Jump to content

Bmw e 46 valvetronic se opreste in mers


gandacu

Recommended Posts

Salut. Mi se opreste masina in mers si numai porneste decat din 3 , 4 incercari. Este vorba de 318 143 cp 2001 valvetronic. Tin sa precizez ca anul trecut am schimbat senzor vibrochen , acum am schimbat solenoizi si tot asa face. Atasez codurile de eroare :

 

2850 Senzor de ghidare a reductorului pentru viteze variabile

 

2852 Senzor de referințĂŁ al angrenajului cu vitezĂŁ variabilĂŁ

 

Aveti idee ce ar insemna ? Mecanicul ma sfatuit ca sunt solenoizi si acum am.comandat senzori axa came . Nu stiu ce sa mai schimb 😑😑

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat senzorii axa came . Dupa un drum de 20 min iar sa oprit, a pornit din a 4 incercare dar au ramas martorii dsc si frana de mana aprinse culoarea galbena. Erorile sunt aceleasi .Sincer, anul trecut am schimbat senzor vibrochen marca delphi . Sa fi stricat dupa 1 an de zile? Edited by gandacu
Link to comment
Share on other sites

Dupa testarea cu ISTA am urmatoarele erori :

Check plug connection at following component :

B60213 Position sensor , variable valve timing gear

Parity error

Reference and control sensor

Connector was unplugged with ignition on

 

Plus erorile anterior postate .

Link to comment
Share on other sites

E de la valvetronic , verifica senzorul de la arborele excentric si motorasul .

 

Ca sa mergi fara valvetronic , scoate mufa de la senzorul arborelui excentric si va intra pe o alta harta in care deschide vvt ul la maxim ( asta daca merge motorasul si nu exusta o alta problema de natura pur mecanica ) si acceleratiq se realizeaza in mod clasic de pe clapeta nu din ridicarea valvelor cum functioneaza in mod normal .

 

Parerea mea este ca trebuie sa faci un test cu inpa sau ista in care sa vezi in ce parametri functioneaza sustemul vvt .

Link to comment
Share on other sites

Am scos mufa de la valvetronic de la ax excentric cea cu 9 pini parca si dupa 20 d min iar sa oprit motorul dar a revenit si au ramas aprinsi martori dsc si frânĂŁ de mana pe culoarea galbena . Tot valvetronicul este de vina? Sau trebuia sa scot si mufa la motoras valvetronic ? Sa vad exact ca nu este de la el?🤔
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut la un moment dat o problema ciudata, niste erori legate de clapeta de acceleratie (se oprea in mers, ramaneau si niste martori aprinsi uneori) - s-a dovedit a fi DME-ul bun de schimbat. Am aflat prin interpretarea corecta a circuitelor electronice ale motorului in ISTA.
Link to comment
Share on other sites

Foarte ciudat ! In bord nu imi arata nicio eroare . Maine ma apuc sa schimb senzorul de la vibrochen , totusi e schimbat anul trecut pe marca delphi . Dar o sa pun pe original sa vad daca mai face asa. Edited by gandacu
Link to comment
Share on other sites

Ca idee , daca vrei sa verifici empiric, schimba motorasul pune toate mufele, da jos capcul de la culbutori ca sa vezi ce se intampla , si roaga un prieten sa puna contactul , fara sa pornesti motorul . Ar trebui ca motorasul vvt sa se reinitializeze fcand o cursa completa.

 

Se poate merge cu senzorul excentric scos - dar cu motorasul vvt conectat si functional , caz in care vvt ul va sta cu valvele la maxim ridicate .

 

E surprinzator cum dupa approx 20 de ani mecanicii nu au invatat motoarele astea .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.