Jump to content

Aerisire instalație rĂŁcire


Recommended Posts

Salut....problema stĂŁ ĂŽn felul urmĂŁtor. Am avut probleme cu oringurile de la rĂŁcitorul de ulei , le-am schimbat totul pare ĂŽn regulĂŁ acum. Acum pe mine mĂŁ intereseazĂŁ cum se face aerisirea instalației de rĂŁcire având ĂŽn vedere cĂŁ doresc sĂŁ bag in instalație antigel și apĂŁ distilatĂŁ noi. In cazul meu este vorba de un BMW e91 318d N47 2007(pompa de apĂŁ mecanica).mulțumesc
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Cu motorul pornit, torni lichidul pana se umple, apoi o sa inceapa sa vina inapoi in vas (acel jet mic) cu aer si lichid, ei bine, astepti pana vine fara aer, iar temperatura ajunge la 90. Urmatoarea zi verifici din nou nivelul si mai completezi putin daca e cazul. Daca ai nelamuriri, suna-ma si-ti explic in timp ce faci operatiunea. 0799 053 091

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Cu motorul pornit, torni lichidul pana se umple, apoi o sa inceapa sa vina inapoi in vas (acel jet mic) cu aer si lichid, ei bine, astepti pana vine fara aer, iar temperatura ajunge la 90. Urmatoarea zi verifici din nou nivelul si mai completezi putin daca e cazul. Daca ai nelamuriri, suna-ma si-ti explic in timp ce faci operatiunea. 0799 053 091

Ok am sĂŁ fac așa dacĂŁ va trebui sĂŁ te sun am sĂŁ te sun.... ori-cum mulțumesc frumos de rĂŁspuns

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Cu motorul pornit, torni lichidul pana se umple, apoi o sa inceapa sa vina inapoi in vas (acel jet mic) cu aer si lichid, ei bine, astepti pana vine fara aer, iar temperatura ajunge la 90. Urmatoarea zi verifici din nou nivelul si mai completezi putin daca e cazul. Daca ai nelamuriri, suna-ma si-ti explic in timp ce faci operatiunea. 0799 053 091

 

Se recomanda sa dai si drumul la caldura pe 28 grade la cea mai mica treapta in tot acest timp.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Sa nu mai deschid alt topic, ma folosesc de acesta cu rugamintea sa ma ajutati putin.

 

e90,320d,m47,2007

- vreau sa inlocuiesc antigelul si din cate am citit pe aici, ar exista si un dop-surub pt golirea lichidului din bloc situat undeva pe partea dreapta a motorului (partea cu turbina) dar oricat m-am straduit sa-l identific, nu am reusit.

Va rog frumos daca aveti careva o foto sau o indicatie clara.

Mi-ar prinde bine si niste sugestii cu privire la umplere si aerisire.

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Ok, am gasit cateva sugestii pe forumurile din "afara", ramane de vazut. O sa ma descurc.

Am pregatit 6 litri antigel G12 (roz) - 4 pt instalatie in amestec cu apa (deci 8 l de lichid), 2 pt prespalarea instalatiei (cu adaos de 6 l apa) .

Revin cu impresii.

Link to comment
Share on other sites

@George - multumesc pt implicare ....dar nu.

Am luat G12 (roz) pe baza experientei si in urma a ore in sir de citit aici pe forum si prin alte parti.

 

Daca cineva reuseste sa ma convinga tehnic de ce sa folosesc G11 la un motor cu bloc si radiator din aluminiu, in secunda 2 arunc G12 cumparat in vasul toaleta si cumpar G11.

 

Pt simplul fapt ca asa recomanda producatorul - pe mine nu ma mișca. Producatorul mai recomanda sa nu inlocuiesc uleiul in cutie ...uite ca l-am inlocuit pt ca imi agata rau tr. 1 - si problema rezolvata. In ultimele 6 luni mi-a mai agatat de 2 ori la semafor, total aiurea.

Producatorul recomanda ulei motor Castrol ...sau ma rog, minunea aia de ulei BMW TwinPower 5W30. O mizerie ! L-am folosit la inceput si dupa 2000 km l-am aruncat. Ala nu e ulei, e doar o reclama.

 

Dar iti multumesc pt timpul acordat, sunt convins ca ai fost bine intentionat.

Toate bune !

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am promis sa revin cu "impresii" dupa inlocuirea antigelului si azi a fost "momentul.

 

Intai sa clarific un lucru - in vasul de expansiune (chiar cu proba luata) nu am reusit sa identific culoarea antigelului pt simplu fapt ca parea limpede-transparent. L-am "masurat" si aproximativ rezista la -30° dar nu-mi placea mie de el si gata.

 

M-am prezentat langa utilaj cu 4 litri de G12 concentrat si 4 litri apa demineralizata - si asta pt ca am bloc motor si radiator de aluminiu si G12 mi s-a parut de bun-simt. Stiu, BMW zice altceva dar masina e la mine.

 

Surubul golire de pe blocul motor nu l-am putut identifica. Sub nici o forma !

Adica am gasit unul care promitea (cam pe la jumatea blocului motor de jos in sus/in spatele turbinei) dar mi-am dat seama repede ca degeaba il desfac pt ca era imposibil de scos. Intre capul surubului si catalizator era un spatiu de sub 1 cm, deci eventual doar il slabeam, dar de scos nici vorba.

 

Ok, am zis ca incerc sa ma descurc si fara golirea blocului sperand cumva in sinea mea ca in masina sa fie tot un G12 vechi...

 

Demontat intercooler sa ajung la "fundul" radiatorului, desurubat dopul de golire, s-au scurs vreo 4 litri de lichid + 0,5 litri cat am mai suflat eu cu gura in vasul de expansiune, nah, stiam ca mai este aproape inca atat in motor dar daca nu am gasit surubul, m-am multumit cu atat.

Totusi m-am linistit cand am vazut ca in lighean (fiind o cantitate mai mare gramada) parea ca antigelul era un G12 rau obosit. Era mai nasol sa fi avut 4 litri albastru/verde ramasi in motor peste care sa adaug roz.

 

Dupa scurgere am montat dopul la radiator, am preparat antigelul nou 1:1, si l-am turnat in vasul de expansiune. Au intrat usor 4 litri dar acel 0,5 n-a mai vrut !

 

...tot strangand de furtune (degeaba, motor rece, termostate pe inchis), tot jucandu-ma cu bulele de aer, l-a un moment dat am remarcat ca mi-a disparut joja din vasul expansiune !

 

O caut cu degetele (vasul plin ochi), bag o sarma, bag o penseta, nu vedeam nimic. Golesc vasul cu un furtun (prin cadere /am luat o gura de G12) si nu pricepeam de ce joja statea inclinata pe peretii vasului intr-o zona unde nu trebuia sa fie.

Reusesc sa o scot cu o sarma si atunci pricep - in vasul expansiune este un "patrat" de plastic cu densitate mica ce urca si coboara

in functie de nivel lichid, condus/ghidat pe un "bĂŁț" de plastic vertical cu profil de cruce. Ok, nu ma deranja ca mi s-a rupt sonda ci imi faceam griji ca acel patrat-talpa sa nu iasa de pe bațul ce-l conduce si sa mi se plimbe aiurea prin vas (am studiat, exista posibilitatea asta)

 

Singura solutie care mi-a venit pe moment ca acel patratel sa nu paraseasca axul pe care culiseaza a fost sa dau o gaura cu o sarma inrosita in foc in partea maxim superioara a axului si bavura lasata de sarma in plastic sa aiba rol de piedica pt patratel - ceea ce s-a si intamplat.

As fi scos de tot acel patratel dar cred ca a fost montat inainte de confectionarea finala a vasului pt ca orificiile lui nu-ti permite acest lucru. In plus, pe fundul vasului am vazut ca mai exista un fel de supapa cu tija (spre furtunul gros inferior) si n-am vrut sa risc cu patrațica in suspensie...

Am rezolvat, e ok acum, am joja la purtator - dar si cine a proiectat-o a fost un bou ! Imbinarea jojei cu patratelul se realizeaza printr-un plastic subtire cat un chibrit !

 

Aerisirea a fost o banalitate, nu m-am jucat decat cu aerisitorul de pe vasul expansiune.

Am pornit motorul si din 5 in 5 min ma jucam cu aerisitorul. Cand am vazut ca nu mai iese aer, am inchis tot, inclusiv capota ...si am mai verificat nivelul dupa 30 km (cand am ajuns acasa de la țarĂŁ). Patratica era sus langa bavura plastic a gaurii facute de mine, trecea 1 mm de antigel peste ea, am pus joja de proba, totul ok, mai vad maine daca scade.

 

Masina s-a comportat normal, 91/92°C la drum intins, 97-98°C in oras la "bara la bara".

 

Stiu, am inlocuit doar jumatate din G12 obosit cu G12 nou dar decat nimic, tot e ceva.

Poate intr-o zi calduta de toamna de Septembrie repet operatiunea si macar mai imbunatesc calitatea antigelului.

 

XbNgdqB.jpg

 

DKpnZog.jpg

 

...si 2 clipuri YouTube

 

https://youtu.be/pOkgb5csn8U

 

https://youtu.be/ESg9jfYty9A

  • Like 4
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

13NCU, adevarate aventura cand schimbi tu antigelul! ;)

Asta e un compliment nu altceva.

 

Si acuma o sa mergi fara indicator de nivel?

 

Oare nu era mai bine, daca tot " BMW zice altceva dar masina e la mine"

 

NU ERA OARE MAI BINE SI INTELEPT sa ii fi pus motorului doar apa, de care vrei tu.. de vreo doua ori si apoi sa ii pui antigelul sufletului tau!??

Intreb si eu asa, cum e mai intelept pentru inlocuire eficienta.

 

Oricum e bine ca stii un lucru clar, in caz ca nu il stii il spun eu, nu e bine deloc sa amesteci G11 cu G12 si sa uiti de ele ca-s amestecate..

 

(Dar zau ca nu inteleg de unde incapatanarea asta sa pui altceva decat ce iti recomanda producatorul.. e cu mult mai ieftin celalalt? Sau l-ai gasit la magazinul de la coltz?) Si nu, nu e deloc asemantor cu idee de a NU inlocui uleiul in cutia de viteza; aste este o Cu Totul Alta Idee.

..de ce nu ai pus Undelemn de la Bunica in cutie(?), ca sa fii pe aceiasi "linie" cu ideile emise .. de "stiu eu mai bine" tipica romanilor.."? :))

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Offff..... Imi place cu tine !

 

A fost in masina G12.

Nu am gasit surubul golire bloc, deci 3-4 litri au ramas captivi.

Am pus tot G12, diferenta scoasa.

 

Si da, circul vara joja aia pe post de indicator nivel. Ce are, sunt idiot, nu vad plutitorul ala cat se ridica ?

Totusi, ca "siguranta" sa zicem, m-am uitat pe desenul de pe vas unde iti arata ca unui catel de plus cum sa stea joja pt un nivel corect.

...si uite ca pun joja rupta de forma pe plutitor, o tin cu mana, si vad daca corespund desenului :)))

Pt atata lucru eu nu inlocuiesc vasul.

 

Si inca astept un argument tehnic pt care sa nu pun G12 la masina asta, altul decat acela ca "asa zice producatorul" ...producator pe care de altfel nu-l suspectez maxim de buna-credinta. Nici pe cei de la BMW, nici pe altii.

 

Bimmer, as mai scrie, ma cunosti, dar sunt sub utilaj si sunt negru pe maini. Iti pun diseara niste poze :)

 

PS - dimineata pe rece am verificat nivelul antigel si plutitorul era prabusit. Am mai completat cu 0,75 l.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No, mai colegule, daca nu ti-a fost pe plac comentariu de mai sus, atunci eu iti zic sincer ca daca pui sau motorul ar fi avut antigel G11 verzui sau albastrui la -30 tot verzui sau albastrui era dupa 2-3 ani. Ca asa a fost la mine, recuperat in bidon transparent.

 

Acum, pe partea cealalta, antigelul nou are si alte propietati, una principala ar fi de oarecare ungere .. daca il iei putin intre degete observi ca se formeaza ca o pelicula usor alunecoasa, mai alunecoasa parca decat cel uzat..

 

 

Ce sa zic, bafta in experimentat.

Nu incerc decat sa vorbesc despre lucruri neconsiderate de altii. Iar cine vrea, baga si la cap.

 

.Altii sa dea cu, capu' in minus ;) caci, ca orice om, nu pot sa am dreptate in fata tuturor ;)

 

Bravo, sa ne raportezi de acolo de sub utilaj, ca ne face bine!

 

Acum, razand si glumind, sper ca nu faci schimbul la ulei de motor cu motorul "pravalit" asa?

Nu de alta dar asa RAMPE frumoase, e pacat sa nu aiba parte si de un cric hidraulic cu doua capre de 2 tone fiecare, pe un petec de beton armat pus de tine..

(Pentru orice ultilaj ai avea.. simt ca iti place sa te murdaresti de mecanica ;) ) BMWul are un punct FORMIDABIL de ridicat fata sau spatele masinii de o data, iar pentru asta ii apreciez.

 

Caru' pentru boi da bine in poza, nu-i vorba. ;)

 

Am incheiat banter-ul. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ti-as fi recunoscator daca mi-ai indica unde sa fixex "crocodilul" in spate pt a desprinde ambele roti de pe sol.

Am mai vrut azi sa-mi reglez frana de mana dar mi-a fost lene sa ma mai tavalesc pe jos...

 

* Caru' pt boi l-am cumparat de la un vecin care voia sa-l bage pe foc. I-am dat 50 lei pe el.

Tot zic ca intr-o zi o sa-mi fac timp sa-l restaurez putin, sa-l pozitionez intr-un loc mai onorabil si sa-l umplu cu flori...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asta-i in fata:

https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/BASICS-Jacking_Up_Your_Vehicle/BASICS-Jacking_Up_Your_Vehicle.htm#

 

Dar in figura 5 ,ice ca se poate ridica de diferential.. hmm,

Eu am crezut ca toate au acea piesa triunghiulara..

Iti arat imediat.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am cautat in viata vietilor mele asa ceva, atat de mult pe internet:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU51-EUR-02_2007_E91_BMW_320d&diagId=51_6030#51717160377

 

Se pare ca numai E91 are.. si vine in pereche cu, cealalta "brida" in V...

 

Mi-as face oricand un retrofit asa ceva daca as putea.

De sub piesa 1 se agata "crocodilul" pe spate; extraordinar de stabil si solid.

 

Daca vrei sa te bagi des sub masina, cauta in dezmembrari piesa aia in V (nr.2) si uita-te cu atentie cum e prinsa de marginile exterioare alea masinii, practic sunt niste tevi pe capat in care intra niste suruburi lungi si te-ai scos. Piesa 1 se prinde relativ usor in partea de sus de probabil orice cadru de diferential la E90.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Chiar iti multumesc frumos pt efort.

Am sa studiez aspectul sa vad ce pot face.

...si nu doar pt asta dar acum ma gandesc ca mi-ar prinde bine in fiecare primavara/toamna la schimbul rotilor pt ca eu fac asta in regie proprie la masinile din familie.

Link to comment
Share on other sites

Eu am fost la service sa-mi schimbe antigelul, mecanicul a dat scutul jos si se tot uita cu lanterna dupa surubul de golire al radiatorului, nu l-a gasit sau i-a fost lene sa demonteze sa dea de el, a scos un furtun si a scurs pe acolo vreo 4 litri maxim apoi a turnat direct in vas 3 litri de antigel si apoi apa distilata dar a mai intrat doar 1 litru si gata schimbul, a zis ca pot sa merg linistit. E stiam ca trebuie amestecat antigelul cu apa 1 la 1 intr-un vas inainte de al turna in motor.

In fine am plecat de acolo total nemultumit deci mai bine cand ti-l schimbi tu cu mana ta, unii mecanici vor doar sa scape cat mai repede de tine fara sa munceasca prea mult si sa-ti ia banii.

Link to comment
Share on other sites

.

.., a zis ca pot sa merg linistit.

 

Colega, data viitoare cand mai ajungi la mecanic sa il intrebi cat iti ia sa faca treaba cum trebuie si cat ca sa fac treaba pe jumatate. Macar asa, sa stie ca stii si tu, ca ai fi putut sa o faci tu dar asa il PLATESTI sa faca treaba pentru tine, tu neavand timp.

Pana la urma la asta se rezuma de multe ori..

 

E drept ca pana sa ajungi la surubul ala de golire din radiator trebuie dat scutul motor jos (daca nu ma insel, slabita sau scoasa protectia barii fata, intercooler dat jos..

Ehe, astea nu se fac in 10-15 minute.. asa ca cineva, tu, trebuie s platesti pentru timpul asta..

 

Si ca sa nu exagerez deloc, sa fi mers eu la mecanic as fi lasat masina la el numai daca il vedeam.ca foloseste densimetru in amestecul antigel.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 litri de antigel+ 1 litru de apa + ce mai era inauntru a iesit o "ciorba" ceva:)), ma refer la densitate, data viitoare mi-l schimb eu.

Oricum m-am saturat de mecanici de astia plictisiti, fara niciun chef de munca, mai desfac un surub mai fumeaza o tigara, mai ies afara, mai stau de vorba cu un coleg si la o treaba de 1 ora dureaza 5 si nici macar nu e de calitate.Nu stiu ce noroc am ca numai de persoane de genu dau.

Mai nou chestiile astea mai marunte mi le fac singur, am un prieten cu rampe si groapa acasa si merg la el.

Chestii cum ar fi filtre, schimbul de ulei, am schimbat conductele de ulei la termoflot ca erau duse oringurile si le-am schimbat cu totul plus garnitura, cureaua de accesorii, etc, maruntisuri din astea, chiar nu e greu daca ai scule, youtube-ul e plin de tutoriale.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a pune antigelul nou in instalatie eu am pregatit cate 1 litru, adica intr-un PET de capacitate 2 litri am turnat 1 litru antigel concentrat si 1 litru de apa demineralizata, am agitat bine sticla dupa care i-am dat drumul in vasul de expansiune.

 

Despre mecanicii de service ce sa mai vorbim, sunt asa cum sunt si ar fi bine pe cat posibil de evitat. Partea proasta e ca de multe ori, in regie proprie, in lipsa unui elevator, doar te chinui. Vad la mine, desi mi-am confectionat mini-rampa aia, ma invart pe pamant ca o ramĂŁ si oricum, in lucrari ce implica demontat roti e total inutila - tot la cricuri si butuci ajung.

Depinde de fiecare de cat e de dispus sa se tavaleasca pe sub masina, de cat timp si ce scule are si de cati nervi are in el.

 

Ca mic ex, am umblat in Nov-Dec anul trecut la 3 service-uri sa-mi inlocuiasaca bujiile incandescente si, asa, pe ocolite, toti m-au refuzat.

..."ca domnu', stiti, alea se rup si ce facem apoi, cine stie cat sunt de vechi, plus galeria admisie stiti, e din plastic si nah, nu vrem dar se mai rupe ceva, ptfiu, nu stiu ce sa zic, nu mai bine mai incercati in alta parte ?"

 

In final m-am enervat si mi le-am inlocuit singur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.