Jump to content

Sfaturi achizitie BMW G31 - 530d / 540d - xDrive


sskkaa

Recommended Posts

Salutare dragi colegi,

Sunt posesor de Passat Variant B8 BiTdi ( resoftat la 300cp/560nm ) de aproximativ 3 ani, masina de care sunt foarte multumit, si imi oferta tot ce am nevoie (spatiu, dotari, putere, etc.)

Va veni (sper) cat de curand vremea schimbarii, si "sufletul" ar dori totusi sa faca trecerea la ceva mai premium (cunosc costurile pe care le implica o clasa superioara si o motorizare mai mare - intretinere, asigurari, etc.)

Initial am plecat de la ideea de a ramane in gama VAG, cu un A6 Avant/A6 Allroad C7.5 - facelift - dar urmarind si citind forumul/clubul Audi, m-am speriat de multitudinea problemelor la motoarele 3.0 TDI 218/272cp - motor, injectoare, saibe, presiune ulei, filtru ulei, axe cu came, distributie, simering motor-cutie, pierderi ulei, probleme cu cutia Stronic/mecatronic, etc - incat sigura pe lista a ramas motorizarea 3.0BITDI de 320cp care vine si cu cutia ZF, dar din prisma pretului/an/km si dotari obligatorii lista de optiuni e foarte mica.

M-am mai uitat si la A6 C8 de 231/286cp care vin tot cu ZF, dar sincer preturile sunt destul de sus. Inca...

Asa am ales sa vad/caut si in ograda BMW, care sincer mi-e total necunoscuta. De Mercedes nu vreau sa ma ating, pentru ca preturile sunt prohibitive.

Ce ma intereseaza, ar fi un G31 ( break obligatoriu ), an 2018-2019 ( poate as incerca si un 2017 daca ar fi ceva exceptional ), km pana in aprox 80-100k, bugetul fiind unul pe la aprox 40-43k euro cu tva afara. Din prima dotarilor variantele nu sunt foarte multe nici in Germania, initial tinteam catre o masina pana in 60-80k km, dar acum as tinde sa cred ca poate sa urc pana spre 100k km?!

Ca dotari obligatorii ar fi xDrive ( comfort si siguranta ), clima 4 zone (sotia + fetita stau in spate si prefera alta temperatura ), incalzire(si ventilare?) stationara ( excelenta iarna! ), scaune incalzite fata + spate ( ar fi de preferat sa fie si spate, dar as putea renunta daca sunt indeplinite alte optionale ), faruri led, display bord digital (moft, dar arata mai bine 🙂 ), cruise control adaptiv. Tapiteria as prefera sa fie textil/piele cu alcantara sau full piele dar obligatoriu cu ventilatie. Full piele fara ventilatie nu ma intereseaza, chiar daca e deschisa la culoare. As prefera si camere 360, dar daca nu, m-as obisnui si cu senzori fata+spate+camera.

Toate aceste dotari le am si pe Passat, m-am obisnuit cu ele, si n-as putea renunta la ele.

Ca putere cred ca atat 530d cat si mai ales 540d mi-ar oferi necesarul dorit. Oricum orice masina voi lua, va ajunge la prietenii de la A TEAM PERFORMANCE pentru o optimizare corespunzatoare.

As dori sa stiu, daca ma puteti ajuta cu cateva informatii:

Un L6 de 3.0, pe la 80-100k km, sa luam in calcul varianta optima, cu istoric complet si intretinere corespunzatoare in Germania ( asa cum este ea, ca nu face nimeni acolo revizii la 10/15k km ), cat de problematic e acest motor? Are ceva probleme arhicunoscute, ce ar necesita atentie deosebita, sporita? Locuiesc in Oradea, si aici reprezentanta BMW este destul de bine "dotata" as putea zice, in caz de probleme majore ( chiar daca masina nu e in garantie ) si mai sunt si service-uri cu mecanici buni/priceputi BMW, daca e cazul. Eu fac anual cam 25-30k km, si as dori o masina care sa ma duca macar inca 5 ani linistiti si fara probleme ( sa zicem un 250-300k km ). Intretinerea la toate masinile pe care le-am avut a fost la fix 10k km toate filtrele+ulei, si la timpul lor tot ce a insemnat ulei cutie, diferentiale, cutie transfer, etc.

Cutia ZF stiu ca este una foarte Ok, schimburi de ulei pana in 100k km, si duce fara pb. Din ce am mai citit motor+cutie, la BMW este cea mai optimizata si oferta pachtul cel mai bun.

Incalzirea stationara, are o telecomanda separata? Poate fi activata de ex din casa, cand doresc? Sau este programabila doar din masina, sa porneasca la ore presetate?

Exista vreo posibilitate de a pune roata de rezerva in portbagaj? Am vazut ca majoritatea sunt cu kit de pana si anvelope runflat. Un dezavantaj dpmdv, oferta de anvelope fiind limitata. Dar fara rezerva, parca nici nu as pune anvelope normale...

Incerc sa-mi mai pun ordine in ganduri/preferinte/necesitati, si eventual voi mai reveni cu intrebari.

Va multumesc anticipat pentru sfaturi/idei.

Link to comment
Share on other sites

La noi slabe sanse, sa iau de la dealer ( cunosc procedura lor, si costurile sunt cu 2-3000eur lejer mai mari decat daca as cumpara-o direct pe firma de afara ), iar de pe OLX, Autovit, sigur nu cumpar 🙂

Multumesc de link. Am mai luat anul asta un X3 2.0i din Germania pentru un coleg, printr-un dealer foarte mare, si probabil cand va veni momentul voi forta nota cu el intai, serviciile si rezultatul final al achizitiei a fost unul foarte placut/pozitiv.

Dar momentan, ca primii pasi, m-ar interesa partea de fiabilitate/probleme la motoarele de 3.0d ( 265/320cp ) si cum ar tine in timp spre 250-300k km, daca dupa 100k sunt intretinute din scurt - revizii la 10k...

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu ar fi sa cauti un B57(3.0d 6L) cu o singura turbina, 265 cp sunt de ajuns mai ales daca vrei sa-i faci soft. In mod normal, n-ar trebui sa ai probleme insa fiind sute de piese in miscare, bineinteles, pot sa apara. La xDrive posibil la un moment dat sa cedeze una din planetare la un moment dat, de obicei e dreapta fata, fiind G11 ai perne pe spate, la un moment dat obosesc si alea dar nimic de speriat pana la urma. Cand gasesti o masina care-ti place, verifica pe seria de sasiu daca are ceva rechemari(au mai fost pe EGR) dar masina fiind de la BMW Premium Selection, banuiesc ca sunt rezolvate deja.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc @Shep86 dar de seria 6 nu sunt interesat, prefer un combi elegant decat o strutocamila, no offense.

M am uitat si la benzinare, dar 530i, e totusi un 4 cilindri, foarte rare cu xdrive si dotarile solicitate, si aproape de pret cat un 540i care cred ca va consuma destul de mult, iar la aprox 30k km pe an se va simti diferenta.

Sunt destul de convins ca un 3.0d e ce trebuie pentru mine.

Dar n as vrea sa ma trezesc cu o masina de sub 100k km, cu un pret destul de ridicat ( 35-40k eur ) si sa ajung sa mai bag 5-7k euro in reparatii ( vezi problemele si loteria Audi A6 ), ca atunci n am facut nicio afacere. Stiu ca nu garanteaza nimeni nimic, indiferent de pret/an/km etc, dar sincer ultimele masini luate au fost toate SH, doar ca pana in 60k km, si toate m au servit impecabil, fara probleme cel putin 100k km ( bine, nu au fost "premium", cu costuri pe masura, dar au fost luate la aprox 50% din valoarea de nou a masinii ).

Link to comment
Share on other sites

Depinde, benzinarul va manca undeva la 300litrii in plus pe 10k km  , daca majoritatea drumurilor sunt inafara diferenta nu e asa de mare, plus ca in vreo 4-5 ani cand vrei sa o schimbi , nu stiu cata cerere va fi pentru un diesel cu motor relativ mare, 

cam atat a fost diferenta la mine am trecut de pe 5 diesel ( 2.0) la benzina 2.0

dieselul avea consum mixt in 200k km 5.9 . La benzina am 9.4 in vreo 20k km. Dar in primii 10k aveam vreo 11

Banuiesc totusi ca la un 3.0d nu vei avea consum de 6 mixt

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Folosesc masina mixt, un 50 60% urban, dar ma folosesc mult de centura, drum expres, deci fara prea multe semafoare si trafic bara la bara, si un 40 50% extraurban unde stilul de mers e aleator in functie de necesitate, si mai tare si mai incet... dar tot timpul in limita bunului simt, fara exagerari inutile. 

Nu prea ma intereseaza revanzarea, imi iau masina sa ma bucur de ea, nu sa stau stresat cu ce va fi peste 5 ani :)

Momentan la bitdi de 300cp, care nu e o masina usoara ( banuiesc lejer un 1700 1800kg ) media e pe la 7.5 consum mediu. Daca 3.0d sta undeva pe 8, 8.5 mediu/mixt voi fi foarte multumit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, edit said:

Daca ai minim climatronic pe 4 zone, scaune cu ventilatie si adaptive cruise, e clar ca e masina buna.

Te duci lejer cu ea la 300.000 fara nicio cheltuiala, doar revizii


Sa nu uitam ca Bmw urile oferă surprize mari la km putini, mai ales ca el vrea sa i facă soft. 
Depinde de noroc/ghinion, contează unde mergi cu mașina preponderent. 
 

Consumul de pe Bmw eu zic ca va fi mai bun ca cel de pe Passat. 

Cam din experiența de pe forum, sunt probleme normale care apar la km ăștia, mai scapa ulei pe la un simering, mai trebuie un senzor ceva de presiune/temperatura, însă nimic grav, dar masinile de pe forum nu au soft, la G30 uri ma refer. 
 

Totusi in caz de un soft, ti as recomanda sa te duci cu 20%-30% mai puțin din totalul pe care îl câștigi, adică daca îți iese la 310 cp, sa îl lași la 300, ideea este sa nu îl prea forțezi. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Sunt deja la a 5-a masina resoftata la A TEAM, si intotdeauna am mers pe un soft "safe", nu am urmarit niciodata cifre maxime, ci doar o optimizare corecta si corespunzatoare (aferenta - vorba aia 🙂 ), in ideea unui rulaj anual destul de ridicat. In peste 300k km cu softurile lor, nu am avut niciodata vreo problema cu vreo masina. Unele dintre ele inca merg in continuare la alti proprietari ( cunoscuti ).

Am mers acum ceva ani cu un F10 535xd, impins la 400cp, Viena Oradea, si daca nu-l conduceam eu, sa vad cifrele as fi zis ca e imposibil. Aproape 500km, viteza medie pe BC undeva pe la 145kmh, si consum mediu 8,4.

Nu sunt absurd si imi dau seama ca sansele ca o masina la 100k km sa fie vorba samsarului "impecabila" ( desi pana acum chiar am avut norocul asta la ultimele masini cumparate SH ) sunt nu foarte ridicate, dar exista si astfel de masini, dar pretul e pe masura.

Achizitia posibil sa o fac la toamna, sau in primavara anului viitor, pana atunci sper ca totusi piata auto SH sa se mai corecteze. 

Totusi, iarna car, vara sanie, cand va fi momentul as vrea sa stiu exact cam cu ce se mananca masinile de pe lista, sa nu fiu surprins de vreo "nefacuta".

Pana acum cateva saptamani eram convins ca orice 3.0TDI e "miezu" si eram 99% setat pe cautari si informatii, dar asa cum am zis, m-au calmat instant problemele aferente motorizarilor si cutiei Stronic, asa ca, bun venit BMW in short list 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Având in vedere ca ai avut ceva mașini si daca spui ca nu ai avut probleme cu niciuna, sper sa nu ai nici cu Bmw in caz ca iei.

Dar, daca vei lua Bmw si nu vei avea probleme mari prin care sa spui ca nu mai vrei niciodată Bmw, vei fi cel mai mulțumit de pana acum si nu vei mai vrea altceva ca si comparație cu gama Vag. 
 


 

edit: acel 535d probabil are deja motorul schimbat sau este in curs de. 
 

De A team știu câteva lucruri, sa spunem ca eu nu mi as duce niciodată mașina la ei la resoftat, dar daca tu ești mulțumit asta e tot ce contează. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Am cautat mult fiecare masina  si cumva am stiut ca "ea e", si cu noroc, totul a fost ok. Sper sa nu ma lase norocul fix acum.

Fiecare e cu marca lui, unii fani Mercedes, care n ar lua altceva, altii Audi, altii BMW... eu sunt fan "buget", best you can get pt banii disponibili :) nu tin neaparat sa fie marca X, atata timp cat imi ofera ce am nevoie, dar ideea e sa fie si ok service-abila, tocmai de aia am taiat Volvo de pe lista...

Premium e premium, degeaba, n ai cum compara VW cu cele dintr o clasa peste.

535xd ul avea dpf off, evacuare modificata, si stage 1 plus. A cedat pompa de ulei, la vreo 230k km.

Nu incerc sa fac reclama, sau ceva similar, eu doar mi am expus parerea asupra aspectelor pe care le am constatat pe parcursul a catorva sute de mii de km cu softurile celor de la ATeam. Pareri bune sau rele am vazut/auzit despre multi tuneri cu renume, inclusiv Complete Chip (parca), MRC, APR, Revo, etc.

Link to comment
Share on other sites

•Ai condus vreodata masina cu roti normale care a venit din fabrica cu runflat? Eu zic ca nu si ti as sugera sa o faci, astfel iti dai raspunsul singur, iar intrebarile legate de kit de pana nu isi mai au rostul.

Cand vorbim de motoare de bmw gen 3.0 sau 4.0 adica forta, la masina aia se duce pe apa sambetei si stabilitatea pe viraje si curbe si dinamica la viteze mari mai ales cand bate vantul daca ai roti normale.

Aia e barca pe valuri, nu bmw.

•Spui ca vrei masina sa te duca macar 5 ani fara probleme.De asemena vrei sa o iei la 80-100mii si pana la 250-300 mii sa nu ai probleme.

Cred ca glumesti!

Nici colegii care au cumparat masinile de noi nu au scapat de probleme, vorbesc de cel putin doi colegi cu G dintre care unul cu 540 

•Parerea mea este ca postul tau suna a reclama, fara suparare.Poate sunt maculatura patruj da mii la tine, insa spune ne si noua pe ce circuit te dai daca tot vrei „sa duci masina la prietenii tai pentru o optimizare corespunzatoare“ ?

 

  • De acord! 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Stimate coleg @ingineru', in afara de flame, si bagare in seama, nu prea am dedus ce plus valoare au adus comentariile tale topicului, dar din bun simt am sa incerc sa ti raspund nedumeririlor.

Am condus destule masini suficient de puternice, si suficient de multi km, care vin din fabrica cu amvelope fara RFT, si niciuna nu se ducea pe apa sambetei, stai linistit. Se fac anvelope suficient de performante sa tina pe drum masini de 1000/1500cai, crezi ca o anvelopa normala nu va tine pe sosea un seria 5? Hilar. Daca tot citeai si intelegeai, am intrebat de roata de rezerva, nu am specificat niciunde de anvelope normale fara runflat! Necunoscand marca, nu stiam daca toate masinile vin cu kit, sau exista si optional roata de rezerva mare/mica, whatever. E vreo problema in a avea un comfort psihic suplimentar in cazul belirii unei anvelope? E suficient sa ai nevoie de rezerva o singura data, cand esti departe de casa, cu bagaje si un copil mic in masina. Dar am impresia ca imi uzez degetele tastand si explicand...

Crezi ca toti mergem pe circuit si toti tinem masina la limitele superioare? Pentru aia sigur nu ai nevoie de un 530d...

De ce asi glumi? Ai impresia ca la 100k km orice masina e gata, terminata, buna de remat? Oricum am zis PANA in 100k km, aia pot fi si 20 si 50 si 80k km... daca un senzor sau un brat sau alte maruntisuri sunt probleme majore pentru unii... putem inchide discutia.

Maculatura sau nu, noua sau sh, daca nu poti face diferenta intre o optimizare si un soft blana stage 1 2 3 "dai cu fum, ca unde i fum e si putere", discutiile si incercarile mele de a te face sa intelegi sunt inutile. Ai impresia ca odata cu softul trebuie sa ai circuit la iesirea din parcare/garaj/etc?!? 

Parerea mea e ca, cel mai usor pe forum, e sa ne dam cu parerea, inutil si pe langa subiect, sa judecam in necunostinta de cauza, si nici macar sa incercam sa intelegem ce citim, doar sa dam in cap. Mentalitate tipic romaneasca.

Multumesc.

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, sskkaa said:

Stimate coleg @ingineru', in afara de flame, si bagare in seama, nu prea am dedus ce plus valoare au adus comentariile tale topicului, dar din bun simt am sa incerc sa ti raspund nedumeririlor.

Am condus destule masini suficient de puternice, si suficient de multi km, care vin din fabrica cu amvelope fara RFT, si niciuna nu se ducea pe apa sambetei, stai linistit. Se fac anvelope suficient de performante sa tina pe drum masini de 1000/1500cai, crezi ca o anvelopa normala nu va tine pe sosea un seria 5? Hilar. Daca tot citeai si intelegeai, am intrebat de roata de rezerva, nu am specificat niciunde de anvelope normale fara runflat! Necunoscand marca, nu stiam daca toate masinile vin cu kit, sau exista si optional roata de rezerva mare/mica, whatever. E vreo problema in a avea un comfort psihic suplimentar in cazul belirii unei anvelope? E suficient sa ai nevoie de rezerva o singura data, cand esti departe de casa, cu bagaje si un copil mic in masina. Dar am impresia ca imi uzez degetele tastand si explicand...

Crezi ca toti mergem pe circuit si toti tinem masina la limitele superioare? Pentru aia sigur nu ai nevoie de un 530d...

De ce asi glumi? Ai impresia ca la 100k km orice masina e gata, terminata, buna de remat? Oricum am zis PANA in 100k km, aia pot fi si 20 si 50 si 80k km... daca un senzor sau un brat sau alte maruntisuri sunt probleme majore pentru unii... putem inchide discutia.

Maculatura sau nu, noua sau sh, daca nu poti face diferenta intre o optimizare si un soft blana stage 1 2 3 "dai cu fum, ca unde i fum e si putere", discutiile si incercarile mele de a te face sa intelegi sunt inutile. Ai impresia ca odata cu softul trebuie sa ai circuit la iesirea din parcare/garaj/etc?!? 

Parerea mea e ca, cel mai usor pe forum, e sa ne dam cu parerea, inutil si pe langa subiect, sa judecam in necunostinta de cauza, si nici macar sa incercam sa intelegem ce citim, doar sa dam in cap. Mentalitate tipic romaneasca.

Multumesc.

Mmm... miroase a client vechi de pe forum cu cont nou 🙂 Pai doar ce aparusi sa ceri sfaturi si deja judeci oamenii ca o ard pe flame cu tine?!... un necunoscator asa cum te-ai auto intitulat? Sezi agresiv :)))

Ioane, omul chiar ti-a spus adevarul in cele de mai sus. Acum ceva ani cand am cumparat F10 530xd, masina a venit cu anvelope RFT. Stabila ca naiba era! Apoi in prima iarna, am luat anvelope XL, non RFT.... fix ca barca se simtea, exact cum spunea si omul mai sus! Degeaba ai condus masina care nu venea din fabrica cu RFT... ideea e sa mergi cu una cu RFT fabrica iar apoi sa-i pui anvelope normale. Atunci ai sa simti diferenta... pe aceeasi masina... deci, tu nu ai inteles ce ai citit :)))

El ti-a dat un sfat... mai ales ca ti-ai expirimat parerea ca vrei soft :)).... tu, om cu familie si cu grija unei pene... e pana in 150 lei/an asigurare de tractare... dar sa trecem peste... mentalitate romaneasca cum spunea cineva mai sus... nu dau nume ca citeste :)))

 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Terminați cu prostiile, da cu RFT e mai rigida , da cu anvelope normale e mai "barca" dar și mai confortabila dar sa fim serioși nu mergi cu mașină la Nürburgring. Testate ambele pe X1.Masina la limita va se va mai lasă pe balon vs runflat dar în situația asta am fost de maxim 10 ori, la mers normal diferența e nesemnificativa.Legat de 3.0 din nou avem mituri urbane , clar nu e cel mai fiabil motor am amic cu așa ceva pe X5 luat de nou, l-am întrebat și a zis clar dacă faci reviziile la 30k și mai ales în România da sunt șanse sa pice , el are vreo 180k dacă nu mă înșel și nu a avut nici o problema, dar reviziile sunt făcute la 15k, în schimb a schimbat pernele spate(a picat una pe la 160k)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@DJ Allexinno inca unul care nu citeste, sau citeste dar nu intelege... unde am spus eu de trecerea la anvelope normale, sau schimbarea anvelopelor runflat... va rog sa ma lamuriti stimati colegi... eu am intrebat doar de o amarata roata de rezerva... sau nu e voie? Daca ai beamveu' e blasfemie sa ai o roata de rezerva, chiar si cu anvelope runflat?!?

Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2022 at 4:15 PM, sskkaa said:

Incalzirea stationara, are o telecomanda separata? Poate fi activata de ex din casa, cand doresc? Sau este programabila doar din masina, sa porneasca la ore presetate?

Salut.

La restul intrebarilor nu am cum sa iti raspund, ca eu am 2.0 si sunt incepator de Bmw. Insa la asta cu incalzirea stationara, pe care si eu am cautat-o, exista doua variante: ori din aplicatia my bmw (f utila, in 9/10 cazuri din asta am pornit-o) ori, daca e dotata cu asa ceva, din display key. Pt aplicatie trebuie ca masina sa aiba optiunea 6AP - Remote services.

Legat de roata de rezerva - eu sunt dintre ciudatii care au cumparat roata+cric si le tin in portbagaj tot timpul. Initial le luasem cu gandul ca le tin doar iarna, ca rotile de iarna nu sunt runflat, insa un eveniment recent cu cealalta masina, in care am distrus iar un cauciuc (nonRFT, cu balon mare, pe 16) m-a facut sa le tin si cu astea de vara pe 18, care sunt RFT. Asta e, pierd putin spatiu, d-aia am break. Din pacate, in cautarile mele, nu am gasit niciuna dotata din fabrica cu roata de rezerva si implicit cu spatiul din portbagaj amenajat corespunzator. Se pare ca in SUA a fost, cel putin pe sedan, o optiune relativ ieftina (150 USD) si f putini au luat-o. Nu stiu daca in Europa a existat optiunea asta. Eu am tot cautat sa fac retrofit la spatiul din portbagaj dar m-am lasat momentan, nu gasesti nimic pe la dezmembrari.

Ai scris ca ar vrea sa aiba faruri led - toate au, inclusiv baza. Pe pre-facelift au fost led si Adaptive LED, le poti deosebi dupa forma DRL-urilor. La cele de baza sunt aproape circulare (stil clasic angel eyes), la adaptive sunt taiate la jumate.

Bafta la cautat si sper sa gasesti ceva pe placul tau.

Edited by phunctionist
corectat pret
Link to comment
Share on other sites

@phunctionist multumesc pentru raspunsuri si lamuriri.

Deci incalzirea stationara merge din aplicatia dedicata bmw, obligativitate optiune 6AP ( daca masina nu o are sa zicem, s ar putea activa cumva ulterior? ) sau cheie cu display.

Da, si eu sunt ciudatul "sarac" care nu si "permite" o platforma de 150lei ( care btw nu stiu unde o mai gasesti la banii astia, poate daca esti la 2km de vreun service, ca in rest sub 3-500lei nu prea te tracteaza nimeni pe distante mai mari gen 20 50km ). Voi mai rumega problema, si o sa vad.

Am inteles si cu farurile, 👍

Link to comment
Share on other sites

Da, scuze, am citit de pe telefon, azi noapte, mi-a scapat cuvantul asigurare. Dar chiar si asa, telefoane, timp pierdut, nervi, total inutil dpdmv doar pentru o pana. Cand ai nevoie de tractare ca te lasa masina-n drum ( motor/cutie/etc ) atunci da. Am avut si am astfel de asistenta prin polita CASCO.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.