Jump to content

Consum ulei 320D M47


Joker13

Recommended Posts

Buna seara! Detin un Bmw 320D M47 163 Cp si motorul in ultima vreme imi cam papa ulei. Penultima data am folosit ulei OM de la BMW, dar masina il manca ca pe motorina.

Acuma am bagat Motul 5w30, dar si pe acesta il mananca, la aproximativ 6000 km a mancat 2 l de ulei. Turbina este relativ noua, are 2 ni de cand am puso pe masina. Am schimbat filtrul epurator si am pus unul de la Febi crezand ca acela ar fi cauza. Cineva mi-a zis sa bag Castrol Magnatec 5w40 ca cica e mai aditivat....

Ce parere aveti? Ce ulei ar fi recomandat sa folosesc? Sa pun si un aditiv la urmatorul schimb de ulei?

Stiu ca exista posibilitatea ca motorul sa aibe uzura si din cauza asta sa consume, dar as putea incerca altceva inainte sa trec la solutii radicale si costisitoare cum ar fi sa segmentez motorul?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Joker13 said:

Buna seara! Detin un Bmw 320D M47 163 Cp si motorul in ultima vreme imi cam papa ulei. Penultima data am folosit ulei OM de la BMW, dar masina il manca ca pe motorina.

Acuma am bagat Motul 5w30, dar si pe acesta il mananca, la aproximativ 6000 km a mancat 2 l de ulei. Turbina este relativ noua, are 2 ni de cand am puso pe masina. Am schimbat filtrul epurator si am pus unul de la Febi crezand ca acela ar fi cauza. Cineva mi-a zis sa bag Castrol Magnatec 5w40 ca cica e mai aditivat....

Ce parere aveti? Ce ulei ar fi recomandat sa folosesc? Sa pun si un aditiv la urmatorul schimb de ulei?

Stiu ca exista posibilitatea ca motorul sa aibe uzura si din cauza asta sa consume, dar as putea incerca altceva inainte sa trec la solutii radicale si costisitoare cum ar fi sa segmentez motorul?

Salut,

La acest consum de ulei e clar ca nu vei rezolva problema schimband uleiul. Fa tuturor un bine si desfa motorul, schimba ce e de schimbat si apoi stai linistit.

Poti deasemenea sa iei alt motor second in stare buna. Ma intreb cati kilometri are, al meu M47 are 327k si nu consuma ulei inafara de cel ce se pierde pe la valve, care probabil sunt pietrificate de atata amar de ani.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Da... Cam radica soluția. Nu as putea schimba prima data ceva mai puțin costisitor sa nu ma arunc cu capul în fata. Gen semeringurile de la supape? Sau acest consum mare de ulei semnifica o uzura mare a segmentilor de ungere și nu are rost sa caut alte cauze? 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Joker13 said:

Da... Cam radica soluția. Nu as putea schimba prima data ceva mai puțin costisitor sa nu ma arunc cu capul în fata. Gen semeringurile de la supape? Sau acest consum mare de ulei semnifica o uzura mare a segmentilor de ungere și nu are rost sa caut alte cauze? 

Salut,

Ca sa ai o idee cat mai buna despre starea motorului poti sa incepi prin a face un test de compresie si apoi sa schimbi semeringurile in caz ca testul e ok.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

@Joker13 da-mi voie sa exprim o parere mai neortodoxa.

Un E91 320d cu un rulaj real de ~0.5M Km nu este nici pe departe un BMW clasic, sau cu potential de a deveni vreodata clasic. Totodata, nu este nici modern, si nici nu este capabil de vreo performanta dinamica ce ar merita mentionata. In niciun caz nu este un BMW care sa merite pastrat din vanitate, intrucat nimeni nu a fost vreodata impresionat de un asemenea model nici cand era nou - cu atat mai putin acum, cand a ajuns un harb. Mai mult, nu doar ca nu merita sa investesti in repararea lui, dar din cele de mai sus rezulta ca nici nu iti permiti sa investesti pentru a-l repara corespunzator.

Iti recomand sa analizezi la rece situatia. S-ar putea sa ajungi la concluzia ca masina ta a ajuns, in fapt, la sfarsitul duratei utile de viata. Cu alte cuvinte, ar putea fi momentul sa te desparti de ea si sa te orientezi catre o alta masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

FiveThreeFive, eu nu stiu ce ai cu omul... de l-ai criticat atat de rau, dar cum eu am un E90.. si pana la urma nu conteaza asta atat de mult, pot sa iti spun cu o certitudine destul de mare ca orice masina poate deveni clasica daca este ingrijita CORESPUNZATOR.

Adica, cu alte cuvinte orice masina destul de redutabila, si sa nu spui ca motorul pus pe E90, mai specific M47 nu ar fi ultimul ultimul motor asa, din asta de uz comun, de toata ziua-buna ziua... 

Sau altfel sa vreau sa zic, mai toate lucrurile sunt demontabile si reparabile de pe o masina (pana o avariezi atat de tare incat autoritatile iti vor spune ca nu o mai poti scoate pe drum public) SUNT REPARABILE de diverse ateliere specializate in producerea anumitor elemente constructive ale masinii din dotare.. Dar, desigur, trebuie sa ai bani si sa nu iti pese cat costa.. ca e mai mult sau mai putin..

 

Acum, ca joker conduce un biet 320d cum s-ar conduce un 430i sau un M si dupa aia se mira, asta este numai treaba lui... noi ne dam cu parerea, ca ne intreaba de vorba buna si sugestii.. dar sa nu mai spunem ca un E90 nu poate ajunge clasic ca s-ar putea sa ai surprize in viitor.

A, ca nu e la fel de clasica ca altele e alta treaba.        Dar ca are sanse sa ajunga, iti spun ca are.. mai ales ca e cam la granita de cand bmw a inceput sa bage tot felul de gadgeturi (din ce in ce mai multe..), gadgeturi foarte greu de intretinut peste ani si ani ca sa mai fie functionale sau de folosit.

Iti dau si un simplu exemplu de inteles: Cum ar fi o clasica, E90 FL careia sa nu i se mai aprinda "marele" display plesnit in bord!? Ar fi naspa nu!?

Pe cand un clasic E90/91 NFL care NU are ecran pe bord... poti sa ii pui un HU din ala antic si sa mearga acolo in surdina in ceva OE difuzoare de fabrica..

Are sens nu?

Te rog, vino tu cu mai mult sens daca poti.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Depinde mult ce intelegi prin clasic bimmer. In contextul de fata, nu poti compara un e90 335i cu un obosit de 320d. Nici acum, nici peste 10 ani, timpul ne v-a lamuri.

Inainte sa crezi ca sunt hater sau sa o iei personal, mentionez ca sunt posesor de m47 (2.0d) dar sunt perfect constient ca masina nu o sa aiba vreun viitor stralucit, sau nu asa de stralucit ca o benzinara in 6 cilindri. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jayson said:

Depinde mult ce intelegi prin clasic bimmer. In contextul de fata, nu poti compara un e90 335i cu un obosit de 320d. Nici acum, nici peste 10 ani, timpul ne v-a lamuri.

Inainte sa crezi ca sunt hater sau sa o iei personal, mentionez ca sunt posesor de m47 (2.0d) dar sunt perfect constient ca masina nu o sa aiba vreun viitor stralucit, sau nu asa de stralucit ca o benzinara in 6 cilindri. 

Desigur, am uitat sa precizez ce era mai important.. hmm 😱 "un bmw nu e bmw daca nu e pe benzina".

👍👍👍

(Nu esti haiter, dar cand dai ceva mai bun in idei, apreciez)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Credeam ca aceasta este un grup de: întrebări, sugestii, posibile rezolvări etc nici de cum un grup de psihologie, filozofie și analiza economica. De unde reiese din discuția mea de mai sus ca eu nu îmi permit sa îmi repar mașina corespunzător sau ca o conduc  ca și pe o mașină cu performante ridicate? Cumva din comentariul ca am întrebat dacă nu exista prima data alte variante pana la schimbarea întregului motor?  Sau voi sunteți genul de persoane care dacă se strica o țiglă pe casa schimbati tot  acoperișul sau se defectează bateria de baie renovati toată baia? Eu sunt genul de persoana daca poate sa ajute pe cineva o ajut cu drag, cu un sfat sau cu o mana de ajutor. Dacă nu, nu îmi vad de treaba în continuare si nu încep sa le critic deciziile și viata "personala". Dacă aveam nevoie de analiza economica și financiara în ceea ce privește investirea în aceasta mașina și dacă se merita sau nu sa investesc în ea intram pe un grup cu oameni ce se ocupa cu studiul de piață sau un grup de filozofie. Și știu care o sa fie si replica voastră urmatoare: "dacă e asa du-o la mecanic și nu întreba pe internet" și asta exact asta o sa fie următorul lucru pe care o sa îl fac, dar credeam ca mai exista cineva cu situatia mea și poate sa îmi dea un sfat în acest sens. În orice caz, mulțumesc frumos de sfaturi! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Joker13 said:

dar credeam ca mai exista cineva cu situatia mea și poate sa îmi dea un sfat în acest sens. În orice caz, mulțumesc frumos de sfaturi! 

..nu prea exista persoane in situatia ta si care sa fi gasit rezolvarea revenind pe forum.

Dar ce a sugerat Ali probabil ti-a scapat. E primul si ce mai util lucru care ar putea rezolva parte din situatia prin care treci. 

Da, si un ulei mai gros (5w40) poate rezolva ceva din consum. Eu folosesc de ceva timp.. dar chiar daca o conduc zilnic si nu ma plang de consum decat cand ma dau la ea.. ma tem ca nici la tine nu o sa stea uleiul fie el si mai gros, daca conduci mai tare tot timpul.

Cam asta e ce poti sa faci inainte de ceva mai serios.

A, si nu pune aditivi in plus ca s-ar putea sa ii pui degeaba sau ce nu ii trebuie motorului. Uleiul full-sintetic are tot ce ii trebuie, o sa iti spuna toti care stiu lucruri despre uleiuri.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc frumos! Chestia cu uleiul e ceea ce mi-a sugerat cel de la piese auto când mi-am luat pentru completare... Mai zicea și ceva de genul ca dacă bag alt ulei decât cel cu care a fost învățat motorul o sa îmi consume, deși nu ii tare vad relevanta. O sa sun mâine la un service sa îmi fac un test de compresie și pe urma o sa vad ce o sa fac....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare.

Am un X3 e83 din 2007 cu acelasi motor M47 dar de 150cp.

Aceiasi problema cu consumul de ulei. Din fericire am gasit un service care a mai segmentat astfel de motoare si am mers si eu la segmentat. In plus a inlocuit si swirl flaps cu dopuri.

Nu mai consuma ulei dupa 2000km. Inainte consuma 1l la 1000km.

Deci recomand, mai ales ca inlocuirea motorului e mai scumpa datorita manoperei.

Pe mine m-acostat 3000lei plus ulei si filtru.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Mulțumesc de răspuns. Am fost la un service sa îmi facă o diagnoza cu oscilocopul dar din păcate nu a reușit. Pentru testul de compresie clasic  mi-a zis ca programarea durează 3 săptămâni, iar prețul este de 300 RON și cica vreo 5 ore de munca... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.