Jump to content

Turbina F10LCI B47


Recommended Posts

Salut,

La un F10 520d B47 190HP (98k km) a inceput sa dea fum negru pe la tija geometriei variabile. A facut joc intre carcasa turbinei si tija. Momentan tija se misca ok, dar la constatare mi s-a spus ca e o problema " destul de urgenta" intrucat risc sa se gripeze tija, implicit geometria si sa distruga actuatorul.

Turbina are un mic fluierat la rece dar nu de speriat, miezul se prezinta f bine nu are joc in afara limitelor admise.

Ca si rezolvare (de la TurboServ): se da turbina jos, se inlocuieste geometria (daca are "cateii" afectati) si tija respectiva, se recalibreaza (cel de acolo zicea ca se verifica miezul, daca e nevoie se inlocuieste, dar nu mai fac greseala sa pun AM).

S-a mai intalnit cineva cu problema asta? Ca si pret estimativ a zis undeva la 900RON. Aveti alta recomandare?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca iti pastreaza miezul, probabil merita sa explorezi si varianta asta. Daca e sa-ti schimbe miezul, mai bine cumperi turbina MHI noua. Ca idee, eu am reconditionat turbina si nu am fost multumit de rezultat, nu mai tragea la fel desi in diagnoza se vedea ca geometira variabila lucreaza in parametri, deci concluzia a fost ca miezul AM are ceva in minus. Pana la urma am luat alta turbina noua si si-a revenit. Daca e doar 900 ron toata treaba, sa zicem ca nu pierzi extrem de mult in caz ca nu esti multumit.

Tu ce experienta ai avut in trecut cu miez AM de ai spus ca nu mai faci aceasta greseala?

 

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca iti pastreaza miezul, probabil merita sa explorezi si varianta asta. Daca e sa-ti schimbe miezul, mai bine cumperi turbina MHI noua. Ca idee, eu am reconditionat turbina si nu am fost multumit de rezultat, nu mai tragea la fel desi in diagnoza se vedea ca geometira variabila lucreaza in parametri, deci concluzia a fost ca miezul AM are ceva in minus. Pana la urma am luat alta turbina noua si si-a revenit. Daca e doar 900 ron toata treaba, sa zicem ca nu pierzi extrem de mult in caz ca nu esti multumit.

Tu ce experienta ai avut in trecut cu miez AM de ai spus ca nu mai faci aceasta greseala?

Nu exista asa ceva. Tu ai nimerit niste zidari ceva...

Daca se calibreaza turbina pe banc cum trebuie nu exista diferente.

Dar la ce am vazut pe forumul asta...cu dat filete la actuator in fata curtii pana ii place proprietarului cum trage, nu ma mai mira nimic.

Edited by Alexandru'
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aveam o turbina Garrett la care s-a gripat geometria. 'Meseriasii' de la AVD Turbo mi-qu schimbat miezul mintind ca are joc. Din acel moment, timp de 2 ani de zile, nu am mai avut masina. Sub 2000rpm era lesinata si apoi zvacnea. Pana cand nu am luat miez Melett si calibrat actuatorul nu am scapat de problema.

De atunci am zis ca orice ar fi pana nu se rupe originalul nu mai schimb miezul.

Nu am pierderi de putere, masina trage f bine, nu suiera cand ii dau boost, doar problema cu negreala pe langa tija.

Link to comment
Share on other sites

Din acel moment, timp de 2 ani de zile, nu am mai avut masina. Sub 2000rpm era lesinata si apoi zvacnea.

Pentru asta e responsabil actuatorul. Nu a fost calibrat corect.

Daca se regla cum trebuie tragea liniar din ture joase.

I-a dai 2 filete la actuatorul de pe turbina originala sa vedem daca mai pleci de la semafor :))

Edited by Alexandru'
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut experienta proasta cu AVD. Mi-au facut acum acum cativa ani o estimare de 4000 ron la un e60 dupa ce au verificat ââŹĹla manaââŹÂ Si mi-au spus ca turbina are joc. Apoi, ca sa primesc garantie, imi cereau sa schimb o multime de alte lucruri si sa fac o revizie, si imi sugerau sa fac dpf off. 🤣🤣. N-am mai calcat pe acolo.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Niste jigodii ordinare, nici geometria nu au fost in stare sa o curete , sa refaca planeitatea...in 3 luni s-a gripat iar.

In fine, concluzia este ca miez OE nu gasesti decat cel cu care vine masina sau din dezmembrari(sa nu fi fost umblat la el), in rest AM iar majoritarea pun chinezarii.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

...

In fine, concluzia este ca miez OE nu gasesti decat cel cu care vine masina sau din dezmembrari(sa nu fi fost umblat la el), in rest AM iar majoritarea pun chinezarii.

 

Garret se gasesc si noi, nu remanufacturate. Mi-am luat eu in urma cu vreo 2-3 ani. Se produc si la noi in Romania.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.