Jump to content

Antigel vs ulei


Exilong999999

Recommended Posts

Pe timp de iarna , la prima pornire ,uleiul are grade cu minus(- 2, 3°) si antigelul cu plus (4° ,5°) .

Odata pornit motorul , uleiul recupereaza temperatura foarte repede ,se egalizeaza cu antigelul cam in 2 minute ,apoi merg aproximativ impreuna( cu gradele) . Cam dupa 30 de km parcursi ,uleiul depaseste antigelul .

Asta pe n47 320D ,la -10° si nu plec de pe loc mai devreme de 2 minute ,dupa ce am pornit motorul

.

Daca pleci direct ,probabil se schimba putin cifrele .

Link to comment
Share on other sites

Mie 30 de minute mi se par ENORM de mult timp cand uleiul oarecum depaseste antigelul, la un motor fie el N47, m47 sau mai stiu eu..

L-as intreba pe Godini ce aplicatie a folosit cand a ajuns la aceea concluzie.

Poate pun si eu pe masina aceiasi aplicatie si vad.

 

Eu, dimineata pe drum citind am pus Carly dupa cam 10 minute de mers si apa era deja la 78 iar uleiul avea 114.. (eu nu m-am uitat in Parametrii programului selectand temp. uleiului pana acum.. asa ca am am niste dubii). Temperatura dimineata asta 6-7 grade.

 

Parerea mea e ca antigelul avand doua nivele termice (circuit mic si apoi circuit mare) si considerand ca radiatorul la randul lui raceste permanent antigelul, va face ca uleiul sa treca muult mai repede pe langa regimul termic de 85-90 al motorului, chiar daca si uleiul in total are cam 5 litri.. din ce tin minte prin ceva carti scria o data.. ca uleiului ii trebuie cam 5-10 minute ca acesta sa treaca o data complet prin tot sistemul practic. Deci se poate considera fierbinte o data trecut..

Dar personal asta mi se pare cam mult..

 

Am si programul lui Dr. Gini si poate il pun pe ala intr-o dimineata.. care se stie ca e plin de ceasuri care citesc permanent cam toti senzorii motorului... ;)

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Aviz amatorilor, statul pe loc la ralanti mai ales pe vreme rece e cam daunator. mai mult de 20 secunde n-ai de ce sa stai. Care e logica, uleiul fiind vascos, are nevoie de o presiune mai mare t a ajunge bine in instalatie cat e rece. Pornesti, 20 -30 secunde stai si ai plecat usor fara sa treci de 2000 rpm in primele 5 min de mers.

 

Nu ma credeti pe cuvant? Aveti unde sa va documentati.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poluam topicul omului ca stam pe loc sau nu..

Uite ca eu de peste 100k km am tot stat pe loc, pana intr-un minut (iarna chiar peste..) si nu consuma ulei motorul mai mult sau sesizabil in 8 ani de cand am masina; porniri zilnice!

 

Sa va vad cu parerea a ce se incalzeste mai repede si in cat timp.

Pana pun programul..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bimmer o dam in tribologie si n-are rost. Ce faci tu e strict treaba ta, pe banii tai. eu am dat un sfat. Cine vrea il urmeaza cine nu, nu.

Vedeti ce scrie si in manualul de utilizare al masinii, cine il are..

Domne si Fereste tribologie.. ;)

Eu am dat doar un exemplu personal, cum prea bine zici.

Nu am mai zis faceti ca mine..

Daca eu cred ca uleiul trebuie sa urce linistit si din abundenta intr-un motor perfect balansat intern (sau aproape perfect..) si cred ca NU are rost sa ii atarnam O SARCINA in primul minut cand e rece, e din nou numai treaba mea..

 

Ceva frecari nedorite sigur se intampla din lipsa de ulei... cand e rece, dar din nou, cred numai eu ca la mine se intampla mai putin..

Dar din nou, NU faceti ca mine.

(Eu mi-am spus doar parerea si tin la ea.)

 

Tot in manual scrie ca trebuie schimbat uleiul cand te anunta masina nu?..

Hmmm..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Uleiul se incalzeste de aprox. 2 ori mai incet decat antigelul.

Indiferent de temperatura exterioara se pleaca de pe loc aproape imediat ce ai pornit motoruk, sunt suficiente 15 secunda ca sa traga pompa si sa ajunga uleiul unde trebuie.

 

Habar nu aveti ce vorbiti, ala are impesie ca e ca la dacia 1310 sa lasi 10 minute cu socul deschis 😂😂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

bmwiosif si tu ai intrat in clubul celor care nu stiu ce vorbesc ( nu ma simt vizat) dar la 15 secunde fara ungere nu stiu ce viata are motorul, la cate piese sunt in miscare....

Asta ar insemna ca fiecare din noi sa avem o pompita de cu ulei si dim inaint sa pornim dam cu ulei pe la came , pe la lant..etc:)))))))))

Chiar daca se scurge in baie in afara de cilindri, uleiul lasa o pelicula peste tot pe unde circula..tocmai ca sa nu fie uscat la pornire.

Repet, nu stai cu masina pe loc la ralanti...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

bmwiosif si tu ai intrat in clubul celor care nu stiu ce vorbesc ( nu ma simt vizat) dar la 15 secunde fara ungere nu stiu ce viata are motorul, la cate piese sunt in miscare....

Asta ar insemna ca fiecare din noi sa avem o pompita de cu ulei si dim inaint sa pornim dam cu ulei pe la came , pe la lant..etc:)))))))))

Chiar daca se scurge in baie in afara de cilindri, uleiul lasa o pelicula peste tot pe unde circula..tocmai ca sa nu fie uscat la pornire.

Repet, nu stai cu masina pe loc la ralanti...

 

Nu exista 15 secunde fara ungere. Pe componente logic ca ramane o pelicula de ulei, daca nu ar exista s-ar gripa motorul in secunda 2. La cele 15 secunde faceam referire la timpul in care ajunge ulei “nou” din baie pana pe componente, de accea e bine sa te pui in miscare dupa 10-15 secunde, nu imediat ce ai pornit motorul.

 

Bimmer. Nu e deloc o parere personala ba din contra este o afirmatie spusa de specialisti. Este suficient sa dai pe google “oil heats slower than coolant” si sa citesti de pe forumuri. Sau daca vrei ceva mai oficial poti cauta in carti de mecanica, acolo tin minte ca am citit si eu. Daca vrei ma straduiesc sa imi aduc aminte si numele cartii. Orice pt tine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic 15 secunde e mult, foarte mult. Iti si argumentez. Cand pui contactul se aprind martorii in bord, inclusiv cel de presiune ulei, pompita rosie. Cand ai pornit motorul acel martor se stinge instantaneu, adica ai presiune de ulei corespunzatoare in toata instalatia, peste tot. De ce? Pentru ca exista o sonda de presiune ulei in partea superioara a motorului, unde teoretic uleiul ar ajunge mai greu, acolo masurandu-se presiunea.

 

Cum ar fi sa mearga motorul 15 secunde doar cu pelicula ramasa...la o turatie de ralanti de 800 rpm/min....dezastru.

 

E suficient de coerent?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic 15 secunde e mult, foarte mult. Iti si argumentez. Cand pui contactul se aprind martorii in bord, inclusiv cel de presiune ulei, pompita rosie. Cand ai pornit motorul acel martor se stinge instantaneu, adica ai presiune de ulei corespunzatoare in toata instalatia, peste tot. De ce? Pentru ca exista o sonda de presiune ulei in partea superioara a motorului, unde teoretic uleiul ar ajunge mai greu, acolo masurandu-se presiunea.

 

Cum ar fi sa mearga motorul 15 secunde doar cu pelicula ramasa...la o turatie de ralanti de 800 rpm/min....dezastru.

 

E suficient de coerent?

 

nu e stiinta exacta dar zic ca iti contrazice afirmatia celor 15 secunde

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic 15 secunde e mult, foarte mult. Iti si argumentez. Cand pui contactul se aprind martorii in bord, inclusiv cel de presiune ulei, pompita rosie. Cand ai pornit motorul acel martor se stinge instantaneu, adica ai presiune de ulei corespunzatoare in toata instalatia, peste tot. De ce? Pentru ca exista o sonda de presiune ulei in partea superioara a motorului, unde teoretic uleiul ar ajunge mai greu, acolo masurandu-se presiunea.

 

Cum ar fi sa mearga motorul 15 secunde doar cu pelicula ramasa...la o turatie de ralanti de 800 rpm/min....dezastru.

 

E suficient de coerent?

 

Chiar si 3 secunde sa zicem ca tage uleiul pompa si ajunge pe componente, pistoanele tot fac zeci de rotatii cu acea pelicula de ulei ramasa de ieri seara. Nu e dezastru.. motorul merge si minute fara ulei.

Acum eu iti zic parerea mea.. fiecare face cum vrea. Plus ca sa nu mai zicem ca trebuie si turbina aia sa ajunga ulei pe ea si etc.. 15 secunde eu zic ca nu e o eternitate.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca am gresit in presupunerea mea.

Uleiul se va incalzi mai greu decat antigelul, foarte probabil si din cauza ca existenta circuitului mic va face ca motorul sa devina fierbinte relativ repede (la benzina muult mai repede) si pentru ca circuitul de racire este mic la pornirea motorului..

Exemplu (ne)favorabil motorului imi vine in minte considerand incalzirii insuficienta cand termostatul principal e blocat deschis sau decalibrat.. iar motorul ajunge foarte greu sau deloc la regim.

Va dati seama ca nici uleiul nu va fi suficient de fierbinte!?

 

Oricum uleiul nefiind restrictionat ca antigelul de termostat (avand tot 5 litri) poate un motiv al incalzirii mai indelungata, pe langa caracteristica uleiul fata de antigel..

 

Exilong999999, tragi tu concluzia sau o trag eu?

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca am gresit in presupunerea mea.

Uleiul se va incalzi mai greu decat antigelul, foarte probabil si din cauza ca existenta circuitului mic va face ca motorul sa devina fierbinte relativ repede (la benzina muult mai repede) si pentru ca circuitul de racire este mic la pornirea motorului..

Exemplu (ne)favorabil motorului imi vine in minte considerand incalzirii insuficienta cand termostatul principal e blocat deschis sau decalibrat.. iar motorul ajunge foarte greu sau deloc la regim.

Va dati seama ca nici uleiul nu va fi suficient de fierbinte!?

 

Oricum uleiul nefiind restrictionat ca antigelul de termostat (avand tot 5 litri) poate un motiv al incalzirii mai indelungata, pe langa caracteristica uleiul fata de antigel..

 

Exilong999999, tragi tu concluzia sau o trag eu?

Da, sefu, gata am tras-o...de par.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Trasa" de par sau de altceva, dar macar s-o tragem bine, unde trebuie.

 

E clar ca in 6-7 km cat ajunge antigelul la vremea asta, cat sa fie, 5 grade dimineata, Uleiul NU AJUNGE la regimul sau confortabil de lucru/protectie al motorului!

Asta daca tot a-ti intrebat. . ;)

Cu sau fara asteptat la plecarea de dimineata, trageti voi singuri concluzia.

 

..aviz amatorilor de deplasari scurte..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.