Jump to content

G30 530i sau G30 530d


Recommended Posts

Salut,

 

Vara asta cel tarziu (si in functie de ce si cand o sa gasesc ceea ce caut), m-am hotarat sa fac switch-ul de la F36-le actual la un G30 530.

Am avut in vedere si G20, insa am ajuns la concluzia ca G30 este cea mai potrivita pentru mine acum.

 

Desi F36 inca imi place f mult si mi se pare mai sexy decat G30 (strict subiectiv vorbind), faptul ca am nevoie de mai mult spatiu si ideea de mai multi cai, si unele dotari in plus, ma fac sa ma simt incantat de schimbare.

Plus ca as opta pentru o masina mai noua (fabricatie 2018) si cu BMW Premium Selection.

 

Acum, mi-am facut o lista cu dotarile minime pe care le vreau (cutie automata, pachet M, faruri led adaptive, scaune sport, camera, etc), insa nu ma prea pot decide asupra motorizarii.

Desi am zis ca nu mai vreau sa aud de diesel, si clar merg pe benzina de data asta, parca ma atrage ideea de 6 cilindri la motorul B57 si cuplul de 620Nm, fata de doar 350Nm si 4 cilindri la cel pe benzina (530i B48).

Nu stiu sincer cum se descurca si cat de fiabil este cel pe benzina, B48-ul, insa avand tot 4 cilindri ma face sa ma indoiesc. Desigur, faptul ca e de 2000cmc, e mai atractiv dpdv al impozitului.

De 540i (B58) nu se pune problema, este peste buget. Asa ca trebuie sa aleg intre 530i (B48) si 530d (B57)

 

As vrea daca se poate, pareri de la cei ce cunosc motoarele respective si le-au condus macar pe unul din ele.

 

multumesc mult

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Salutari!

Ăn momentul de fata conduc un 3L diesel, din cauza ca fac drumuri foarte lungi, naveta ĂŽntre casa și servici este de 1.000 km ))) Ca și compromis, acum 3 ani am cumpĂŁrat un 2.0 benzina turbo, dar fĂŁcând același numĂŁr de km (ĂŽn jur de 40-50.000 pe an), am renunțat pt ca nu aveam consum ĂŽn extern sub 11 (de 4 ani 95% merg doar extern cu masina personala).

 

PĂŁrerea mea este ca dacĂŁ freci mașina ĂŽn oraș, sau faci sub 15.000 km anual, sa nu te uiți la diesel, decât dacĂŁ ești pregĂŁtit pt ce te așteaptĂŁ la rulajul ĂŽn oraș (injector AdBlue, filtru particule, egr-uri, clapeta accelerație, etc) și ĂŽți asumi acest lucru ĂŽn favoarea cuplului și senzației pe care o ai la diesel.

 

Eu am fost foarte nehotĂŁrât când am comandat mașina, pana ĂŽn ultima zi, ĂŽncĂŁ nu știam dacĂŁ sa iau 540 i sau d.... cu sufletul as fi ales i, dar din motive practice am ales d; dealer-ul credea ca fac mișto de el )))

Merci!

da, fix la dpf, egr si alte cacaturi ma gandesc atunci cand spun ca nu as mai vrea diesel.

In prezent am 420d, B47, merg cam 70% extraurban si 30% urban, drumuri scurte. Dar per total, nu fac mai mult de 15.000km anual. Am facut in ultimii 2 ani in total vreo 22k km.

Link to comment
Share on other sites

Motorul de 2l benzina, daca mergi cu pana la 130 km/h, consuma absolut decent. Am facut consumul pentru un trip de 4000 km anul trecut (pe seria 3 F30, e drept), media de consum a fost de 5.9% cu media de viteza 77km/h.

 

Daca mergi doar pe autostrada cu viteza mai mare decat cea legala, la benzina sare simtitor consumul, iar la diesel nu.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E posibil, da. Ceea ce mi se pare rezonabil. Cu exceptia mersului la viteza > 140km/h, unde benzina o sa consume clar mai mult.

 

Apropos de 'complicatii': pe seria G, din cate stiu, si motoarele pe benzina au filtru de particule.

Edited by mgi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E posibil, da. Ceea ce mi se pare rezonabil. Cu exceptia mersului la viteza > 140km/h, unde benzina o sa consume clar mai mult.

 

Apropos de 'complicatii': pe seria G, din cate stiu, si motoarele pe benzina au filtru de particule.

Din ce am citit, cele fabricate dupa iulie 2018 au DPF, dar la benzina nu sunt asa de problematice ca la diesel. Benzina se incalzeste imediat, si funinginea se arde mai repede, nu apuca sa se depuna cenusa ca la diesel.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dintre 30i și 30d, aș alege clar dieselul. Nu m-aș crampona ĂŽn ce e rațional și ce nu ĂŽn funcție de nr. de km fĂŁcuți pe an, important e zâmbetul tĂŁu când faci o depĂŁșire/simți cuplul ĂŁla nesimțit 🙈🙉🙊
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea inteleg un anume fel de abordare a lucrurilor la romani. Gen e mare impozitul.

Inteleg pe cei care folosesc masina doar in satisfacerea nevoilor existentiale si doar atat si pt. care cheltuielile nu reprezinta un factor de neglijat.Perfect de inteles asta.Dar pt. cei care ravnesc la masini dintr-o clasa superioara gen seria 5 sau 7, care pot costa zeci de mii de euro la achizitie, fie si SH si care pot cere chiar si mii de euro anual pt. intretinere, sa pretinzi ca impozitul de cateva sute de euro pt. un motor de 3l e prea mare, mi se pare exagerat. Pana la urma e vorba de o cheltuiala previzibila, nu e ca si cand ar cadea turbina sau galeria de admisie deodata si sa te trezesti ca trebuie de azi pe maine sa scoti sute sau chiar mii de euro din buzunar.

Altii ar putea zice...de ce sa dau bani degeaba la stat prin impozit mare pe motorizare ? Pt. ca cine ravneste la lux, plateste proportional mai mult.Presupun ca este o lege universal aplicabila.

  • Like 8
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Scuze, nu cred ca am citit ceva mai naiv de atat.

Cine ravneste la lux, plateste proportional, dar si primeste din partea statului ceva de banii aia, ceea ce nu se intampla in Romania. Nu ar fi asa mare problema sa platesti impozit mai mare, daca banii aia ar fi si administrati corect. Nu iti vine sa platesti mai mult de ciuda, nu neaparat de zgarcenie.

 

Statul e interesat doar de bani, nu de poluare, nu de drumuri mai bune, bani, atat! Adica statul are voie sa administreze prost banii, sa o dea in bara cu tot felul de investitii inutile fara sa fie tras la raspundere, dar tu daca vrei o masina cu motor mai mare, gata, esti chiabur, vrei lux, etc.

 

 

  • Like 2
  • De acord! 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea inteleg un anume fel de abordare a lucrurilor la romani. Gen e mare impozitul.

Inteleg pe cei care folosesc masina doar in satisfacerea nevoilor existentiale si doar atat si pt. care cheltuielile nu reprezinta un factor de neglijat.Perfect de inteles asta.Dar pt. cei care ravnesc la masini dintr-o clasa superioara gen seria 5 sau 7, care pot costa zeci de mii de euro la achizitie, fie si SH si care pot cere chiar si mii de euro anual pt. intretinere, sa pretinzi ca impozitul de cateva sute de euro pt. un motor de 3l e prea mare, mi se pare exagerat. Pana la urma e vorba de o cheltuiala previzibila, nu e ca si cand ar cadea turbina sau galeria de admisie deodata si sa te trezesti ca trebuie de azi pe maine sa scoti sute sau chiar mii de euro din buzunar.

Altii ar putea zice...de ce sa dau bani degeaba la stat prin impozit mare pe motorizare ? Pt. ca cine ravneste la lux, plateste proportional mai mult.Presupun ca este o lege universal aplicabila.

Nici eu nu reușesc sĂŁ ĂŽnțeleg abordarea ta. AdicĂŁ "sĂŁracii" care cumpĂŁrĂŁ un seria 5 SH nu trebuie sĂŁ ținĂŁ cont de costuri/cilindree/impozite..dar cei care au cumpĂŁrat mașinile alea 520d noi cu 60k euro de ce au ținut cont? cĂŁ doar e inundatĂŁ piața de 2.0d pe seria 5. Și ar fi fost și pe seria 7 2.0d dacĂŁ s-ar fi pus.

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Daca iei in considerare taxele, intretinerea si usurinta vanzarii ulterioare castiga 530i. Pe termen lung un 3000 cc Diesel, clar va fi mai fiabil decat un 2000 benzina din care au scos cat mai multa putere.

Ca performante e mai rapid 530 diesel:

 

Daca as vedea ca avem infrastructura cel putin la nivelul Ungariei, nu m-as zgarci sa dau 2500lei pe an impozit pt un motor de 3000cc. Dar, asa, sincer, cand vezi cum arata drumurile in Romania, parca ti-e scarba sa le mai dai vreun ban.

 

Acum, revenind la masina. Daca ar fi sa aleg fara sa tin cont de buget, as alege 3000 benzina (varianta 540i). Dar na, mai trebuie si compromisuri. Mi-am setat un buget de vreo 35.000Eur. Un 540i sare de 38000, plus ca sunt putine.

O sa mai cercetez, pana in iulie-august, sper sa gasesc ceea ce caut.

  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De acord, din pacate nu exista nicio logica de genul asta in spatele taxarii. Taxarea pe lux ar insemna impozit marit daca valoarea masinii trece de o anumita suma. Sau impozit marit pe a doua, a treia masina. Faptul ca ai un Opel de acu' 20 de ani cu motor de 3l, sau un E60, nu inseamna ca o arzi in lux.

 

Nici pe partea cealalta, cu poluarea, nu are sens. Pentru ca impozitul e tot ala, indiferent de norma de poluare a masinii. La fel si asigurarea obligatorie (care e foarte ieftina la noi, apropos).

 

Deci taxare fara niciun sens. Si atunci, de ce sa dai 2,000 de euro in 5 ani, cand poti sa nu-i dai?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bun...ideea ar fi asa; poate unii au considerat ca am fost arogant prin parerile proprii impartasite mai sus. Desi acum am un 325 e90 benzina si un 525d f10 2011 varianta de 3l, nu se stie cum se invarte roata vietii si poate peste cativa ani nu imi voi permite sa conduc mai mult de un Logan.Nu mi-ar fi rusine sa recunosc asta. Ceea ce scriam eu se bazeaza mai mult pe principii si rationamente pe care eu le consider corecte si logice.

Si atunci eu as spune ca daca as tinti spre clasa mare premium gen seria 5 si as fi in situatia sa dau cel putin 10.000 de euro pt. un second hand sau 60/70.000 de euro pt. o masina noua(nu e nici pe departe cazul sa-mi permit asa ceva acum), nu m-as gandi la o varianta de 2l diesel sau la cat e impozitul pt. un motor de 3l atata timp cat nu e mai mult de 1000 de euro/an. Si asta pt. ca un motor de 2l diesel nu mi se pare compatibil cu imaginea de masina din clasa mare premium pt. ca prin natura lui de 4 cilindri diesel nu este destul de rafinat pt. o astfel de masina plus e prea slab pt. o asemenea caroserie.Pt. o masina obisnuita de familie probabil ca 2l diesel ar fi o motorizare ideala, pt. ca o astfel de masina e caracterizata de nevoi practice si economice, e perfect de inteles acest scenariu.Dar pt. cine tinde spre clasa mare premium isi asuma din start niste costuri de achizitie si de mentenanta anuale cu adevarat mari,caz in care factori gen impozit de cateva sute de euro sau o economie de cativa litri/suta de km nu ar trebui sa reprezinte factori decizionali pt. o astfel de clasa de masina.

Si cand zic ca 2l diesel ar fi prea mic si necizelat pt. o asemenea caroserie, ma bazez pe faptul ca nu sunt inca obisnuit cu ideea de zgomot in habitaclu la relanti(chiar daca nu foarte intens) din 5-ul detinut si cu faptul ca cei 204cp de pe acest f10 diesel L6 sunt cumva la limita conform cu asteptarile mele.Desi in ture nu suna deloc rau, chiar diesel fiind. Dar la relanti, in e90-ul benzinar e liniste totala in interior. Si poate ca de aici m-am obisnuit cu astfel de asteptari in sensul asta de rafinament. Si poate ca din punctul asta de vedere tind sa fiu subiectiv.

 

Iar vizavi de starea 5-lui, presupun ca e intr-o stare destul de buna dupa un plan de investitii in reparatii in reprezentanta intins pe 6 luni si finalizat.Asta vizavi de presupuneri legate de o stare tehnica necorespunzatoare a masinii, pt. neajunsurile de care m-am plans.

 

 

Si pt. justificarea raportului valoare impozit platit fata de ceea ce primeste cetateanul in schimb de la stat e de inteles oarecum. Dar pe de alta parte nici cine tinde spre un motor de 3l nu ar trebui sa pretinda sa plateasca un impozit apropiat de valoarea unuia aferent unui motor de 2l. Iar pe de alta parte, cat plateste cetateanul roman impozite la stat fata de alti cetateni din UE e considerabil mai mic.Cumva e o bucla ciudata, contribuabilul plateste putin la stat, in consecinta nu va beneficia de servicii publice de calitate.Am discutat si cu romani repatriati din vest si concluzia e clara.

Si desi lucrez in mediul privat, nu pot sa nu observ un obicei al romanului de a invinui statul pt. orice. De acord, performanta multor guvernanti si mediul politic dezamageste, dar sa nu uitam ca statul ne-a oferit gratuit educatie multora dintre noi si pt. asta probabil multi au ajuns sa atinga un standard de viata ridicat. Adica ok,aratam cu degetul cand trebuie,dar sa nu uitam sa fim si recunoscatori cand e cazul, macar partial.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum am mai zis: nu e vorba dacă îți permiți, cat e vorba ca ti-e ciuda.

 

Și sa fim serioși, in România o sa mai treacă multă vreme pana educația o sa fie corelata cu adevărat cu oportunitățile. Asta o zic prin prisma exemplelor nenumărate de oameni capabili îndepărtați din posturile obținute prin concurs, ca sa vina pila partidului in loc. La privat nu are sens discuția asta, acolo ești plătit după cat meriți. Iar legat de educația gratuită, am făcut o facultate unde din 300 de studenți in primul an, am rămas vreo 100 la absolvire după 4 ani, așa ca educație gratuita nu e consumată 100% oricum. Plus ca poate nu știi, universitatile obțin finanțare după numărul de studenți, de aia nu prea se mai da examen pe nicăieri. Asta fiind iar o risipa de bani, investind bani in oameni care nu o sa profeseze niciodată in domeniu ( vezi exemplul chelneriței care a terminat Chimia).

 

 

PS: pe Negoita statul roman l-a iertat de o datorie de 40 milioane de euro. Tu continua, te rog, sa crezi cum ca un motor de 3 Litri = lux și trebuie musai taxat ca atare :)))) . Dacă pot prin metode legale sa evit sa dau bani in plus statului mafiot, o fac cu cea mai mare plăcere.

 

PPS: poate îmi explici mai bine aberația motor mare = lux = taxa mare, dar fix același motor mare combinat cu unul electric pe o mașina hibrida are impozit mic. Nu tot lux e și acolo? Parca impozitul era pe lux, nu pe poluare....

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Modul de calcul al impozitului auto e de pe vremea lui Pazvante Chioru si nu are nici o logica.

Daca esti bonificat pentru o masina electrica de ce nu esti penalizat pentru o masina poluanta ?

Doar capacitatea motorului numai e de mult relevanta, exemplele se pot gasi foarte usor.

Link to comment
Share on other sites

@crtir

eu sunt unul dintre cei care are o problema cu impozitul de 2000+ lei pt un motor de 3l, si nu pt ca nu mi-as permite, sau ca am pretentia sa primesc ceva de la stat de banii aia (am trecut demult peste asta)

 

problema e ca principiul de calcul 'se taxeaza luxul' e total aberant in zilele noastre si taxeaza defapt doar capacitatea cilindrica, nu luxul

asta avand in vedere ca poti configura un seria 5 cu 2.0 care sa ajunga la 70-80k euro si in acelasi timp alta masina cu 3.0 sub, sau la aprox, 50k, in situatia asta unde e corectitudinea principiului de taxare a 'luxului'??

problema e ca legislatia nu e actualizata, folosim niste legi de zeci de ani, care nu mai atat de multa relevanta in urma evolutiei societatii (si la noi)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Personal as alege 30d in defavoarea 30i. Chiar daca ar consuma identic, tot n-as alege 30i, cuplul de la 30d face toti banii, in opinia mea. Nu mai zic ca noile 30d mhev au acum 286cp. Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@crtir

eu sunt unul dintre cei care are o problema cu impozitul de 2000+ lei pt un motor de 3l, si nu pt ca nu mi-as permite, sau ca am pretentia sa primesc ceva de la stat de banii aia (am trecut demult peste asta)

 

problema e ca principiul de calcul 'se taxeaza luxul' e total aberant in zilele noastre si taxeaza defapt doar capacitatea cilindrica, nu luxul

asta avand in vedere ca poti configura un seria 5 cu 2.0 care sa ajunga la 70-80k euro si in acelasi timp alta masina cu 3.0 sub, sau la aprox, 50k, in situatia asta unde e corectitudinea principiului de taxare a 'luxului'??

problema e ca legislatia nu e actualizata, folosim niste legi de zeci de ani, care nu mai atat de multa relevanta in urma evolutiei societatii (si la noi)

 

 

 

Inteleg punctul tau de vedere si nemultumirea ta; dar pe de alta parte situatia poate fi analizata si din alt punct de vedere; iti permiti impozitul pt. 3l dar pt. ca nu e unul corect calculat, refuzi sa-l platesti; dar partial aceasta nemultumire se rasfrange direct impotriva ta, in sensul ca iti refuzi privilegiul de a te bucura personal de avantajul unui 3l, 365 zile pe an. Si asta chiar daca totusi iti permiti acel impozit. Dar fiecare simte si alege in felul lui.

Eu unul nu voi mai continua pe subiectul impozit pe acest topic pt. ca nu face obiectul discutiei si poluez aiurea offtopic.

Edited by crtir
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

da, ai perfecta dreptate, in cele din urma, noi, ca utilizator final, suntem singurii care avem de suferit

 

revenind on-topic

asa cum zice si LYM, cred ca o optiune buna ar fi si 530d mhev (impoxit mic daca e incadrata ca hibrid, consum mai mic in oras), doar ca fiind doar pe facelift, probabil e inca destul de scump

Edited by mariusmsd
Link to comment
Share on other sites

Inteleg punctul tau de vedere si nemultumirea ta; dar pe de alta parte situatia poate fi analizata si din alt punct de vedere; iti permiti impozitul pt. 3l dar pt. ca nu e unul corect calculat, refuzi sa-l platesti; dar partial aceasta nemultumire se rasfrange direct impotriva ta, in sensul ca iti refuzi privilegiul de a te bucura personal de avantajul unui 3l, 365 zile pe an. Si asta chiar daca totusi iti permiti acel impozit. Dar fiecare simte si alege in felul lui.

Eu unul nu voi mai continua pe subiectul impozit pe acest topic pt. ca nu face obiectul discutiei si poluez aiurea offtopic.

 

ca o parere personala, problema mea este ca pentru 200 de cm3 in plus fata de 2999 impozitul este de 5000 de lei,spun asta ca un proprietar de un astfel de motor, departe ca masina/marca sa fie inclusa in categoria lux, lucru care desi naste frustari, l-am acceptat cand am achizitionat masina dar nu pot spune ca mi se pare corect; sistemul de impozitare ar trebui regandit, poate avut in vedere kw si nu cilindreea, in contextul in care sunt masini cu motoare mult mai mici decat 3L, care ating puterea unuia de 3L sau mai mare.

Edited by rojas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.