Jump to content

Modele electrice


Recommended Posts

Salut,

 

Propun crearea de pagini pentru masini electrice (exact cum avem pentru fiecare serie: 1, 3,4, 5, etc). Sunt interesat sa aflu mai multe detalii, dar am gasit ca nu avem feedback din partea celor care au utilizat i3 sau 330e & 530e ! Ma intereseaza deoarece as vrea sa renunt la o masina pe carburant clasic, atat timp cat rar fac drumuri peste 200km si am acces la priza de incarcare zilnic. Pentru concedii ma gandesc ca varianta inchirierii unui autoturism este cea mai simpla si lipsita de batai de cap!

 

Voi ce spuneti?

 

George

Link to comment
Share on other sites

Da, foarte buna idee.

 

BMW a reusit cu I3 sa demonstreze ca ar putea face o masina electrica foarte buna punctand la toate capitolele specifice unei masini electrice:

 

- bateria este foarte buna, management termic excelent

- motorul de 170cp este destul de eficient desi a ramas acelasi din 2013

- incarcarea se face corect, monofazic/trifazic cu un onboard charger foarte robust

 

Alte modele full electric nu sunt si e mare pacat. Poate de asta au si ejectat pe ceva mare sef care spunea ca pe partea de EV nu vede un viitor.

 

Ar fi I4 si IX4 la care o cam lalaie cu developmentul. E clar ca nu au resurse sau nu o considera o prioritate.

 

Phev, mie unul nu imi plac deloc. Mi se pare ca esti cu fundul in 2 barci.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
By 2022, our new Competence Center for E-Drive Production in Dingolfing will supply electric powertrain components for more than 500,000 electrified vehicles per year. The in-house production of high-voltage batteries and electric motors greatly increases our e-mobility plans: a quarter of BMW Group vehicles sold in Europe should have an electric drive train by 2021, a third by 2025, and half by 2030.

 

Nici in cele mai umede vise 500.000 BMW electrice pe an. Poate doar impreuna cu mizeriile de Phev

 

Daca vin cu I4 cum se aude pe la 70k eur... :no:

Link to comment
Share on other sites

https://www.whatcar.com/news/2021-bmw-ix3-electric-suv-revealed-price-specs-and-release-date/n21667

 

Deci daca va costa IX3 70k euro, nu vor vinde prea multe. Nu poti cere 70k eur pe o masina care arata a X3 si are 286cp, RWD.

 

Pai la 70k eur iau Jaguar I-pace si am 400cp din doua motoare. Daca fac si un update de baterie & motor la Jaguar :bye:

 

Sau E-tron cu 95kWh si 400cp :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Am mers astazi cu un VW id3. Destul de faina masina, overall mi s-a parut peste i3.

 

Minusuri:

- multe aspecte ce tin de ergonomie: pozitia la volan, cotiera super aiurea (nu puteai pune centura de ea), pedala de frana foarte aiurea montata (f apropiata de acceleratie si foarte in spate, nu stiu cum sa spun ... cand franam ajungeam sa apas pe bratul de sus al pedalei, in loc sa apas pe pedala propriuzisa (port 46 :) ). La o franare de urgenta m-au cam luat transpiratiile.

- franarea regenerativa destul de slaba, se simte ceva, insa insuficient cat sa te poti baza pe ea sa opreasca complet masina, chiar si in oras. Nu stiu daca si din cauza asta, dar franarea, per total, mi s-a parut slabut (pe spate avea tamburi, wtf)

- butoanele de pe volan erau touch dar aveau un haptic feedback complet cretin, vibra asa tare ca se auzeau de pe scaunul din spate, extrem de enervante. Nu am gasit cum sa-l opresc.

- toate butoanele erau touch, nu-mi place chestia asta.

- nu avea buton de schimbat modurile de condus pe volan, era montat pe consola centrala, cam aiurea pus.

- ceva zgomot de rulaj la viteze >100km/h, iar peste 120 simteam si ceva vibratie in caroserie (nu stiu daca era de la motor sau roti. Masina avea 2000km)

 

Plusuri:

- clar trage mult mai bine ca i3, in special la plecarea de pe loc, unde simteai toata puterea din prima. La i3 mi s-a parut ca intai pleaca ceva mai usor, iar apoi simteai puterea toata; in intersectii mi se parea aiurea uneori.

- arata a masina normala - 4 usi normale, destul spatiu interior, am montat fara probleme scaunul copilui

- destul de stabila (clar peste i3). Am mers chiar si cu 160km/h si era decenta.

- motorul aproape ca nu se auzea

- exteriorul mi s-a parut f frumos

 

L-am luat la 84% si indica 204km range (nu stiu ce baterie avea, cred ca cea de 58kwh). Am mers cam 48km si am lasat-o cu ~150km range, in conditiile in care 80% am mers in modul sport si cu f multe accelerari puternice.

Nu stiu ce baterie are masina. Motorul banuiesc ca era cel de 204cp, la cum tragea. Modelul era VW id3 1st sau ceva.

 

Ce stiti de modelul asta? E nou aparut, merita oare?

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

E primul model scos pe noua platforma electrica de la vw. Urmeaza id4 in curand, si un id3 cu baterie mai mare. Lansarea a fost amanata parca de vreo 2 ori pentru ca nu reuseau sa faca software-ul sa mearga in parametri. Si din ce am inteles inca mai sunt bug-uri si anumite functii nu merg. Eu as astepta un facelift, sau modelul urmator..
Link to comment
Share on other sites

De ce toate masinile astea electrice trebuie sa fie "masini broasca " - adica intr-un volum sau doua si urate cu spume ? Daca ar fi sa ma iau dupa look-ul exterior , pana acum doar Tesla as cumpara .

Si se pare ca daca nu e masina broasca, nivelul urmator e SUV - doua concepte care nu imi sunt pe plac .

Ce se intampla cu clasicul sedan in 3 volume ? Nu mai e de actualitate designul/forma ?

Sper ca in viitor sa apara si ceva mai pe gustul meu, ca sa pot face si eu trecerea la "electrica" .

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Sef, daca asta e problema, are Porsche o solutie ;) Sau chiar si BMW, cu IX3, Kia Niro..

 

Designul asta e dat de mai multi factori dupa parerea mea: platformele electrice care tind toate spre 'skateboard', coeficienti aerodinamici mici, spatii mari (si de stocare si pentru pasageri), reducere de costuri (aceeasi platforma cu mai multe caroserii).

Link to comment
Share on other sites

@ mgi - cum ziceam nu ma intereseaza SUV-urile nici mari nici mici , deci singura "solutie" e Tesla . Mai arata a masina , restul arata a broaste . Nu prea inteleg ce are a face "skateboard-ul" cu broasca . Poate sasiul cu motor si baterii sa fie skateboard, iar peste poti sa pui orice , chiar o broasca.

Oricum , urate , chiar daca coeficientul aerodinamic e bun . Iar la interior , plansa aia de bord ca o scandura, cu niste ecrane trantite pe ea si care se potrivesc acolo ca nuca in perete - doamne ...

Cred ca nu mai exista designeri industriali .

Edited by seaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deocamdata fabricantii traditionali nu fac eforturi prea mari sa intre in piata de electrice. Lucrurile o sa se schimbe, si estimez ca in 5 ani o sa fie mult mai multe optiuni dintre care sa alegi, plus preturi mai mici si performante mai bune (in special autonomia).

 

Acum inca e prima generatie pentru mai toata lumea in afara de Tesla (si Renault/Nissan, care nu fac nicio masina care sa-mi placa mie). BMW a avut si el i3-ul de niste ani buni, dar cred ca tehnologia pe care o folosesc la modelele noi electrice nu e chiar aceeasi. Asa ca e perioada de early adoption, cu tot ce implica ea.

Link to comment
Share on other sites

Din ce stiu eu, este a 3-a generatie. Generatiile sunt date in mare de baterii. La fiecare generatie se mai adauga un 50%. Aprox.

 

Si I3, este la a 3-a generatie. 20kWh, 30kWh si acum 40kWh. La fel zoe etc.

 

Avem un coleg cu ID3. O masina scoasa pe fuga pt a castiga marketshare si cam atat. Multe probleme cu sw-ul, multe tampenii asa cum s-a scris mai sus. Partea cu butoanele touch mi se pare o tiganie maxima.

 

Da, este peste I3. E pe undeva si normal fiind o masina proiectata cu minim 8 ani dupa I3. Dar are lipsuri multe

 

Ieri am scos pe 200km un consum de 14kWh/100km cu Leaf. Am plecat din Maramures si am ajuns la Tm cu 2 incarcari. Cand merg normal, nu economic, scot pe la 18-20kWh/100km la drum lung. Colegul cu ID3, cu baterie cu 50% mai mare a scos consum pe 200km de aprox 28kWh/100km. Degeaba ai baterie mare daca ai consum de camion...

 

Eu nu mi-as lua ID3. Si nici ID4. Sau nu inca.

Toate bateriile VW vor fi comune cu Skoda, VW ID-uri etc. Bateria de pe skoda city go este o mizerie. Desigur, este impropiu spus baterie pt ca sunt module. Sper ca pe Skoda sa nu fie aceiasi chimie de pe citygo. Pt ca ma bate gandul sa fac un upgrade la Skoda Eniaq de 80kWh.

Link to comment
Share on other sites

Uite ca la consum chiar nu m-am uitat, dar din ce-am mai vazut prin review-uri Bjorn ala o lauda ca fiind ff eficienta, parca scosese in jur de 20 consum la 130km/h intr-un test (sper sa retin bine) si vreo 16 la 100km/h. Mie masina mi s-a parut ce trebuie, dar nu stiu dedesubturile ei tehnice, de asta am si intrebat.

 

Legat de bug-uri, mi s-a intamplat o data la un sens giratoriu ca masina sa intre singura in Park cand am oprit :) am pus-o iar in Drive si a luat-o. in rest nu am sesizat nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.