Jump to content

2002 E46 318i sedan - cazanelu'


Horus

Recommended Posts

Salutare dragi colegi,

 

Desi o am de 2.5 ani, nu m-am gandit ca ar fi genul de masina care ar merita o prezentare.

Masina are aproape 20 de ani si destule semne lasate de "fanii" binevoitori ai acestei marci de automobile.

 

Este motorizata de "celebrul" N42B20, cuplat la o cutie automata produsa de General Motors in 5 trepte.

Din punct de vedere al dotarilor, are cam tot ce ai nevoie, mai ales daca iei in considerare valoarea de piata a masinii:

-faruri cu xenon

-cutie automata

-scaune incalzite

-comenzi pe volan

-climatronic

-scaune sport

-senzori parcare spate

-cotiera

-si altele mai putin importante

 

Am urcat aici cateva poze cu ea, desi eu nu prea stau sa ii fac poze:

 

https://www.flickr.com/gp/194098633@N06/9c913b

Edited by Horus
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Si evident, ca orice BMW trecut de majorat, care se respecta, are si diverse probleme. Una dintre ele ar fi, vibratia asta de diesel "obosit", la relanti, careia nu i-am dat inca de cap:

 

O tableta pusa in buzunarul usii, cu motorul la relanti:

 

https://streamable.com/tsj3y7

 

https://streamable.com/ogl6px

 

Mi s-a sugerat sa incep totusi cu bujiile, deoarece tampoanele motorului ar parea in regula.

 

Aveam intamplator unele noi, de cand am luat masina, niste Denso K20TT(dap, fix cele mai ieftine), le-am montat, dar vibratia persista...

 

Cele vechi, erau model superior, mai exact: NGK BKR6EQUP. Vi se pare ca au vreo problema?(nu am experienta sa le evaluez, asa ca mi se par ok, nu imi sare nimic suspect in ochi): https://www.flickr.com/gp/194098633@N06/9pEmm9

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mecanicul multimarca, la prima vedere nu sesizeaza vibratia exagerata la relanti, da vina pe tampoanele de motor si imi sugereaza sa le schimb(desi nu ar fi scurse).

De asemenea a mirosit el ceva a ars pe la 1-2 fise, mi-a sugerat sa le schimb si pe alea.

 

Nu prea mi-a placut abordarea lui, asa ca am inceput sa mai sap si singur.

Prima chestie pe care am observat-o eu, dar mecanicul nu, masina dadea un smoc usor de fum.

Vibratie la relanti, fum, m-apuc sa caut si constat ca multi se vaita de valva PCV cu simptomele astea 2.

 

Hai sa-i fac si eu testul babesc, sa vad daca face vacuum exagerat pe la buson. Am tras de busonul de ulei, dar vacuumul e rezonabil,

in schimb motorul isi schimba zgomotul in momentul in care scot busonul. Urechea mea nepriceputa ar crede lantul ala nu suna deloc bine:

 

 

Motorul cu busonul pus: https://streamable.com/h0ylij

 

Motorul cu busonul scos: https://streamable.com/u1tuql

 

Pareri?

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina! Incearca sa schimbi bujiile si bobinele si vezi dupa daca se schimba functionarea motorului. E normal sa mearga putin diferit motorul cand ii scoti busonul de ulei. Poti incerca sa schimbi si valva PCV pentru linistea ta.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu prea sunt asa de laudate K20tt.Sunt aici de acord cu bimmer...sa pui bujii oe BMW ptr motorul tău.

Pune niste poze cu motorul

 

Ce anume vrei sa vezi la motor? O sa-i fac, dar momentan ploua cu galeata.

 

Am pus poze si cu bujiile vechi, care erau niste NGK-uri destul de scumpe(din punctul meu de vedere aratau inca OK) si la fel mergea motorul si cu alea. Eu cred ca problema vine din alta parte.

 

Am pus aici 2 clipuri cu functionarea lui, cu si fara buson ulei.

 

cu busonul pus: https://streamable.com/h0ylij

 

cu busonul scos: https://streamable.com/u1tuql

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

suportii motor chiar daca nu vezi ca ar fi scursi caucicul e oricum imbatranit dupa 20 de ani si nu mai preia mare lucru din vibratii, asa ca poti sa ii schimbi linistit, o sa vezi cand ii compari cu cei noi diferenta de inaltime intre ei. Daca da un nor de fum dupa ce stai cu ea la ralanti cateva minute, e cam clar ca simerigurile supapelor sunt obosite, asta e gen parte din "boala lor" :)
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

tacheti hidraulici si ax cu came - de acolo este zgomotul. Sunt blocati tachetii, mai pot fi camele uzate de la ax.

nu mai pune poze cu motorul, stiu de care vorbești.

 

vezi ca gresesti...sau induci lumea in eroare....

 

ai motorul respectiv ? N42B20 ?

stii ceva de motorul asta ?!

 

ai grija cum te exprimi legat de "axa" cu came !? (sper sa intelegi ce spun )

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

suportii motor chiar daca nu vezi ca ar fi scursi caucicul e oricum imbatranit dupa 20 de ani si nu mai preia mare lucru din vibratii, asa ca poti sa ii schimbi linistit, o sa vezi cand ii compari cu cei noi diferenta de inaltime intre ei. Daca da un nor de fum dupa ce stai cu ea la ralanti cateva minute, e cam clar ca simerigurile supapelor sunt obosite, asta e gen parte din "boala lor" :)

 

Azi am verificat treaba asta. Am lasat-o 5 minute la relanti si apoi am rugat pe cineva sa o accelereze. La primele 2 accelerari a iesit putin fum, nu mult, aproape insesizabil daca nu esti atent.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Supapa aia o am si eu la m54. Din cate stiu supapa asta functioneaza doar cand pornesti motorul la rece si este conectata la o pompa secundara de aer care o auzi doar la pornirea motorului timp de 20-30-40 de secunde. Rolul ei este sa reduca din emisii cand este motorul rece.

 

Eu pe a mea am curatat-o, in supapa intra tubul(se vede si in poza ta) de plastic care duce in pompa auxiliara si inca un furtunas mic de vacum, le-am scos si am curatat cat am putut cu ea inca montata acolo langa motor, era curata oricum. Poti sa scoti tubul ala macar sa verifici daca ai ulei pe tub, vezi sa nu-l aranjezi, e genul ala de plastic subtire cara crapa, eu din cate stiu pe acolo circula numai gaze si nu are nimic de a face cu uleiul. Ce mai poti face este sa dai capacul(cu ulei pe el) de la motor jos sa verifici daca nu cumva ti-a crapat celalalt capac, adica capacul de la culbutori sau sa te uiti de scurgeri de ulei la garnitura.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu m-am incumetat sa umblu la suapapa de ventilatie secundara, inca.

Am scos totusi capacul sa vad cam ce scurgeri are motorul in zona respectiva de a aparut pata respectiva de ulei.

Vad ca sunt ceva reziduuri pe la conectorul pentru motorasul valvetronic:

 

scurgere capac motor 01

 

 

Am incercat sa vad daca dau de cauza mirosului ca de vaselina calda, pe care il emana climatizarea cand este data pe caldura.

Chestia asta a devenit principala problema pentru mine. Am crezut ca voi scapa de ea odata cu schimbarea garniturilor la pompa vacuum, dar nu a fost asa.

 

 

Acum 1-2 luni am bagat niste spuma de curatare AC pe gurile de ventilatie din habitaclu, dar tot nu am scapat de miros.

Am concluzionat ca e imposibil ca spuma aia sa ajunga bine pe calorifer, nici nu mai zic de vaporizator.

Cred ca trebuie dat jos panou clima/casetofon/zona de depozitare de pe consola centrala si curatat/pus spuma direct pe calorifer,

iar apoi dat jos piesa cu tepi si bagat spuma pe acolo, fix in fata vaporizatorului.

 

Am desfacut cutia filtrului de polen si peretele ala vertical din fata aerotermei, am sters cu o carpa praful fin si suflat micile frunze intrate pe acolo, dar evident nu s-a remediat problema.

 

In timp ce am demontat pe la filtrul de polen, am mai observat si scurgerea asta de ulei pe vacuumul servofranei:

 

vacuum servo leak

 

Ce defectiuni mai prevesteste si uleiul asta pe circuitul de vacuum?

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

M-am apucat sa desfac ce e nevoie ca sa ajung la radiatorul ala pentru incalzire.

 

heater cleaning

 

Vreau sa incerc sa-l curat, poate am noroc si asta e sursa mirosului ala, cand dau drumul la caldura. Am cumparat alta spuma de igienizare.

 

Am o oarecare teama ca nu o sa mai reusesc sa pun clemele la loc pe capacul de plastic, care copera radiatorul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si am desfacut degeaba, caloriferul nu are nimic, dupa cum se poate vedea si din poze:

 

heater cleaning

 

Nu e praf pe el, nu e nimic uleios, nu miroase a nimic, nu par a fi scurgeri, etc.

Am pornit masina, am dat caldura la maxim, l-am lasat sa se incalzeasca, si mirosul pare sa vina dinspre aeroterma, nu de la calorifer.

 

Sa fie piesa cu tepi? Sa fie ceva la motorul aerotermei? Sa fie de la transpiratiile alea pe la furtunul ala de vacuum de servofrana?

 

 

Si inca o intrebare, aveti idee cand si cum trebuie sa se invarteasca motorasul din panoul de climatizare?

L-am gresat cu putina vaselina(ca facea un zgomot) si nu l-am vazut invartindu-se cat am facut azi probe cu caloriferul.

Facea doar o rotire intamplatoare de vreo 15 grade si se oprea.

Edited by Horus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mirosul are doua cauze.

 

1.Garnituri pompa vacuum montate incorect si uleiul pica fix pe evacuarea incinsa.

 

2.PCV cu cele trei furtunuri aferente transpira sau pisa ulei sau se preling.

 

Personal am avut probleme cu ambele, ambele piese au fost scumpe.

 

Daca ai luat doar kit de reparatie pt o ringuri si nu pompa cu totul ai toate sansele sa fie de acolo problema.

 

Vad ca te pricepi la mesterit, baga te sub masina si uita te la cele doua de mai sus.

 

Un canal sau elevator ar fi ideal pt ca de sus n ai ce sa vezi.

 

Uleiul ala de zici ca e pe langa motoras sau capac ulei, il poti sterge.

 

Daca schimbi totusi garnitura de la capac sa comanzi si cele patru de la bujii ca nu vin impreuna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Garniturile la pompa vacuum le-a schimbat un mecanic care se pricepe si se ocupa doar de BMW-uri.

Tot el a verificat la un an dupa, pe elevator si pompa nu avea scurgeri.

 

Ca sa bag spuma la vaporizator AC, in afara sa demontez piesa cu tepi(care e destul de chinuitor sa o scot) si sa bag spuma pe acolo,

mai exista vreo alta solutie eficienta ca sa ajunga spuma calumea pe vaporizator?

 

Din pacate nu am canal ca sa ma pot uita singur pe sub ea.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Garnituri pompa vacuum, valva pcv,garnitura capac culbutori, garnitura filtru ulei.....sunt niste clasice ale N42 ( un motor ce se incinge destul de tare, asa a fost proiectat)....undeva pierde ulei, care se prelinge pe bloc motor/evacuare, arde, si de acolo mirosul.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Am dat cu spirt pe calorifer, l-am lasat putin si am turnat ~1 litru de apa calda peste el, apoi am dat drumul la caldura.

 

S-a scurs apa sub masina, deci nu ar fi probleme cu drenarea condensului din sistemul de climatizare.

Edited by Horus
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am asamblat la loc tot.

Putin dezamagit ca nu am gasit nimic la calorifer, am dat cu spirt si apa mai mult preventiv,

dar praful era extrem de putin, nu se vedea nimic cu ochiul liber, doar pe servetel alb mai lasa cate o urma fina.

Orificiul de drenaj nu avea nici el nimic.

 

Din pacate am ramas si cu o eroare, care imi confirma ce am observat si eu, dupa curatare, acel ventilator din panoul de clima nu se mai invarte(face niste rotiri intamplatoare de 15-30 grade si se opreste):

Screenshot_20211201-163909

 

Iar cealalta eroare, Light switching center, habar nu am ce mai e, cred ca e prezenta de cand am luat masina.

Edited by Horus
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Garnituri pompa vacuum, valva pcv,garnitura capac culbutori, garnitura filtru ulei.....sunt niste clasice ale N42 ( un motor ce se incinge destul de tare, asa a fost proiectat)....undeva pierde ulei, care se prelinge pe bloc motor/evacuare, arde, si de acolo mirosul.

 

da, dar nu sunt un capat de tara;

da, se incalzeste bine, (antigelul la 105 grade ), dar nu e o problema (vara la peste 37, in oras bara la bara din cand in cand aud ventilatorul, probabil pe treapta 2 sau 3)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.