Jump to content

BMW E91 330D xDrive


CSergiu

Recommended Posts

Acelasi lucru l-am patit cu 2 masini. Masina urmarea denivelarile alea din asfalt lasate de masinile grele, cu senzatia de luat volanul din mana.

Problema a fost de la anvelopele care nu erau uzate, dar erau foarte vechi. La ambele masini.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cauciucurile cat de uzate sunt?

 

Ochiometric as zice ca mai merg doar vara asta, dar cred ca au 3mm aproximativ, o sa le masor concret si revin cu edit. Dar ce stiu sigur e ca am mers cu cauciucuri mai uzate decat astea cu vechea masina (E46) si nu-mi facea asa :(

 

Acelasi lucru l-am patit cu 2 masini. Masina urmarea denivelarile alea din asfalt lasate de masinile grele, cu senzatia de luat volanul din mana.

Problema a fost de la anvelopele care nu erau uzate, dar erau foarte vechi. La ambele masini.

 

Interesant, mersi, o sa incerc si cu o pereche de anvelope cu DOT mai recent. Asta de pe masina sunt DOT 2017 parca.

Edited by CSergiu
Link to comment
Share on other sites

nu conteaza neaparat cata 'carne' mai au, daca sunt cauciucuri vechi

eu am observat un comportament asemanator la vechea masina, cauciucuri Bridgestone Potenza, care aveau profil ok, dar imbatranite prematur, dupa 2-3 ani au aparut foarte multe microfisuri in ele, pe suprafata de rulare

 

LE: apoi ar mai putea fi amortizoarele, cati km au? teoretic, producatorii de amoritzoare spun ca viata lor ar fi undeva la 80-100k km

Edited by mariusmsd
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

inteleg din postul #23 ca facea la fel si cu rotile de iarna. care e starea acelor anvelope?

 

Acele anvelope sunt cu DOT 2015-2016 parca, deci destul de vechiute, niste Pirelli pe fata si Continental pe spate, cu carne destula pe ele, mai multa decat astea de vara :D

Posibil sa fie din cauza ca sunt marci diferite? Sau poate sunt tocite diferit. O sa ma uit cand mai cobor la garaj.

 

 

nu conteaza neaparat cata 'carne' mai au, daca sunt cauciucuri vechi

eu am observat un comportament asemanator la vechea masina, cauciucuri Bridgestone Potenza, care aveau profil ok, dar imbatranite prematur, dupa 2-3 ani au aparut foarte multe microfisuri in ele, pe suprafata de rulare

 

LE: apoi ar mai putea fi amortizoarele, cati km au? teoretic, producatorii de amoritzoare spun ca viata lor ar fi undeva la 80-100k km

 

Amortizoarele de pe fata cred ca sunt cele cu care a venit masina, 252 mii km :))

Iar cele de pe spate au fost schimbate anul trecut si au cam 10-15 mii de km.

Link to comment
Share on other sites

Tramlining-ul nu e cauzat de probleme sau uzuri la partea de suspensie directie, ci eventual doar accentuat de ele. Am avut tramlining pe masina cu 0km si am si pe 340i cu 45kkm, deci evident ca nu se pune problema de uzuri. Cu cat e mai lat si mai dur cauciucul tramlining-ul e mai pronuntat, simplu. Eu am cauciucurile din fabrica si sunt destul de intarite deja (plus ca sunt RFT) si cel mai probabil de aia face.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am o problema serioasa cu masina si anume tramlining. Am citit toate thread-urile de aici legat de asta si si pe alte forumuri dar nu stiu cu ce sa incep. Pe langa efectul de tramlining, se mai si balangane stanga-dreapta de spate, dar nu ca si cum ar fi de la amortizoare ci ca si cum ar impinge-o cineva in dreapta si dupa in stanga, nu stiu cum sa explic :mellow:

 

Aseara cand veneam spre Cluj, pe portiunea intre Alba Iulia si Aiud unde e nasol drumul, intr-o depasire aproape ca nu m-am mai putut replia din cauza ca masina o lua in toate partile si imi tragea volanul din mana. Pe autostrada la fel, la imbinarile de la un pod aproape ca mi-a sarit de pe banda.

 

Eu m-am gandit asa:

1. Geometria.

2. Verificat caseta de directie.

3. Test amortizoare (masina are M Sport pe fata si niste Bilstein-uri pe spate).

4. Verificat flanse amortizoare si bucsarie in mai multe service-uri...

 

Alte idei? :frantics:

 

P.S. Presiunea e ok, e cea de pe stalpul masinii si a fost facuta acum cand am pus rotile de vara. Masina facea la fel si cu rotile de iarna dar fiind mai mici nu era asa accentuat.

Schimba cauciucurile, si eu am patit acelasi lucru cu 2 cauciucuri vechi pe fata, dupa ce leam schimbat sa remediat problema fara sa umblu la directie sau altceva.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Este de la anvelope. Pe e90 am avut la toate 4 masini efectul asta, si la toate a fost de la anvelope.

Si cu anvelope 255 si cu 225, indiferent de latime.

 

Pune anvelope noi, recomand continental pentru masina ta, am avut la fel si efectul a disparut ca prin magie.

Edited by AFk^
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buuuun, un mic update... am fost cu masina la mecanic si am mers la o proba dar nu a simtit nimic nelalocul lui. Aveam presiunea de pe stalp in anvelope (2.5 fata si 2.7 spate) si mi-a scazut la 2.1 fata si 2.2 spate si efectul a disparut in proportie de 80%...

 

Dar tot n-am fost multumit, asa ca am mers la o verificare de geometrie/directie la Sigemo si concluzia este ca trebuie schimbate bieletele si capetele de bara fiindca s-au "fuzionat" si nu se poate regla directia iar masina citez "e foarte dereglata" :D

 

Si daca tot schimb bieletele... o sa schimb si cateva bucsi cu PowerFlex din poliuretan, cele de la brate fata-spate si cele oscilante care cred ca sunt pe bratul inferior/bascula pe spate.

 

Buuuun, acum sunt intr-o dilema cu anvelopele... voi intre Continental SportContact 6 si Michelin Pilot Sport 4 ce ati alege? Dimensiunile sunt 225/40 R18 pe fata si 255/35 R18 pe spate.

Link to comment
Share on other sites

La Sigemo nu am avut o experienta placuta si nu recomand pe partea de directie.

Incearca pe Plevnei la Autodoc.

 

Mersi! O sa incerc. Chiar mi s-a mai recomandat Autodoc dar eu am ales sa ma iau dupa Google reviews :))

Link to comment
Share on other sites

Schimba anvelopele si se remediaza situatia. Tramliningul este efect de anvelope uzate. Eu am pierdut mult timp si multe piese schimbate si de fapt era de la anvelope.

 

Imprumuta de la cineva un set bun de anvelope si fa o proba.

Edited by AFk^
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut probleme cu instabilitatea masinii. Schimbat anvelope pe spate, cumparat noi ramforsate. Am facut testare de jocuri inclusiv test amortizoare, facut directia, intr-un final sa mi se spuna ca merg eu prea repede, cer prea mult de la o masina (care nu poate invinge legile fizicii) sau ca am niscaiva inchipuiri. Chiar imi faceam probleme cum voi merge iarna daca eu aveam probleme pe asfalt uscat.

Intr-un final am dat de un mecanic care cunoaste intr-adevar seria 3 fiind pasionat si posesor de E91 care mi-a aratat ca aveam jocuri pe spate. Am inlocuit 4 brate (2 stanga/ 2 dreapta) si situatia s-a schimbat radical spre bine. Bratele pe spate la levier sau test cu platane nu aveau joc dar in momentul in care au fost desfacute de pe fuzeta... joc. Joc mic dar accentuat de anvelopele late, poate de viteza si gradul de incarcare al masinii.

Deci, cam asa incearca sa verifici bratele pe spate : desfacute din fuzete !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Schimba anvelopele si se remediaza situatia. Tramliningul este efect de anvelope uzate. Eu am pierdut mult timp si multe piese schimbate si de fapt era de la anvelope.

 

Imprumuta de la cineva un set bun de anvelope si fa o proba.

 

Chestia e ca n-am de la cine sa imprumut momentan, dar o sa pun comanda de Pilot Sport 4 cat de curand :D

 

Si eu am avut probleme cu instabilitatea masinii. Schimbat anvelope pe spate, cumparat noi ramforsate. Am facut testare de jocuri inclusiv test amortizoare, facut directia, intr-un final sa mi se spuna ca merg eu prea repede, cer prea mult de la o masina (care nu poate invinge legile fizicii) sau ca am niscaiva inchipuiri. Chiar imi faceam probleme cum voi merge iarna daca eu aveam probleme pe asfalt uscat.

Intr-un final am dat de un mecanic care cunoaste intr-adevar seria 3 fiind pasionat si posesor de E91 care mi-a aratat ca aveam jocuri pe spate. Am inlocuit 4 brate (2 stanga/ 2 dreapta) si situatia s-a schimbat radical spre bine. Bratele pe spate la levier sau test cu platane nu aveau joc dar in momentul in care au fost desfacute de pe fuzeta... joc. Joc mic dar accentuat de anvelopele late, poate de viteza si gradul de incarcare al masinii.

Deci, cam asa incearca sa verifici bratele pe spate : desfacute din fuzete !

 

 

Mersi mult de sfat. O sa verific si bratele si probabil o sa le schimb si alea, incet incet se aduna si schimb toata suspensia, haha.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ati avut mega dreptate cu anvelopele :D

 

Mi-am amintit ca am un set aproape nou, DOT 2019, rulat doar o vara, de la vechiul E46 si l-am montat. Tramlining-ul a disparut 100%.

 

Mai ramane problema cu directia (serpuire, ruliu, fugit de spate) care sper sa se rezolve cu o geometrie facuta bine. Este totusi ceva joc ori in coloana de directie ori in caseta... iar bieletele/capetele de bara sunt in regula (nici nu pareau a fi schimbate de mult), le-am verificat la mecanic. Mi-au ajuns cele noi dar le fac retur fiindca nu are rost sa le schimb. Deci cel de la Sigemo nu cred ca o avut chef de mine si mi-o bagat niste vrajeli.

 

Luni merg sa fac geometria la Expres Auto Service (Sibiu). Sper sa scap doar cu geometria :D

Edited by CSergiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Un mic update: n-am scapat doar cu geometria. Am schimbat bieletele si capetele de bara (Lemforder) + geometrie si masina e perfect stabila acum :D

 

Am avut o problema cu unul din faruri, batea in pamant. Era iesit motorasul de nivel (vertical) din locas. Am rezolvat-o eu in parcare dand jos protectia la aripa, desfacand farul si repozitionand tamburusul in locas.

 

In timp ce faceam asta am observat ca etrierul e diferit/mai mare decat cel pe care il tot vedeam pe realoem pentru masina mea. E posibil ca fostul proprietar sa fi facut upgrade la frane de 335d. Nu stiam asta cand am cumparat masina, lol. (edit: m-am uitat pe realoem si sunt etrieri de 335d)

 

In rest... cred ca o sa o pun la vanzare. M-am saturat sa trebuiasca sa fiu mega grijuliu oriunde merg din cauza arcurilor joase si a barii M.

 

Ma gandesc sa-mi iau o troaca de masina la 2-3k euro cu care sa merg comfortabil oriunde si sa nu ma deranjeze daca mi-o zgarie cineva in parcare.

 

P.S. Am uitat, am mai facut o revizie, la 9000km, filtre Bosch + ulei Ravenol 5W-30 VMP.

Edited by CSergiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

330ci ? poate clubsport ?

 

Daca gasesc unul neglijat si cu caroserie fara rugina, da :hyper:

 

Ideea e ca vreau sa iau unul neglijat (dar nici chiar epava...) si sa il aduc eu personal la un stadiu care sa ma satisfaca decat sa iau unul gata tipla. Asa macar stiu ca e facut cu mana mea decat sa am semne de intrebare ici-colo.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • X X L locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.