Jump to content

Porneste si se opreste - e90/320d/2007


13NCU

Recommended Posts

Salutare.

 

Am vrut sa plec acum dimineata cu masina si am constatat ca nu am cu ce. Aseara am parcat-o in perfecta stare, nu am umblat la nimic de o luna de zile, motorina e aceeasi de vreo 2 saptamani dar acum dimineata la minus -7° m-a lasat nedumerit.

 

A invartit, a pornit ca de obicei si odata cu pornirea motorului a inceput sa se auda la relanti un sunet ciudat si destul de tare asemanator cum se aude cand franeaza autobusele alea obosite (nu gasesc alta comparatie).

Chiar m-a trecut gandul ca trece unul pe strada cu un tambur frana semi-blocat ...dar strada era goala.

 

Am ignorat sunetul, am zis ca o sa-i treaca ca nah, toate inghetate si intepenite dar surpriza ! - dupa 30 sec motorul s-a oprit.

 

L-am pornit din nou (a pornit usor) dar dupa 2 secunde s-a oprit.

 

L-am mai pornit o data, la fel, dupa 2 secunde s-a oprit asa ca am renuntat.

 

Ok, stiu, diagnoza (sa vad unde gasesc pe cineva) ...dar pana atunci mi-ar prinde bine orice fel de parere.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uff, n-am facut nimic intre timp cu masina, m-am descurcat azi fara ea.

 

Zgomotul de dimineata era ceva de genul din clipul gasit pe YouTube

 

(vezi momentul 0"16 - 0"20)

 

Motorul a pornit normal si de la volan am remarcat acest sunet. Initial mi-am lungit gatul sa vad ce trece pe strada, apoi am realizat ca se aude de la mine.

 

Am iesit din masina incercand sa localizez sursa sunetului, se auzea tare si imi faceam griji de ora matinala intre blocuri ...dar ca localizare n-am reusit sa-mi dau seama. Parea ca vine de sub motor dar se propaga si pana undeva sub jumatatea masinii.

 

Am cateva presupuneri dar o sa incerc sa-mi fac timp maine sa le verific mai ales ca se anunta in zona mea o incalzire a vremii.

Edited by X X L
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posibil Alex sa fie ceva banal...

 

XXL - sunetul ala de franare, de tambur blocat parca provenea din partea de jos a motorului dar se auzea la fel de intens pe ambele parti. Prostia a fost ca masina era flancata de alte autoturisme pe laterale si sunetul rezona in toate partile.

 

Motorul se invarte, cureaua accesorii e la loc, directia e fullelectric, nu stiu...

 

Am vrut acum sa mai fac o incercare avand in vedere ca sunt afara +3° dar a murit bateria.

A dat o invartitura anemica si apoi somn.

 

Ok, din 2 variante de a incarca bateria, adica imprumut curent de la alta masina macar pana pornesc sau dus bateria in casa si pusa pe redresor - am ales-o pe cea mai idioata !

 

Flescaiala si mizerie pe jos, de sus pica enervant ploaie/lapovita, am decuplat borna minus si apoi am cazut pe ganduri pt ca nu reuseam sa pricep cum naiba se declipseaza chestia aia rosie cu multe fire de pe borna plus (cred ca e un fel de distribuitor) sa pot desface borna plus.

 

Cand am fost tot ud pe spate si plin de nervi de incercari nereusite, a sarit si prostia aia singura - cred ca s-a declipsat din mila fata de mine.

 

Scoaterea bateriei a fost de poveste ! Normal ca bornele "se baga" fix unde nu vrei intepenindu-ti miscarea de extragere, cu o mana tineam de distribuitor, cu cealalta tremuram de efort (clar, bateria are 2 tone, fara discutie) ...simteam ca mai tine ceva dar nu vedeam ce, mai ales ca am demontat si clema fixare baterie pe podea.

 

Am mai suplimentat efortul cu 2 celule musculare si mda ...am auzit un "plici" discret. Bateria avea un furtunas (probabil colector gaze in urma reactiilor din ea) ce era conectat la o mica țeava din caroserie.

 

Ok, verificat daca usile au ramas incuiate, pipait cheia (mecanica) portbagaj in buzunar, trantit portbagajul si am dus tonajul ala de acumulator la etj.4.

 

Ciudat, arata 12,2 V, nu stiu ce sa zic... Cum pot afla data fabricatiei acumulatorului ?

Daca as sti ca are peste 4/5 ani, nu mi-as mai bate capu' cu ea ci merg sa cumpar una noua.

 

 

Am spalat-o, am pipait-o, am urmarit cu lumina tel mm cu mm din suprafata ei, si am gasit urmatoarele:

 

Pe eticheta

 

Matador 595 402 080

12V 95Ah 800A(EN)

 

Punctat pe plasticul carcasei

 

C9C 160051

0284

533017

XC5E

 

Nu-i cam mare bateria asta pt e90, 320d ? Mare in sensul ca alternatorul nu reuseste sa o mentina 100% incarcata ...dar nu stiu nici ce putere are alternatorul meu. Presupun ca trece de 100A.

 

PS - imi zicea cineva ieri ca mi s-a rupt axul la turbina. No da-l in mĂŁsa de ax, nu prea imi vine sa cred. As fi vrut sa scot azi tubulatura sa-mi bag degetele la palele turbinei dar sunt prea inghetat si prea ud sa mai stau afara.

post-86694-0-02002100-1640334704_thumb.jpg

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

No bun, sa incerc sa-mi raspund la cate ceva daca tot am "gogalit".

 

...nu stiu de unde a reusit sa gaseasca fostul proprietar bateria asta dar e clar ca s-a straduit, merita un premiu. Foarte putine detalii am gasit despre acest producator si cu atat mai putine despre data fabricatiei.

 

Am priceput ca fiecare producator are un sistem (enigmatic) aparte pt a data o baterie.

 

Poi m-am uitat la Rombat ...intradevar, trebuie sa fi lovit rau in bilĂŁ sa poti debita o astfel de codare a datei de fabricatie !

Ce naiba era asa greu sa se treaca acolo zz-ll-aa (ziua,luna, anul) ??

 

Deci nu stiu cand a fost fabricata bateria. Ok, eu am masina de 2 ani si nu cred ca fostul proprietar mi-a vandut-o cu baterie noua (nici macar in garantie) pt ca s-ar fi laudat cu asta. Presupun totusi ca are undeva intre 4 si 5 ani.

 

Apoi ...sa nu uit de la ce am pornit - pornit/fluierat/motor cazut ca secerat.

 

Nu inteleg cum am pornit ieri dimineata foarte usor la -7° si 24 ore mai tarziu bateria era moarta, mai cu seama ca ieri, dupa incuierea masinii am stat sa vad daca intra in sleep mode. Si a intrat.

 

Mai mult, in casa am masurat voltajul si imi da 12,2 V. Adica 50% descarcata. Nu e prea roz dar ar fi trebuit sa mai invarta la valoarea asta. (stiu, nu e o regula, nu e obligatoriu ca de la un voltaj minim de 11,7 bateria sa-si poata face treaba)

 

Nici macar nu am pus bateria pe redresor ci direct pe balcon ! Vine Craciunu, acum e despre altceva, nu despre cabluri, volti si invartiri.

 

Am sa o pun la incarcat peste 2-3 zile sa vad in principiu ce mai face motorul si daca mai are chef de fluierat si oprit, eventual sa pot aduce pe cineva cu un tester si apoi mai vad daca inlocuiesc bateria sau ma ocup de alte enigme aparute sub capota.

 

M-am uitat putin pe aici pe forum, da, puterea bateriei ar fi ok pt un e90, 320d dar referitor la alta baterie, va fi distractiv cu alegerea ei. Io-s cĂŁpos si vreau Exide sau macar partenerul lor Tudor, dar nu mi-ar fi jena nici cu un Rombat "nimerit".

Exclus Varta sau Bosch (sa nu intelegeti gresit - nu zic ca sunt bune sau slabe, nu le vreau eu si gata)

 

Matadoru' asta are dimensiunile 350x170x190 mm si parea "la fix" in portbagaj deci cred ca trebuie sa ma incadrez in astea (sau mai mici) respectand caracteristicile tehnice.

 

In fine

Deci daca mĂŁrețul BMW si-a tras concediu, ok, sa-i fie de bine, oricum e prilej de sarbatoare si concediu. Pt drumuri urgente voi activa cu Forduletul d-nei, categoria low-cost dar masina cinstita si muncitoare, nu cu atatea scheme si figuri in cap precum e90-ul.

 

Deci practic va doresc Craciun Fericit !

post-86694-0-49304500-1640352693_thumb.jpg

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rotatie completa n-am incercat ci doar cateva grade sa ma asigur ca se invart toate fuliile si rolele.

Poi dimineata inainte de a demonta bateria am auzit clar o invartitura completa (si bleagĂŁ) a motorului, nu are cum sa fie gripat, nu avea cand sa se gripeze !

 

Alaltaieri seara am parcat ok, masina in regula, apa la 91°C

Ieri dimineata a pornit ca de obicei ...vajait ...mers 30 secunde, murit. Are ulei, n-am primit semnale de avertizare, ceva.

Au mai urmat 2 porniri ok dar dupa 2 secunde a murit.

Azi doar invartirea aia anemica...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am sa incerc, sa fiu linistit si sa ma asigur cu ochii mei dar asta va fi poimaine. Nu stau maine in zi de Craciun bagat sub capota.

Tot atunci voi monta inapoi si bateria (incarcata) si voi vedea ce se intampla.

post-86694-0-31083900-1640356727_thumb.jpg

Edited by 13NCU
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

PS - imi zicea cineva ieri ca mi s-a rupt axul la turbina. No da-l in mĂŁsa de ax, nu prea imi vine sa cred. As fi vrut sa scot azi tubulatura sa-mi bag degetele la palele turbinei dar sunt prea inghetat si prea ud sa mai stau afara.

Nu cred cĂŁ asta e cauza !

 

Am condus pânã acasã ,300 de km ,cu axul turbinei rupt .

Mergea foarte prost și fĂŁrĂŁ vlagĂŁ motorul ,dar am ajuns la destinație pânĂŁ la urmĂŁ .

Link to comment
Share on other sites

...la cat de tare intuiesc eu ca iti conduci tu masina, pun pronostic pe turbina. Scapi si cel mai ieftin probabil, daca ar fi asa.

 

Bateria la E90, minim 80Ah. Dieselul are nevoie de baterie mai mare. Si mare grija daca faci drumuri mai scurte de 45 minute; trebuie sa o incarci complet periodic, indeosebi iarna. Alternatorul cred ca e de 120 sau 150A, dar asta conteaza mai putin; nu va primi bateria in veci atat curent o data.

Ma mir ca nu ai incercat pana in prezent sa iti faci o idee cum se scoate bateria la un E90.. la cat de shubaritor te dai. Tocmai pentru situatiile astea de ud in spate..

E o mica aventura sa scoti bateria de acolo; sunt si niste mici trick-uri de scos si pus mai usor. ;)

Baga de seama cum e pozitionata borna de plus fata de/pe corpul bateriei, sa nu faci doua drumuri ca bornele sunt invers pozitionate. Altfel spus BATERIA NU O POTI INVERSA in locul ei.

 

Si nu e bmw_uu ultima masina care are bateria in portbagaj, ferita de temperaturile de sub capota..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

...la cat de tare intuiesc eu ca iti conduci tu masina, pun pronostic pe turbina.

 

 

Ma mir ca nu ai incercat pana in prezent sa iti faci o idee cum se scoate bateria la un E90.. la cat de shubaritor te dai.

 

Baga de seama cum e pozitionata borna de plus fata de/pe corpul bateriei, sa nu faci doua drumuri ca bornele sunt invers pozitionate. Altfel spus BATERIA NU O POTI INVERSA in locul ei.

 

 

Fac diferenta intre carosabil ud si uscat, deci pe sezonul rece/umed imi bag "mintile in cap" si merg si eu omeneste...

 

Cu surubaritul ma dau cand e strict nevoie.

 

Sti povestea:

 

...Vasile primeste o combina de recoltat de la nemti (ajutoare, fonduri, nu conteaza). Combina in stare foarte buna, mergea ceas, pornea instant, silentioasa, taia si sorta brici, consum mic, conditii, AC, GPS, ceva de vis.

Si vin nemtii dupa 3 zile sa-l vada pe Vasile cum se descurca cu utilajul, intra in curte si gasesc combina imprastiata prin curte, desfacuta pana la ultimul surub !

Consternati il intreaba pe Vasile:

 

- pai bine omule, ce ai patit ? S-a defectat ? Nu mai pornea, nu mai treiera, nu mai functiona ? Ce s-a intamplat ??

 

- nuuuuu, zice Vasile, ba functiona ...da' atata merea de bine incat am vrut sa vad de ce !

 

La ce sa-mi fi demontat bateria pana acum daca n-am avut treaba cu ea ??

Da, am mai pus redresorul pe ea uneori dar conectat la priza motor, in rest...

 

........

 

"bornele sunt INVERS pozitionate" ...fațĂŁ de ce !

 

Am gasit pe masina o baterie "normala", europeana daca o pot numi asa, adica cu borne de tip "dreapta +"

La unele "asiatice" sunt de tip "inversat fațĂŁ de noi" adica "stanga +".

 

In plus, cred ca pot pune bateria si "invers" in locasul ei - nu am incercat expres dar cablurile "plus" si "minus" sunt suficient de lungi. Ca pozitionare fizica nu este nici asa o problema, baza bateriei e un dreptunghi, atata tot.

 

Revenind

 

Despte utilajul din dotare

 

Ieri am coborat pana in parcare in ideea sa invart manual de motor o rotatie completa dar n-a fost sa fie. Adica nu am putut patrunde in masina sa deschid capota.

Cazuse in prima jumatate a zilei "ploaie inghetata" si toata masina era incastrata in gheata, nici vorba sa pot trage de manere sau sa pot deschide usile.

Si oricum se anunta pe azi tot ploaie dar la +1° asa ca am renuntat.

 

Nici macar acumulatorul dus in casa nu l-am pus la incarcat. Nu am vrut. Din cauza unui "feeling" sa zicem.

L-am dus degeaba pana la etj 4, asa ca l-am tinut de Craciun pe balcon.

 

L-am plimbat cu mare drag azi-dimineata inapoi, l-am pus in Fordulet si m-am dus sa-mi cumpar un acumulator nou.

 

(revin mai tarziu)

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce sa zic, "omul grijuliu isi pregateste vara sania si iarna caruta"..

 

[Vezi ca bateriile Bosch au stanta din fabrica pe baterie prin care te informeaza exact luna din an cand a fost fabricata.. e unu-dealer de baterii- pe YT care a deslusit (dupa un tabel..) misterul codurilor de pe bateriile bosch de masina..] nu ca ar conta cat a stat bateria cea nou cumparata pe raftul din magazin sau depozit..

Asta in cazul in care te ingrijoreaza data fabricatiei.. dar, stai, am uitat, nu vrei Bosch sau Varta..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Deci

 

Recapitulare

 

- in 22 dec parchez seara masina in buna-regula, apa la 91°, turbina "pe mute" (fluierã doar "pe rece" 2-3 km), totul normal.

 

- in 23 dimineata, afara -7°, porneste frumos dar la relanti in parcare apare un sunet puternic si continuu ce seamana cu tambur franare semi-blocat. Dupa 30 sec motorul se opreste ca secerat.

Mai fac o incercare, porneste lejer, dupa 2 sec motorul se opreste brusc.

Mai fac inca o incercare, idem. Incui masina, ma asigur de "sleep mode" si abandonez masina.

 

- in 24 dimineata, temp in jur de 0°C, mai fac o incercare, bateria abia misca motorul si isi da duhul.

 

Azi

 

Iau Forduletul, ma duc la dealer specific, bag bateria in magazin, o pipaie baietii, o masoara, concluzia - baterie praf, irecuperabila, fabricata in 2014 !

 

Ok, eu cu lectia invatata de acasa, vreau un Exide de 80ah. Ala se uita la mine, zice "gata, poftiti, 550 lei", imi pune bateria in fata si ma intreaba ..."pareti hotarat, da' nu-i cam mare pt Forduletul de afara ?"

 

...bun, incep sa deapĂŁn povestioara, e90, 2.0, nfl, ii spun ce-am patit, ii spun de sunet ...ok, da, bateria e o alegere buna. Ne mai punem la povesti, ii mai spun omului ca uneori fac si drumuri scurte cu multe porniri, devine atent si ma intreaba daca am 100 lei in plus.

 

- imprumut intreb ? ...ala rade, cica nu, dar ar vrea sa imi propuna o alta baterie cu tehnologie EFB.

 

- adica AGM ?

- nuuu, AGM e putintel altceva dar cam pe acolo. Stiu, nu aveti start-stop pe masina dar tehnologia EFB va permite incarcarea rapida a acumulatorului intr-un timp scurt si va prinde bine la drumurile scurte.

 

https://technoluxpro.com/ro/akkumulyatory/avtomobilnye/efb.html

 

https://motofocus.ro/9837/exide-dezvaluie-tehnologia-de-generare-a-noilor-generatii-de-carbon-boost-2-0-pentru-bateriile-efb-si-premium-cu-un-avantaj-unic

 

...sovaiam, nu prea imi place sa fiu intors din hotarari ...in final accept si mai scot 100 lei. Cu EFB, 650 lei.

 

Revenim la e90-ul absent, bateria veche predata, bateria noua platita, omul se scarpina, intervin eu - boss, nu te framanta, nu imi dai garantia pana nu vin cu masina sa-mi masori incarcarea. Ma duc acasa, o montez, pornesc daca pot, nu stiu ce are masina, poate sunetul a disparut si e totul ok iar daca nu si continua sa faca figuri si sa se opreasca, ma voi intoarce dupa garantie dupa o sapt, o luna, nu stiu, cand rezolv.

 

Batem palma si "An Nou Fericit".

 

........

 

Trag de Fordulet, ajung langa "mãretul BMW", montez bateria, evident, pe o ploaie generoasa care ma uda corespunzator, afara 1°C si "momentul adevarului"! ...ma rog, pe aproape, ca m-am mai luptat cu usile inghetate.

 

"Cheie", masina porneste instant si tot instant apare si sunetul. M-am intors la "day 1". Bun.

...stateam ca prostu' langa masina, cu fața picata si scarpinandu-ma-n fund si ma minunam de cat de tare suna zgomotul ala asteptand ca din clipa in clipa motorul sa moara secerat cand brusc imi aduc aminte ca am la mine telefonul si ma apuc sa filmez.

 

...nu am DPF, verific, fumul iese liber, pe bord nimic, bag telefonul pe sub motor, pe langa roata, pe langa praguri, pe bord nici un semnal, motorul parea ok, parca sunetul vine de undeva din afara lui, cam de la jumatea masinii, pe dedesupt ...accelerez putin pe loc ...cand l-a un moment dat cand am vrut sa filmez si partea dreapta, sunetul dispare brusc !

 

Sa-mi fut una, zic, ce fĂŁcem amu' ! Ce urmeaza !

Misc de volan, ambalez, totul in regula. Ies din parcare, dau o tura de bloc, perfect !

Imi fac curaj, dau o tura de cartier, totul normal. Imi era frica sa nu se opreasca din senin dar usor-usor am iesit pe centura si i-am dat sa ruleze vreo 50 km in final - totul absolut in regula.

Ma intorc in parcare acasa pt testul opririi (sa nu ma pomenesc aiurea ca nu mai porneste) opresc, ies, incui, descui, intru, pornesc - porneste instant, totul normal.

Ma duc in casa, revin peste 3 ore, pornesc, totul ok, ies iar in oras, dau talpa, dau forja, masina trage demential, nimic de reprosat.

.......

 

Ma intorc la magazinul de baterii dupa hartii, ies baietii sa masoare incarcarea, 14,8V (!?)

 

- ...domnu', aveti IBS ? Ca parca spuneati ca nu aveti.

- poi nu am, e un NFL, si in plus pe borna minus nu am decat un singur fir.

- totusi, zice, ma lasati sa verific, pare ca masina are "incarcare inteligenta".

- verifica boss ce vrei numa' nu o opri ca nu stiu inca ce problema are cu sunetul ala si poate raman aici la voi.

 

...si vine baiatu, conecteaza OBD2 ...zice sec "are incarcare inteligenta" , inregistreaza/codeaza, trece acolo pe 80ah (nu ma pricep) dupa care imi spune ca in scurt timp ar trebui sa scada incarcarea la 14,4/14,2 ...ceea ce s-a si intamplat mai tarziu, dupa alti 10 km rulati aiurea (bateria veche era de 95ah si in moarte clinica cine stie de cand)

........

 

Totusi imi ramane un feeling ca problema asta va mai aparea la temp de sub 0°C.

 

Si un clip YouTube.

Spuneti voi daca sunetul nu e asemanator cu un autobus obosit in franare sau cu un sabot uzat blocat pe un tambur...

 

https://youtu.be/Ev5zcFAb-qE

 

 

Ce naiba face asa ? La ce sa ma astept ? Ce sa verific ? Mie unul mi se pare ca vine din "auxiliare", motorul il aud ca e ok asa in ansamblul lui.

 

PS - intre timp la Oradea ploaia s-a transformat in ninsoare :)

post-86694-0-42906000-1640625335_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca e ceva din afara motorului dar am sa incerc si ce spui tu, sunt receptiv la orice.

 

Am avut initial cateva presupuneri:

 

- apa in filtrul motorina care stranguleaza fluxul motorinei spre motor ...dar am mai prins cateva nopti cu minus 4, minus 5 si n-am avut probleme. Motorina a fost aceeasi de vreo 2-3 sapt, azi am alimentat iar cu EvoMol desteapta. In plus, in forja, masina trage ireprosabil.

 

- pompa ce impinge din rezervor - nu stiu totusi ce sa zic

 

- evacuare inghetata de la condens. Am mai bagat reșoul aprins sub un catalizator Laguna 2 benzinar care avea catalizatorul inghetat de la condens dar ala nu putea scoate "fumul" si se oprea. Mie imi ies gazele liber.

 

- vreun releu pe undeva care nu poate "cupla" din cauza curentului insuficient (baterie veche). Dar acum cu baterie noua ?

 

- motorasul "fullelectric" al directiei, mufa ceva cu ea, contact imperfect - am pipait-o, pare ok, oricum nu am avut nici o clipa sentimentul ca e ceva neclar cu directia.

 

Chiar nu stiu...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Referitor la incalzirea auxiliara, eu stiu ca nu are dar nu mai sunt sigur pe nimic la masina asta.

Nu stiu multe despre sistemele astea (webasto, sirocou) am mai citit cate ceva ca fapt divers, inteleg cum functioneaza dar n-am sesizat nimic "in plus" la marețul BMW.

 

Presupun ca mi-as da seama daca are, sistemul acela nu functioneaza independent si nu e montat ascuns. Cum verific, cum imi dau seama ?

.........

Urmatoarea pornire am s-o fac cu capota deschisa sa incerc sa fiu pe faza.

Totusi, sunetul de curea in patinare e diferit, il cam stim cu totii insa voi verifica.

 

PS - ieri dupa montaj baterie si pornirea cu "sunet" mi-am zis ..."fa ceva ca asta imediat se opreste"

...am miscat volanul max stanga/dreapta, nici o schimbare ...am turat-o de cateva ori pana la 2000 si atunci am avut sentimentul ca si sunetul isi schimba glasul o idee in fcț de cum acceleram.

 

Sa vad azi recomandarile voastre - verificat cu AC, vizionat cureaua si fuliile ...si eventual sa ma lamuriti careva cum imi dau seama daca masina are sistem incalzire auxiliar, chiar dezactivat sau distrus (stiu, suna prosteste dar n-am vazut niciodata un astfel de sistem)

Link to comment
Share on other sites

Bun, a trebuit sa dau o fuga in oras dar inainte de pornire m-am pregatit cu capota ridicata si cu tel pe filmare. Afara +1°C.

Am pipait cureaua de accesorii si nu pare frecata, patinata, lustruita, "tras" de ea, nimic dubios.

 

Mda, normal ca totul a fost in regula. A pornit instant, nici un sunet dubios, nici un sughit, martor, absolut nimic de reprosat.

 

M-am uitat atent la toate fuliile in special alternator, se invart firesc, nu am prins vreo tendinta de blocare sau ceva, nici vorba de vreun miros de cauciuc sau macar "praf de curea" depus in exces pe undeva.

 

M-am jucat si cu AC-ul (am dat rotita bord si cea din consola pasageri spate pe albastru) dar eu n-am sesizat sa cupleze compresorul. Ori nu porneste pe frig ori nu am sesizat eu, nu stiu dar nu a aparut nici o schimbare in mersul masinii la relanti. Sufla in habitaclu aer rece dar greu de spus daca era AC sau simplu aer de afara.

 

Am rulat vreo 15-17km si nu am avut ce sa-i reprosez masinii.

 

Intre timp mie mi se contureaza in bilĂŁ niste idei tot mai clar.

 

- incep sa scot motorul din ecuatie. Am urmarit filmarea mea de zeci de ori si asa cum am auzit si "live", sunetul vine de sub masina mai intens in zona de mijloc spre spate si asta ma duce cu gandul la filtru motorina - conducte - rezervor.

 

- am dedus ca sunetul apare imediat ce temp coboara sub nivelul de inghet ori doar apa reactioneaza atat de rapid la diferente de 5° (+1° ... -4°C)

 

- mai mult, sunetul nu mi se pare mecanic, de frecare ci ma duce cu gandul ori la vibrare, ori la ceva electro(mecanic).

 

Eu zic ca ori pompa din rezervor face figuri la ger, ori am apa retinuta in filtru de motorina si care cand ingheata suprasolicita pompa din rezervor. Altfel nu-mi explic de ce la minus -7°C cu acelasi sunet prezent motorul s-a oprit singur de 3 ori ...si ieri la +1°C, tot cu sunetul prezent, nu s-a mai oprit si in final sunetul a disparut de la sine.

 

Deocamdata voi inlocui filtrul zilele astea si mai vad ce se intampla.

post-86694-0-85098100-1640684135_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am urmarit postarea iar din ultimul clip mie imi suna a zgomot de alternator. Am patit ceva asemanator la astra h-ul meu inainte sa moara bateria. Incarcarea era tot in jur de 14.8V si se pare ca alternatorul ala inteligent scotea sunetul acesta fiind pus la "treaba". Ulterior, cu acumulator nou, valoarea de incarcare s-a stabilizat intre 14.2 si 14.4.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic... Se aude in clip cand trec prin fata masinii un sunet "inalt", ascutit, ca un scartait de tip rulment - ala e alternatorul meu. Asa face "pe rece" 2-3 minute apoi se linisteste.

Daca alternatorul ar scoate acel sunet-problema, cred ca s-ar auzi evident in fața masinii, mai cu seama ca ar rezona cu peretele blocului aflat la 1m distanta. In plus, alternatorul e situat in partea superioara a motorului, sub EGR - nu cred ca mi-ar fi fost dificil de localizat sursa sunetului.

 

...insa pana nu ajung la o concluzie evidenta si clara, exista si posibilitatea amintita de tine.

...........

 

Diferenta intre 14,2(4) si 14,8 nu reprezinta o munca pt alternator. Munca inseamna 16V sau chiar mai mult.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.