Jump to content

Problema lambda N43


HitmaNLive

Recommended Posts

Va salut!

Recent am schimbat toate sondele lambda (2 catalizator si una dupa catalizator) la un N43B20A deoarece dupa ce se incalzea motorul incepea sa mearga foarte intrerupt. Am schimbat injectoarele toate 4, am pus index 11, verificate inainte sa nu curga. Pus garnituri noi pe ele si montate. Le-am scris in ECU si aparent totul a fost bine. De mentionat ca aveam eroare de lambda probe bank 2 si de Mixture control, foarte urat mergea masina.

Am mers cu ea vreo 400 km si totul a fost ok. Ieri am plecat iar la drum cu ea ai s-a aprins din nou check engine. Am ajuns la destinatie, din nou eroare pe lambda probe 2. De data asta masina sta frumos la relanti, nu mai merge intrerupt, nu am simtit nimic diferit in mers, doar check engine aprins.

Am cateva teorii, poate cineva a patit la fel si poate sa ma indrume spre o varianta.

Nu am dat readaptare la motor dupa ce am schimbat injectoarele si sondele.

Posibil sa inceapa sa curga deja un injector si sa dea eroare pe lambda din cauza lui?

Bujiile au in jur de 20000 km si am mers cu ele si in perioada cand curgeau injectoarele vechi si dadeau mixture control. Ar trebui sa le schimb?

Ceva idei? Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Va salut!

Recent am schimbat toate sondele lambda (2 catalizator si una dupa catalizator) la un N43B20A deoarece dupa ce se incalzea motorul incepea sa mearga foarte intrerupt. Am schimbat injectoarele toate 4, am pus index 11, verificate inainte sa nu curga. Pus garnituri noi pe ele si montate. Le-am scris in ECU si aparent totul a fost bine. De mentionat ca aveam eroare de lambda probe bank 2 si de Mixture control, foarte urat mergea masina.

Am mers cu ea vreo 400 km si totul a fost ok. Ieri am plecat iar la drum cu ea ai s-a aprins din nou check engine. Am ajuns la destinatie, din nou eroare pe lambda probe 2. De data asta masina sta frumos la relanti, nu mai merge intrerupt, nu am simtit nimic diferit in mers, doar check engine aprins.

Am cateva teorii, poate cineva a patit la fel si poate sa ma indrume spre o varianta.

Nu am dat readaptare la motor dupa ce am schimbat injectoarele si sondele.

Posibil sa inceapa sa curga deja un injector si sa dea eroare pe lambda din cauza lui?

Bujiile au in jur de 20000 km si am mers cu ele si in perioada cand curgeau injectoarele vechi si dadeau mixture control. Ar trebui sa le schimb?

Ceva idei? Multumesc!

Incearca sa stergi adaptarile cu ista, si vezi dupa aceea.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

E o problema cunoscuta la N43, se sulfurizeaza senzorul NOx din cauza concentratiei mari de sulf din benzina. Sulfurizarea forteaza DME sa mearga in "lean-mode" cu consum mare si erori pe sondele Lambda.

Din cauza "lean-mode" (amestec egal de aer si benzina), bujiile se afuma, bobinele cedeaza si ulterior si injectoarele au probleme.

Solutia este folosirea benzinei recomandate de BMW cu o concentratie de sulf de maxim 0.05%, pe la benzinariile noastre gasesti concentratie de sulf de 2-3%, am vazut la Lukoil acum ceva ani si 7%.

Am avut si eu un BMW cu motorul N43 ceva ani in urma pe care l-am vandut exact din cauza asta. Cat a fost la mine de la 0 la aprox 90.000km am schimbat pe garantie de 2 ori sondele lambda, de 2 ori senzorul NOx si de 4 ori bujii/bobine/injectoare. Dupa ce a iesit din garantie pe cheltuiala mea am mai schimbat de 2 ori senzorul NOx si inca 2 seturi de bujii/bobine/injectoare.

Ca o paranteza, de fiecare data cand ieseam cu masina in Europa si alimentam din Austria, Germania, Olanda, Franta, nu aveam nici o problema, eroarea de NOx disparea si masina mergea perfect cu un consum de autostrada de 6-7l/100km, in tara cu benzina locala aveam un cosnum de 14-16 autostrada si 20-23 in regim de oras.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vreo idee unde pot gasi fisa tehnica pentru benzina la fiecare vanzator? Stiu ca Socar pe parte de diesel sunt singurii care au B0 la diesel, adica 0% biodiesel. 

As vrea sa fac niste comparatii. De cand am masina, am pus de la Lukoil prima data (benzina 100) si masina mergea foarte nasol, apoi am pus de la OMV (tot 100) si mi-a topit o bujie. Am trecut la Petrom si am pus 95 doar, pana a inceput sa apara numai erori de lambda. Acum pun de la MOL 95 si erorile tot sunt persistente. 

Masina merge foarte bine, nu merge intrerupt. 

 

//edit

Aparent majoritatea au o concentratie foarte mica de sulf 10mg/kg inseamna un procentaj de 0.001%. 

Screenshot_20220708_222439_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20220708_222551_com.google.android.apps.docs.jpg

Screenshot_20220708_222706_com.android.chrome.jpg

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.