Jump to content

BMW i4 vs Tesla Model 3


Romulus
 Share

Recommended Posts

pe langa un G30 540i sau mai sus, masina asta chiar m-ar tenta, desi nu la pretul asta noua. Chiar imi place. Consider ca Tesla e ca un desen de copilas pe langa. Inteleg filozofia minimalista, dar in comparatie nu are sens sa discut.

Ca pot sa ma joc pe ecran la Tesla sau ca e nu stiu cum sau nu stiu ce. Pana la urma, cel mai important este carplay sau android auto, si incarcare wireless buna. In rest masina sa aiba ecranul si butoane ergonomice. Nu o lipsa completa de butoane.

Link to comment
Share on other sites

arata bine pt ca e derivata din seria 4 , dar la interior preferam sa mentina aspectul seriei  care e f reusit , tableta aia trantita doar ca sa fie in trend imi pare penala . Difuzerul spate arata f cheap ca sa fiu critic pana la capat , in rest probabil ca se va vinde mai bine ca tesla cel putin in de . 

Link to comment
Share on other sites

Exceptand grila aia hidoasa, i4-le si mie mi se pare o masina mult mai frumoasa decat Tesla. Nu mi-a placut niciodata designul asta minimalist pe care l-a promovat Tesla inca de la aparitia primelor masini. In fine, cica gusturile nu se discuta.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Romulus said:

pe langa un G30 540i sau mai sus, masina asta chiar m-ar tenta, desi nu la pretul asta noua

Pretul, cel putin pentru versiunea cu tractiune spate I4 40e, scazand Rabla Plus si Rabla, echipata destul de bine, iese undeva pe la 60k Eur. Daca mentin discount-urile normale, pe care le-am primit, pretul ar fi chiar bun.  Versiunea M50 are autonomie mai mica si nu vad sensul puterii respective; 370 de cai, cred ca sunt de ajuns 🙂

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg ce legatura are skoda cu toata discutia.

Da, stiu de ce au electricele greutate mare (mai putin noul megane) si stiu si cum au centrul de greutate. Dar fizica e tot aia, o masina de peste 2 tone in curba sau in panta o sa se comporte ca o masina de 2 tone, mai ales cand e ud sau aluneca pe jos.

Link to comment
Share on other sites

Ce voiam sa punctez cu Skoda, este ca daca exista tractiune spate, asta nu inseamna ca tre sa fuga de fund sau sa simti ca e vreo sportiva, ci conteaza mai mult cum e setata masina weight ratio etc. 


Eu tocmai, ca vad invers, greutatea fiind mare si centrul de greutate fiind jos, down force (forta de apasare) va face astfel masina sa fie mai stabila. 

Unde vad eu inconvenientul la electrice, este ca inertia, este mai mare, din cauza greutatii si de asemenea, senzatia de a cara ceva greu. 

Honest Jon dadea un exemplu simplu: e ca la alergat: una e sa fii fit si sa te duci la alergat, alta e sa fii gras si cand alergi simti ca tragi dupa tine greutatea in plus :)) 

  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Eu din cauza pedalei de accelerare/decelerare, care e cert mai diferita la electrice si lipsei ambreiajului, cred ca e mai important decat la cele cu combustie interna, tractiunea integrala. Cred ca si @mgi a spus acelasi lucru, desi nu cred ca masa totala a masinii are vreo legatura cu acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Posibil, nu zic nu. Majoritatea masinilor electrice vin in standard cu RWD. Nu stiu daca are legatura sau nu lipsa ambreiajului, deoarece principiul de functionare al motorului electric este mult diferit. Acu sincer, nu pot sa spun ca m-am documentat prea mult pe subiectul asta, dar nu prea am vazut, de exemplu, ID3/ID4, Eniaq, care au tractiune spate,  prin santuri 😄😄😄 

 

 

Edited by Luciosu
Link to comment
Share on other sites

Probleme bateriilor actuale putin mai detaliat fata de ce s-a scris aici pe topic, dar si detalii despre baterii solid state si de ce ar putea fi acestea viitorul.

Nu sunt impotriva masinilor electrice, dar inca imi mentin parerea despre faptul ca nu acutalele masini electrice sunt viitorul, BMW sau al sectorului auto.

 

Edited by VladE46
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Luciosu said:

Si mie imi place masina. Mi se pare una din putinele electrice, care arata a masina normala, nu a cutie sau fishface.

Ma bate gandul anul asta, dar versiunea mai mica 40 e drive, deoarece are autonomie mai mare 

Fishface sau nu, din video reiese ca BMW I4 fata de Tesla Model 3 este:

- mai grea cu 400 de kile

- range-ul mai mic (destul de mult fata de concurent)

- mai scumpa

- mai zgomotoasa

- accelereaza mai greu

- Tehnologic mai slaba

- Mai putin manevrabila

- mai greu de incarcat (in ideea in care Tesla are access la superchargers)

Intr-adevar, arata mai bine la exterior si are materiale mai calitative la interior. Dar cam atat e pe plus fata de Model 3. Orice am zice dintre cele doua este un "no brainer decision" pe care sa o cumperi, ca si decizie rationala.

Edited by Kragod
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu personal nu stiu la care video faci referire, eu am vazut doar drag race-ul, unde I4 M50, a batut la fundul gol Tesla. Dar in general, nu ma iau dupa review-urile facute de Matt Watson si Carwow.

Range-ul WLTP este: I4 40 e - 590 km

Tesla Model 3 Long Range - 603 km, care porneste d ela 55k Eur

Mai zgomotoasa la ce? BMW, ca si multe alte masini electrice a implementat diferite sunete similar cu sound aktuator

Mai tehnologizata la ce? nici macar ceasuri de bord n-ai, nici Head up display. Daca te referi la Autopilot, n-as merge cu asa ceva in Romania.

Incarcarea este la 200 KW, sa ai statii pentru asa ceva, iar Superchargere in RO ai doar in Bucuresti, Pitesti, Sibiu si Timisoara, cate un punct in fiecare zona, cu 4 sau 6 locuri. 

Daca vrei decizie rationala, iti iei ID3/4/Eniaq, in niciun caz Tesla, unde sunt 3 baieti cu laptop care vand, service e vai mama lor, la DAB auto, iar daca ai ghinionul sa faci vreo tamponare, ca sa schimbi o aripa, te duci pana la Viena, cu ea pe rampa sau lipita cu scotch.

Din punctul meu de vedere, Tesla Model 3, valabil si la Y, sunt doua modele hidoase, cu materiale cel mult medii, dus extrem spre minimalist si cu after sale 0, in Romania

 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Un i4 40, daca te apuci sa pui optiuni la el, ajunge la 75k euro. Iar la banii astia, are tractiune spate, e cu 200 kg mai greu ca model 3 LR,  si cu 100 CP in minus. Iar model 3 e cu tractiune integrala si 20k euro mai ieftin, daca nu ii pui autopilot. N-am stat sa sap cat are fiecare autonomie. Dar reteaua de superchargere, acolo unde e (adica in Europa de vest), e un avantaj clar pentru Tesla. Si acolo o sa fie cumparatorii, nu la noi in tara.

Si mie imi plac mai mult interiorul si designul de la bmw, dar totusi e o diferenta de pret. Iar cei din vest isi iau masini cu capul, nu ca oamenii de la noi cu garsoniera si seria 7.

  • De acord! 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

@mgi asa este. Dar BMW a fost intotdeauna premium si a avut preturi mari. Pe langa asta, la BMW , cel putin pana acu, aveau preturi mari ca sa ai a si de unde sa lase la pret. 
Asta e preconceptie de a nostra, ca aia din Vest au 3 oo. Nu i cazu. Am cunoscut destui cat sa pot sa am o parere.

Pe langa asta, lasand la o parte design si interiorul de kko, mai pui o culoare 1k eur, mai pui roti 2 k eur, functii avansate 8 k eur. Si o sa vina si Matrix led, alti bani.

Dar pan la urma exista masini peste tot, dar inafara faptului ca este cea mai eficienta electrica, eu nu mi as lua

@Romulus doar daca e in Drumul Taberei 😂

Edited by Luciosu
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.