Jump to content

Păreri motor sh sau refăcut


kevinn14

Recommended Posts

Salut . Mulțumesc pt informații .  
Aerisirea sincer nu știu daca a fost făcută corect , dar cred ca da .  Ei au făcut proba de drum si cu o zi înainte si a fost totul Ok . A doua zi au pornit iar motorul , a fost Ok , apoi au montat frânele fata ( nu mai avea de 3.0) si am fost sa iau masina . Am plecat iar cu el in proba , a fost iar totul Ok , fără sa mergem peste 4000 ture . 
După care am plecat cu masina din Afumați - pana in centru aproape de Moșilor unde s-a întâmplat . Traficul de la intrare in Buc pana acolo , mai ales pe Colentina si Moșilor a fost intr-adevăr foarte aglomerat . 
Ventilatorul , dupa ce au găsit vasul de expansiune crăpat , a fost verificat din tester si nu a pornit .  Radiatorul si termostatul - nu știu sigur daca au verificat, oricum ma gândeam - in caz ca ar fi Ok masina - sa schimb iar tot ce tine de răcire , inafara de ventilator , totul ar fi vechi .

Si mie mi-e frica de ce ai spus tu , de-asta stau si cu grija 😞   Încă sper ca va fi Ok , daca nu , o sa imi pună la loc motorul meu , sa ne înțelegem cumva sa imi lase si mie măcar evacuare, ambreiaj , frâne… si apoi o sa caut alt motor 😞 

Link to comment
Share on other sites

Daca au oferit garantie as zice sa le explici ca vrei sa testezi mai serios masina.Eventual si un test pe autostrada mers cativa km cu 130 km/h constant. Modulul de la ventilator este o problema comuna la M54, radiatorul daca a facut presiune ar fi de verificat daca a facut "burta" dar pentru linistea ta as zice nou plus pompa de apa, termostatul e controlat de ECU in teorie da eroare daca nu merge .

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit iar acum , se pare ca ventilatorul nu pornește deoarece masina a avut ceva modificări cand a fost montat motorul M52 … au pus pe direct vâsc ceva de genul nu am înțeles exact si au făcut peste 100 km fără probleme … au zis ca mai au de schimbat termostatul ca ar fi blocat , si apoi imi dau ei unde sa merg la un electrician sa ii facă o modificare pentru a merge ventilatorul cumva pe motorul asta fără sa fie pe vâsc … nu știu , nu stiam de asemenea modificări … nici nu știu acum ce sa fac mi-e frica sa nu ii fac modificarea si totuși sa fie ceva din motor , apoi sa trebuiască sa ii fac iar modificare sa meargă motorul vechi …  Sa le spun mai degrabă sa imi pună motorul înapoi si sa imi lase si mie evacuarea , frânele si ambreiajul …?   Nici nu mai am pretenții de bani aia e am pierdut , dar nu știu ce sa fac  , ma cam doare capul sa stau sa umblu sa fac modificări si poate tot nu merge … sa il pun pe ala vechi si sa las așa pana găsesc alt motor …?    Eu nu înțeleg nici asta cu termostatul blocat , adică înainte mergea perfect , așa coincidenta sa fie sa se strice fix acum … 😕  Cu termostatul fiind blocat nu prea imi dau seama cum au făcut km ăia 😕😕

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

Kevin, daca te detasezi emotional si analizezi situatia la rece, masina a cam ajuns intr-o stare pentru a carei rezolvare trebuie sa iti asumi doua masuri drastice: prima - sa aloci multi bani; a doua - sa schimbi mecanicul. Prin "rezolvare" inteleg sa aduci masina cat mai aproape de configuratia originala, precum si la un nivel tehnic care sa ofere sigurantia si fiabilitate.

Din ce ai scris mai sus, inteleg doar un sir fara capat de modificari, compromisuri si insailaturi, realizate artizanal sau dupa ureche. Exact ce nu ar trebui sa faca un mecanic profesionist si exact ceea ce nu ar trebui sa accepte un posesor pasionat de BMW. Nu mai suntem in anii '90 / '00, iar E46 nu este E30. Ca urmare, cu buget redus nu mai poti intretine si repara un BMW.

Ma tem ca ai ajuns in punctul in care trebuie sa iei o decizie majora privind aceasta masina: fie o repari cu simt de raspundere, fie renunti la ea si te orientezi catre o alta (mai) noua. Retine ca, uneori, a renunta la masina poate fi o decizie mai buna (inclusiv din punct de vedere financiar) decat a o repara superficial cu scopul de a o vinde.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, kevinn14 said:

 se pare ca ventilatorul nu pornește deoarece masina a avut ceva modificări cand a fost montat motorul M52au pus pe direct vâsc ceva de genul nu am înțeles exact … au zis ca mai au de schimbat termostatul ca ar fi blocat , si apoi imi dau ei unde sa merg la un electrician sa ii facă o modificare pentru a merge ventilatorul cumva pe motorul asta fără sa fie pe vâsc … 

unele motoare permit/suporta montarea ori de vascocuplaj (acea piesa, elice montata direct pe motor) ori de ventilator pe radiator.

si...schimba mecanicul

cumpara un vasc nou si ai terminat.

Edited by wind-3er
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ehh motorul se punea pe urs deci de ce sa se complice , M54 nu mai stiu posibil sa aiba vasc de fabrica la masinile cu cutie automata, vasc pe direct asta e o tiganie maxima masina va merge rece iar ecu va inchide/deschide termostatul ca nebunul, termostat blocat ? pai daca e blocat deschis = masina merge rece, daca e inchis=masina se va supraincalzi . Deci mie nu imi e clar ce si cum au facut "baietii"  acolo .

edit: da M54 are si vasc  🙂  problema este, a fost montat pe masina? Adica nu inteleg ce au pus ei pe masina - ventilator si vas sau doar ventilator, vascul era pe direct? cum au constat ca e termostat blocat, dat jos fiert nu deschide sau eroare in ECU.  Ma rog sunt multe intrebari . Bafta

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Sa  mai clarific încă o data . Deci - masina este 330i de fabrica . In urma cu ceva timp , i-am vândut masina lui Robert de la Bimmer Service , el avea un Cabrio 2.0 - si a mutat motorul de pe Cabrio pe asta . A făcut totul perfect , mergea f bine masina cu motorul asta . Eu asta am vrut sa o fac originala cum era . Nu ma interseaza pt liniuțe sau mai știu eu ce . Nu este problema de bani , nu am încercat sa o fac ieftin . Acum câteva luni am vândut un E60 530xdrive cu soft stage 1 , cred ca dădea de pământ cu asta in orice moment , deci nu am vrut motor M54B30 sa merg tare ci doar normal . mai am un F01 luat de curând de la un prieten cu 104.000 km reali luat de la Reprez din Germania in 2016 . Este cel standard de 258cp … nu merge ca E60 ul dar nici ca un 2.0 diesel …  Nici eu nu mai înțeleg nimic , cert este ca nu vreau sa iau masina de acolo si sa merg eu sa caut la electrician , prefer sa il plătesc eu dublu dar sa vina el acolo .  Din păcate nu prea mai cred ca se va rezolva , de aceea o sa ii rog sa imi pună motorul la loc si gata . Nici eu nu sunt de acord cu modificări , țiganii etc … 

la masina nu renunț , daca voiam luam imediat alta 3.0 benzina , dar asta e masina mea de suflet , am avut-o in facultate . După ce a fost făcută la Bimmer Service , am recuperat-o de pe unde ajunsese . Exclus sa o vând vreodată , o sa ii rog sa imi pună motorul înapoi si caut eu altul cumva … din păcate imi place foarte mult sa vb despre mașini , Bmw urile au fost toată viata plăcerea mea , dar la chestii tehnice din păcate nu prea ma pricep , de-asta nici nu prea înțeleg nimic . E posibil si sa aibă motorul ceva si sa incerce diferite rezolvări crezând ca oi vrea banii înapoi … Aveți dreptate si cu detașarea emoțională , eu nu mai vreau nici un ban , m-am stresat prea mult , vreau doar sa meargă masina chiar si cu motorul vechi . Mai e chestia ca , eu cand am lăsat masina , sincer nu prea credeam eu ca va iesi treaba Ok , daca ma sunau si imi zicea “ Ba , nu merge , nu se poate “  nu mai era nici o problema , dsr apucând sa merg cu ea aprox 30-40 km si sa imi placa așa mult - nu știu acum este un sentiment ciudat , parca nu mai am așa chef de nimic , mai am putin imi vine sa vând si F01 ăsta si sa termin cu Bmw urile , ca nu știu cred ca or sa ma omoare intr-o zi de nervi 

Sâmbăta trebuia sa plec si la ski prin Bulgaria … nici nu cred ca mai plec ca stau stresat nu știu cum o sa rezolv masina … 

legat de mecanici , eu am mers cu E60 ul cât l-am avut numai la Supapa si Martinez - imi place f mult acolo am trimis si prieteni nicioadata nici o problema .. doar ca ei nu se ocupa cu e46 . Mi-au zis sa nu fac asta , nici nu le mai zic ce am făcut acum , mi-e rusine . 

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

pai asa spune....

te duci frumos cu o platforma...o iei de la ei (la pachet), o duci acasa, tragi o betie/masa/baie, etc ce vrei tu...si iti cauti alt motor.

e simplu.

daca finantele permit...pe banii tai faci ce vrei.

 

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

off topic complet - nu stiu cine sunt  Supapa si Martinez  dar sa zici ca nu te ocupi de E46.... eu cu E30 sunt mancat .  Ma rog , inteleg oarecum logica : de ce dracu sa pierdem timp aiurea cu cazanele alea cand putem sa facem 10 F10 in acelasi timp .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Au fost cumva împreuna cu cei de la Service Teamm înainte si s-au despărțit . Sunt foarte Ok , lucrează numai după manual , prețuri Ok . Si pentru partea de testare / se ocupa Florin , care , ca si ei a lucrat f mult timp la Bmw . Eu chiar recomand la oricine , din câți prieteni am trimis nu mi-a zis unu niciodată nimic . Ultimul a venit special cu un F10 520d din UK sa schimbe la ei distribuția + ambreiaj + volanta si alte chestii aprox 12.000 lei , era f mulțumit de preț … 
Da , la e46 au spus ca nu au lucrat si nu se baga pt ca nu vor complicații … ii înțeleg oricum , acum pana la urma de ce sa te complici , mai bine nu te bagi unde nu ai lucrat / nu ai experiența 

 

ce se întâmpla cu numele service ului , eu pun numele normal si apare automat Tzeparii Scream nu știu ce …? Care e treaba ? 

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, wind-3er said:

pai asa spune....

te duci frumos cu o platforma...o iei de la ei (la pachet), o duci acasa, tragi o betie/masa/baie, etc ce vrei tu...si iti cauti alt motor.

e simplu.

daca finantele permit...pe banii tai faci ce vrei.

 

Probabil așa o sa fac , dar vreau sa o iau mergând , măcar cu motorul vechi . Nu pe platforma . Măcar sa ma bucur de ea așa , chiar si cu motorul ala vechi , fiind manuala imi plăcea f mult sa merg cu ea . Daca ma duc la Buzau de exemplu sau pe vreun drum ce are curbe … imi place mult mai mult decât cu F01 nu se compara . La drum lung , da , e cam obositoare , nu mai e ca atunci cand aveam 20 si ceva de ani 😞 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cand masina avea motorul original de 3.0i avea ventilator, corect? Asa inteleg. Apoi i s-a pus 2.0 tot cu ventilator, nu cu visc. Mai sus zicea un coleg ca acel venitalor e controlat din ECU. Cand s-a pus motorul de 2.0, s-a pus si alt ECU, logic, dar s-a avut grija sa functioneze tot ( orice ar implica asta, cablaj, codare, etc).

 

Acum ai revenit la 3.0i, s-a pus ECU de 3.0i si nu mai merge venilatorul, care pare sa nu mai fie comandat de ECU. Mie imi suna a problema cu cablajul si din ce spui tot ce mai trebuie facut este sa se uite un electrician sa o descopere. Mi se pare ca esti foarte aproape de mal, nu inteleg de ce ai pune la loc motorul de 2.0i, riscand ca sa nu mai mearga nici cum mergea inainte. Eu as cauta sa rezolv strict problema cu ventilatorul si m-as bucura de masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toffefe / / posibil sa ai dreptate , ziceau ceva de genul asta … sa vadă electricianul care este problema. Sper sa vina el acolo , plătesc eu tot ii dau si mai mult , doar ca nu vreau sa iau masina si sa merg nu știu unde cu improvizații pe ea sa vad cum rezolv etc … de-asta am zis ca mai bine pun motorul ala înapoi si gata .   Nici nu prea înțeleg cu ce au mers pe direct , si cum au mers din moment ce termostatul ar fi blocat . Iti dai seama , nu prea mai cred ca este motorul bun , deși mergea senzațional cât am apucat pana in centru 

sa ma scuzați ca răspund așa , dar chiar nu merge ( sau nu știu eu ) sa dau reply separat cui a întrebat sau a spus ceva 

Edited by kevinn14
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, kevinn14 said:

sa ma scuzați ca răspund așa , dar chiar nu merge ( sau nu știu eu ) sa dau reply separat cui a întrebat sau a spus ceva 

@kevinn14 Ori apesi pe "quote" ori la mai multi pe butonul cu "+" si ii aduni pe toti si la final ai buton jos sa le dai reply, ori selectezi textul si apare "quote selection". E chiar simplu, te ajutam sa te prinzi, nu iti fa griji. 😇

Iar daca incepi sa scrii simbolul asta: "@" poti continua cu numele cuiva. Incearca si asta.

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, alex230ro said:

Ehh motorul se punea pe urs deci de ce sa se complice , M54 nu mai stiu posibil sa aiba vasc de fabrica la masinile cu cutie automata, vasc pe direct asta e o tiganie maxima masina va merge rece iar ecu va inchide/deschide termostatul ca nebunul, termostat blocat ? pai daca e blocat deschis = masina merge rece, daca e inchis=masina se va supraincalzi . Deci mie nu imi e clar ce si cum au facut "baietii"  acolo .

edit: da M54 are si vasc  🙂  problema este, a fost montat pe masina? Adica nu inteleg ce au pus ei pe masina - ventilator si vas sau doar ventilator, vascul era pe direct? cum au constat ca e termostat blocat, dat jos fiert nu deschide sau eroare in ECU.  Ma rog sunt multe intrebari . Bafta

Eu acum am vazut postul asta mai bine . Acum cred ca am înțeles … si ai dreptate , presupun ca au pus ventilatorul pe direct sa meargă non stop - si masina tot fierbe , sau se ridica apa poate nu la maxim … altfel , da , nu vad motiv pentru care sa încerci sa schimbi si termostatul . Asta e , o sa vb cu ei sa imi pună motorul la loc , sper sa se mai poată …  nu stiu cum au vazut ca termostatul este blocat … probabil daca tot fierbe - au presupus ca este blocat pe închis .  Am ajuns acum sa mai sper doar sa se poată pune motorul înapoi . Si nici nu cred ca mai caut … pana sa il găsesc pe ăsta am mai mers cu câteva … inafara de cel din Buc cu 103.000 mile , cel pe care l-am pierdut , s-a vândut pana sa fac eu rost de celelalte piese , nu prea imi plăceau așa cum trag si cum merg . Ăsta imi plăcea maxim , nu cred ca mai are rost sa mai caut, probabil sunt șanse 10% sa găsești unul bun … 

Link to comment
Share on other sites

Am fost astăzi pana acolo mai mult sa imi caut buletinul in masina , si se pare ca au făcut o pana la urma , a fost ceva din calculator nu am înțeles exact , mai trebuia momentan doar sa ii facă un soft pt 3.0 , si sa vadă ce e becul ala check engine … am mers cu ea si nu a mai crescut nivelul la apa , doar cand am ajuns in benzinărie sa alimentez , indicatorul apei a scăzut așa cum am dat drumul la caldura , apoi si-a revenit … nu am mers mult sau tare , pana in 3000 ture , dar am stat si putin in aglomerație pe varianta si nu a crescut . nu știu ma gândesc ca daca ar avea motorul o problema trebuia sa facă ceva sau nu știu . Sper sa fie Ok pana la urma 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut colegi .  Mai revin si eu cu o întrebare , am ajuns la aprox 1500 km , si trebuie sa schimb iar uleiul după cum am vorbit cu baietii cand mi-au pus motorul . Pana acum e totul Ok , imi place cum merge . Mai am doar de cumpărat cardan + cutie de 3.0 ceea ce nu am găsit momentan . 
baietii de acolo spun sa pun ulei 10W-40 sau 10W-60 . Știu ca la specificații scrie toate tipurile de ulei inafara de 10W-40 … deci chiar nu știu ce sa fac , pun așa 10W-40 sau 10w-60 sau sa iau ce scrie la manual gen 5w-30 sau 5w-40 … or fi spus așa pt ca știu ca nu țin mult semeringurile si il va papa pe cel 5w-40 … 

e vreo problema daca pun 10w-40 cum au spus ei ? 

Link to comment
Share on other sites

On 3/23/2022 at 6:30 PM, alex230ro said:

10W40? 10W60? de unde au scos ei uleiul asta? in manual zice clar ce ulei se foloseste . edit recomandarea e cu atat mai ciudata cu cat inteleg ca e motor "refacut" 

Da , cred ca au recomandat așa in caz ca il consuma cine știe … cert e ca asta au pus acum in ea 10W-40 …  10W-40 nu pun , nu am găsit nimic cu specificații Bmw . In schimb 10w-60 vad ca are specificații … încă nu știu intre astea 2  5w-40 sau 10W-60 

banuiesc ca daca pun 5W-40 cum scrie in manual nu are ce sa se întâmple decât sa se consume mai repede nu … acum la cât costa benzina ce mai contează 50 lei la 2000-3000 km 😳

On 3/23/2022 at 6:39 PM, Itarachiu said:

Eu am pus Liqui Moly Leichtlauf High Tech, sticla mov, specificatii 5W-40; LL-01; LL01. Merge foarte silentios motorul odata ce s-a incalzit, se incalzeste imediat, haleste mai putin, recomand 🙂

Pe asta cred ca il pun si eu sa vad cum e 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut . Revin si eu după ceva timp , ca 7000 km am făcut , merge Ok masina , trage Ok , consumul normal , singura chestie , destul de comuna la aceste motoare M54 , consuma ulei …  depinde de mers , dar consuma , destul de mult , sa zic 1 litru la 1000 km …  

Nu știu care e treaba segmentii si simeringuri supape au fost schimbate , nu stiu care e treaba .  Momentan nu este problema sunt obișnuit cu consumul de ulei, dar as vrea daca se poate sa imi recomandați unde pot merge sa o fac - simeringuri , segmenti sau valva pcv … am găsit tot aici pe forum ca este Dl Florin undeva in Chitila , am citit numai păreri bune si am vazut ca se ocupa de mult . Sau alte recomandări daca aveți . Evident ca vreau sa merg in alta parte nu tot acolo , daca l-au făcut si s-a dovedit ca “bea” ulei . Alt motor nu vreau , imi place prea mult cum merge ăsta . Sau nu stiu, sa incerc întâi si un schimb de ulei , sa pun un 10W-60 ? Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

Nu, nu pui 10w-60, faptul ca pui ulei gros si nu l mananca ca pe ala subtire nu înseamnă sa te apuci sa pui marmeladă in motor. 
 

Te duci si îl faci, cel mai usor ar fi doar cu simeringuri la supape, însă bine ar fi sa l si segmentezi. 
 

1l la 1000 km este mult. 

in felul asta nu are rost sa faci schimb de ulei:))
 

 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.