sa epateze in lumea virtuala, frustrat de cosurile de pe nas, dar nu e cazul. Chiar vorbesc in cunostinta de cauza).

post-97203-0-77948000-1604331469_thumb.jpg

post-97203-0-49369000-1604331483_thumb.jpg

post-97203-0-18527100-1604331493_thumb.jpg

Edited by C_R_G
Link to comment
Share on other sites

@PIMP - e cu totul altceva incalzirea aia. E mult mai rapida si eficienta.

 

Cu gheata pe ea, o pornesc din telefon si pana se incalta copii, isi iau ghiozdanele si ies afara, deja e cald inauntru si poti pleca cu ea. Maxim cateva minute si e dezghetat tot.

 

La leaf e si volanul cald cand te urci :heart:

 

In fine, multi pe care ii cunosc si au EV, nu s-ar mai intoarce. Partea faina e ca an de an EV devin tot mai competitive si clar pe viitor vor lua fata "clasicelor".

Link to comment
Share on other sites

@Bala, da, normal ca ĂŽncĂŁlzirea electrica (pe baza de rezistente) e mai rapida. Dar nu e inovație. Probabil și eu dacĂŁ pornesc webasto 20 de min, am rezultate similare la temperaturi cu minus.

 

@CRG Nu e cazul sa ĂŽți etalez toate "gioarsele". BineĂŽnțeles ca experienta cu o electrica e noua, și total diferita de motoarele ICE de pana acum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.