Jump to content

Socuri cutie vitze ZF 8HP BMW F10 520d


Nicoletata

Recommended Posts

Buna ziua,

Am auzit atatea opinii incat nunstiu ce sa mai cred.

 

De ceva vreme simnt cum masina schimba viteza doar in vitezele 1-2-3 smuceste putin ( se simnte cel mai bine daca merg cu ea foarte ince si foarte subturata sa zic asa) asta pana cand se incalzeste cand se incalzeste parca nu mai simnt smucitura. Cu cat o calc mai tare cu atat se simnt cat mai putin smuciturile Am dat-o in proba la mai multe persoane tota lumea zice ca asa fac bmw-urile in primele 3 viteze dar mie nu nu se pare ok. Uleiul nu l-am schimbat, eruari nu am, 21800km!

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

+

Buna ziua,

Am auzit atatea opinii incat nunstiu ce sa mai cred.

 

De ceva vreme simnt cum masina schimba viteza doar in vitezele 1-2-3 smuceste putin ( se simnte cel mai bine daca merg cu ea foarte ince si foarte subturata sa zic asa) asta pana cand se incalzeste cand se incalzeste parca nu mai simnt smucitura. Cu cat o calc mai tare cu atat se simnt cat mai putin smuciturile Am dat-o in proba la mai multe persoane tota lumea zice ca asa fac bmw-urile in primele 3 viteze dar mie nu nu se pare ok. Uleiul nu l-am schimbat, eruari nu am, 21800km!

 

Mersi

 

Asa fac toate in primele 3 viteze, atunci cand e rece afara si rulezi pt prima data in zi, motorul e rece si el. Poti sa schimbi uleiul in cutie, se va mai imbunatati putin comportamentul, mai ales ca ai trecut de recomandarea ZF in privinta rulajului.

Link to comment
Share on other sites

@Nicoletata, de la ce vine numele tau de pe forum? Cumva de la "Nicoleta ta"?

 

Rayn, nu stiu ce sa spun de smuciturile din primele 3 trepte. Afara sunt 15 grade. Nici cand erau minus 15 nu am simtit sa smuceasca.

Probabil aceste manifestari vin impreuna cu uzura.

Poate da, uleiul o fi prea marmelada tinand cont de kilometraj.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

218k, am mancat un 0 ma scuzati. Masina a fost verifica si la Bavaria Cluj la 214k doar ca a fost motor cald si nu a dat nici un semn (verificare toatala). Ca particularitate zmuceste foarte putin cand este pusa in R doar cand este selectat R se simnte ca cupleaza de la o vreme. In treapta 1 si 2 simnt si vad cum se tureaza mai mult decat in kod normal pana sa schimbe
Link to comment
Share on other sites

218k, am mancat un 0 ma scuzati. Masina a fost verifica si la Bavaria Cluj la 214k doar ca a fost motor cald si nu a dat nici un semn (verificare toatala). Ca particularitate zmuceste foarte putin cand este pusa in R doar cand este selectat R se simnte ca cupleaza de la o vreme. In treapta 1 si 2 simnt si vad cum se tureaza mai mult decat in kod normal pana sa schimbe

mici socuri la rece sunt specifice nivel scazut ulei cutie . Asa facea si F10 pana sa ii schimb uleiul . Mi-au confirmat la Automatico ca asta e simptomul . Deci primul lucru schimb ulei cutie sau eventual completare , dar la ce rulaj are merita sa faci schimbul complet .

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa faci o resetare a adaptarilor cutiei, daca n-ai facut-o deja. In caz ca nu are efect, atunci problema posibil sa fie mecanica, cel mai probabil solenoizi sau bloc de valve. Edited by LYM
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cand o cutie incepe sa aibe socuri schimbi degeaba uleiul, deja uzura e de natura mecanica. Trebuie facuta o diagnosticare corecta pt a identifica daca socurile alea se incadreaza sau nu in normal.

Cat despre flush, producatorul cutiei nu recomanda sa folosesti acest procedeu.

 

Decizia iti apartine.

Link to comment
Share on other sites

Cand o cutie incepe sa aibe socuri schimbi degeaba uleiul, deja uzura e de natura mecanica. Trebuie facuta o diagnosticare corecta pt a identifica daca socurile alea se incadreaza sau nu in normal.

Cat despre flush, producatorul cutiei nu recomanda sa folosesti acest procedeu.

 

Decizia iti apartine.

 

 

Salut.

 

Pot sa spun si eu experienta mea cu un N47 cu ZF6- la aprox 200k km masina a inceput sa dea socuri la rece, in special cand schimba 2->3, la turatii mici.

 

De altfel, primii 2,3 km la rece turometrul varia 100-200 rpm la turatie mica.

 

Dupa ce am schimbat uleiul cu metoda Flush, nu mai am nici un soc si nici o variatie a turometrului.

Edited by victordan
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ BMW spune cĂŁ uleiul din cutie nu se schimbĂŁ, venim frumos ( și foarte corect zic eu ) și ținem cont de recomandarea producĂŁtorului ZF și schimbĂŁm.

Apoi, deși ZF nu recomandĂŁ metoda flush, știm noi cĂŁ așa e mai bine. Cine sĂŁ ne mai ĂŽnțeleagĂŁ?

Recomandarea mea:mail la ZF și solicitare punct de vedere ĂŽn fct de nr km și mentenanțĂŁ pânĂŁ ĂŽn prezent. Eu aș ține cont de rĂŁspunsul lor.

Edited by Cristian.O
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

BMW spune ca uleiul din cutie e lifetime. Pentru BMW lifetime = 5 ani parca sau 200 000 de km. ZF, cei care produc cutiile, spun clar si raspicat ca daca vrei sa tina mult si bine, sa schimbi uleiul la 120K km. Logic ca ZF nu vrea sa traiasca doar din cutii vandute la ZF, vor si ei sa traiasca din schimbul de ulei la cutie. Cred ca BMW nu ne sfatuieste sa schimbam uleiul la cutie pentru ca si ei vor sa vanda cat mai multe masini. Daca masinile nu se strica, de ce sa cumparam altele? Daca facem schimbul la cutie, nu cred ca dauneaza masinii. Este totusi un ulei nou cu baie noua. Urmeaza sa fac si eu schimbul la a mea desi inca schimba ft bine cutia.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

90% din persoane mi-au spus ca asa se simnte o cutie de bmw in primele 2-3 viteze (pana se incalzeste, inclusiv la masinile noi.

Valorile de la adaptari pot spune daca cutia are ceva probleme?

 

La Kmii aia e "normal" sa se simta schimbarea primelor doua, trei trepte si asta mai ales daca afara e rece, iarna, ai turatie scazuta si in primul km sa zic asa. Am mers cu o Octavia 3 cu DSG, avea 25k Km si chiar si la asta se simtea schimbul primelor trei trepte. Nu stiu un ZF8HP cu putini km daca se simte, sa zicem sub 50k Km. Nu-i capat de tara, ii schimbi uleiul dupa recomandarea ZF cu metoda gravitationala si aia e. Clar i-ai facut un mare bine la cutie, plus ca se mai estompeaza din acea "simtire" a schimbarii primelor trei trepte. Bafta!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

90% din persoane mi-au spus ca asa se simnte o cutie de bmw in primele 2-3 viteze (pana se incalzeste, inclusiv la masinile noi.

Valorile de la adaptari pot spune daca cutia are ceva probleme?

 

 

Lasa masina asa, in general cand e rece primele schimbari de treapta se simt. Daca vrei poti face un schimb de ulei. Cand e cutia dusa o sa simti smucituri foarte puternice, atunci o sa fi sigur ca e stricata. Eu in locul tau nu m as panica.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu.Nu se simte.

 

Nu este normal.

 

Eu zic sa te mai interesezi. Noi nu vbm aici de masini noi, discutam despre masini cu >100k Km. Poate esti tu unul din putinii norocosi caruia nu i se simte sau poate ai masina de putin timp si nici n-ai bagat de seama. Eventual detaliaza de ce nu trebuie sa se simta schimbul treptelor, ce e defect la ele?!?! Ca altfel sunt doar vorbe-n vant. Gen: A mea nu face, deci asa trebuie, asa e bine. Atata timp cat nu ai smucituri, n-ai erori pe cutie, nu sare din viteza, faptul ca se simte schimbarea treptelor pt o scurta distanta de drum, nu-i capat de drum, nu inseamna ca are ceva stricat in ea. Mai incetati cu aberatiile astea, tot bagati spaima in oameni. La kilometrii astia apare o uzura, e normal, sunt fiare in miscare in interiorul ei, frecari. Nu degeaba exista magneti pe baie, ca sa colecteze "pilitura" rezultata in urma frecarii acelor angrenaje. Daca vei schimba uleiul si baia, un mecanic priceput iti poate spune daca uzura este normala sau daca trebuie sa-ti faci griji, uzura fiind excesiva. Nu exista sa schimbi acest kit si sa nu gasesti pilitura pe magneti dupa 100k, 200k Km.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca foarte multi nici nu percep/sesizeaza micile chestii de care se vorbeste aici si care sunt normale, le-am avut prezente la toate automatele atunci cand uleiul e rece. Nu sunt zmucituri zdravene, cat sa fie sesizabile de oricine, atunci clar sunt anormale si e necesara o verificare amanuntita, dar sunt niste mici impotmoliri/zmucituri sesizabile doar daca esti atent la asta, altfel le percepi ca normale sau lipsa...

Poate termenii de zmucituri, impotmoliri, nu sunt cei mai buni.....de aici si eventualele confuzii sau neintelegeri.

Ca parere personala: fa schimbul de ulei la cutia asta si apoi stai linistita!

Bafta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

90% din persoane mi-au spus ca asa se simnte o cutie de bmw in primele 2-3 viteze (pana se incalzeste, inclusiv la masinile noi.

Valorile de la adaptari pot spune daca cutia are ceva probleme?

Nu e normal. La cutiile ZF nu simti nimic cand schimba, nici la rece. A mea are 170k acum, schimba fantastic de lin, daca nu te uiti la turometru nici nu iti dai seama ca s-a schimbat treapta.

Schimba uleiul, reseteaza adaptarile, posibil sa scapi doar cu atat.

Edited by Claudiu F
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.