Jump to content

Sfat achizitie Bmw F10


AndreiDaviid

Recommended Posts

Inainte de a-ti raspunde, o intrebare ajutatoare: casa in care stai e noua? Sau a fost a altcuiva inainte, care poate se scobea in nas, sau doamne-fereste, facea orgii in ea? Si vorba aia, acolo dormi tu, dorm copii..

 

Ca raspuns la intrebare: fireste ca nu ma deranjeaza ca masina a fost a altcuiva. Masina poate sa fi fost un leasing al unei firme, nu inseamna ca cineva s-a plictisit de ea neaparat. Si chiar daca s-a plictisit, e treaba lui personala, nu a mea. Iar cu scobitul in nas - de-aia exista curatatorii si detaling. Vrei sa-mi spui ca daca tie iti vomita cainele sau un copil in masina e gata, o schimbi?

Mi-am cumparat un apartament nou, iar casa in care stau a fost renovata total, ferestrele/usa de la intrare/scara interioara au ramas, restul nou.

 

Nu asta e ideea, insa nu pot sa nu fac o paralela intre tarile cu nivel ridicat de trai/satisfactia cetateanului- se achizitioneaza bunuri noi (ok, partial se explica prin venituri mai ridicate) si tarile cu nivel ff scazut de trai, unde totul e refolosit/uzat/sh. Global, Romania e pe la mijloc(cine nu crede, sa mearga in africa), insa mult in spate in UE, ceea ce ma face sa pun o intrebare legitima: daca avem posibilitatea, nu e mai bine sa adoptam niste obiceiuri/practici din tarile pe care le invidiaza romanii, decat sa ramanem prinsi in obiceiuri fara beneficii pe termen lung. Merg mai departe: achizitia unui autoturism nou aduce beneficii reale economiei si bugetului (firme, angajati, taxe), beneficii care se pot intoarce spre binele cetateanului, in schimb achizitia unui autoturism sh aduce beneficii doar vanzatorului, din tari straine, asta daca nu ajungem si mai departe, la samsari ce fac venituri neimpozitabile , si fraudeaza bugetul de stat prin ilegalitati (neplata tva, eludare taxe).

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Deci daca ar fi sa facem o paralela intre curatatul / renovatul casei si curatatul masinii...? :)

 

Ok, deci daca inteleg bine, esti de parere ca Ebay a fost creat special ca cetatenii din Germania, Franta si UK sa vanda catre cetatenii amarati din Romania si Bulgaria? Sau exista si nemti, francezi si englezi care cumpara bunuri SH?

 

Daca ma intrebi pe mine, achizitia unei masini noi e cea mai proasta alegere dpdv financiar pe care o poti face. Iar argumentul cu beneficiile care se intorc cetateanului la noi in tara e absolut ridicol. De fiecare data cand platesc taxe am sentimentul ca dau foc respectivilor bani, sau ii arunc intr-o gaura neagra. Asta nu inseamna ca incerc sa fraudez sau sa nu platesc taxele respective. Le platesc, dar 'beneficiile' pe care le mentionezi mi se par atat de deconectate de situatia reala, ca sunt un fel de poveste frumoasa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eugen, recunosc cĂŁ am un sentiment de apreciere asupra pĂŁrerilor tale pe diverse subiecte in general, ĂŽnsĂŁ aici ĂŽn privința inconvenientului mașinii sh pe principiul "s-a scobit in nas" nu sunt de acord. Colegul a punctat foarte bine asupra comparației cu locuințele SH. Ce treabĂŁ au bĂŁșinile fostului proprietar de casĂŁ/mașinĂŁ ce o fi?

Așa cum tu ai renovat casa, pentru mașini existĂŁ detailing/restaurĂŁri de elemente🙂

Și nu mĂŁ deranjeazĂŁ deloc cĂŁ cineva ĂŽmi vinde mașina cĂŁ s-a sĂŁturat de ea și trece la alta mai bunĂŁ. DacĂŁ ar fi așa, ar trebui sa fiu mereu demoralizat când sunt ĂŽn trafic și vĂŁd o grĂŁmadĂŁ de oameni cu mașini mai bune/mai șmechere ca a mea.

Ca parantezĂŁ,cel care mi a vândut mașina a scĂŁpat douĂŁ lacrimi când am plecat cu mașina, fiindu-i foarte dragĂŁ iar vânzarea a realizat-o pt o investiție imobiliarĂŁ. Deci nu toți "scapĂŁ" de mașini.

Link to comment
Share on other sites

Locuintele mai vechi in RO (cele facute mai cu simtul raspunderii si mai in oras) sunt mai valoroase la ora actuala.

 

Decat petardele noi, facute pe graba, departe de oras, cu lipsa totala de calitate.

Foarte adevĂŁrat!Cele vechi sunt mai bine compartimentate, cu pereti mai sĂŁnĂŁtoși/materiale mai bune, și ĂŽncĂŁ un mare plus sunt spațiile verzi generoase/copacii dintre blocuri, ceea ce la construcțiile noi lipsește cu desĂŁvârșire: foamea mare a constructorilor de a ĂŽnghesui cat mai multe blocuri pe teren.

 

Discuția a pĂŁrĂŁsit foarte tare subiectul topicului 😂

Edited by Cristian.O
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Voi vedeti ce scrieti?!

 

Alegerile aste ale romanilor nu sunt dictate de vreun rational, ci dintr-un impuls de wannabe, de a iesi in evidenta. Nu isi face nimeni o analiza a actiunilor, a situatiei reale a propriei vieti.

 

Romanul, daca are 5000 salariu net el si 3000 nevasta se considera indreptatit la seria 5. Face el cumva, mai rupe de la stomac, mai imprumuta dar face rost de 15.000 pt seria 5. Vrea el "dotari minime" si bmw. El la valoarea lui nu este sofer de motor de 2 litri. Motorul ala vibreaza, nu este rafinat, iar el este un roman rafinat, cu gusturi si pretentii. Familia lui castiga 8000 de lei pe luna....cum adica sa nu aiba bmw cu trapa, harman si adaptive dumpers?! Esti prost?!?!!

 

Neamtul cu familia cu 8000 euro pe luna(nu lei) nu trebuie sa ii demonstreze nimic vecinului si nici siesi. El stie ca nu este om de bmw. Stie ca nu poate merge cu anvelope sh ca romanul, stie ca spre deosebire de roman ii trebuie casco, stie ca cele mai bune revizii sunt la reprezentanta, stie ca franele si articulatiile originale costa spre deoasebire de roman care stie el combinatii de discuri la 1000 lei pt doua bucati. Neamtul nu se urca in dricul la care este dispus romanul doar ca el este "pasionat" si vrea bmw.

El stie ca poate sa isi ia un passat nou. El nu poate sa fie smecher ca romanul. Nici nu ii trebuie. El nu se amageste cu f10 de 200.000km.

 

Da-i unui roman venituri de 8000 euro pe luna, bani in care neamtul isi ia passat. Direct se baga romanul la 911 carrera 4S.

Atat putem, in urma neajunsurilor din comunism, in urma influentei societatii care dicteaza regulile bazate pe principii eronate.

 

A nu se interpreta gresit. Eu sunt un simplu sofer de seria 5, sluga la altii.

Edited by edit
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Romanul adevarat se arunca la cayenne, x6, astea mai mari, sti tu sa se vada, sa se impuna.

Acuma sa o spun si eu sincer si personal, dupa ce am avut multi ani doua modele de seria 7, seria 5 si alte cateva marci toate peste +30k. Cam tarziu am ajuns la concluzia neamtului, masina este strict o necesitate nu o fita (obiceiuri romulane)

In prezent am o masina mica de oras de vreo 4k dar sunt mult mai fericit si ma doare in paispe' de ce zice lumea.

Prefer ca pierderea aia zilnica de peste 100lei ce am avut-o la orice masina sa o folosesc pentru alte placeri personale. Asta desi acum am venituri mult mai mari de cat aveam in trecut(>5000e)

Edit: Ah, la inceputul anului am luat-o pe aratura si era sa ma arunc la un seria 6'fl, o pasiune din tinerete, dar s-a vandut si mai bine asa.

Cand voi avea venituri foarte mari poate voi gandi altfel, dar in acest moment nu ma pot impaca cu acele pierderi pentru mine.

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

[...]achizitia unui autoturism nou aduce beneficii reale economiei si bugetului (firme, angajati, taxe), beneficii care se pot intoarce spre binele cetateanului, in schimb achizitia unui autoturism sh aduce beneficii doar vanzatorului, din tari straine, asta daca nu ajungem si mai departe, la samsari ce fac venituri neimpozitabile , si fraudeaza bugetul de stat prin ilegalitati (neplata tva, eludare taxe).

Eugen, nu iti fa griji pentru bugetul de stat.

Statul cunoaste bine pasiunea majoritatii oamenilor catre masini scumpe si speculeaza major acest lucru. Taxele incluse in combustibil, impozitul anual, alte cheltuieli impuse (asigurare, ITP, taxe de drum, TVA-ul din orice piesa / reparatie, etc.) sunt cai prin care statul stoarce sistematic bani din necesitatea sau, dupa caz, placerea de a avea un autoturism.

De 30 de ani admir "beneficiile" pe care statul le intoarce catre binele cetateanului. Fiecare an de intarziere in constructia unei autostrazi implica un anumit numar de vieti pierdute pe traseul respectiv. Zeci, sau chiar sute de morti.

Este vina statului pentru faptul ca de atata amar de vreme nu reuseste sa rezolve problema samsarilor (masini "masluite") si a fiscalizarii acestora. Dar este vina mea si a ta pentru faptul ca o buna parte din banii care trebuia sa se intoarca la noi ca beneficii au fost sifonati de clasa politica.

 

Atat timp cat banii sunt castgati in mod cinstit si a platit catre stat impozitele aferente, fiecare om este liber sa decida ce face cu ei. Sigur ca este absurd ca o familie care locuieste intr-un apartament modest de 2 camere la periferia orasului sa isi cumpere X6. Sigur ca este egoist cel care cheltuie zeci de mii de Euro pentru o masina de lux, dar nu investeste o suma cel putin comparabila in educatia copiilor sai.

Dar, in fond, oamenii au dreptul legal sa isi cheltuiasca economiile sau veniturile asa cum doresc.

 

 

Neamtul cu familia cu 8000 euro pe luna(nu lei) nu trebuie sa ii demonstreze nimic vecinului si nici siesi. El stie ca nu este om de bmw. Stie ca nu poate merge cu anvelope sh ca romanul, stie ca spre deosebire de roman ii trebuie casco, stie ca cele mai bune revizii sunt la reprezentanta [...] Neamtul nu se urca in dricul la care este dispus romanul doar ca el este "pasionat" si vrea bmw.

Exact. Neamtul respectiv stie ca "nu este om de BMW" pentru ca statul il impiedica sa umble cu jumatati de masura.

La noi, lucrurile nu sunt ca in Germania fix din cauza sistemului actual tolerat de catre stat, din nepasare, incompetenta sau chiar propriul interes. Exemplu relevant: acum cativa ani, ministrului mediului (!) din guvernul Romaniei avea in familie un Audi Q7 inmatriculat in Bulgaria pentru a evita taxa de mediu pe care exact acel ministru o promovase...

 

Deci mai usurel cu beneficiile intoarse spre binele cetateanului care plateste taxe, cel putin pana cand o sa vedem un lung sir de probe contrarii.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cu mici exceptii in aceasta vara , (cand am avut deplasari de facut) am venit la banca, vineri cu bicicleta. Si azi tot cu bicicleta sunt, am 6 km de acasa pana la birou :)) iar joia imi aduc un tricou si il las aici, ca cel in care vin...il transpir si asa am de schimb :))
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am mai zis, multi nu se fac bine la cap, ne treaba mea ce face x si y, vrea sh f bine sa-si ia, vrea noua la fel... Nu stau sa-l judec, vede foecare mai tarziu rezultatul propriilor actiuni. Maxim ce putem face e sa dam un sfat.

 

Nu-mi plac comentariile si judecata a la Edit, ca daca are 8000 lei salariu repede isi ia un seria 5 cu toate ca nu-si permite sau ca sta in 2 camere si are x6. FIX treaba lui, pe mine nu ma afecteaza dar e democratie, avem libertatea cuvantului si a alegerilor. Lasa ca era mai bine in epoca de aer cand dadeai pe o dacie cat pe o casa si iti venea si comanda dupa 4 ani...

 

Apreciati libertatea ca puteti sa va luati ce vreti, sanatate si putere de munca sau spor la furat dupa caz...

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Eu am mai zis, multi nu se fac bine la cap, ne treaba mea ce face x si y, vrea sh f bine sa-si ia, vrea noua la fel... Nu stau sa-l judec, vede foecare mai tarziu rezultatul propriilor actiuni. Maxim ce putem face e sa dam un sfat.

 

Nu-mi plac comentariile si judecata a la Edit, ca daca are 8000 lei salariu repede isi ia un seria 5 cu toate ca nu-si permite sau ca sta in 2 camere si are x6. FIX treaba lui, pe mine nu ma afecteaza dar e democratie, avem libertatea cuvantului si a alegerilor. Lasa ca era mai bine in epoca de aer cand dadeai pe o dacie cat pe o casa si iti venea si comanda dupa 4 ani...

 

Apreciati libertatea ca puteti sa va luati ce vreti, sanatate si putere de munca sau spor la furat dupa caz...

 

Pai tocmai, pentru ca e libertate, cei ce au venituri de 8000 ron/familie sunt liberi sa isi ia alt job, sa mai faca studii, sa faca investitii profitabile, sa se mute in alta tara la joburi mai bune, incat sa ajunga la un venit de 8000 euro, care, in romania, teoretic, le-ar putea asigura resursele achizitionarii si intretinerii unui autoturism gen seria 5, daca asta e dezideratul lor in viata. Insa cred ca esti in asentimentul meu ca este penibil cand vezi familii ce investesc bani multi pentru bugetul lor cotidian in niste bunuri aflate la sfarsitul vietii fizice si morale-autoturisme sh cu xxxxx km, dar cu logo pe capota , in schimb ii mai vezi cu un premolar lipsa, la teatru nu au fost niciodata, nu se gandesc sa puna in banca lunar o suma pentru a asigura un fond pentru studii la copii, carti nu cumpara ( le au pe alea de 66 de pe vremuri), nu merg la un muzeu, samd.

 

Imi cer scuze initiatorului ca i-am poluat topicul, daca se considera off topic, rog un moderator sa stearga toate postarile mele.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Voi vedeti ce scrieti?!

 

Alegerile aste ale romanilor nu sunt dictate de vreun rational, ci dintr-un impuls de wannabe, de a iesi in evidenta. Nu isi face nimeni o analiza a actiunilor, a situatiei reale a propriei vieti.

 

 

"Generalizarile sunt, in general, gresite" :logik:

 

Iti scapa ceva din considerare: ce se intampla daca iti doresti un lucru, pentru tine, fara sa vrei sa demonstrezi nimanui nimic, dar nu ti-l permiti nou? Hai ca in Romania e in floare asta cu masinile SH si e usor de pus pe masa cartea 'cocalarismului'. Dar in Vest este in floare piata ceasurilor de lux SH. Cu foarte putine exceptii (mult mai putine decat se crede), ceasurile nu isi pastreaza valoarea si nu pot fi denumite "investitii". Daca un pasionat, la inceput de drum, isi achizitioneaza un Panerai pe care da 2-3K EUR, pentru ca atat considera ca este rezonabil sa dea pentru ceva ce isi doreste cu adevarat, la acel moment in viata, inseamna ca este un cocalar fatarnic? Putem sa ii spunem ca mai bine isi lua un Casio Edifice si avea si bani de un concediu pe langa? Depinde mult motivul pentru care achizitia a fost facuta.

 

Personal mi-am luat un F10, mediu spre slab dotat, nu pentru ca am dorit sa demonstrez ceva cuiva ci pur si simplu pentru ca mi-a placut design-ul foarte mult. De banii pe care i-am dat pe el, la acel moment, luam lejer o Elantra noua, dotata chiar mai bine. Dar mi-am dorit masina pentru aspect si pentru mine, motiv pentru care nici nu am tinut cont de recomandari de genul "dotari minime". Dotarile minime sunt acelea pe care mi le doresc si mi le permit eu, nu cele pe care le spune cineva pe un forum sau in viata reala.

 

Nu spun ca ce afirmi tu nu este adevarat (si din pacate, in proportie dezamagitor de mare este adevarat). Dar sa generalizezi acest fapt e gresit, din punctul meu de vedere. Cand iti cumperi un lucru SH, nu inseamna intotdeauna ca vrei sa demonstrezi ceva, cuiva. Exista si numeroase cazuri in care iti doresti acel lucru, dar logica/situatia financiara/momentul nu-ti permite sa platesti full price pe acel obiect nou. Cred ca ar trebui sa nu "criminalizam" achizitia de SH.

 

Curand ma voi multa in NL si cred ca voi folosi mai mult bicla si transportul in comun. Deci voi fi de rasul cunostintelor romanesti. :laugh:

Nu si daca dai 10.000-12.000 EUR pe o bicla ultra moderna cu brandul pe ghidon! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare totusi ca unii au o admiratie naiva pentru nemti. Da, si eu admir puterea si nivelul de dezvoltare a poporului german, dar hai sa nu ii ridicam pe toti in slavi ca au si ei destule probleme. Evident ca din Romania totul pare mai verde cand te uiti spre vest, dar sa nu exageram cu ridicarea in slavi a neamtului cand vine vorba de cheltuit responsabil.

 

Totusi vorbim de oameni cu placeri si nevoi diferite, si cum nu toti romanii sunt iresponsabili financiar, asa nici toti nemtii nu sunt super responsabili. Nimeni nu spune ca in Germania conditiile de creditare sunt mai avantajoase si e normal sa fie asa, probabil din cauza faptului ca sunt prima putere in domeniul producerii de automobile din Europa si acele masini trebuie vandute. Ma gandesc ca asa cum la noi exista programul rabla, la ei exista un cadru legislativ adecvat de isi permit sa ofere dobanzi de 3-4% la un credit auto. Apoi probabil obtin si un pret bun la buy-back, fiindca (si aici intervenim noi est-europenii), dealerii au cui sa paseze rapid acele masini. Am vazut mai sus o observatie cum ca cele mai bune revizii se fac la reprezentanta si daca nu iti permiti sa le faci acolo, nu iti permiti nici masina. Sa fim seriosi, eu nu stiu cat se mai duc nemtii la reprezentanta dupa ce acea masina iese din garantie, sigur o lasa si ei mai moale si se duc la serviceuri multimarca pentru un banal schimb de ulei. Sau nu se mai duc nicaieri, ca oricum masina aia e data la buy-back.

Nici mie nu imi plac cei care isi cumpara o masina doar pentru brand si incep sa scoata componente din ea pe masura ce se strica, in ideea ca "lasa , bah, ca merge asa", dar nici sa arunci la gunoi o masina doar fiindca a iesit din garantie.Gata, hai sa casam un seria 5 ca a condus-o un alt nene 3 ani si a dat-o la buy-back la 150k km. Masina aia mai are destula viata in ea.

 

Toata treaba e ca la noi ITP-ul se ia la misto, de asta vezi atatea masini premium chinuite. Singura posibilitate sa mai temperezi cocalarii sa isi cumpere masini pe care nu si le permit in adevaratul sens al cuvantului e sa intaresti legislatia( RAR/ITP/ANAF - de unde au tiganii bani sa cumpere masini de 100k, cand niciunul nu a lucrat un singur minut in viata lui?). Totodata, tinand cont ca majoritatea posesorilor de bmw care ies negativ in evidenta, sunt tinerii de 18-25 ani, ar fi frumos ca RCA-ul sa fie si pe sofer, nu doar pe masina. In rest fiecare face ce vrea cu banii lui.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu numai ca ati dat-o in offtopic rau, dar si spuneti lucruri total aiurea.

 

8000 ron pe luna pt o familie in Ro, e deja f bine. Celor care zic ca e putin, sau ca e "saracie" trebuie sa le reamintesc salariul mediu in romania...e 3300 ron in scadere.

Adica dupa pandemia asta vedem ce-o mai fi. Daca ar avea toate familiile din Romania 8000 ron pe luna, ar fi lux (nu pt bucuresti, unde probabil e nevoie de mai mult).

 

Bun, referitor la masini premium si comparatia cu alte tari. Fratilor, traiti in Romania, aici servisarea masinilor e muuuult mai ieftina comparativ cu vestul. Vopsitorii, mecanica, toate sunt la preturi mici, comparativ cu occidentul, ba chiar vin multi romanasi plecati sa-si faca masinilie pe aici. Plus altele, vin sa-si faca dintii, cumpara imobile pe aici... pt ca asta e nivelul tarii.

 

Nu se va compara niciodata la intretinere, un bmw aici, cu un bmw dincolo. Ora de lucru, manopera e ceea ce demoralizeaza majoritatea vesticilor "sa scape" de ele.

Link to comment
Share on other sites

Eugen, partea cu mersul a teatru si la muzeu, cu cititul nu tine de cati bani ai in buzunar ci de cum ai fost tu educat, ce ai vazut in familia ta, la fel si cu cititul. Sunt o gramada de bogatani care n-au pus in viata lor piciorul intr-o sala de teatru sau n-au auzit de Eliade....si nu sunt musai cocalari...intelegi tu ce vreau sa spun.

 

Iarasi spun fiecare isi cheltuie banii lui, pe ai mei n-are cum sa-i cheltuie.

 

 

Toata treaba e ca la noi ITP-ul se ia la misto, de asta vezi atatea masini premium chinuite. Singura posibilitate sa mai temperezi cocalarii sa isi cumpere masini pe care nu si le permit in adevaratul sens al cuvantului e sa intaresti legislatia( RAR/ITP/ANAF - de unde au tiganii bani sa cumpere masini de 100k, cand niciunul nu a lucrat un singur minut in viata lui?). Totodata, tinand cont ca majoritatea posesorilor de bmw care ies negativ in evidenta, sunt tinerii de 18-25 ani, ar fi frumos ca RCA-ul sa fie si pe sofer, nu doar pe masina. In rest fiecare face ce vrea cu banii lui.

 

 

CORECT

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Atata se inchina unii la vestici total nejustificat. Cat a mai ramas din vestici, ca jumatate sunt alte natii.

Un neamt ar tine de masina mai mult si probabil ar cumpara sh cum iau si romanii " needucati" si "tarani", dar acolo manopera si intretinerea in general face nerentabil acest demers.

Si pana la urma, fiecare face ce vrea cu banul pe care il are. Treaba fiecaruia pe ce isi da banii, nu inteleg de ce trebuie judecat. Sunt convins ca nimeni de pe forum si in general nimeni nu e omul perfect si face si alegeri proaste in viata.

Cine crede despre sine ca e perfect sigur are probleme de care nu-si da seama.

Link to comment
Share on other sites

@Eugen - masina SH aduce beneficii nu doar vanzatorului ci si celui care o cumpara pentru ca isi satisface o nevoie cu ea, apoi aduce statului ca se platesc taxe, apoi industriei automotive ca foloseste piese de schimb, etc.. La fel e si cu masina noua insa sa nu exageram ca trebuie sa iei masina noua la fiecare 3 ani, pana la urma e si aia o pierdere de bani, inteleg ca platesti chiria pe ea si tu de fapt nu o ai in proprietate, dar gandeste-te ca un astfel de sistem in care tot ce folosesti e pe credit de fapt/rate/chirie, cum vrei sa-i spui, doar iti taie libertatea si stai si pedalezi acolo ca vrei ca nu vrei ca altfel nu ai nimic. De bine de rau in RO alea SH se iau cu banii jos cred in mare parte, ori e si asta un factor important, personal ma simt mai bine sa stiu ca nu am rate decat sa stiu ca nu pot sa plec de la un job fara a imi gasi altul ca vine luna si ratele. Sistemul din V e bun, dar esti sclavul lui chiar daca un sclav bine platit, desi asta e discutabil, nici acolo cu un salariu mediu nu vei fi vreun bogat, diferenta o face nivelul general al societatii care te face sa te simti mai bine si beneficiile ce decurg de aici.

 

Nu vad nimic rau in a-ti lua o masina SH premium daca poti s-o si intretii corespunzator si cheltuielile ei nu sunt un impediment, si in DE poti lua in rate masini SH asa si aici, ai impresia ca aia doar noi cumpara in rate?

 

@edit - Iar neamtul cu 8000Eur pe luna in familie iti spun eu ca poate sa-si ia BMW nou de 50-60k Eur linistit pentru ca da avans 0 si plateste cca 450Eur/luna chirie timp de 3 ani, asta e o aberatie ca ala isi ia doar Passat, nu stiu de unde ai scos-o sau ai impresia ca 8k Eur pe familie in DE sunt pe orice gard? Am stat o perioada acolo si am rude si prieteni acolo, cunosc destul bine sistemul si salarizarile.

Edited by mik15
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam acum ca 8000 euro pe luna sunt ceva bani. Se traieste excelent. Sa fi fraier sa cumperi masina. Eu m-as baga la cursuri de pilotaj si as cumpara in leasing un avion mic. De ce sa stai pe A2 sa te injuri cu toti cand poti face o ora pana la mare in maxim de comfort. La asta nu v-ati gandit.
Link to comment
Share on other sites

nu stiu de unde ai scos-o sau ai impresia ca 8k Eur pe familie in DE sunt pe orice gard? Am stat o perioada acolo si am rude si prieteni acolo, cunosc destul bine sistemul si salarizarile.

 

8000 de euro impozabili poate . Nu cunosc in detaliu sistemul din Germania, dar inclin sa cred ca nu sunt multi nemti care isi permit un BMW nou de 6ok cu banii jos . Iar "leasing-ul " in care ai masina "inchiriata" ,nu ma impresioneaza . As zice ca sunt mai multi romani care platesc un BMW la jumatate de pret (3 ani) cu banii jos , decat nemti care platesc unul nou cash.

Cat despre F10 , cand m-am hotarat sa schimb E60-ul pentru modelul asta , un prieten neamt destul de bogat, mi-a zis ca asta e masina de "comis voiajor" - cumva avea dreptate - multe luate de firme sa faca max de km in 3ani si apoi returnate sau vandute la licitatii .

Si mai cred ca o masina la mana a doua, mai salveaza planeta daca e in stare tehnica buna , pentru ca impiedeca irosirea multor resurse pentru fabricarea uneia noi. Mai e si o palma data consumerismului feroce promovat de capitalismul si mai feroce - LOL .

Edited by seaman
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.