Jump to content

E46 320d facelift - Antigel in baia de ulei


Recommended Posts

Salutari! 😘😘

 

Acum cateva zile, dupa o tura prin oras, am oprit masina 10-15 minute.

Cand am pornit-o iar, mi-a aparut martorul de nivel din vasul de expansiune. Stateam la 2 strazi distanta, deci am mers pana in fata blocului, am oprit masina si am zis sa verific antigelul.

 

Cand am ridicat capota sa ma uit, am constatat ca vasul era complet gol. Mecanicul mi-a zis sa ii pun antigel G11 concentrat si sa vad daca mai pierde. Asa am si facut, m-am mai plimbat cu masina noaptea, cateva ore si cand sa ajung acasa, iar mi-a aparut martorul.

 

Am lasat masina asa si cand m-am trezit urmatoarea zi, am verificat uleiul: era aproape apa. Curgea de pe joja ca si cum ar fi fost apa si putin ulei. Scazuse si nivelul uleiului sub minim.

 

I-am mai pus si niste ulei si antigel, am mai mers in seara aceea putin cu ea, dupa care am realizat ca fac o prostie, asa ca am parcat-o si n-am mai pornit-o de atunci.

 

N-am apucat sa vad daca scoate fum pe evacuare, masina mergea okay, fara sa piarda putere, fara zgomote ingrijoratoare.

Din ce am citit, fie este garnitura de chiulasa, fie termoflotul. Ar fi cam singurele puncte unde ar putea intra APA in ULEI (nu invers).

 

Nu o pot duce la service decat pe platforma, pentru ca imi este teama sa nu imi bage apa in camera de ardere, in cazul in care ar fi chiulasa. Si costurile ar fi foarte mari pentru reconditionarea chiulasei + schimbat filtre, ulei, antigel si spalarea baii de ulei.

In cazul termoflot-ului, ar fi ceva mai ieftin si usor de diagnosticat.

 

Am mai observat si vreo 2-3 baltoace de lichide (probabil si ulei si antigel) pe scut, in zona stanga cum te uiti spre masina, dar si in zona vasului de expansiune (sub motor, spre habitaclu).

 

Inainte de a o duce la service, voiam parerea voastra. Sa stiu macar daca mai astept pana fac rost de bani ca sa reconditionez chiulasa sau o duc acum si schimb termoflotul.

 

Va multumesc anticipat! ❤❤

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca sunt 2 lucruri diferite care n-au legĂŁturĂŁ:

Antigelul ĂŽl pierzi cel mai probabil radiator fisurat sau un furtun fisurat etc.

Uleiul de când nu l-ai mai verificat? Te-ai gândit ca poate a mai scĂŁzut nivelul din cauza uzurii mașinii, pe la turbina... e normal la vârsta mașinii sa mai pierzi ulei și sa completezi de la un schimb la altul. Ești sigur ca uleiul era ca apa?

Nu prea are logica ce zici ca intrĂŁ ulei ĂŽn antigel sau invers deoarece unul din martori de la ulei sau lichid de racire trebuia sa arate peste nivel nu sub.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca sunt 2 lucruri diferite care n-au legătură:

Antigelul îl pierzi cel mai probabil radiator fisurat sau un furtun fisurat etc.

Uleiul de când nu l-ai mai verificat? Te-ai gândit ca poate a mai scăzut nivelul din cauza uzurii mașinii, pe la turbina... e normal la vârsta mașinii sa mai pierzi ulei și sa completezi de la un schimb la altul. Ești sigur ca uleiul era ca apa?

Nu prea are logica ce zici ca intră ulei în antigel sau invers deoarece unul din martori de la ulei sau lichid de racire trebuia sa arate peste nivel nu sub.

Eu sunt foarte curios sa stiu unde este vreun martor din asta (de ulei sau de racire) ce arata nivelul peste.

Da-mi un exemplu si te cred..

 

Omul are problema principala de rezolvat; contaminarea uleiului cu antigel. Atat.

 

Si nu sunt nici un doua lucruri diferite.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt foarte curios sa stiu unde este vreun martor din asta (de ulei sau de racire) ce arata nivelul peste.

Da-mi un exemplu si te cred..

 

Omul are problema principala de rezolvat; contaminarea uleiului cu antigel. Atat.

 

Si nu sunt nici un doua lucruri diferite.

 

Ăntre ghilimele "martor". Ma referam la joja respectiv semnul de maxim de pe vasul de expansiune.

 

Știu ca ai ceva experiențĂŁ dar și tu faci greșeli. Ești sigur ca are uleiul contaminat cu antigel? Sunt curios cum ți-ai dat seama. Ai verificat personal? Ți-a trimis mostre cu uleiul și l-ai verificat ĂŽn laborator?

Aaa dupĂŁ descrierea lui. Omul poate și subliniez poate nu are pic de experiențĂŁ vorbește și el ce a citit pe forumuri..

 

 

Eu nu vreau sa intru ĂŽn discuții aiurea pe aici și sĂŁ mĂŁ cert. Am ĂŽntâlnit cazul lui la vreo 3 modele de e46. Ăn staționare nu pierdea niciun gram de antigel și nu se vedea nimic sub mașinĂŁ iar când porneau motorul și accelerai din cauza unor fisuri ĂŽn radiator "dispĂŁrea" lichidul de rĂŁcire.

 

Știu personal mecanic care au dat jos chiulasa tot așa dupĂŁ ureche. Pierdea omul și apa și ulei gata e garnitura hai sĂŁ-ți luĂŁm banii ca dupĂŁ sa constate ca are aceeași problemĂŁ dupĂŁ care a mai schimbat filtru epurator termoflotul câteva furtunuri fĂŁrĂŁ succes. I-a rezolvat-o un bĂŁiat ĂŽn fața blocului. Avea radiatorul spart și turbina defectĂŁ. Deoarece avea filtru de particule nu vedea fum... (specific e90 ca sĂŁ nu mai zici sĂŁ-ți arat filtru de particule la e46 cum ai zis cu martorii)

Erau 2 lucruri diferite...

 

 

 

Sa ne spui dupĂŁ ce rezolvi problema, chiar sunt curios care este cauza.

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut pb similara la un iveco daily 2017. Mi.a bagat ulei in antigel, doar in vasul de expansiune si am citit acelasi povesti, chiulasa sau termofolt. Am ĂŽnceput cu termoflotul si l.am rezolvat. Era cea mai ieftina varianta. Iti sugerez sa faci la fel. Daca nu s.a supraincalzit nu cred ca e chiulasa.

 

Sent from my SM-G986B using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca sunt 2 lucruri diferite care n-au legĂŁturĂŁ:

Antigelul ĂŽl pierzi cel mai probabil radiator fisurat sau un furtun fisurat etc.

Uleiul de când nu l-ai mai verificat? Te-ai gândit ca poate a mai scĂŁzut nivelul din cauza uzurii mașinii, pe la turbina... e normal la vârsta mașinii sa mai pierzi ulei și sa completezi de la un schimb la altul. Ești sigur ca uleiul era ca apa?

Nu prea are logica ce zici ca intrĂŁ ulei ĂŽn antigel sau invers deoarece unul din martori de la ulei sau lichid de racire trebuia sa arate peste nivel nu sub.

 

Cand am scos joja de ulei sa verific nivelul, acesta picura de pe joja ca apa.

 

P.S: Am uitat sa mentionez ca am facut revizia la masina acum aproape 3000 de km. Filtre Mann, ulei Castrol 5w-30. Uleiul nu scazuse inainte. Masina nu pierdea gram de ulei pana sa imi bage apa in baie.

 

Am dus-o la mecanic aseara si mi-a spus ca cel mai probabil este termoflotul. Imi amesteca lichidele, in baia de ulei creste nivelul, din cauza presiunii scapa pe la garnituri si se pierde in mers.

Nu am gasit scurgeri sub masina la stationare, dar antigel oricum nu mai era in baie, doar pe circuit (daca strangeam de furtunul care iese din vasul de expansiune, se auzea apa in furtun).

 

In aproximativ 2 zile ar trebui sa aflu daca este sau nu termoflotul. Va tin la curent, dragilor, si va multumesc mult pentru implicare.

Edited by YRN.Dre
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.